Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: sannieh
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 26, 2010 om 18:45naam rekeningnummer wijzigen NEMMaar krijg ik dan net zoveel respons als aan de telefoon, of gaan ze mij dan echt helpen?????
En dat van "meer dan 500 euro voor contactbreuk, dat dacht ik niet!!!!" dat was ook mijn reactie. De rekening is ondertussen trouwens meer dan 600 omdat die van het incasso bureau net binnen is. Echt geloof mij, ik betaal graag voor iets dat ik terecht vind, maar dit vind ik gewoon niet terecht!!!!
Die 8400kwh is volgens mij niet echt hun schuld, want dat isdenk ik idd een meter probleem die pas is gaan spelen sinds wij een digitale meter hebben gekregen. Daar liggen wij dus meer met liander mee in discussie. Ik noemde dat er meer bij om aan te geven dat, dat bedrag er ook nog even bij kwam.
Nou dan ga ik maar kijken of mailen wel helpt. Bedankt voor de tip!!!(
(Ben jij zelf van de NEM dat je weet dat ze meelezen????) -
Mar 26, 2010 om 14:07Problemen Nuon en LianderMisschien een vreemde vraag, maar heb je vorig jaar toevallig een digitale energie meter gekregen???
Wij zitten namelijk met hetzelfde probleem. We zijn een 4 persoons huishouden en zitten normaal op de 3500 kwh. Nu kregen we ineens een rekening van 1300 euro bijbetalen, omdat we dit jaar ineens 8400 kwh zouden hebben verbruikt. (ik ging al op zoek naar het wiethok op zolder, maar nee die is er echt niet hihi).
Nuon gebeld (we zitten bij de NEM, maar nuon beheerde de meters) die stuurde ons door naar liander. Daar kregen we een mooie brief van dat zij best de meter wilde nakijken maar of we wel flink wilde betalen. Of anders moesten we maar bellen met de woningbouw. Maar ze zeiden wel dat er eigenlijk nooit wat mis is met de meters.
Na wat surfen op het internet kwamen we erachter dat het hoge energie verbruik de laatste tijd wel vaker voor komt. Het gaat zelfs wel eens om verbruik in de 30000kwh. Heel toevallig hadden deze mensen net een digitale meter gekregen in dat jaar. En het blijkt dat die meters kunnen reageren op zendapparatuur enz.
Bij navraag hierover bij Liander is het antwoord simpel: DIGITALE METERS HEBBEN GEEN PROBLEMEN, en het reageren op apparatuur kunnen we niet zien. Maar we willen best kijken voor een paar 100 euro. Alsof we door de hoge rekening nog geld over hebben!!!
Maar conclusie. Mijn meter tikt lekker door (ben ondertussen al weer 3000 kwh verder in 4 maanden tijd). Ik heb iedere instantie 100 keer aan de lijn gehad. Maar niemand is verantwoordelijk.