Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: julier
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 12, 2015 om 11:25Foto Klein komt zijn verplichting om een goed produkt te leveren niet na.!!![quote=mahadma schreef op dinsdag 10 feb 2015, 21:31]Met kamera met een verwisselbare optiek, kàn er als je de optiek verwisseld "niet gewenste" stoffen in je kamerahuis krijgen, denk even aan zand en het strand. Heeft u de kamera gebruikt/optiek verwisseld in een olieachtige omgeving? Als dat zo is, is er geen sprake van welke garantie dan ook. Heeft u de foto's bij het bewerken/vergroten op de pc ook de "storingen" gezien? Is het steeds erger geworden of was het constant. Hoe oliespetters op de sensor kunnen komen is moeilijk te begrijpen. Met een koopdatum van 18-1-2011 naar nu, 4 jaar later en de huidige situatie qua kaera's en prijzen, lijkt het mij zeker niet gemakkelijk of zelfs onmogelijk om een volle aankooprijs terug te kunnen claimen.
-
Apr 6, 2012 om 17:47problemen met de giant twist elektrische fietsMijn Giant is van novenber 2010.
Aanvankelijk had ik veel problemen met de aandrijving . is onder garantie door LeijenhorstTwee wielers in Voorthuizen, (zie vorige berichten, ) gerepareerd en heb ik de laatste zomermaanden van 2011 fijn kunnen fietsen.
De actieradius was ca 65 km onder wisselende omstandigheden.
Afgelopen winter heb ik de accu twee keer geladen.en vorige week ben ik de fiets weer gaan gebruiken.
Nu kan ik er onder gunstige omstandigheden (Wind in de rug en harde banden) ca 30 km.mee rijden.
Dat is dus weer balen.Wat moet je met zo'n fiets ?
Een nieuwe accu ca.van 400 euro, daar wordt je ook niet vrolijk van en een grote kans , zeker weten) dat die volgen jaar ook weer "versleten" is.
Dat worden dure kilometers !!!!!
Ergens las ik (ik weet niet meer waar) dat je de accu kan "boosten". dat is de accu volladen en hem 10 min later weer aan de lader hangen.
-
Apr 4, 2012 om 09:08Veiligeheidslek bij SimyoGistermiddag heb ik telefonisch contact gehad met een medewerker van Simyo,
Dat heeft geleid tot een oplossing waar ik tevreden mee ben
Dat wilde ik ook even laten weten.!!!
julier -
Apr 2, 2012 om 17:24Veiligeheidslek bij Simyo"Bij Simyo heb ik omstreeks 23 maart 2012 een prepay simkaart gekocht. aanvankelijk wilde ik mijn
nummer overzetten een halfuur later heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd dat ik mijn bestaande
nummer wilde behouden.
Een dag later kreeg ik bericht dat ze mijn verzoek hadden ontvangen en dat ze binnen twee werkdagen het
verzoek zouden behandelen.
Prompt kreeg ik de andere dag weer een mail van Simyo met de mededeling dat mijn bestaande nummer overgezet
zou worden.
Ik heb weer een een mail naar de klantenservice gestuurd en weer kwam er een bericht dat ze mijn verzoek
hadden ontvangen enz
Dat proces herhaalde zich een keer of vier en vanmorgen bleek mijn bestaande nummer niet meer te bestaan.
Conclusie: Simyo gooit kennelijk alle mijn verzoeken in de prullebak en doet gewoon wat hun het beste uitkomt,
kortom een waardeloos bedrijf -
Dec 24, 2011 om 10:12winkel levert niet voor de afgesproken prijsVervolg op inzending van 17-11-2011
Dinsdag 15-11-2011 ben ik bij Cameratools in Apeldoorn geweest en een fotoapparatuur uitgezocht Op mijn vraag wat dat moest gaan kosten schreef de verkoper de artikelen op en zocht de prijs erbij Ik zei hem: " maak er een scherpe prijs van” en kwam op een totaal van 1577,= euro Dat was inderdaad een scherpe prijs ca. 8% minder dan de concurrenten. “Ik wil even overleggen dan kom ik ervan de week op terug”, Donderdag 17-11-2011 ging ik weer naar die winkel (nu had ik een andere verkoper) en legde de prijsopgaaf op de toonbank en zei: “pak die spullen maar voor mij in” Nu bleek dat de eerste verkoper voor een artikel een "verkeerde" prijs had opgeschreven, ook suggereerde hij aan de hand van het handschrift dat die prijzen niet door hun waren opgeschreven, op mijn vraag wie heeft dat dan gedaan gaf hij geen antwoord. Dan sta je even te kijk als oplichter. We spraken af dat ik terug zou komen als de eerste verkoper, weer terug zou zijn. Woensdag 30-11-2011 ben ik weer naar de winkel geweest. Ik toonde de eerst verkoper de prijsopgave en hij erkende direct dat hij de prijsopgaaf geschreven had en zei dat hij een vergissing had gemaakt.
Op mijn verzoek om voor de schriftelijk overeengekomen prijs de apparatuur te leveren was zijn reactie: "Voor die prijs ga ik dat echt niet leveren", maar we hebben toch een prijsafspraak gemaakt . Dat kan wel zijn maar ik lever niet en daar kon ik het mee doen! Geen aanbod om tot overeenstemming te komen. Geen excuses voor de verdachtmaking, niets
De opgegeven prijs is niet vandien aard dat er bij de klant (bij mij dus ) een lampje moet gaan branden, van hé dat klopt niet.
Eigenlijk is de opgegeven prijs het t.o.v. van verschillende concurenten helemaal niet zo laag en dat de klant zelfs maar het vermoeden kon hebben van, hier klopt iets niet.
De opgegeven prijs door Cameratools is 1577,= euro, dat is 8% minder dan bij concurrenten
En 8% korting is niet een korting waarbij de klant kan aannemen dat het een foute prijsopgaaf/vergissing is.
Wat kan ik er doen om de fotoset geleverd te krijgen tegen de schriftelijk afgesproken prijs?
Ik heb Cameratools in een brief laten weten dat ik van hun verwacht dat ze de aangeboden spullen voor de afgesproken prijs leveren.
De reactie van Cameratools was:
Heb veel meegemaakt, maar dit spant de kroon.
Welke prijsopgaaf praat u over?
Ik zie graag uw prijsafspraak tegemoet,
Ik heb Cameratools de prijsopgaaf gezonden en hun reactie was:
Helaas, is absoluut niet geldig.
In ieder geval excuses voor deze fout.
Prijswijzigingen en drukfouten voorbehouden staat overigens ook op de site.
Maar nogmaals, u kunt ook de Algemene Voorwaarden van ons er nog eens goed op naslaan.
Kennelijk weet Cameratools niet dat achteraf verwijzen naar Algemene voorwaarden niet geldig zijn.
De voorwaarden moeten dan gelijktijdig met de prijsopgaaf worden afgegeven.
Cameratools blijft bij het ingenomen standpunt : “ Wij leveren niet, je bekijkt het maar”
Nou, dat het ik inmiddels gedaan. -
Nov 26, 2011 om 11:00problemen met de giant twist elektrische fietsEen fiets kopen bij een handelaar op internet lijkt prijstechnisch misschien interessant,
Maar als er problemen zijn met de fiets, dan heb je echt een probleem
Hier volgt mijn ervaring.
Eind 2010 heb ik een elektr. fiets gekocht bij van Leijenhorst2wielers, vh Bos Tweewielers in Voorthuizen
Voor mijn vrouw kochten wij een elek. fiets bij een internetwinkel.
Bij beide fietsen (Giant Twist Power) merkten we, toen we er een beetje aangewend waren, dat de fietsen schokten en een tikkend geluid maakten in het voorwiel en stopten met ondersteuning. Daar was op dit forum wel het een en ander over te lezen.
Internetwinkel gebeld, daar kenden ze het probleem helemaal niet, “hier is nog geen enkele klant voor teruggeweest”. De bekende smoes om het probleem af te schuiven.
Met mijn fiets naar van Leijenhorst2wielers en het probleem voorgelegd, die heeft de driver vernieuwd, maar zonder het gewenste resultaat.
Ook in de fiets van mijn vrouw (uit de internetwinkel) heeft hij een nieuwe driver gezet.
“Service van de zaak” noemde hij dat,
De fiets van mijn vrouw is nu goed, maar de mijne niet, dus de fiets moest daar blijven voor nader onderzoek.
Na enkele dagen kreeg ik bericht dat de onderdelen, die met de aandrijving te maken hadden naar de importeur gestuurd waren, voor onderzoek/reparatie
Vandaag bericht ontvangen dat de motor en de computer vernieuwd zijn.
En …..de fiets rijdt nu prima!! En alles onder garantie.
Nou, van Leijenhorst2wielers krijgt van mij een warme douche. (Tros Radar) -
Oct 14, 2011 om 21:34problemen met de giant twist elektrische fiets@ van Leyden
Dan heb je zeker niet gelezen wat cassbesseler, hansop en v Putten schreven! -
Oct 14, 2011 om 21:32problemen met de giant twist elektrische fiets@ Van Leyden,
Dan heb je zeker niet gelezen wat Cassbessler , Hansop en van Putten schreven!
=van leyden schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:59:
=julier schreef op dinsdag 20 sep 2011, 15:11: Het schokken en inhouden van de aandrijving is een bekend verschijnsel, buitengewoon irritand.
Zelf heb ik nu de nieuwste versie, maar het is nog steeds waardeloos.
Vooral bij veel tegenwind of heuvelachtig terrein (limburg)
Ik heb me laten vertellen dat Giant koortsachtig zoekt naar een oplossing.
En ongeveer ieder maand met een nieuwe driver komt,
Advies:
Als je je fiets plezier niet wil verknallen, dan voorlopig de Giant fietsen in de winkel laten staan tot ze een oplossing hebben voor dit probleem of een ander merk kopen.
Hoe kan het nou dat andere forumleden recentelijk WEL tevreden zijn over Giant, terwijl jij stelt, dat de schokkende aandrijving een structueel probleem is.
Dan zou toch iedereen ook dezelfde klacht moeten hebben, maar ik lees hier juist dat anderen heel tevreden zijn over oa. de aandrijving.
Of hebben Tom en Boemer gewoon "geluk" gehad? (tot nu toe dan) -
Sep 20, 2011 om 15:11problemen met de giant twist elektrische fietsHet schokken en inhouden van de aandrijving is een bekend verschijnsel, buitengewoon irritand.
Zelf heb ik nu de nieuwste versie, maar het is nog steeds waardeloos.
Vooral bij veel tegenwind of heuvelachtig terrein (limburg)
Ik heb me laten vertellen dat Giant koortsachtig zoekt naar een oplossing.
En ongeveer ieder maand met een nieuwe driver komt, maar tot nog toe heb ik geen goede driver. terwijl ik de fiets al 9 mnd. heb.
Want dit is Giant onwaardig.
De dagteller is een probleem, de beschrijving in het boekj klopt voor geen meter.
Giant heeft verschillende tellers geleverd, maarde beschrijving niet aangpast.
Sommige tellers kun je op nul zetten door eerst een knop in te drukken (niet de aan uit knop ) en dan de modeknop min. 4 sec ingedrukt houden.
Advies:
Als je je fiets plezier niet wil verknallen, dan voorlopig de Giant fietsen in de winkel laten staan tot ze een oplossing hebben voor dit probleem of een ander merk kopen. -
May 16, 2011 om 15:23problemen met de giant twist elektrische fietsOp onze Giant Twist Go Power hebben we nu in 4 mnd. tijd, ca. 400 km gefietst.
Positief:
We rijden ca. 60 km in de normaalstand met een acculading.(vlakke en hellende weg)
Fiets ziet er degelijk uit en voelt solide aan.
Nagatief
De Ride Control is zeer lastig in te stellen, in iedergeval niet volgens de beschrijving in het boekje.
- De trapas kraakte en tikte.
Leverancier wist te melden dat dat veel voorkomt bij deze fietsen, maar goed dat is weer opgelost
- De aandrijf/control-unit is niet goed, schokken in het voorwiel tijdens het rijden.
- De acculader maakt erg veel lawaai (wordt nog gerepareerd)
- Fietste erg zwaar, de achterrem was tijdens het fietsen vastgelopen.