Antwoorden gegeven door: sariah
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 18, 2022 om 12:55Iphone 12 Pro Max 128 gigabyte geeft steeds aan,dat het intern geheugen vol is.Als je naar je iphone opslag gaat kan je zien waar het groots euvel zit.
als je items verwijderd blijven ze nog wel actief in je verwijderde items. Je dient ze dus dubbel te verwijderen.
via de Iphone opslag kan je ook per sectie bekijken waar het grootste verbruik zit en wat je nog meer kan verwijderen. -
Feb 3, 2020 om 16:02Webwinkel doet moeilijk bij retour - electrische step
Beste Jordy
M.b.t. het prijsverschil. Dit klopt dat er een verschil is tussen bol.com en de verkopende partij.
Dat heeft te maken met het feit dat een verkoper de koppeling tussen bol.com en de klant betaald.
Dus in dit geval is Bol.com een tussenpersoon die het product verkoopt in naam van het leverende bedrijf.
Hiervoor betalen ze ook kosten aan bol.com dus dat is nog niet zo heel gek.
M.b.t. retourneervoorwaarden. Het blijft soms lastig te bepalen wat nu wel of niet mag.
Een product mag je zonder reden van opgaaf retourneren, echter er zijn uitzonderingen.
Wat je kan doen is ook kijken of de website van het leverende bedrijf aangesloten is bij een webkeur merk.
Indien dat het geval is zou je je zaak ook aan het keurmerk voor kunnen leggen. Zij kunnen jou heel goed informeren
over de wettelijke regels met betrekking retourneringen tot of een geschil openen naar de webwinkel ( indien zij dit noodzakelijk achten ) .
Het kan namelijk inderdaad zijn dat de leverende partij volledig in hun recht staat, maar het zou ook kunnen zijn dat ze jou in het gelijk
stellen.
Dus als je er echt niet uitkomt, is dat een goede stap om te nemen.
-
Nov 6, 2019 om 13:17Abonamentelor.com stuurd mij steeds een herinnering van een rekening terwijl ik niets besteld heb wat kan ik daar aan doen.
Zoiets had ik enige tijd geleden ook, maar ik kwam er achter dat dit scam was, sowieso omdat mijn adres niet klopte. Ik heb dit gemeld bij de fraudedesk.
Dit kan jij ook en melding bij politie maken. Vervolgens geef je bij hun aan dat je dit bij de fraudedesk heb gemeld en bij de politie.
9 van de 10 keer stoppen ze dan.
-
Oct 18, 2019 om 12:07Onlineshopping59N.a.v. alle gegeven antwoorden. Het bedrijf is dus niet een Nederlandse firma, daarbij kunnen andere regels gelden dan de Nederlandse voorwaarden.
Voor bemiddeling check deze link
Hierin staat ook een link naar Europese bemiddelaar ECC
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/kopen-bij-internationale-verkopers
Kijk dus uit als je iets besteld bij een buitenlandse website. -
Jun 19, 2019 om 13:22Onlineshopping59
Wat heel veel webwinkeliers niet weten ( ik ben er zelf 1 dus ik ken de regels )
Zonder herroep formulier mag je een productie binnen 14 dagen na koop ontbinden en aanmelden voor retour en terugzenden.
Naast de 14 dagen aanmelden heb je daar boven op wettelijk nog 14 dagen om het te retourneren.
Dus wat deze f.a. doet en zegt druist tegen alle wettelijke regels in.
Overigens mogen ze niet dreigen met beslaglegging. Verwijs ze naar de wettelijke algemene voorwaarden ( deze kun je ook op webwinkelkeur vinden )
Ik ga er niet vanuit dat de website lid is van Webwinkelkeur, maar hieronder een opsomming van retour voorwaarden , zoals deze wettelijk horen te zijn.
Ik zou dus de webwinkel hierop wijzen. Bij een wandeling naar een rechtszaak zullen zij zeker geen gelijk krijgen.
Immers de wettelijke regels gelden boven de algemene voorwaarden ( indien de webwinkelier deze naar eigen hand heeft geschreven )
Informatie rondom garantie & retour
Retourneren
Je hebt het recht jouw bestelling binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen.
Na herroeping heb je nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen.
Gedurende deze termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kun je het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij je daarvoor kosten in rekening brengen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jouw aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heb gekregen. Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heb besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel heb ontvangen.
Op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt. Om gebruik te maken van jouw herroepingsrecht verzoeken wij je de bij de bestelling geleverde brief of het modelformulier te gebruiken,
Wij verzoeken je het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren.
Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvang je alle betalingen, inclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je heb aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald heb, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 55,00 zullen bedragen, afhankelijk van het door jouw bestelde product.
Raadpleeg voor de exacte tarieve van gewone pakketten de website van postNL of en van grotere zendingen jouw vervoerder.
Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via ( e-mail adres webwinkelier). Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Onze retourvoorwaarden
- Je dient zorgvuldig om te gaan met het artikel dat je retour wil sturen.
- Het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking
- Stuur het artikel met alle geleverde toebehoren terug conform de retourinstructies die je van ons ontvangt bij het retour melden van je artikel.
- Wanneer een product in onredelijke staat retour is ontvangen behouden wij het recht de door hier ontstane kosten in mindering te brengen op het te crediteren bedrag.
- Je dient zelf de retournering te verzorgen, tenzij anders is overeengekomen.
- De kosten voor de retournering zijn voor eigen rekening, tenzij anders is overeengekomen.
Uitzonderingen retourneren
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
Garantie
Op producten die zijn gemaakt uit tweedehands verkregen materiaal is alleen de wettelijke garantie van toepassing. Dit houdt in dat je recht heb op een goed en deugdelijk product en dat deze dient te voldoen aan de verwachtingen die jij er redelijkerwijs van mag verwachten.
Klachten
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht heb over een product of onze dienstverlening, zoals je die ervaren heb. Toch vragen wij je vriendelijk om jouw klacht aan ons door te geven. Dit kan per e-mail , reguliere post en / of telefonisch ( wij zijn te bereiken tussen 15:00 - 17:00 ). Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid op te lossen.
Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen deze binnen 5 werkdagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte brengen,
Indien een klacht niet in onderling overleg opgelost kan worden kan je je wenden tot Stichting Webwinkelkeur (www.webwinkelkeur.nl ), deze zal gratis bemiddelen.
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heb je de mogelijkheid om jouw klacht te laten behandelen door de door Stichting Webwinkelkeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindenden zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschill aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dient te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europese ODR platform ( http://ec.europa.eu/odr)
Identiteit ondernemer
-
Feb 4, 2019 om 15:03Koper martkplaats wil artikel terugbrengen, moet ik dit terugnemen of niet?
U hoeft niets terug te nemen en geen geld terug te geven. Men heeft voldoende gelegenheid gehad om de mobiel te testen en besloten met een paar minuten tevreden te zijn.
Men dient dit zelf op t elossen. Ik weet niet hoeveel de reparatiekosten hiervoor zijn, maar ze zijn vooraf op de hoogte gesteld van de gebreke.
Bij een winkel , zelfs tweedehands winkel kunnen ze nog terugkomen. Dus alleen als u als zakelijke verkoper op MP dit had verkocht, dan had u dit moeten herstellen of terug moeten nemen.
Gekocht is inderdaad gekocht. Ze hebben immers zelf besloten om binnen 3 minuten akkoord te gaan.
-
Jan 28, 2019 om 15:39Mag een bedrijf bij betaling met creditcard extra rekenen?
Nou dat zeggen ze wel , het antwoord ligt eigenlijk tussen ja en nee. Ja in feite zou een ondernemer aan zijn klanten niets extra's mogen vragen voor betaling met de door zijn beschikbare extra betaalopties, maar de ondernemer wordt ook belast met extra kosten. Aan de andere kant als ondernemer betaal je, maar hoe meer je omzet hoe goedkoper de transactiekosten.Aan de andere kant zeg ik nee, want je weet nooit of een ondernemer deze extra kosten al in de verkoopprijs heeft meegenomen. In dat geval zou de klant dus dubbel opdraaien.
Volgens mij is wettelijk niet helemaal duidelijk of het wel of niet mag. Er komt wel een toeslagverbod aan zie artikel https://ictrecht.nl/2018/01/22/webshops-mogen-straks-geen-betaaltoeslagen-meer-doorberekenen-aan-consumenten/
Weet niet zeker of deze er al is, maar hoe je het ook went of keert. Al zou deze er komen, zul je dit uiteindelijk toch in de prijzen gaan merken.
Ondernemers willen namelijk ook geen verlies lijden als zij wel extra kosten moeten betalen en consumenten niet. Ook wel weer begrijpelijk dus, want zonder winst kan een onderneming niet voortbestaan. Het wordt de webwinkelaar nou eenmaal steeds moeilijker gemaakt om omzetten te halen op deze manier als zij voor alle kosten moeten opdraaien.
-
Nov 19, 2018 om 15:24Pakket kwam niet aan, aansprakelijkheid naar ons volgens webshop
Het is correct dat de webwinkelier verantwoordelijk is. Ik heb zelf ook een webshop en daarbij heb ik alles uitgezocht wat er bij komt bij het runnen van een webshop. Je kunt het beste in eerste instantie de verkoper verwijzen naar zijn verantwoordelijkheid via het bericht van webwinkelkeur en de wet die hierin is vastgelegd.
Tevens vraag ik mij af waarom een verkoper dit in zijn voorwaarden neerzet. Het is namelijk zo dat als je zakelijk een pakket verstuurd , je kunt kiezen voor verzekerd verzenden tot een x bedrag. Ik heb 1 keer een beschadigde zending gehad, waarbij ik als webshophouder dus moest bemiddelen.
Ik ben verantwoordelijk voor hoe het pakket wordt verzonden.
Meestal is het zo dat wanneer PostNL je wel in het gelijk stelt dat je dan een bepaald percentage retour ontvangt, dus wat dat aangaande is het risico voor de verkopende partij ook beperkter.
Daarom is de tip aan webshophouders om altijd alles uit te zoeken en sowieso van alles een foto te maken als je verzend, want PostNL wil er altijd onder vandaan komen. Als er ook maar 1 soort foto ontbreekt is het kansloos om de klacht bij postnl te zetten.
De tip aan u is, laat u zich niet zomaar aan de kant zetten. Er zijn genoeg artikelen op google te vinden die de rechten van de consument uitleggen. Daarmee zou ik u het bedrijf mee om de oren slaan.
Mocht u er dan niet uitkomen dan kunt u stichting webwinkelkeur inschakelen.
Overigens wordt je niet zomaar goedgekeurd door Webwinkelkeur, maar wanneer je door de selectie heen komt is dat natuurlijk ook een moment opname.
Een webwinkel kan uiteraard ook achteraf zijn voorwaarden hebben aangepast.
-
Jul 6, 2018 om 12:22Wettelijke garantietermijn makita accuschroefmachineEr bestaat een fabrieksgarantie en een wettelijke garantie.
wettelijke garantie heeft geen einddatum. Als een product buiten de fabrieksgarantie niet werkt dan kunt u aanspraak doen op wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat u recht heeft op een deugdelijk product.
Naar mening moet een product zeker langer dan 2 jaar meegaan, mits deze goed is behandeld.
men dient dus te onderzoeken of er een productiefout is of niet.
Hiervoor dient u wel terug naar de verkopende partij te gaan. Vermeld dan wel dat u aanspraak wilt doen op de wettelijke garantie.
Meer info over wettelijke garantie kunt u op google opzoeken
veel succes iig. -
Mar 9, 2018 om 15:10Microsoft en rabobank weigeren ongeautoriseerde betalingen terug te geven.
Goedendag
Ondanks dat de overige forum leden gelijk hebben vind ik het niet aan een ander om u te veoordelen met botte reacties.
Ik heb het 1 keer meegemaakt, waarbij mijn moeder mijn neefje achter een spel liet die via mijn account liep en waarbij hij ook fiches had gekocht.
Nu moet ik wel eerlijk er bij zeggen, het ging om een veel lager bedrag en om een bedrijf die veel eerlijker en beter klant gericht is, want laten we eerlijk zijn, Microsoft is een schoftig bedrijf,( ervaringen zijn er genoeg over te spreken , dus ik roep niet zomaar wat ).
Het bedrijf waar ik dit meemaakte was een Amerikaans bedrijf die super klantvriendelijk is.
De enige tip die ik u kan geven is probeer nogmaals in contact te komen met Microsoft en probeer coulance te vragen desnoods een tegemoetkoming in het bedrag.
Een bedrijf kan zich namelijk ook wel dondersgoed voorstellen dat u geen aankopen van 900 euro in een paar maanden doet.
Met die logica had ik namelijk ook het Amerikaanse bedrijf benaderd en gevraagd of er een oplossing mogelijk was en ze hebben het volledige bedrag retourgestort, omdat dit een foutje is geweest.
In mijn historie zagen ze namelijk ook dat ik dit soort aankopen niet deed en tevens was ik niet ingelogd in mijn account ten tijde dat dit gebeurde. De meeste games kun je namelijk offline spelen, maar toch aankopen doen in de game zelf ( blijkt ).
Veder kan ik u adviseren om van te voren goed na te gaan wat voor spellen u koopt en om automatische logins te vermijden. Ook kan ik u adviseren om bepaalde games niet via Microsoft te kopen. We weten allemaal hoe hackgevoelig Microsoft producten zijn. U kunt beter een account bij STEAM aanmaken, waar ze ook genoeg spellen hebben en een goede account beveiliging op zit of PC spellen via winkels halen waar geen account voor nodig is.
Onderstaande zou u ook nog kunnen uitvoeren,zodat uw account gegevens niet automatisch wordt onthouden. Ik hoop dat u er doorheen komt, anders zou ik toch proberen om via via een tegemoet koming te krijgen, want we kunnen allemaal wel zeggen eigen schuld , dikke bult. Feit blijft dat ook zij in gebreke zijn en geen betere bescherming hier tegen aanbieden en zich zo opstellen.
Another thing I recommend is making sure that your computer's browser isn't set up to remember your sign in information. You can disable this feature in Chrome by following these steps:
- Open Chrome.
- Click on Settings.
- Select Show advanced settings.
- Scroll down to the Privacy heading and make sure the checkbox next to Enable phishing and malware protection is checked.
- Scroll down to Passwords and Forms.
- Uncheck the box next to Offer to save passwords I enter on the web.
- Close the Settings tab.