Antwoorden gegeven door: pmb_1
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 6, 2005 om 21:00Zijn er meer Dell Laptops die uitvallen na garantie?
Ik heb ook soorgelijke problemen. Mijn Dell 5150 heb ik in februari 2004 gekocht met 1 jaar garantie. In Juli 2005 zijn de volgende problemen ontstaan:
- Zonder reden in stand by modeus gaan
- Niet meer kunnen opstarten met aan/uit knop
- Alleen nog op te starten na veel gedoe met verwijderen/plaatsen accu enz.
- Uiteindelijk niet meer mee te werken.
- Uiteindelijk ook geen beeld op laptopscherm meer. Alleen via externe monitor nog beeld.
In Augustus 2005 gebeld met Dell helpdesk. Met Dell medewerker verschillende mogelijkheden geprobeerd. Eind conclusie: Vervangen moederbord. Kosten 600 euro ex. BTW. Omdat de garantie is verlopen kan Dell niets meer voor mij doen. Ik heb gereageerd met "dit is wel duur" Er wordt al een nieuwe eenvoudige laptop aangeboden voor deze prijs".
Ik maak geen gebruik van deze oplossing van Dell voor deze hoge prijs.
Zeker nu ik op internet vele andere klanten zie met soortgelijke ervaringen met deze DELL laptop en dat vervanging van het moederbord zeker geen garantie is dat dit een meer betrouwbare oplossing biedt.
Ik vraag mij af wat ik van een leverancier van een produkt waarvoor in febr 2004 1473 euro (incl. BTW en verzendkosten)is betaald en na 18 maanden ondeugdelijk is geworden mag/kan verlangen. Dell doet er nogal laconiek over met "Jammer". Een reele coulance regeling zou op zijn minst op zijn plaats zijn,want je mag toch verwachten dat deze laptops technisch 4-5 jaar meegaan?