Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: huibe
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 16, 2004 om 12:14prijsverhoging en staan in de treinDe NS is niet op het achterhoofd gevallen. De prijsverhoging is een gemiddelde. Waar ook de prijs van abonnementen etc. inzitten. Dat de twee specifiek genoemde trajecten een hogere verhoging hebben dan de 4% wordt waarschijnlijk ergens anders wel gecompenseerd. En over het staan.... De NS verkoopt al een lange tijd geen zitplaatsen meer. Ze verkopen vervoersbewijzen. En dan kun je ook gewoon staan voor het zelfde bedrag. Een zitplaats is dus een bonus.
-
Apr 16, 2004 om 12:09hoe haal je recht bij gvb?De manier waarop het nu is gedaan is de juiste weg. Ik zou nog een laatste brief sturen met de kopieen van de vorige brieven (en zeker de brief waarin ze aangeven dat de boete onterecht is en een eventuele foto van dat betreffende bord) In deze brief moet u dan stellen dat als de klacht niet naar behoren wordt opgelost binnen een redelijke termijn (bv 3 weken) dat u uw geschil voorlegt aan de geschillencommissie OV. Meer informatie hierover via de website www.vbn-bv.nl/ovinfo en de volgende link is direct naar de betreffende pagina http://www.vbn-bv.nl/ovinfo/algemeen.asp?vPaginaID=1177&vPaginaIDvorige=1054&varGo=True Succes verder
-
Apr 16, 2004 om 11:46Afstemming stoptreinen in Dordrecht en RoosendaalDe aansluitingen die worden genoemd, worden door de NS niet beoordeeld als een belangrijke aansluiting. Hierdoor zal ook niet worden geprobeerd om een aansluiting te geven. Het is zelfs zo erg dat de NS afgelopen jaar de aansluiting uit 's-Hertogenbosch / Breda 'de nek heeft omgedraait', door de internationale trein op andere tijden te laten rijden. Het is voor reizigers uit Brabant wachten tot de HSL klaar is. Dan komt er namelijk een rechtstreekste 'shuttle' verbinding vanuit Breda naar Antwerpen. Tot die tijd is het helaas 25 minuten wachten in Roosendaal.
-
Apr 16, 2004 om 11:45afstemming trein/regionale bus in EinhovenIk sluit me aan bij de eerste beantwoorder van de vraag. Bij de reactie op dit antwoord wil ik echter nog wel twee kanttekeningen maken:
1) De meeste gebruikers van de NS hebben als voor en / of natransport de fiets. De bus is slechts een klein percentage
2) De redenatie die de NS zal aanvoeren op 'druk' van een busvervoerder is dat als de NS de dienstregeling moet aanpassen dit grotere gevolgen (in heel het land) heeft dan dat als een busvervoerder dit moet doen. De busvoerder is dus (helaas) de lijdzame volger van de NS.