Kassa Vraag & Beantwoord
  • Overzicht
  • Gemist
  • Artikelen
  • Vraag & Beantwoord
    • Stel jouw vraag
    • Gebruikers
    • Zoek een vraag
    • Categorieën
  • Dossiers
  • Test Case
  • Nieuwsbrief
  • Hulpartikelen
  • Contact
Iedere zaterdag om 19.05 uur op
  • Overzicht
  • Gemist
  • Artikelen
  • Vraag & Beantwoord
  • Dossiers
  • Test Case
  • Nieuwsbrief
  • Hulpartikelen
  • Contact
  • Stel jouw vraag
  • Gebruikers
  • Zoek een vraag
  • Categorieën
Terug naar het profiel

Antwoorden gegeven door: punkyfish

  • Datum
    Vraag
    Antwoord
    Bekijk
  • Jun 26, 2020 om 18:29
    Verkeerd advies matras en bed Goossens
    Update voor wie het interesseert :)

    Op advies van ConsuWijzer heb ik de kwestie aangemeld bij de Geschillencommissie. Volgens ConsuWijzer gaat het hier om dwaling omdat de ondernemer informatieplicht heeft en mij had moeten informeren dat ik niet op de rand van het matras kan liggen. Klachtgeld bij de Geschillencommmissie ruim €150,-. Bijna een jaar geduurd. Deze week eindelijk uitspraak: ik heb gelijk. Ook volgens de Geschillencommissie betreft dit dwaling en is niet bewezen dat Goossens aan de informatieplicht heeft voldaan. De overeenkomst wordt ontbonden. Goossens moet het bed terugnemen en het volledige aankoopbedrag plus het klachtgeld aan mij terugbetalen.

    Ik meld dit hier nog zodat iemand anders er misschien iets aan heeft. Ik heb goed advies gehad van ConsuWijzer en dat was gratis. Daarna beslis je zelf of je bereid bent het klachtgeld bij de Geschillencommissie te betalen. Als je ongelijk krijgt, ben je dit geld kwijt. Maar als je gelijk krijgt, dan moet de ondernemer ook het klachtengeld aan je terugbetalen.

    In mijn geval ben ik blij dat ik het heb gedaan. YAY.

    Iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren op mijn vraag bedankt voor jullie input. Voor sommigen nog wel een tip: hou je bij de vraagstelling ipv dat sommigen zich met mijn slaapgewoonten of een toekomstige partner gaan bemoeien :p
    Link
  • Sep 19, 2019 om 16:39
    Verkeerd advies matras en bed Goossens
    Update: ik heb mijn vraag ook bij ConsuWijzer voorgelegd en blijkt dat hier toch gaat om de juridische term 'dwaling'. Had ik de informatie die ik nu heb, vooraf gekregen, dan had ik dit dure elektrische bed met twee losse matrassen nooit gekocht. Bij dwaling kun je de gehele overeenkomst ontbinden en je geld terugvragen. Misschien zijn er hier mensen die ook iets hebben aan deze nieuwe informatie. Iedereen bedankt voor het meedenken in elk geval!
    Link
  • Sep 13, 2019 om 20:09
    Verkeerd advies matras en bed Goossens
    Dank :)
    Link
  • Aug 7, 2016 om 20:48
    Moet de boeterente bij volledige aflossing van een hypotheek vermeld staan in de hypotheekakte
    Idd in de Alg.Vw staat dit. Er zal een kopje zijn met 'algehele aflossing'.
    Link
  • May 5, 2010 om 11:14
    Orderbevestiging bindend Telefoongids BV
    U hebt gelijk. Maar dan nog voldoet de overeenkomst niet aan hetgeen je hebt afgesproken en heb je de mogelijkheid deze overeenkomst niet gestand te doen.
    Link
  • May 5, 2010 om 10:55
    Orderbevestiging bindend Telefoongids BV
    U hoeft de overeenkomst niet nogmaals op te zeggen. Ondanks dat u telefonisch uw toestemming hebt gegeven (ook al komt de overeenkomst niet overeen met hetgeen u wilde) hebt u na ontvangst van de overeenkomst nog een bedenktermijn. U hebt direct per aangetekende post aangegeven dat u van de overeenkomst afziet en dat is voldoende. Gelukkig hebt u dat per aangetekende post gedaan zodat u dit kunt bewijzen mocht dat ooit nodig zijn.

    Ik zou nu niets meer doen. Geen brieven meer sturen en ook de rekening niet betalen. En natuurlijk zeker geen gebruik maken van de aangeboden diensten.

    Mocht het bedrijf een incassobureau inschakelen, dan kunt u een kopie van uw aangetekende brieven sturen als bewijs dat u de overeenkomst hebt geannuleerd en dat u het bedrijf niets verschuldigd bent.

    Mocht het incassobureau toch door willen zetten en u voor de rechter dagen, dan zal de rechter hen ook in het ongelijk stellen. Het is nu eenmaal wettelijk geregeld dat u na een telefonische overeenkomst het recht hebt om na ontvangst van de stukken alsnog van deze overeenkomst af te zien, helemaal als de overeenkomst niet voldoet aan hetgeen u telefonisch is toegezegd.

    M.vr.gr.
    Link
  • May 5, 2010 om 10:49
    Problemen Nuon en Liander
    Nuon is een drama om iets gedaan te krijgen. Heb er zelf in vele verschillende werksituaties mee te maken gehad. Er zitten daar echt mensen die er niets van snappen! Laat staan het simpel terugbellen als dat is toegezegd om te proberen het probleem van je eigen klant op te lossen.

    Daarom chapeau voor de Nuon medewerker die hier reageert. Met een reactie is het probleem nog niet opgelost maar in elk geval iemand die zijn best doet om te helpen ! :)
    Link

Kassa

  • Home
  • Artikelen
  • Belbus
  • Gemist
  • Rubrieken

Service

  • WhatsApp-dienst
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Veelgestelde vragen
  • Dossiers
  • Disclaimer
  • Cookie-instellingen

 

  • BNNVARA
  • Postbus 175
  • 1200 AD Hilversum