Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: sabel
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 2, 2023 om 12:25Hoe lang moet een e reader mee kunnen gaan?Gemiddeld gaat een ereader langer mee dan 1 jaar en dat mag je wel verwachten. Nu is bol.com op service niet echt een hoogvlieger. Kijk wat de leverancier als garantie voorwaarden heeft. Ik zou dan ook proberen de Bol.com schakel ertussen uit te halen en de leverancier zelf aanschrijven. Zelf heb ik dat ook gedaan en toen dat niet hielp de CEO. Even googlen dan vindt je hem wel. Hij is goed benaderbaar als je aardig blijft.
-
Aug 2, 2023 om 12:20Verschil aanbod e-books KOBO en BOLAls je het e-boek abonnement bedoeld. Dan is het aanbod gelijk. Of je nu via Kobo of Bol com doet mbt de software ook met Calibre de kan je ook de boeken lezen en bij houden daarnaast zijn er bij Calibre verschillende plugins te installeren zodat je ze ook op een kijken kunt laden of op meerdere e-readers.
-
Feb 10, 2023 om 17:27Cool blueHelaas heb ik een zelfde akkefietje met BelSimpel. Een Google Pixel 6 puntgaaf opgestuurd goed stevig verpakt in bubbeltjes plastic. Na ruim een week na hun ontvnagst krijg ik een mailtje. Defect valt niet onder garantie maar is valschade. In de bootmode deze het display maar zodra verder start is het display zwart. Krijg foto's waarvan het volledige display aan gruzelementen is. Ook hier zijn we al weer weken me bezig omdat voordat het onder garantie is opgestuurd heeft nl Google ook samen met mij testen gedaan. En een mechanisch defect onstaat niet als een telefoon stil op een bureau ligt. Dit lijkt wel een gemakkelijke manier om onder garantie claims uit te komen. Bij ons komen ze met een prijs van meer dan 60% van de aankoopprijs telefoon. Ik zou een dergelijk toestel niet eens opgestuurd hebben als het display zo beschadigd zou zijn. Dus voor mij is Belsimpel Belnooitmeer geworden.
-
Feb 5, 2021 om 19:10Heb ik recht op dezelfde dienst?Het is nog sterker de waarde van de voucher is lager dan het bedrag exclusief veilingkosten. Totale prijsverschil is 7,60 Euro. Het gaat me niet om het geld maar om dezelfde dienst nl 2 x toegang.
-
Jul 22, 2019 om 13:33Wat kan ik doen tegen dealonly. en hoe krijg ik mijn geld terugJuist als een bedrijf nergens bij aangesloten is gebruik ik voor de zekerheid de creditcard. Mochten zie niet leveren dan zorgt tenminste mijn creditcard voor retourneren van mijn betaalde geld. Daarnaast check ik altijd of ze een echt adres hebben weet ik tenminste waar ik de spreekwoordelijke baksteen door de ruit moet gooien.
-
Feb 1, 2013 om 13:21hoge data vodafoon geen verklaringAls je SMS-jes niet aankomen kan het ook zijn dat de SMS settings niet goed zijn. Via de webpagina nog een keer de settings instellen op je telefoon. Ik krijg ook dergelijke SMS-jes dat in 70% van mijn data zit maar dat is gelukkig vaak aan het einde van de maand.
Voor Data verbruik het je aparte apps die voor jou het data verbruik ook nog een keer op je mobiel bijhouden. Met de App van vodafone kan je dat weer op je mobiel vergelijken met elkaar en kan je direct ingrijpen als er bv op jou data bundel verbruikt wordt. -
Jun 4, 2012 om 16:07Verlaging voor gebruik mobiele telefoon vanuit de van de EU opzeggen?tdehond heeft in deze gelijk. Omdat het een maatregel is die door de overheid wordt opgelegd. (EU -> Nederland -> Vodafone, KPN enz) is het niet mogelijk om het contract tussentijds op te zeggen. Zouden ze jou tegelijk beperken in de hoeveelheid data, minuten of welke andere aanpassing dan ook heb je wel het recht om je contract te beëindigen.
Wil je voorkomen dat je nodeloos je voicemail moet afluisteren, dan wel ongewild je databundel inschakeld. Kan je je voicemail voor je vakantie uitzetten en je databundel idem. Dan ben je nog wel bereikbaar voor noodgevallen. -
Jun 4, 2012 om 15:48KLACHT: POSTNL is mijn pakket kwijtLinda,
De leverancier is verantwoordelijk dat hij het pakket bij jou aflevert. Dat hij gebruik maar van een derde in dit geval postNL of TNT doet niet ter zake. Je moet jou leverancier in gebreke stellen. Als hij via postNL of TNT wel een handtekening kan overleggen en het is duidelijk niet die van jou of van je huisgenoten dan kan jou leverancier aangifte doen bij de politie voor geschrift vervalsing. Daarmee kan hij bij zijn verzekering het bedrag claimen.
Zoals je leest ligt het grootste deel van de acties eigenlijk bij jouw leverancier. Ik heb het helaas ook een aantal keren aan de hand gehad en bleek dus dat de bezorger zelf een handtekening had gezet en het pakket gewoon op de stoep had gezet bij het oud papier. Mijn leverancier heeft het toen netjes opgelost en het kunnen claimen bij zijn verzekeraar en PostNL heeft afscheid genomen van de betreffende bezorger.
Als het pakket verzekerd had moeten zijn dan had de verzender dat op moeten geven bij het afgeven van het pakket. Anders staat er een standaard bedrag voor. Maar ook hier weer is de verzender verantwoordelijk.
Dus je leverancier alsnog vragen de goederen te leveren omdat zijn verplichtingen niet nagekomen is. -
Oct 21, 2011 om 15:15bij verkoop polis mag dan de automatische betaling zonder toesteming worden overgenomen?Ook bij mij hebben ze mijn verzekering doorverkocht. En ja ze moeten overnieuw een machtiging aanvragen alleen hadden ze dat niet gedaan. Dus ik kreeg een rekening van een voor mij onbekende firma dus die heb ik niet betaald. Na 3 maanden achterstand kreeg ik ineeens een aanmaning. Dus ik maar eens vragen waar die aanmaning voor was. Blijkt dus dat omdat de nieuwe tussenpersoon geen zaken deed met mijn verzekeraar hadden ze de polis verder ondergebracht bij een andere tussenpersoon. Ik heb uiteindelijk met terug werkende kracht de polis ontbonden en wel om volgende redenen
1. Wijziging in leverancieer (verzkeraar) dient gemeld te worden.
2. Staat ook in alle voorwaarden. Wijzigingen ten goed of ten nadelen kunnen een reden zijn om de polis per direct te stoppen.
Als de tussenpersoon of verzekeraar je nu pas op de hoogte steld kan je dus ook nu pas weten dat er iets gewijzigd is en kan je nu altijd per aangetekende brief laten weten dat je de verzekering wilt beëindigen.
Als Orion verzekeringen veranderd in Allsecur is dat een reden om de verzekering op te zeggen. Want het kan altijd zijn dat je om principiële redenen niet met Allsecur zaken wilt doen. -
Oct 21, 2011 om 14:39niet ontvangen leveringDe vraag is wie heeft de levering volgens Neckermann bij u afgeleverd. Alle koeriersdiensten en post.nl laten tekenen voor ontvangst. Als je het trackingnummer hebt kun je soms zelfs online zien wie getekend heeft voor ontvangst. Is dat geen buur en is het niemand anders van de familie geweest dan is het eenvoudig dat je daar mee hebt aangetoond dat je het pakketje niet hebt ontvangen en is Neckermann in gebreke.
Neckermann kan alleen zien dat er getekend is voor het pakketje maar kan niet verifiëren of de handtekening ook klopt. Als iemand anders heeft getekend kan ook alleen Neckermann aangifte doen voor vervalsing in geschrift. (zelf iets dergelijks aan het hand gehad met een levering). Ook alleen Neckermann kan de vervoerder een opdracht geven om te onderzoeken waar het pakketje is gebleven omdat Necikermann de opdrachtgever is bij de vervoerder en niet de ontvanger.
Ik zou de volgende acties ondernemen:
1 Zelf kijken ofdat je kunt achterhalen wie getekend heeft.
2 Neckermann sommeren een kopie van ontvangstbevestiging te sturen indien niet mogelijk Neckermann in gebreke stellen.
3 kopie vergelijken met de handtekeningen (bv door kopie van alle ID's mee te sturen en Neckermann in gebreken stellen
Of dat Neckermann aangifte gaat doen is nog maar de vraag wat meestal levert het voor hun alleen maar een hoop werk op en blijft het pakketje zoek.