Antwoorden gegeven door: kweldoordell
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 29, 2005 om 22:08Zijn er meer Dell Laptops die uitvallen na garantie?
Ik heb inmiddels een positief resultaat bereikt. Ik heb Dell wel eerst aansprakelijk en in gebreke moeten stellen (geen reactie) en een concept-dagvaarding moeten toesturen (met de mededeling dat ik me genoodzaakt zag om de kantonrechter in te schakelen) voordat Dell, zonder te refereren aan een van beide stukken - pas na vijf weken - met een onduidelijk mailtje reageerde. Toen ik belde begreep ik dat men het moederbord wilde vervangen. Binnen een week was de klus geklaard.
Ik heb alle brieven en de concept-dagvaarding aan Cilou gemaild, ter vrije informatie door iedereen. Succes is niet verzekerd, maar met de stukken lijkt een doorbraak te kunnen worden gerealiseerd. Jammer dat het op deze manier moet. Ik vind in elk geval zonder meer dat dit onderwerp in Kassa aan de orde moet komen. De uitzending zal waarschijnlijk 3 december plaatsvinden, maar misschien wist iedereen dat al.
Succes met de pogingen om Dell op de knieƫn te krijgen.
-
Nov 16, 2005 om 00:25Zijn er meer Dell Laptops die uitvallen na garantie?Ik heb hetzelfde probleem met mijn Inspiron 5150. Gekocht in april 2004, uitval in juni 2005 binnen vijftien maanden. Na heel veel contact met technical support van Dell luidde het oordeel dat het moederbord kapot is. Dat Dell ook aansprakelijk is voor gebreken na het verstrijken van de summiere garantietermijn van 1 jaar wilde niet doordringen. Ik kreeg een offerte ten bedrage van maar liefst EURO 684,25. Ik heb Dell op 7 september 2005 bij aangetekende brief aansprakelijk en in gebreke gesteld. Ik heb aan de hand van het trackingnummer gezien dat de brief is aangeboden. Ik heb geen enkele reactie gehad. Daarna heb ik op 12 oktober 2005 een concept-dagvaarding aan Dell doen toekomen. Natuurlijk geen enkele reactie. Omdat de kosten de pan uitrijzen als je Dell daadwerkelijk dagvaardt, zonder garantie op succes, heb ik tot nu toe het betekenen van die dagvaarding achterwege gelaten. Ik heb sterk de indruk dat Dell calculerend te werk gaat en de acties van zijn klanten afwacht. Dell reageert volgens mij pas op aantijgingen als er een brief van een rechtsbijstandsverzekeraar of van een advocaat in de bus valt, of een dagvaarding wordt betekend of wellicht als Kassa aan dit onderwerp aandacht gaat besteden. Mijn hoop is daarop gevestigd. Graag lever ik voor een uitzending de noodzakelijk gegevens aan.