Antwoorden gegeven door: jorient
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 12, 2008 om 18:06Per ongeluk twee keer dezelfde reis geboekt. Betalen?
Ik ben het zeker met je eens dat zij hierin niet coulant zijn. Was het maar zo.. Ik ben nog een laatste brief aan het opstellen naar Arke/TUI en je hebt me wel geholpen met een laatste argument. Het is namelijk niet zo dat het geld naar een ander is gegaan. We hebben uiteindelijk bij expedia geboekt welke precies dezelfde reis aan heeft geboden met het enige verschil dat zij € 20 duurder waren voor administratiekosten. We hebben zelfs de papieren van Arke gekregen..
Dank je wel dat je me hier nog even aan hebt herinnerd, ga ik zeker als extra gebruiken... al geef ik mezelf nog steeds weinig kans..
Fijn weekend
-
Sep 12, 2008 om 16:22Per ongeluk twee keer dezelfde reis geboekt. Betalen?
Ik begrijp de reacties en we vrezen ook dat er betaald moet gaan worden, maar er bestaat toch ook nog zoiets als onschuldige fouten maken. Wij waren er voor de volle 100% vanuit gegaan dat de order was geweigerd.
Waarom zouden wij opzettelijk exact dezelfde reis boeken op dezelfde namen? Uiteraard, we hebben de ANVR voorwaarden gelezen waarin heel mooi wordt genoemd: BIJ TOTSTAND KOMING VAN DE OVEREENKOMST (art 3.1a)... maar is het heel vreemd dat als wij een bericht ontvangen met "ORDER IS GEWEIGERD" dat wij er dan niet vanuit gaan dat de overeenkomst tot stand is gekomen. Of op een andere manier gezegd: ALS de overeenkomst tot stand is gekomen, wordt de order toch niet geweigerd? Voor ons, en het lijkt mij voor veel andere mensen brengt dit een grote mate van verwarring met zich mee.
Nogmaals, ik snap het wel maar is mis in deze een beetje "begrip" van de reisorganisatie over hoe deze situatie tot stand is gekomen en het zoeken naar een oplossing. En uiteraard hoop ik een medemens te vinden die dit zelfde heeft meegemaakt...
Wel bedankt voor jouw reactie,