Antwoorden gegeven door: peterkeller
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 25, 2018 om 05:20ING schaft TAN code af.Hoe moeten mensen zonder GSM betalen?Er zal voor die oudjes, die helemaal geen oudjes zijn, een nieuwe wereld open gaan wat ze met de smartfoon buitenshuis allemaal heel gemakkelijk kunnen doen. Met een vinger een paar toeten indrukken moet toch wel lukken.
Noem alleen maar al de buienradar, Maps, OV halte vertrektijden, stappenteller, toilet vinden, foto en filmpjes maken. Je zult het wellicht niet weten, maar je kunt ook nog eens mobiel bellen. Wat een gemakken, toch, nietwaar, ja toch, niet dan? -
Aug 29, 2016 om 18:58KPN brengt onbestelde abonnemnet in rekening
Ik heb wel goede ervaringen met KPN. Toch een gerenommeerd bedrijf, veel deskundigheid als je belt en altijd een oplossing. Ze hebben na de onmogelijke privatisering van rond de eeuwwisseling een goede naam hoog te houden als oudste telecombedrijf en dienovereenkomstig heel veel ervaring en daardoor veel deskundig personeel.
Ik ken uw huiselijke situatie niet, maar wellicht is niet uit te sluiten, dat een gezinslid bewust, of onbewust “een handel naar KPN heeft overgehaald”.
Maar u zegt, dat u niets bij KPN hebt besteld, KPN kan ook helemaal niets vinden over een vermeende bestelling. Misschien dat KPN eens kan aangeven op grond waarvan u dan juridisch en vooral wettelijk in gebreke zou zijn geweest.
En als er geen bewezen vordering bestaat, valt er natuurlijk ook helemaal niets in te vorderen, hoe gering het bedrag ook is. De Kantonrechter ziet KPN overigens al aankomen met een vordering van € 5,32.
Incassokosten vorderen op een niet bestaande vordering is natuurlijk uit den boze. Onverminderd het gegeven dat er geen vordering is, voldoet KPN ook nog eens niet aan de bepalingen van de Wet Incassokosten 1 juli 2012.
KPN dient namelijk eerst een herinneringsbrief te sturen over haar vordering, vervolgens een aanmaningsbrief en tot slot een zogenaamde 14 dagen termijnbrief, alvorens tot gerechtelijke incasso kan worden overgegaan.
Voor belangstellenden, en wellicht misschien voor KPN ter learing ende vermaeck, een glasheldere website waarin alles kort en bondig wordt uitgelegd waaraan de schuldeiser dient te voldoen en wat dienovereenkomstig de rechten van de klant zijn.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50
Het heeft er alle schijn van dat KPN u dus eerst een niet bestaande vordering wil laten betalen, welke bedrag later door KPN teruggestort wordt. Dat impliceert dus, dat KPN erkent, dat er helemaal geen vordering is.
Heeft KPN met haar handelwijze niets anders te doen? Met dit soort idioterie en haar handelwijze wordt toch wel een aanslag gepleegd op het (onnodig) lastigvallen van haar gewaardeerde klanten, de efficiency van KPN zelf en natuurlijk de winstcijfers van KPN met het maken van onnodige en zeker overbodige kosten.
En het blokkeren van te leveren diensten op grond van een niet bestaande vordering is natuurlijk ook helemaal uit den boze. De Kantonrechter zal KPN ongetwijfeld alle hoeken van de rechtszaal laten zien.
En wat u zelf al heel scherp heeft verwoord, maar in andere woorden (voor de lezers van deze rubriek): als je niets besteld hebt, kun je dat nooit annuleren.
Annuleren = Het ontbinden van een eerder gemaakte overeenkomst.
Maar tot heden is door KPN niet aangetoond, en vooral nog steeds niet bewezen, dat er een (schriftelijke) overeenkomst is afgesloten door, en vooral mét haar klant.
Tot slot een algemene opmerking. Fouten, die gemaakt worden door een bedrijf, kunnen juridisch gezien natuurlijk nooit verhaald worden op een klant.
-
Feb 12, 2016 om 17:47Voorkomen webgeschiedenis google
-
Oct 24, 2015 om 12:14Internet betaling terug laten stortenAch, wimmi20 is weer eens in de lucht. Als vanouds weer eens een open deur intrappen. Dat het knap lØllig is, weet elke lezer natuurlijk ook wel.
En vervolgens ook weer als vanouds de TS afzeiken. Eigen schuld, dikke bØlt. Met normen en waarden is het soms beter om gedachten over je medemens niet op schrift te stellen.
Welke waarde denkt wimmi20 nou toe te voegen met zijn reactie in deze rubriek.
Na een kleine 2 jaar alsnog de vogel vangen lijkt een onmogelijke opgave. Die is allang gevlogen. -
Sep 26, 2015 om 09:22EXTREEM HOGE ENERGIEREKENING 4900 euro!!Het is nu een open deur intrappen om te stellen dat uw energieverbruik extreem hoog is. Ik heb voor mezelf wat speerpuntjes bedacht. Misschien kunt u er wat mee.
• U geeft aan, dat de vorige bewoners “ook zo’n hoge rekening hadden”. Maar wat is hoog. Hoe hoog?
• Met de slimme meter kan/wordt 2 maandelijks de meterstand vastgesteld. Wat is het verloop van deze tweemaandelijkse opname sinds de plaatsing van de slimme meter.
• Nuon of de netbeheerder moeten deze cijfers (kunnen) leveren om die vervolgens zelf eens te bestuderen en/of te analyseren. Levering van de cijfers is wettelijk geregeld bij de introductie van de slimme meter
Milieucentraal.nl
De slimme meter is op afstand te lezen. Wettelijk is bepaald dat de netbeheerder dit zes keer per jaar mag doen en je verbruik mag doorgeven aan jouw energieleverancier. Die kan jou dus elke twee maanden een overzicht geven van jouw energiegebruik en de geschatte kosten. Handig, want zo zie je eerder of je meer of minder verbruikt dan geschat. Vind je het aflezen van de slimmer meter op afstand geen goed idee, dan kun je deze functie laten uitzetten, of de slimme meter weigeren.
• Blijkt hieruit dat het verbruik pas sinds uw bewoning extreem hoog is, en wat was het verbruik gedurende de vorige betaalperiode?
• Als er (plotseling) sprake is van extreem hoger verbruik, wijst de kantonrechter op de onderzoeksplicht voor de leverancier in het kader van “wie eist bewijst” voor dit (plotselinge?) extreem hogere verbruik en daarmee gepaard gaande de hoge factuur.
NUON voorwaarden
12.6 De verplichting tot betaling wordt niet opgeheven of opgeschort door het indienen van bezwaren tegen de nota, tenzij een contractant die elektriciteit en/of gas uitsluitend voor huishoudelijke doeleinden van de leverancier afneemt, binnen de betalingstermijn bij de leverancier een bezwaarschrift indient, waarbij hij zijn bezwaren tegen de nota met redenen omkleedt. In dat geval wordt de betalingsverplichting van de betrokken nota opgeschort totdat de leverancier op het bezwaarschrift heeft beslist.
• Wat heeft Nuon zelf voor actie ondernomen over dit extreme verbruik?
• Opschorting van uw betaling lijkt me zinvol in afwachting van het onderzoek.
• Het verbruik is dermate extreem hoog, dat discussie over energie zuinige apparaten of anderszins niet zinvol lijkt te zijn.
• Het verbruik vergelijken met het vorige huis zou kunnen duiden op vergelijking van appels met peren
• Op internet heb ik nog nooit kunnen lezen, dat onderzoek van de meters geleid heeft tot vaststelling van onjuist functioneren van een meter en daarmee onjuist energieverbruik. Kosten maken voor een soortgelijk onderzoek lijken op voorhand weggegooid geld.
• De energiebelasting wordt bepaald en vastgesteld door de Overheid (ACM). Daar kunnen we het misschien niet mee eens zijn, maar daar is niets aan te veranderen. Die belasting geldt voor elke gebruiker van energie. -
Sep 25, 2015 om 08:17Vocht in HuisDe discussie vervolgt zich. Maar we hebben al een paar dagen niets van TS pluisjebaby vernomen. Inmiddels al geslaagd met een oplossing?
Ik vergat de goede lezer nog te attenderen op de reviews op Kieskeurig. Zeker het lezen waard. Lovende worden uit de praktijk, hoe gemakkelijk de apparaten water afvoeren. Er gaat een wereld open van de effectieve werking en het probleemoplossend vermogen van de apparaten!
Bekijk ook eens de eventuele filmpjes, die wellicht verhelderend kunnen zijn. Hier staan video’s die bekeken kunnen worden.
http://www.kieskeurig.nl/luchtontvochtiger/product/315834-qlima-dd-108/prijzen
Ik ben benieuwd op welke wijze wimmi20 weer zal gaan mekkeren! -
Sep 25, 2015 om 07:36Vocht in Huis
@ van leyden
Dank u voor het compliment.
Wimmi20 lijkt nog steeds niet in de spiegel te hebben gekeken en lijkt als een ongeleid projectiel ongenuanceerd en zeer onvriendelijk te blijven reageren.
“Als u geen gelijk krijgt gaat u schelden !”. “Als u nog meer niet snapt hoor ik het wel”.
Wimmi20 scheldt nog net niet, maar ……………..………… de betweter.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===
Maar de oorzaak van de vochtproblemen en het mogelijk verhelpen lijken me nog niet helemaal duidelijk, althans in mijn visie met een beetje logisch nadenken.
Wat ik al eerder betoogde, slaat het toverwoord van de betweters, de techneuten van de Woningbouw, misschien de GGD, en zelfs Kieskeurig en anderen natuurlijk nergens op, als je een beetje logisch nadenkt.
Als de luchtvochtigheid buiten namelijk hoger is dan binnen in huis, kun je ventileren tot je een ons weegt, het kán dan binnen gewoon nóóit droger worden. Ventileren helpt dan ook geen zak. Ook de vochtvreter werken voor geen meter.
Wat ik al aangaf over de airco en wat u zelf aangeeft met uw elektrische ontvochters, zijn deze apparaten inderdaad veel effectiever. Per uur wordt er een halve tot een hele liter water/waterdamp/vocht/condens afgetapt. Dat tikt tenminste flink aan om de relatieve luchtvochtigheid drastisch te verminderen.
Die ervaring hebt u ondertussen dus ook. En die waterdamp zie je of voel je niet, maar is wél duidelijk aanwezig, waardoor je leefomgeving als zeer onprettig aanvoelt. Daar kan ventileren echt niet tegenop.
Ik heb zelf geen last van extreme vocht, maar ik houd wel de luchtvochtigheid goed in de gaten. Met mijn praktische ervaring van de afgelopen jaren met de airo is zo nu en dan een half uurtje aanzetten vaak al voldoende om weer eens een half litertje water af te tappen. Met het draagbare apparaat zal het ook goed aanvoelen om deze ook eens een uurtje op de slaapkamer te laten draaien en wéér een litertje vocht af te tappen.
We kunnen niet in de portemonnee van anderen kijken. Maar op Kieskeurig kun je zien dat er rond de 200 piek hele goede apparaten te koop zijn, die in liters waterdamp denken, en vooral óók afvoeren.
En dan heb je geen sores meer als gedoe met de Woningbouwvereniging, GGD of anderszins. Hieronder voor eventuele belangstellenden de link voor informatie van Kieskeurig met informatie en de apparaten zelf.
http://www.kieskeurig.nl/luchtontvochtiger/informatie
Bij (echte) bouwkundige problemen zouden die natuurlijk eerst verholpen moeten worden. Maar dat lijkt me een geheel ander probleem. -
Sep 24, 2015 om 07:32Vocht in Huis@wimmi20 ….. Neemt u mij vooral niet kwalijk dat ik reageer op uw reactie, maar in de vraagstelling van TS kom ik het woord “kelder” niet tegen. Wat brengt er u er dan toe om op het woord kelder te reageren in uw antwoord.
“Wel eens een kelder gezien met een luik naar een kruipruimte ? “. Wat bedoelt u daar nou mee te zeggen?
En waarom dringt u toch zo aan op het eventuele resultaat van het advies van de GGD. Houdt de GGD zich tegenwoordig ook al bezig met mogelijke bouwkundige vochtproblemen?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===== Hahahahaha. Geeft te denken ……… -
Sep 20, 2015 om 11:39Lindorff BV vraagt € 1.020 aan rente voor T-Mobile factuur!Allereerst geldt natuurlijk al heel lang het motto "wie eist bewijst". De schuldeiser zal toch allereerst tot op de cent nauwkeurig moeten aantonen, en zeker ook bewijzen, hoe de vordering is opgebouwd en samengesteld. Natuurlijk inclusief het percentage en de berekening van de wettelijke rente. Dat zal de schuldeiser namelijk ook bij de Kantonrechter moeten doen.
Daarnaast zijn gemaakte schulden natuurlijk vaak wel opeisbaar en moeten die betaald worden. Maar de schuldeiser moet zich wel aan de wet en de juiste kosten houden, en niet zo maar effe gelijk een poot uitdraaien.
En als er geen harde bewijzen aangeleverd kunnen worden, is het gewoon einde oefening. Dan kunnen ze naar de kantonrechter stappen, maar die zal dan zekerheid grenzende waarschijnlijk hetzelfde zeggen en de vordering van tafel vegen.
De schuldeiser moet ook incassobrieven verzonden hebben en (eigenlijk) ook (aangetekend?) bewijs van ontvangst hebben. In de situatie van uw klant is dat wellicht wat lastig voor de schuldeiser, wat de positie van uw klant misschien wat beter maakt.
Ik zou nader bewijs, die moet voldoen aan de Wet Incassokosten, opvragen en natuurlijk een stevige onderbouwing en specificatie van de vordering gezien de reeds verstreken periode. Maar helemaal niet reageren is misschien te overwegen, en misschien zelf beter.
Een vordering uit overeenkomst, zoals hier waarschijnlijk het geval is, verjaard overigens pas na 5 jaar. Een vordering uit consumentenaankoop al na 2 jaar. Dat wordt vaak nog wel eens vergeten.
En vooral geen betalingsregeling aangaan. Dat kan schulderkenning inhouden, en dan zijn de rapen gaar voor uw klant. In het uiterste geval eerst maar een onderbouwing van de vordering opvragen, zonder enige schulderkenning.
De incassokosten worden geregeld in de Wet Incassokosten 1 juli 2012. Hier een aardige site waarin u kunt nagaan, of de schuldeiser zich wel aan de wet houdt.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50 -
Sep 20, 2015 om 11:26Vocht in Huis@gerritalten
Jammer toch van de inhoud van uw reactie. Om te beginnen wil ik overigens zeker niet mijn gelijk halen, en al helemaal niet onwelvoeglijk natrappen. Dat kunnen we vol vertrouwen overlaten aan de reageerder waar het over gaat.
Wat ik al eerder aangaf, vind ik de toonzetting naar mij, én de andere reageerders zeer onwelvoeglijk en ondoordacht, en daarom ongepast op deze site. Gezien de eerdere reacties hierover van de afgelopen jaren, die ik ook al eerder aanhaalde, ben ik daar niet uniek in. Dat lijken mij toch feiten, waar we niet omheen kunnen. We zijn overigens allemaal geheel vrij daar een mening over te hebben.
Het doet mij goed, en waarschijnlijk de andere lezers ook, dat u de redactie gewaarschuwd hebt over mijn, uw inziens, buiten proportionele reacties. Zoals ik al had aangekondigd, had ik de redactie ook al gewaarschuwd over de reacties van Wimmi20. Twee reacties kunnen bij de redactie wellicht meer dan één reactie.
Tot slot vind ik uw reactie jammer, bezien in het licht van uw staat van dienst, zoals vermeld in uw profiel op deze site, en natuurlijk voor eenieder zichtbaar. Jammer.