Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: hopetobehelping
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 3, 2015 om 19:58Nieuwe Kassa site van vandaag
Mooie waanzin dit.
Als Kassa met het forum wil stoppen kunnen ze dat toch gewoon doen in plaats van proberen het naar de klote te helpen.
Ik heb het wel gezien.
Als de overzichtelijkheid zo slecht wordt dan wordt het ook veel moeilijk voor mensen om antwoorden te vinden en dus ook veel moeilijker om hulp uit de antwoorden op het forum te halen.
Veel succes iedereen en het allerbeste.
-
Dec 2, 2015 om 20:48boete "overlastregistrtie Nederland" bij ziekte AlzheimerBeste nelie100,
het sepot wil nog niet zeggen dat uw moeder onschuldig is. Het betekent dat justitie afziet van verdere strafrechtelijke vervolging.
De boete van € 181 heeft niets met 'strafrecht' te maken, maar ligt op het civielrechtelijke vlak
Overlastregistratie Nederland BV is een bedrijf waar bedrijven zich bij kunnen aansluiten om de boete van € 181,- op te leggen en te innen.
De boete komt er op neer dat uw moeder door de winkelier civielrechtelijk aansprakelijk gesteld is op grond van een onrechtmatige daad. De winkelier claimt de schade die hij door toedoen van het handelen van uw moeder heeft geleden.
Gezien de ziekte van Alzheimer is 'onrechtmatige daad' van uw 80 jarige moeder wel erg overdreven (dat heeft politie/justitie inmiddels al ingezien).
Als ik u was zou ik contact opnemen met de betreffende winkelier, die zal dan bij Overlastregistratie Nederland aan kunnen geven om de boete in te trekken. Ik ga er tenminste vanuit dat de boete voortvloeit uit een melding die de winkelier gedaan heeft.
Men men mag uw moeder de boete opleggen. Het is maar de vraag of (als er niet betaald wordt, ook niet na het incasso traject) de boete via de rechter bij een civielrechtelijke zaak wel te halen is. -
Dec 2, 2015 om 20:26extra kabels en kosten bij vodaphoneabonnementBeste o.westmijze,
geen idee wanneer de koop is gesloten en hoe/waar dit is gebeurd.
Bij een verkoop aan de deur moet u gewezen worden op de bedenktijd van 14 dagen die u heeft. Is u bij de verkoop aan de deur niet gewezen op de 14 dagen bedenktijd dan wordt deze automatisch verlengd tot 12 maanden (of tot 14 dagen nadat u wel gewezen is op uw bedenktijd). Meer informatie hierover leest u hier.
Als de koop met een verkoopster is gesloten dan is deze waarschijnlijk niet via internet gesloten. Mocht het via een telefonische verkoop gegaan zijn dan geldt er ook een bedenktijd voor een koop op afstand, meer informatie hierover leest u hier.
Wellicht zit u nog in de bedenktijd. Mocht dat zo zijn dan kunt u kosteloos de koop annuleren. -
Dec 2, 2015 om 19:59te hoge tele2 factuur voor data verbruik zonder bundelBeste milenkovic,
natuurlijk heeft iedereen zijn eigen verantwoordelijk bij het gebruik van de telefoon.
Wel is het zo dat tegenwoordig op een account bij de telecomaanbieder allerhande blokkades ingesteld kunnen worden. Dat zou ik ook zeker bij de telefoons van uw kinderen doen.
Natuurlijk kunnen de telecomproviders veel meer doen dan ze nu al doen.
Bij mijn abonnement heb ik bijvoorbeeld de mogelijkheid om in te stellen: Internet en data (behalve wifi) in Buitenland blokkeren. Dat zal dus ook mogelijk zijn voor binnen Nederland, alleen die optie is er (nog) niet.
De praktijk is dat er tegenwoordig al veel meer geblokkeerd kan worden dan vroeger. Als er geen druk was gezet op de telecomproviders dan was dit nooit gebeurd.
U kunt zelf bepalen welke stappen u onderneemt uit de volgende link, klik hier.
U kunt ook uw klacht indienen bij consuwijzer, klik hier.
Hoe meer klachten er komen hoe groter de kans dat er iets mee gaat gebeuren.
Wat Tele2 rekent per MB buiten de bundel vind ik absurd. Men rekent € 1,- per MB binnen Nederland terwijl dit binnen de EU (buiten Nederland) nog geen kwart hiervan is (€ 0,242), klik hier.
Ook hierover zou u een klacht kunnen indienen.
Om te kijken of en hoe de rekening voor u verlaagd kan worden zou ik de € 1,- per MB in Nederland en het maximum van € 0,242 in Europa (buiten Nederland) zeker voor de voeten van Tele2 werpen. Dit grote verschil is toch totaal niet uit te leggen of te rechtvaardigen door kosten of wat dan ook. De enige verklaring is winst maken, wat een bedrijf uiteraard moet doen maar dan wel op een normale manier. -
Dec 1, 2015 om 21:05TELE2 schrijft € 98,99 af voor ongevraagd dataverbruikBeste frank1970,
er zijn op dit forum al vaker klachten voorbij gekomen over extreem hoge bedragen die Tele2 in rekening brengt voor datagebruik buiten/zonder bundel.
U bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de telefoon (van uw dochter). De manier wanneer waarop Tele2 hier mee omgaat geeft wel te denken, men kan toch op hun vingers natellen dat u geen klant meer gaat blijven.
Het bedrag van € 1,- per MB is natuurlijk absurd.
Zie de volgende link voor de maximum tarieven die gelden in Europa (in het buitenland), klik hier.
Als ik u was zou ik Tele2 daar op wijzen, het is van de gekke dat het tarief binnen Nederland ruim 4 keer zo hoog is.
Aangezien de data gebruikt is geef ik u weinig kans, maar u zou nog naar de geschillencommissie kunnen stappen. Meer over wat u kunt doen bij een klacht over uw telecomaanbieder leest u hier. -
Dec 1, 2015 om 19:57Extraatje voor ambtenarenBeste susie,
als u lid bent van een vakbond zou ik als ik u was daar toch eens informeren.
Mij lijkt dat als u onder de CAO van het primaire onderwijs valt dat u ook in aanmerking komt voor het extraatje.
Zie bijvoorbeeld de volgende berichten, klik hier en hier.
Uw collega's met een contract (niet een 0-uren contract) hebben het extraatje wel gehad neem ik aan. -
Dec 1, 2015 om 19:24Uitbetaling van de autoschade naar een verkeersongevalBeste vincenco89,
wens u uiteraard veel beterschap en hoop dat u snel weer de oude bent.
Uw link met de situatie ter plaatse en dan 180 graden gedraaid heb ik bekeken.
Zoals al eerder aangegeven heeft u gewoon pech, erg veel pech gehad.
Als ik kijk dan lijkt het er heel sterk op dat de tegenpartij door een doorgetrokken streep is gaan inhalen. Dat is een verkeersovertreding maar verandert niets aan de schuldvraag (iemand op een voorrangsweg die door rood rijd tegen iemand die door groen rijd, die de voorrangsweg nadert, begaat een verkeersovertreding maar de andere partij is dan wel de 'schuldige').
Mocht u op de voorrangsweg rijden en hetzelfde was gebeurt dan was uiteraard de tegenpartij de schuldige geweest maar nu heeft u gewoon pech gehad, heel veel pech.
Als uw auto total loss is dan kunt u de auto nog laten repareren met tweedehandsonderdelen maar misschien is het dan verstandiger om toch uit te zien naar een andere auto.
Wens u het allerbeste. -
Nov 30, 2015 om 20:35Debiteur ZIGGO betaalt creditnota niet[quote=1953 schreef op maandag 30 nov 2015, 20:19]
In het innen zijn ze werkelijk standvastig in, het uitbetalen van het tegoed zetten de hakken in het tapijt en traineren maar twee maanden; daar plukken ze de rente over het tegoed van.
Beste 1953,
alle kleine beetjes tellen uiteraard, maar rente over € 62,- voor 1 maand tegen een rente van 2% komt uit op € 0,10. Bij een rente van 1% dus € 0,05. De rente zal dus wel meevallen.
Gewoon even de reactie van Ziggo afwachten. Waarschijnlijk heeft u over een maand uw geld wel terug alhoewel ik ook van mening ben dat dat best wat sneller mag. -
Nov 30, 2015 om 20:26Debiteur ZIGGO betaalt creditnota nietBeste 1953,
als ik u was zou ik gewoon het contactformulier op de site van Ziggo invullen.
Geef aan dat u uw abonnement heeft opgezegd en dat u nog een bedrag van ze tegoed heeft.
Laat Ziggo maar aangeven wanneer men dat bedrag terugstort.
In gebreke stellen, sommeren te betalen en wettelijke rente aanzeggen zou ik niet doen als ik u was, dat kunt u altijd later nog doen als u geen fatsoenlijk antwoord krijgt op de vraag wanneer Ziggo uw geld terugstort. -
Nov 30, 2015 om 20:18vrijkomende lijfrenteBeste naamloos12345,
wat het verstandigst is voor u zal helemaal afhangen van uw precieze situatie en wat het beste bij u past (bijv. wel/geen risico nemen).
In de volgende link leest u wat informatie over het uitstellen van de lijfrente via banksparen, klik hier.
U zou uiteraard ook al een lijfrente kunnen afsluiten die later begint met uitkeren.
Ik verwacht dat u 1 à 2 jaar wilt verlengen aangezien u aangeeft dat u wilt verlengen omdat uw 'pensioenleeftijd wat verlengd' is.
De huidige lage rentestand is niet erg voordelig voor het afsluiten van een lijfrente nu maar de verwachting is niet dat de rente de komende 2 jaar veel zal stijgen.
Probeer zelf veel informatie te verzamelen, laat u eventueel voorlichten (let wel op de kosten) en beslis dan. Veel succes met uw keuze.