Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ivory
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 19, 2015 om 23:26Jaarlijkse kostenbijdrage.Dank je Kathy. Ik ga er zeker eens naar kijken. Ik heb het al met de oogarts over een loepbril gehad en zoek alles op dit gebied op. Alles wat je beschrijft kan ze ook niet meer. Vreselijk. Ze komt alleen de deur nog uit om naar het UMCG te gaan en haar gezondheid is erg broos. Vrijdag krijgt ze injecties in het oog en als dat verbetering geeft, werkt de arts mee aan verdere hulpmiddelen.
-
May 19, 2015 om 22:47Jaarlijkse kostenbijdrage.Ik ga binnenkort alsnog een klacht bij de AFM indienen. Een brief, vergezeld door een kopie van de brief die mijn moeder heeft gekregen. Er moet gewoon een einde komen aan deze praktijken.
-
May 19, 2015 om 16:31Jaarlijkse kostenbijdrage.Voor ons is de zaak vanmiddag opgelost, maar de onvrede over dit soort bedrijven blijft.
Vandaag heeft mijn moeder (heel slechtziend) met een loep haar polis opgezocht. Ik woon niet bij haar in de buurt, kom er pas vrijdag, maar wilde gewoon weten bij welke maatschappij ze verzekerd is. Het was voor haar niet te vinden, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de tussenpersoon gebeld. De verzekering loopt bij Delta Lloyd. Ik heb de man verteld dat ik haar zaken behartig omdat ze haar post niet meer kan lezen. We kregen het over de verzekering, de servicekosten en ik kreeg als reactie: "omdat ze al zolang een trouwe klant is, schrappen we de servicekosten". Tja, fijn voor mijn moeder (met een AOW'tje), maar de kater blijft. Ik had haar trouwens ook niet toegestaan om het te betalen en had ook protest aangetekend.
Het ging tijdens het telefoongesprek met de tussenpersoon ook allemaal heel gemakkelijk. Misschien zijn er toch meer klachten binnengekomen. Het kan zijn dat ik, als ik het iets rustiger heb, alsnog haar verzekering wijzig, want ik word niet blij van dit soort praktijken.
Graag wil ik iedereen bedanken voor de reacties, tips en het meedenken. -
May 18, 2015 om 23:58Jaarlijkse kostenbijdrage.hänschen klein. Deze polis is al heel oud en lang geleden eens bijgesteld, zodat ze niet onderverzekerd zou zijn. Verder heeft ze nooit advies gevraagd, alleen jaarlijks de premie betaald.
Ik denk dat het een jaar-polis is die van tevoren opgezegd moet worden. Een maand? Misschien drie maanden? Zonder opzeggen wordt ie automatisch weer een jaar verlegd. Dit alles wil ik opzoeken in de polis. Inderdaad een goed idee om ook eens naar de vergelijkingssite te gaan. Dank je. -
May 18, 2015 om 23:26Jaarlijkse kostenbijdrage.Dank je wel "Tijger1". Ik heb het via mijn eigen maatschappij ook eens ingevuld en dat waren toch andere vragen. Daarom heb ik toen denk ik ook zo fel gereageerd. Ach en dat was een paar jaar geleden en moet ik er gewoon ook buiten laten. Geen "oude koeien uit de sloot halen".
Gewoon de kwestie van de (belachelijke) servicekosten oplossen. -
May 18, 2015 om 23:09Jaarlijkse kostenbijdrage.Bedankt voor jullie reacties. Ik kan hier zeker verder mee. Ik voel veel voor het inschakelen van de AFM. En ook de tussenpersoon daarover aanschrijven. Ook denk ik aan een overstap, of de huidige polis rechtstreeks laten innen door de verzekeringsmaatschappij. Juist omdat ik al eerder problemen met deze tussenpersoon heb gehad en het is nu genoeg. Een paar jaar geleden kreeg ik van mijn moeder een vraag om een brief van dit assurantiekantoor eens door te lezen. Het ging over een "inboedelwaardemeter" waar ook privacy-gevoelige vragen in stonden die totaal niets met haar inboedel te maken hadden. O.a. over haar inkomen. Ik heb de tussenpersoon toen een mail gestuurd en ben daarin hard tegen ze uitgevallen. Het leek erop dat ze door middel van een aantal vragen, meer verzekeringen wilden verkopen. Op die mail hebben ze nooit weer gereageerd. Over een paar dagen ga ik bij m'n moeder langs en zoek ik de polis op. En "tenormin", ik loop tegenwoordig alles na, want mijn moeder heeft een oogziekte en ziet sinds kort (zelfs met een loep) bijna niets meer.