Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: latevogel
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 19, 2023 om 15:39Ongewenste mailZelfde probleem hier, alleen dan met een andere virusscanner.
Ze (cookie plaatsers enz..) hebben jouw (en mijn) e-mail adres eens gesignaleerd en blijven ons lastig vallen.
Je kunt blokkeren maar.....hun afzender is b.v. jopie123 en morgen jopie 231. Snap je, het geeft niet veel.
Hotmail is een berichtendienst die gratis is en voor de gebruiker ook niet veel meer doet.
Je moet iedere dag schoon schip maken in de mail, dan heb je het minste werk of je neemt een andere maildienst. -
Jul 19, 2023 om 11:50Incasso van GreenwheelsKilometerstanden bij electrische auto's, fietsen e.d., moet je niet te letterlijk nemen. Het is erg afhankelijk van (forse) wind, hellingsvlak enz..
Bij mijn fiets b.v. start ik rond de 120 km, enkele kilometers verder is er soms al ruim 10 km verloren gegaan.
Ook heb ik dit regelmatig met gehuurde electrische auto's, altijd zorg ik ervoor dat er nog minimaal 50 km te gaan is.
Trouwens de afstand is ruim 40 km: http://afstand-berekenen.com/afstand-van-muiderberg-naar-lelystad En vanuit Muiderberg naar Amsterdam is ook ongeveer 25 km, dus je had het waarschijnlijk niet eens gehaald met de juiste informatie op de teller. https://berekenafstand.nl
Of je dit gaat winnen, betwijfel ik. Greenweels zal hun voorwaarden wel dusdanig dicht getimmerd hebben dat ze in de uiteindelijke rechtzaak aan het langste eind trekken en jij moet betalen. Houd er wel rekening mee, dat alle (rechtbank e.d.) kosten voor jou zijn en het bedrag kan verdubbelen.
Het besluit ligt uiteindelijk bij jou.
Wat bedoel je trouwens met die boete? Is dat van de politie of omdat de auto te laat is ingeleverd? -
Mar 28, 2023 om 12:57Heeft iemand ervaring met evaluatoren.nl?
https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incassoprocedures/betaal-incasso-alleen-als-het-klopt?feedback=tevreden
Ik persoonlijk zou niet betalen, eens kijken wat de rechter (kanton) hierover zegt.
Let op, ik zeg persoonlijk, ik oordeel niet voor u. Dit soort van bedrijven drijven op angst en gaan er dan ook vanuit dat de meeste 'klanten' keurig betalen omdat die de incassoprocedures niet aandurven.
Het wettelijk maximum voor incassokosten is:
- over de eerste 2.500 euro: 15% met een minimum van 40 euro.
- De rest van het verhaal kunt op op bovenstaande link vinden.
Een echte taxatie hoort een taxateur aan te pas te komen, dit kan nooit op basis van een kenteken! -
Dec 20, 2022 om 19:53Budgetenergie keert 190 euro niet uit. Mag dat?Ha, nu weet ik waarom zij "Budget energie" heten en waarom zij menen goedkoop te zijn. Ze halen het bij de klant vandaan!
Maar even serieus, als u voor 1 november al klant bij hen was, moeten zij de portemonnee trekken en u uitbetalen!!
Iedereen die ik ken en bij verschillende energiebedrijven zitten, hoefden NIETS TE DOEN voor de uitbetaling!
Dus wijs hen alsnog op de regeling en anders start u de incassoprocedure. Info kunt u krijgen bij https://www.juridischloket.nl
en https://rechtswinkel.nl/hulp-rechtsbijstand
Deze kunnen u helpen. Succes alvast! -
Dec 1, 2022 om 18:27Saldering gaatIk woon in Friesland, dus Liander is hier de nefwerkbeheerder en ik neem mijn energie af bij Greenchoice.
Nog steeds heb ik een analoge meter, draaiende schijf, en heb nog nooit iemand hierover gehoord. Liander heeft mij die slimme meter wel aangeboden maar dat wilde ik toen niet. Met de meterstanden van de toen afgelopen jaren heb ik aangegeven hoeveel ik gebruik en hoeveel ik oplever. (dat laatste gaat via de app van de zonnepanelen)
Dus thecla58, mijn blauwe oogjes waren voor hen voldoende. :))
Bij mij staat op de meter "Landis & Gyr". draait gewoon achteruit en is aardig accuraat als ik de app van de panelen ermee vergelijk.
Deze meter heeft 1 metalen draaiwiel, die je ziet ronddraaien bij verbruik. -
Sep 28, 2022 om 16:38WinkansenLaat hen i.p.v. deze kinderachtige acties, de prijzen over de hele linie verlagen!!!
We zijn net kleine kinderen bij de vroegere grabbelton, "oh, heb ik iets"? "Oh nee, je hebt geen prijs(je) maar grabbel maar fijn door voor een nieuw kwartje"!
Wie neemt wie in de maling?
Gelooft u allen dat het gratis akties zijn? U moet uiteindelijk uw eigen prijs(je) betalen want zo leerde ik al snel: "komt het niet uit de lengte, dan wel uit de breedte". -
Aug 3, 2022 om 17:23Aansprakelijk gesteld voor niet gemaakte autoschadeHebben ze bij ontvangst dus niets gezegt of opgestuurd? Ruim 7 maanden na september komen ze met het eerste kontakt omtrent deze schade?
Hopelijk heeft u de papieren nog van deze autohuur, zelf huur ik ook regelmatig en bewaar ze in de mailbox.
Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee maar door registratie e.d. zit u in een lastig parket. Laat de rechter hier maar een uitspraak over doen, ik vermoed dat ze die 7 maanden late reactie niet duidelijk bij haar/hem kunnen uitleggen. Succes!
De extra kosten kunt u verhalen, als u gelijk krijgt, op Diks. -
Aug 19, 2021 om 12:03Sluipverbruik elektronische apparatuurDe vraag snap ik niet goed, welk verbruik heeft u het over, het sluipverbruik van de electronische apparatuur?
Om sluipverbruik te voorkomen zou u een stekkerdoos kunnen gebruiken en daar de tv, cd, laptop en andere apparatuur op aan kunnen sluiten en bij niet gebruik de knop in kunnen drukken, zodat de standby op alle apparatuur uitgeschakeld is.
Heeft u ook geen sluipverbruik meer. -
Mar 11, 2021 om 12:59Te weinig betaaldU heeft een XBox gekocht met een "korting" van 22%.
Ik adviseer u om niet te betalen, het verschil is dusdanig dat u niet in kon schatten dat dit een foute "korting" was.
Laat dit maar tot een rechtszaak komen als ze blijven volharden, wedden dat de kantonrechter uw zijde kiest?
Als er iets 450 euro kost en je ziet er een kaartje aanhangen van 99 euro, dan mag je ervan uit gaan dat dit een fout is, uw XBox heeft een reële prijs. -
Feb 17, 2021 om 14:08Koopovereenkomst ontbindenhttps://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-ik-een-koopovereenkomst-ontbinden
Hallo Ninokono, bovenstaande link zou ik goed gaan lezen om jouw rechten en plichten te kennen bij een aankoop.
Je moet namelijk Bol.com wel de mogelijkheid bieden om de laptop te kunnen repareren. Je zit wel met het probleem dat je de laptop nodig hebt, begrijp ik uit jouw brief omdat je deze nodig hebt voor jouw studie. Wat ik gelezen heb en wat ik afweet van het ontbinden van een koopovereenkomst, zou ik jou willen adviseren om hen wel de gelegenheid te geven om te reparen en na ?-maal retour sturen van deze laptop een nieuw apparaat te eisen of de koop te ontbinden op een door jou acceptabele termijn. Informeer voor hoe vaak je Bol.com in de gelegenheid moet stellen jouw laptop te reparen bij https://www.juridischloket.nl
Helaas kan dit alles even duren en daarom voor de toekomst zou ik jou ook willen adviseren om toch (als het vooral om dit soort bedragen gaat) de spullen bij een lokale winkel te kopen. Dit vanwege de snelheid bij eventuele problemen en het persoonlijke contact.
Succes in elk geval!