Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: lord_dolle
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 11, 2012 om 11:55AHHet is tries dat een winkel-keten zoals AH het alleen recht heeft verworden in zoveel plaatsen. Een andere winkel-keten mag men wel verwachten in de straak van die ene. gelukkig hebben wij hier alles. Van de Plus, AH, Jumbo, C1000, noem maar op.
Edoch schoppen tegen de vakkenvullers helpt nooit, en men mag wel verwachten dat je mag vragen naar de chef. Zo niet dan gewoon een klacht per e-mail sturen naar het hoofd-kantoor. Werk je van boven naar beneden, vind men dat in het filiaal nooit zo leuk :-)) Gnag Gnag. Succes. -
Jan 11, 2011 om 13:37teveel ontvangen belastingdienstWat ik al eerder aangegeven heb en nogmaals zal herhalen. Je hebt geen rechten gelden die onrechtmatig hebt ontvangen te behouden.
Alleen een schriftelijke klacht onderlegd met bewijzen zal onderzocht worden als zaak bij de belastingdienst. Voordat men "een advocaat" in de arm neemt is een bezoek aan het belastingkantoor met balie een verheldering. Vraag en antwoord dmv een briefwisseling is een overbodige verlenging van frustratie.
Ga aub langs het belastingkantoor en wees de vriendelijkheid zelve, zei achter de balie zijn ook maar mensen, niet de boeman.
--------------
Om eventjes een draai aan het verhaal te geven. Kan men nog herinneren dat er wel eens mensen opeens 2 miljoen euro bijgeschreven kregen op hun rekening !! Dat moest ook terug betaald worden, en ga er maar van uit dat al het gespendeerde geld ook terug vloeid naar de Nederlandse staatskas. -
Jan 10, 2011 om 12:57teveel ontvangen belastingdienstInderdaad. De vraag is hier geheel op zijn plaats om wat voor soort bedrag het gaat, niet hoeveel geld, maar wat voor soort "tegoed". Gaat het om een toeslag, zoals huur- of zorgtoeslag) dan wordt deze pas na 1 a 2 jaar achteraf definitief berekend.
Onze ervaringingen met de belastingdienst zijn groot, in negatieve als positieve zin. Maar de belastingdienst vorderd ALTIJD, ook is de fout gemaakt door de belastingdienst. Je MOET altijd terug betalen, en gebeurt het niet goed schiks dan wel kwaadschiks, dus berust je er maar in. Boos mag je zijn, maar er onderuit komen ho maar.
Ervaring leert ook dat een bezoek aan het belastingkantoor waar je de vraag persoonlijk kan voorleggen een verheldering geeft op de situatie. De belastingdiens heeft zo zijn plichten (vorderen van onrechtmatig verkregen gelden), maar ook zijn verplichtingen. Zorg er ter aller tijden voor dat je alle zaken op papier hebt staan met bewijzen en al. Deze kan je dan daar ter plaatsen eventueel als klacht deponeren, maar vraag ook een dagtekening. Een dagtekening geeft je een prima bewijs dat je aan de zaak hebt gewerkt.
Bij verkeerd uit betaalde toeslagen moet men eens goed kijken welke inkomsten bedragen er worden gehanteerd. De belastingdienst zegt dat ze alles aan elkaar koppelen edoch onze ervaring is dat niet alles is gekoppeld, en er soms gewerkt wordt met oude gegevens (overlijden van partners).
Een ander advies is dat als je vermoed dat er iets niet klopt dit persoonlijk bij de belastingdienst te verifiëren. Telefonisch kan men veel, maar de telefooncircel bij de belastingdienst kan o zo vervelend langzaam zijn. Ook mogen ze niet 2 zaken tegelijk oplossen zoals bij toeslagen ! Zorg en huur toeslag in 1 keer afhandelen is niet mogenlijk, edoch ze het wel degenlijk kunnen. Alleen mogen ze het niet :s.
Bij een langdurig probleem mag je vragen naar iemand met een hogere positie dan telefoniste, een case-manager lost dit soort zaken dagenlijks op dus heeft meer b evoegdheden en kan inhoudelijk meer inzien en heeft meer inzicht in een zaak. Zodat een oplossing sneller en tot beide voldoening kan komen.
Blijft staan dat bij volgens de belastingdienst onrechtmatig verkregen gelden altijd gevorderd worden. -
Jan 10, 2011 om 12:28verlichting dag en nachtHelaas pindakaas.... Je moet zijn bij je verhuurder :-( En als die dwars blijven liggen kan je eigenlijk nergens terecht. Of je zou de huurdersvereniging van je flat daarop aan kunnen spreken. Hun spreekbuis is meestal wat langer en ze weten bij wie ze moeten zijn. Maar inderdaad lichten die overdag aanstaan is onnodig verbruik van electriciteit. En daar gaat het om Valerius, niet omdat er lampen branden 's nachts, maar overdag !
Nog brutaler is het keukentrapje erbij pakken de kap los schroeven en de lamp eruit halen. De lamp dan naar de huismeester brengen en zeggen dat ze wel uitkunnen. Als je dan maar ook allemaal elke dag erin en eruit haalt..... In ieder geval zo'n antwoord zouden ze van mij kunnen krijgen. Want verhuurders zijn vaak erg laks met dit soort dingen. -
Jan 10, 2011 om 12:18Verwarming aan laten staan of toch niet?De conclusie is al gegeven, edoch het op een rijtje zetten:
Controleer de meterstanden een week lang op beide manieren. Zodat je een idee krijgt van langdurig verbruik. In acht nemende dat de temperaturen buiten ongeveer hetzelfde zijn in de loop van de tijd van de metingen.
Koude lucht kan inderdaad meer vocht bevatten dus een te lage temperatuur kan op de lange duur een vochtprobleem opleveren waaronder ander schimmel. Schimmel staat in de top 5 van problemen voor mensen met astma / bronchitus. Een vocht probleem is ook te ruiken. Loop maar eens een oude kelder in waar niet gestookt wordt, dan ruik je ook het vocht / schimmel.
Daarintegen een te droge lucht veroorzaakt irritatie aan je ogen. Goed geïsoleerde woningen hebben daarom luchtroosters zodat er toch een soort vochtregulatie is.
Wij zelf zetten de termostaat 's nachts (vanaf 20:00 uur) op 15 graden in de winter en zomers op 12 graden. 's Morgens / overdag op 19 graden, en zo nu en dan een half graadje erbij omdat het ietsje frisjes wordt omdat de kachel niet aanslaat op dat moment dan. Wij zijn de gehele dag thuis, en dragen een trui. Klinkt stom, maar tegen kou kan je je kleden niet tegen warmte.
Succes -
Jan 10, 2011 om 11:43Kwik Fit heemskerkHet blijkt maar weer eens dat het ene filiaal de andere niet is. Mijn ervaring met Kwik-Fit zijn niet slecht, en al mijn reparaties cq keuringen zijn altijd goed verlopen. Zelfs de keer dat ik een "lekkende" motor-oliedopje had. Nooit hoeven bijbetalen daarvoor, wel driemaal daarvoor op de brug gestaan.
Daarin tegen bij een bijna bekroonde bovag gecettificeerde monteur in Nijverdal geweest die na een grote beurt een klacht af deed als zijnde het hoort erbij dat je eerst je sleutel in het slot steekt, en drie maal omdraaid voordat mijn motor pas starte. Ik maar niet de centrale deurvergrendeling moest gebruiken..... Meneer had gewoon in het motorblok aan een sensor gezeten die daardoor ontregeld/ stuk gegaan was. Waarvan ik ook de rekening mocht van betalen. Maargoed.
Zoek in het vervolg een Kwik-Fit op die dit soort dingen wel kunnen. -
Aug 13, 2010 om 15:09Hoe lang kan en mag de rechtsbijstand de zaak uitstellen?[quote=vladja schreef op woensdag 11 aug 2010, 15:27]lord dolle,
Alle NEN-normen hebben een nummer. Wil je die even geven, ben heel benieuwd wat daar in staat en waarom ze zich daarin dienen te houden.
Aan welke NeN-norm ze zich dienen te houden weet ik niet. Sorry, ik heb toendertijd bij rijkswaterstaat gewerkt maar en die werkten onder een eigen norm. Dus kan ik geen vergelijking maken.
Incassobureaus kunnen helemaal niets. Ik kan een bordje met incassobureau schilderen en dat op mijn deur spijkeren. .Dat geeft mij geen enkel recht om beslag te kunnen leggen etc. om een vordering te innen.
Dit noem ik een overbodig stukje tekst, maargoed. Elk incasso bureau is aangesloten bij een overkoepelende organisatie, zo niet dan moet je niet met ze in zee gaan. Edoch, uitgaande dat ze dit incassobureau gebruiken geeft aan dat die wel mag doen wat gedaan zou moeten worden. Ik geef alleen aan dat je zelf naar een ander mag overstappen als er geen blijk is van vooruitgang cq geen duidelijkheid in de zaak.
In alle polisvoorwaarden van elke rechtsbijstandverzekering staat, dat als je eigenhandig gaat ingrijpen buiten de verzekering om, de verzekering zich uit de zaak zal terugtrekken en dat je het dan verder lekker zelf mag uitzoeken. Je bent dan zelf in gebreke, omdat je je niet houdt aan de polisvoorwaarden en alle kosten, die je daarna maakt komen voor eigen rekening en de verzekering heeft geen enkele verplichting om de zaak daarna weer op te pakken. Dat zullen ze inderdaad erg leuk vinden, want ze hoeven - ondanks jouw premiebetaling - geen verdere kosten te maken. En misschien staat er nog wel in de polisvoorwaarden, dat ze in dat geval de gemaakte kosten bij je kunnen declareren.
Ik geloof wederom dat er een misverstand is wat ik bedoel met een klein dreigement. Een bedrijf welke hoort dat je misschien overstapt naar een ander bedrijf wil nog wel eens opeens zaak maken van jouw zaak... Zodat er opeens wel vooruitgang is, welke er daarvoor niet was. Ik heb het geheel niet gehad over het zelf ingrijpen in de situatie. Alleen dus jezelf iets harder opstellen naar het bedrijf welke voor jouw de zaak in behandeling heeft.
Het benaderen van een manager die hoger staat dan diegene die jouw zaak behandeld, wil nog wel eens helpen de zaak te bespoedigen. Ik kan je legio verhalen vertellen wanneer het mij gelukt is om een zaak een duwtje in de rug te geven. Een beetje doorzettingsvermogen en degene aan de andere kant van de lijn kan er bijna niet meer onderuit om jouw zin te doen.
Ik wens eroslobke succes. -
Aug 11, 2010 om 15:09keukenaanrechtVeel voorstellen, maar eerst duidelijkheid aub. Want nu wordt er gespeculeerd voordat men weet wat het probleem echt is :S
Als het gaat om een blad qua breedte van 31 cm en het is een blad van maar 30,8 cm dan kan men best klagen. Het gaat hier immers om een kleine afmeting en hoe kleiner hoe minder de toleratie. In de bouw weet men daar alles van. Maar dan praat men over meters en geen 31 centimeter.
Maar eerst eventjes duidelijkheid aub. Al staat er duidelijk 31cm !! En dan is er gewoon verkeerd gezaagd als men 30.8 cm leverd. Vind ik flauw als de tegenpartij dan zegt dat het acceptabel is. Al kan men de toleranties handboeken erop naslaan dat ze misschien gelijk krijgen :s Ook is de ene centimeter niet de ander. Kijk maar eens goed naar die van jezelf. Is het een rolmaat dan kan het zijn dat je uiteinde een speling heeft van zeg maar 1 tot 2mm. En het geleverde product is 31 / 30.8 = 99,35% zuiver. Een afwijking van 1% is toelaatbaar :-(.
Edoch voor een in zicht zijnde product mag men wel verwachten dat er aandacht aan besteed is. -
Aug 11, 2010 om 14:56Hoe lang kan en mag de rechtsbijstand de zaak uitstellen?Ook het niet ondernemen van actie moet de eiser op de hoogte gesteld worden. Communicatie is iets wat men tegenwoordig nogal makkelijk naast zich neerlegd. Diegene die het hardst roepen krijgen voorrang. Triest maar waar.
Als jij belt met je rechtsbijstand moet men daarvan een notitie opnemen in hun systeem. Doet men dat niet dan is men in gebreken door het niet correct hanteren van NeN-normen. Elk groot bedrijf dient zich te houden aan registratie en correct afhandelijng daarvan. Maar dit staat terzijde van de zaak, wel kan je je afvragen of die afhandeling goed verloopt.
Vraag aan een manager of supervisor hoe het staat en niet aan de telefoon-muts aan de andere kant van de lijn. Die miepen mogen en kunnen vaak erg weinig met dit soort specifieke poblemen. Heb je een persoonlijke verwerker van jouw zaak, ook dan kan je via de telefoon-cirkel vragen naar een supervisor of manager. Veelal werkt zoiets veel beter. Die manager is er niet op gebrand dit soort problemen voor gelegd te krijgen. Die gaat bijten naar beneden, en dan kan er opeens wel veel. Gebruik desnoods een smoes, of zeg gewoon dat je die wil spreken PUNT. Zij verdienen immers ook aan jouw, dus mag er wel wat voorgedaan worden. Willen ze niet luisteren dan maar een licht dreigement dat er meer incasso-bureau's zijn. Zullen ze erg leuk vinden, want jouw argument is dan dat ze in gebreken zijn en dat is dan weer een stok om mee te slaan.
Succes. -
Aug 11, 2010 om 14:40Hoe los ik vergruizing van het voegsel op?Een bekend probleem bij tegelvloeren lijkt mij. Ik ben dan wel geen exper op gebied van vloeren edoch het uitbikken van alle voegen kan juist veroorzaakt hebben dat de rest eerder is losgekomen dan normaal. De opmerking dat er een te kalkhoudende specie is gebruikt is een zeer correcte. Die verhoudingen luisteren erg nou.
Je kunt gemakkelijk controleren of er meerder tegels losliggen door erop te tikken, dan wel met je knokkels dan wel met een houten steel van een hamer ofzo. Geen ijzer gebruiken, beschadig je alleen maar je vloer mee. Je merkt vanzelf het verschil klikt het hol /dof dan kan je ervanuit gaan dat het los zit of er loze ruimte onder bevind. Een hardere "tock" betekend dat het vastligt. Dat geluidverschil heeft te maken met overdracht van contactgeluid.
Hoe het geheel op te lossen.... tja, vraag dat aan een ervaren tegelzetter / vloerenboer. Maar wees op bedacht dat verkopers willen verkopen, ook al heten ze adviseurs.
Succes