Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: loekoek
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 21, 2018 om 14:05Verzekeringen@ JanF43 u weet vast wel wat Independer betekent.
On topic: als het echt leeftijdsdiscriminatie is, dan protesteren, maar men zal het niet toegeven.
Off topic: als je in de buurt van een bakkerij, drogist, patatzaak woont dan betaal je voor opstal, inboedel een hogere premie wegens hoger risico op brand, ontploffing enz. -
Jan 24, 2018 om 12:18Voorkomen van kappen van bomenInderdaad de omgekeerde wereld. Nou wees vooral blij als u zelf bomen gaat planten. Bedenk wel dat bomen richting de hemel groeien en echte boomliefhebbers dat dus ook toestaan (vorm van egoïsme). Dat betekent tegelijkertijd, afhankelijk van de ligging van huis en tuin, de vraagstelling opwerpen of zonnepanelen voor uw buren nog aantrekkelijk zijn. We moeten o.a. volgens Nuon/Feenstra van het gas af en zelf alternatieven aanboren.
In een woonwijk horen denk ik geen hoge bomen (vangen veel wind) want die horen in een bos. Wie dus een verknocht bomenliefhebber is en er zoveel voor over heeft, gaat beter in het bos wonen. -
Sep 13, 2017 om 15:09Laatste inlogdatum op bankrekening INGInderdaad zogenaamd omdat klanten vragen. Mailcontact is niet meer mogelijk omdat dit tot bewijsvoering kan leiden. Eind 2016/begin 2017 zouden er via DNB nieuwe bankregels komen. Zou o.a. in overleg met de Consumentenbond zijn geregeld.Ik heb ze gelezen en ze leken me op onderdelen niet echt gunstig voor de burger/klant. Daarop vragen gesteld. Nooit antwoord gekregen.
-
Sep 13, 2017 om 12:42Ik heb een tomtom 600 gekocht met lifetime kaartupdates. Dit blijkt tot 2020 teHeeft u de promomail toentertijd wel goed gelezen? Daarin stond zoiets als de te verwachten levensduur van het apparaat.
Dat is mede de reden geweest om voor mijn huidige TomTom geen nieuwe kaarten te kopen. Mede omdat wegen die al jaren een andere snelheid (delen N11) kennen nog steeds anders worden aangegeven.
T.z.t. koop ik wel een nieuw apparaat dat is verhoudingsgewijs goedkoper. We leven in een consumptiemaatschappij. We moeten niet denken zoals mijn overbuurman met een TomTom uit de beginjaren die verwacht elk jaar gratis kaarten van Europa te krijgen. -
Aug 30, 2017 om 14:13FunctieveranderingWel profiteren van wat de vakbonden bereiken en geen lid zijn/worden. Ik heb de indruk dat dit een wel erg ouderwetse (50-er jaren) reactie is. Wat bereiken de bonden dan, behoudens burgemeesterschappen voor de top enz.? Aan den lijve heb (ook) ik ondervonden dat mijn bondslidmaatschap niets voorstelde. Gelukkig had ik voor de zekerheid ook een rechtsbijstand waardoor ik per saldo zaken nog wat heb kunnen redden. Maar wie zich gelukkig voelt bij een bond. Mij best.
Overigens, in een ver verleden heb ik bij het GAK gewerkt. Toen werd een man werkloos omdat o.a. de commissie van het toenmalig Arbeidsbureau voor rechter speelde. Er kwam een ontslagvergunning wegens werkvermindering. U mag raden wat zijn functie was. Hij was doodskistenmaker in een timmerfabriek. Nederland werd voller en voller en er ging kennelijk niemand dood. -
Jan 13, 2017 om 12:58Heeft de bank meldingsplicht naar cliënten als er hoge bedragen worden afgeboektVermoedelijk weet vraagsteller echt wel wat er aan zijn kant fout is gegaan. Maar het gaat er denk ik om te weten of de bank in deze desondanks een zorgplicht heeft naar de consument. Ik vermoed dat die zorgplicht niet zover gaat.
-
Nov 14, 2016 om 18:01Epson printer werkt niet meer.Ik beschikte over de SX420W. Nooit problemen gehad met niet originele cartridges. Maar deze zomer ging het fout. Zelfs de leverancier van de cartridges stond versteld. Ik heb deze, op zich goede printer na heel veel 555 en 666, vervangen door een fantastische HP. Ik hou me nu maar bij originele cartridges. Immers, aan alle kanten wordt de consument uitgekleed en degenen die er iets aan kunnen doen Overheid (Nederland) of EU zijn enkel met zichzelf bezig. je moet wel meeroeien anders ben je kansloos.
-
Aug 22, 2016 om 14:30Schoorsteen eigenaarEen voorbeeld. Op 19-08-14 ontstond bij ons waterschade omdat de goot bij de buren -rijtjeshuis -op ca. 1 mtr van de overgang) lek was geraakt en het water via de spouw bij ons o.a. in de keuken terecht kwam. De totale schade kwam volgens de expert op meer dan €1.000,- uit. Onze verzekering keerde ons €400,- uit voor het opnieuw witten van keuken en bijkeuken. Schade aan onze dakgoot (waar het water was tussen gelopen) werd niet vergoed. Onze buren verklaarden dat ze dachten dat er een kraantje open stond toen het ook bij hen lekte. Onze rechtsbijstand vertelde dat het een zaak was van de opstal- en inboedelverzekering. Op basis van eerdere door ons, via rechtsbijstand ingebrachte schaden bij ons thuis, zijn we kansloos dus weer een groot deel voor eigen risico. We zijn sinds ruim 6 jaar door alle schaden in de loop van 30 jaar (en niet nagekomen toezeggingen om te vergoeden) niet meer on speaking terms. Tis jammer, maar helaas. Ik kan nog meer voorbeelden geven van burenrecht maar dat wil ik u besparen.
=Indien uw buren niet snel over de brug komen en u samen niet tot een oplossing kunt komen m.b.t. de schoorsteen dan zult u het helaas ook de rechtsgang in moeten c.q. kunnen. We leven in een gejuridiseerde maatschappij omdat velen helaas lak hebben aan anderen. -
Apr 8, 2016 om 13:34Ex partner woont samen terwijl ik de hypotheek betaalKijk eens in de hypotheekakte. Soms staat de bank "onderbewoning" niet toe. Denk daarbij in het bijzonder aan het kind.
-
Jan 27, 2016 om 13:05Schade koffer, vliegmaatschappij vergoedt nietsBeste Monica,
Weinig kans om zoiets voor elkaar te krijgen. Dat wordt rekening man/vrouw. De vliegmaatschappijen doen er alles aan om overal onderuit te komen (kijk bijv. naar te laat vertrek en gespeelde overmacht). Na onze landing in Bangkok met China airlines kreeg niemand van de uitstappers zijn koffers (ca 200 personen). Het vliegtuig was doorgevlogen naar Taiwan omdat de deuren van het ruim kennelijk klem zaten, kon men niet uitladen. Enige passagiers vroegen en kregen, na lang wachten en opspelen, geld voor eerste behoeften . Het merendeel dus niets; zelfs geen claimformulier. Na 3 dagen werden onze koffers met schade in het hotel afgeleverd. Inmiddels was ik ook nog een groot deel van mijn geld kwijt wegens zakken rollen omdat het speciale tasje nog in de koffer zat (eigen schuld dikke bult).Na onze vakantie gebeld met CI op Schiphol. Na veel gezeur zond men mij 1 formulier voor 2 klanten. Een kopie gedraaid voor mijn partner. Formulieren ondertekend per post (met postzegel) ingezonden. Uiteindelijk een tijd later 1x 50€ voor 1 klant omdat we geen gescheiden maar een en/of rekening invulden. U begrijpt dat we niet meer (ook de service intern was al minder) met CI vliegen.