Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: sidle
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 17, 2013 om 18:54Waar heb ik nu recht op?[quote=dearagain schreef op donderdag 17 jan 2013, 13:09]*in principe zijn die voor rekening van de verkoper (maar die zal het daar wel niet mee eens zijn)
De klantenservice van T-Mobile heeft mij laten weten dat ik mijn toestel alleen kan laten repareren, niet mee akkoord gegaan en ik heb nu via het juridisch loket informatie verstrekt gekregen. Ontbindingsbrief gaat zaterdag a.s de deur uit -
Jan 16, 2013 om 21:01Waar heb ik nu recht op?[quote=dearagain schreef op woensdag 16 jan 2013, 20:29]of
*voorbeeldbrief CONSUWIJZER:
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Ontbinding koop vanwege onmogelijkheid tot herstel/vervanging van het product
[Woonplaats, datum]
Geachte heer/mevrouw/firmanaam,
Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].
Het [product] heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat [opsomming klachten].
Omdat [het defect/de defecten] niet verholpen [is/zijn] en ook vervanging van het [product] niet mogelijk bleek te zijn, heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Hierbij ontbind ik dan ook de koopovereenkomst met betrekking tot [product].
Op korte termijn zal ik het product retourneren. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.
Ik verzoek u vriendelijk een en ander binnen twee weken schriftelijk aan mij te bevestigen.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
*sukses
Hoe zit het met de kosten voor het retourneren? -
Jan 16, 2013 om 19:44Waar heb ik nu recht op?[quote=sweeterlake schreef op dinsdag 15 jan 2013, 03:14]De verkopende partij heeft de inspanningsplicht om het product maximaal 3 maal te repareren of bij niet-reparatie het product op gelijkwaardig of beter te doen vervangen. Bij een vierde garantieaanspraak kunt u de overeenkomst met de verkopende partij ontbinden, uw aankoopbedrag terug eventueel met schadeloosstelling van onkosten e.d.
Dit in combinatie met eenzijdige ontbinding van de overeenkomst, kan ik de kosten van klantenservice gesprekken en de aangetekende brief in rekening brengen? de kosten van klantenservice bedragen minstens 10-15 euro en een aangetekende brief is 7,50 dacht ik.
Hoe moet ik het nou stellen aan ze?
Betreft: Koopovereenkomst ontbinden omdat ..... -
Jan 16, 2013 om 18:55herstart Samsung Galaxy S Duosinderdaad, zoals aurora1 zegt kan veel veroorzaakt worden door een oude simkaart, bij t-mobile is het zo dat de eerste 10 cijfers van uw simkaart eindigen op 111 u gratis een vervangende kan vragen. Als ze deze opsturen tenminste!
-
Jan 16, 2013 om 18:32Waar heb ik nu recht op?Is dit correct opgesteld, en kunnen jullie mij helpen met de titel http://florisboers.be/sample.pdf
-
Jan 15, 2013 om 21:28Waar heb ik nu recht op?[quote=dearagain schreef op dinsdag 15 jan 2013, 20:58]@sidle
*sukses en laat je niet inpakken (het andere woord gebruik ik liever niet op deze site)
ik wordt morgen gebeld, met dit advies ga ik ook juridisch beslagen ten ijs, ik weet nu wat ik mag verwachten en wat ik kan eisen, ik vertel jullie morgen de uitkomst -
Jan 15, 2013 om 20:48Waar heb ik nu recht op?ik heb het dan over de genoemde lg optimus L3
-
Jan 15, 2013 om 20:47Waar heb ik nu recht op?[quote=dearagain schreef op dinsdag 15 jan 2013, 20:06]*je hebt recht op een vrijwel vergelijkbaar toestel met vrijwel dezelfde specificaties en funkties in ongeveer dezelfde prijsklasse (te weten de actuele verkoopprijs)
*met hun inkoopprijzen heb je niks te maken
Dan had ik dus toch gelijk, ze proberen mij gewoon een toestel van 79,95 aan te smeren terwijl een upgrade naar de sony xperia J vanaf de TIPO dus zelfs gewoon Makkelijk mogelijk is. -
Jan 15, 2013 om 18:01Waar heb ik nu recht op?[quote=dearagain schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:28]*als je op basis van een evident ondeugdelijk produkt en onwil van de verkoper de koop eenzijdig ontbindt, dan spelen annuleringskosten geen rol
*je annuleert niks, maar je ontbindt een overeenkomst
bedankt en hoe zit het met
de post van mij hierboven? heb ik iets te maken met de inkoopprijzen van t-mobile of heb ik te maken met de actuele prijs op hun website? Dit heet toch ondernemers risico? -
Jan 15, 2013 om 15:44Waar heb ik nu recht op?en deze kunnen ook niet als gelijkwaardig of beter product worden beschouwd op technisch gebied, heb ik het hier correct of dien ik mij aan hun inkoopprijzen te houden.