Antwoorden gegeven door: mrsempel
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 20, 2004 om 15:34bellen mobiel mexico
Volgens mij ben je gewoon bereikbaar met een KPN abonnement in Mexico. Zie ook: http://145.7.217.250/roaming/belleninhetbuitenland.asp
Het probleem is alleen dat het netwerktype in Mexico (iDen) niet door je toestel ondersteund wordt. De enige mogelijkheid die je dan hebt is een toestel huren. Daarvoor zou ik toch bij KPN informeren (of eventueel een andere operator).
Kijk ook eens bij de andere operators, bijvoorbeeld: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/buitenlandtarief.asp -
Jun 29, 2004 om 10:18UPC - incassobureau en afgesloten !
Mijn ervaring met UPC is dat het enige dat nog helpt is om te bellen met de "helpdesk" (het mag de naam niet hebben eigenlijk...) en daar eens flink tekeer te gaan! Laat u vooral niet afschepen en eis dat u door iemand te woord gestaand wordt met verstand van zaken, iemand die ook wat te vertellen heeft.
Maak ze goed duidelijk dat zij een fout hebben gemaakt en dat u daar nou de dupe van bent. Eis wanneer het niet anders kan direct een manager aan de lijn te krijgen.
Verder is mijn ervaring dat ze vrij snel reageren op een correct opgestelde brief via de fax. Maar daarin kort en bondig het probleem duidelijk en geef aan dat u betaald hebt. Stuur zoveel mogelijk bewijsmateriaal mee. Eis in uw fax binnen bijvoorbeeld 3 dagen een reactie en binnen 5 dagen herstel van uw aansluiting. Zorg dat u een verzendbewijs krijgt van die fax en bewaar dat goed! Altijd handig voor later! Overigens zou ik dezelfde fax in afschrift ook aan de deurwaarder sturen.
Succes! Marco
-
Apr 16, 2004 om 13:05Gebeuren doodverklaringen vaker?Ik kan met niet voorstellen dat dit met opzet gebeurt. Geen enkele welkdenkende provider, zeker niet een bedrijf als HetNet, zal iemand doodverklaren die een bestelling annuleert. Dat zou wel getuigen van elk gebrek aan respect.
Dit moet gewoon een misverstand zijn. Wellicht heeft een medewerker bij het annuleren een verkeerde optie gekozen. Maar van opzet zal hier volgens mij geen sprake zijn. -
Apr 16, 2004 om 13:02Problemen met laden sites en m'n ip 83.17.xxx.xxHet lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat je met een IP nummer uit een bepaalde reeks bepaalde sites niet zou kunnen bezoeken. Daarnaast krijg je hoogstwaarschijnlijk altijd een nummer uit diezelfde reeks toegewezen.
Je kunt proberen via Start -> Uitvoeren -> CMD het volgende: ipconfig /release en daarna ipconfig /renew. Er wordt dan een nieuwe IP nummer aan de DHCP server gevraagd. De kans blijft echter groot dat je exact hetzelfde nummer terug krijgt.
Zijn de door jou genoemde (onbereikbare) websites te pingen? -
Apr 16, 2004 om 13:02garantie/reparatieEen vervelende situatie! Maar volgens mij moet Dixons hier met een goede oplossing komen! Zij moeten jou garantie bieden op het nieuwe toestel. De zwarte punt is denk ik een fout in de CDD chip (die de foto vastlegt). Als het toestel niet gerepareerd kan worden, dan moet Dixons met een goed alternatief komen of je in ieder geval de gemaakte kosten vergoeden. Ga met een overzicht van de gemaakte kosten eens naar Dixons en leg de situatie uit. Misschien helpt dat nog. Zo niet, stuur dan een klacht naar het hoofdkantoor: Dixons bv, t.a.v. Ad Goddrie, Postbus 3480 (Goudenheuvel 47), 5203 DL (5234 GA) in 's-Hertogenbosch.
-
Apr 16, 2004 om 12:51Draadloos?Een draadloze verbinding is zeker gevoelig voor storingen van andere apparatuur. Bijvoorbeeld GSM telefoons, boormachines, televisies enz. Het is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte draadloze apparatuur in hoeverre dit een probleem vormt. Kijk eens op bijvoorbeeld http://www.kieskeurig.nl of http://www.tweakers.net of je daar ervaringen van gebruikers uit de praktijk kunt vinden!
-
Apr 16, 2004 om 12:48Vervelend programma wat automatisch inbeltMet Ad-Aware kom je meestal van dit soort ellende af. Dat is te downloaden (gratis) via http://www.lavasoft.nl/dutch/support/download/ .
Als het probleem dan niet verholpen is, probeer het dan eens met Spybot Search & Destroy, ook gratis te downloaden via http://www.safer-networking.org/index.php?page=download&lang=nl .
Na het installeren van beide programma's laat je ze alles scannen en in de resultaten zie je of er wat is gevonden en verwijderd. Succes! -
Apr 16, 2004 om 12:47downgraden naar chello entryNiet betalen is niet altijd de oplossing, want daarmee blijft u in gebreke! In dat geval kan Chello inderdaad weigeren de downgrade uit te voeren, want u hebt daadwerkelijk een betalingsachterstand. In dit geval zou ik schriftelijk contact opnemen met Chello om e.e.a. duidelijk te maken. Geef duidelijk aan wanneer u de downgrade hebt aangevraagd en stuur indien mogelijk bewijs mee. Een fax sturen werkt over het algemeen ook vrij goed. Hoe dan ook: Probeer met Chello in contact te komen en blijf niet alleen maar afwachten. U hebt een betalingsverplichting!
-
Apr 16, 2004 om 12:40Afsluiten providerDe Trojan Horse op je PC verstuurt ongemerkt grote hoeveelheden e-mail. Mogelijk wordt er ook een virus verspreid via die Trojan Horse. Om die reden sluit HetNet je af van het versturen van e-mail. De Trojan Horse kan dan geen verdere schade meer aanrichten. Natuurlijk is het niet leuk om zonder melding afgesloten te worden maar HetNet kan dat volgens de gebruikersvoorwaarden doen. In feite misbruik je namelijk (onbewust, dat wel) hun netwerk!
Zorg altijd voor een goede en actuele (!!!) virusscanner op je PC om dit in te voorkomen. Het is de verantwoordelijkheid van elke internetgebruiker om zijn of haar PC tegen virussen, trojan horses of wormen te beschermen! -
Apr 16, 2004 om 12:39outlook expres, adressen importeren uit hotmail naar outlook?Via we website van Bruna kun je je eenvoudig afmelding. Kijk maar op deze pagina: http://nieuwsbrief.bruna.nl/start.php. Geef daar het mailadres is waarmee je bent aangemeld en vervolgens kun je je eenvoudig weer afmelden. Als je vervolgens nog steeds mail van Bruna ontvangt, kun je klagen bij hun provider: UUNet via abuse@nl.uu.net.