Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: sdfg
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 1, 2015 om 16:30Annulering bij keukenkampioenbeetje flauw om met een examen voor kopers te komen, zo kan ik er ook nog wel een paar flauwe verzinnen over verkopers......het gaat om financieel belangen en risico's die daaraan vast zitten, misschien een beetje betuttelend maar gezien de niet op zichzelf staande negatieve bevindingen van de mysterieshopper en te veel negatieve recensies bij keukenhandel
-
Jul 1, 2015 om 15:36Annulering bij keukenkampioenhet gaat om grote financiële bedragen dus een langere bedenktijd en een zorg plicht zoals bij andere financiële diensten,
het is absurd dat bij simpele goedkope verbruiks- goederen meer bescherming geboden wordt dan bij duurzame goederen van duizenden soms tienduizenden euro's -
Jul 1, 2015 om 15:03Annulering bij keukenkampioenkeukenverkopers doen de hele dag niets anders dan onderhandelen en keukens verkopen, de consument eens in de 10 tot 20 jaar dus er is een gigantisch groot verschil in kennis, vaardigheden en ervaring waartegen de consument fatsoenlijk wettelijk beschermd zou moeten worden
-
Jul 1, 2015 om 14:27Annulering bij keukenkampioenhet zou niet zo moeten zijn dat je op voorhand al met onbetrouwbare verkopers te maken krijgt
-
Jul 1, 2015 om 13:44Annulering bij keukenkampioener wordt niet voor niets over de keukenmaffia gesproken en de gehele mademakers groep wil liever dure over het paard getilde voetballers van PSV sponsoren dan hun klanten serieus nemen. mijn ervaringen met de KK is dat het doortrapte onbetrouwbare verkopers zijn die er alles aan doen je als een citroen uit te persen met als enige doel perverse winsten te maken. Het Dirk Scheringa syndroom gaat straks als sponsor van PSV zich herhalen ten koste van peperdure misleidende contracten
-
Nov 4, 2014 om 12:05oneerlijke handelspraktijkik ga eerst met KK praten, als dat niest oplevert ga ik annuleren tegen 10 max 15% en als ze er niet mee akkoord gaan onderneem ik juridische stappen en ga ik flyeren op drukke dagen bij verschillende filialen.
-
Nov 3, 2014 om 12:23oneerlijke handelspraktijkmijn drammerigheid wordt door keukenbranche uitgelokt, consumenten willen transparantie, een eerlijke prijs en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit. Zoals een keukenleverancier stelt: 'Het is slechts een kwestie van tijd. Dan zullen de agressieve verkoopmethodes definitief verdwenen zijn.'
De keukenboeren leggen nu het probleem neer bij de consument die het maar moeten uit onderhandelen.
=pino123 schreef op zondag 2 nov 2014, 21:54: @sdfg,
U komt nogal drammerig, onbehoorlijk en vervelend over. U kunt uw gelijk niet halen dus gaat u de firma maar door het slijk heen halen. Moet u vooral doen, heeft u straks nog een rechtzaak rondom smaad aan uw broek. Kijken wat dan de keuken dan kost.
Alle wet-artikeltjes die u er nu bijhaalt, had u van de te voren moeten doorlezen. Het begint een beetje zielige vormen aan te nemen. -
Nov 3, 2014 om 12:02oneerlijke handelspraktijkdit soort informatie is voor iedereen van belang die een keuken koopt.
de consument verdient veel meer bescherming dan nu wettelijk is geregeld.
de consument koopt eens in de 10-20 jaar een keuken, en de keukenboer is iedere dag en buit die ongelijke positie uit door niet transparant, een oneerlijke prijs en niet de kwaliteit te beiden als eenmaal getekent is.
de vele negatieve ervaringen bij keukenboeren op internet worden ook nog eens bevestigd door onafhankelijk onderzoek van eigen huis.
de keukenboeren worden zelf onder druk van internet, sociale media en dit soort forums in een dermate kwaad daglicht gezet dat ze inzien hun eigen glazen in te gooien en hun branche naar de ondergang helpen.
De eigen verantwoordelijkheid van consumenten is terecht punt, maar je zou ook op goed vertrouwen een winkel binnenstappen zonder eerst uitgebreid onderzoek te hebben gedaan.
U stelt dat bedrijven per definitie onbetrouwbaar zijn en de consument zelf op basis van internet onderzoek de rotte appels er maar moet uithalen.
De economie zou volstrekt in elkaar storten als de consument voor iedere uitgave eerst moet gaan googelen of het bedrijf wel transparantie is, een eerlijke prijs vraagt en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit.
het mag niet zo zijn dat keukenboeren maar mogen aanrommelen omdat de consument geen uitgebreid onderzoek heeft gedaan.
Flyeren zal wel degelijk met name op drukke dagen helpen de druk te verhogen en medestanders te vinden.
dat verhaal van dwang met een mes en pistool slaat helemaal nergens op dat , dus alles waar geen mes en pistool aan te pas komt is dan geoorloofd om maar een koopovereenkomst te tekenen? Kijk naar wat de financiële sector gemanipuleerd heeft en consumenten in de problemen heeft gebracht zonder mes en pistool!
u legt de verantwoording allen bij de consument, wat vindt u dan de verantwoording van de keukenboer?
=pino123 schreef op maandag 3 nov 2014, 11:16: Fijn voor u, deze informatie had u nog steeds voorafgaande aan uw aankoop kunnen ophalen van internet. U beschrijft dat klanten zich niet meer alles voor lief nemen, waarom u dan wel? Dus de gemiddelde klant wordt wijzer en u niet.
Nogmaals flyeren voor een winkel is geen alternatief en ik mis totaal de eigen verantwoordelijkheden van consumenten in uw verhaal! Nogmaals er wordt geen pistool tegen uw hoofd gezet en uw gezond verstand was ook gewoon aanwezig, of toch niet?? -
Nov 2, 2014 om 22:43oneerlijke handelspraktijkEr zouden meer mensen tegen keukenboeren moeten drammen dan zouden ze zichzelf wel fatsoenlijker gaan gedragen.
eigen huis is een onafhankelijke organisatie en die heeft het onderzocht en hun bevindingen komen precies overeen wat mij is overkomen en helaas veel te veel mensen overkomt.
ik zal geen firma door het slijk halen maar bezoekers van KK waarschuwen waar vele consumenten de mist ingegaan zijn.
ik maak een flyer met bevindingen die allemaal terug te vinden en lezen zijn op internet. Als bezoekers dat voor hun bezoek lezen, kunnen ze zelf wel beslissen wat ze ermee doen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Dat heeft niets met smaad te maken.
Uit gesprekken van Eigenhuis met Nederlandse keukenleveranciers blijkt dat ze inzien dat er wat moet veranderen in de keukenbranche om niet verder terrein te verliezen. Klanten nemen niet meer alles voor lief en willen niet onder druk worden gezet. Ze doen research op internet en accepteren geen wazige kortingen meer, waarbij ze het gevoel krijgen in de maling te worden genomen. Ze willen transparantie, een eerlijke prijs en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit. Zoals een keukenleverancier stelt: 'Het is slechts een kwestie van tijd. Dan zullen de agressieve verkoopmethodes definitief verdwenen zijn.'
=pino123 schreef op zondag 2 nov 2014, 21:54: @sdfg,
U komt nogal drammerig, onbehoorlijk en vervelend over. U kunt uw gelijk niet halen dus gaat u de firma maar door het slijk heen halen. Moet u vooral doen, heeft u straks nog een rechtzaak rondom smaad aan uw broek. Kijken wat dan de keuken dan kost.
Alle wet-artikeltjes die u er nu bijhaalt, had u van de te voren moeten doorlezen. Het begint een beetje zielige vormen aan te nemen. -
Nov 2, 2014 om 19:17oneerlijke handelspraktijkwie de bal kaatst kan hem terug verwachten, wie met pek omgaat wordt ermee besmet, boontje komt om zijn loontje , een tevreden klant is geen onruststoker.
keukenboeren gooien hun eigen glazen in, het wemelt van klachten met schrijnende onfatsoenlijke van consumenten, het wordt de hoogste tijd dat er eens wat aan gedaan wordt
Consumenten worden nog steeds onder druk gezet als ze een keuken willen kopen, concludeert de mysteryshopper van Vereniging Eigen Huis. Steven Wayenberg, beleidsadviseur bij de vereniging: 'We pleiten daarom voor een bedenktijd voor keukenkopers. Er geldt bijvoorbeeld al een bedenktijd voor producten die op afstand (via internet of telefonisch bijvoorbeeld) worden gekocht, voor de koop van woningen door consumenten én bij colportage. Bij dat laatste wordt een consument door de verkoper aan de deur vaak onder druk worden gezet om meteen te beslissen. Die druk wordt ook regelmatig ervaren bij keukenverkopers. Om die reden willen wij die bedenktijd in deze sector.' Uit gesprekken met Nederlandse keukenleveranciers blijkt dat ze inzien dat er wat moet veranderen in de keukenbranche om niet verder terrein te verliezen. Klanten nemen niet meer alles voor lief en willen niet onder druk worden gezet. Ze accepteren geen wazige kortingen meer, waarbij ze het gevoel krijgen in de maling te worden genomen. Ze willen transparantie, een eerlijke prijs en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit.