Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: trancetycoon
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 23, 2004 om 18:46Groenestroom
U dient beter te kijken voor u oordeelt over groene stroom. de totaalprijs (kwh+ energieheffing) is voor groene stroom evenhoog als bij normale stroom. dit garandeert essent t/m 2005. als u kijkt dat uw groene stroom per kwh hoger is, dan moet u ook zien dat de energieheffing voor groene stroom lager is dan voor normale stroom.
hiermee komt de totaalprijs dus evenhoog uit.
het kan zijn dat u mogelijk zonder toestemming bent "overgezet" naar groene stroom, maar dit is dus niet duurder.
als u uit principe terug wilt naar normale stroom, kunt u essent die gewoon vragen.
-
Apr 27, 2004 om 10:41Kun je van Durion af?zolang het zonder teostemming is gebeurd kan de oude leverancier je niet laten gaan, ik zou gewoon de oude leverancier opbellen en groene stroom daar aanvragen. het contract wordt bij durion meestal eenzijdig opgesteld, zodat de klant alleen een bevestiging krijgt. dit is onwettig, want klant moet eerst schriftelijk kenbaar maken een contract te willen aangaan. net zoals men het contract schriftelijk moet opzeggen.
als Durion moeilijk doet door het contract niet te willen opzeggen kan je desnoods een boete betalen en toch naar een andere leverancier gaan. meestal zijn de "grote drie"wel bereid om die boete te betalen bij het aangaan van een groene stroom contract aldaar. -
Apr 16, 2004 om 13:08transportkostenU zat voordat u naar Eneco ging ook bij Nuon?
Dan kunt u zien op de vorige jaarnota wat de transport / netwerkkosten zijn geweest.
Misschien is de levering van elektriciteit iets duurder bij Eneco dan bij Nuon.
U kunt ook Nuon vragen om opheldering via telefoon, maar dit kost natuurlijk wel gesprekskosten. kijkt u eerst eens in de papieren voor u belt. dit scheelt tijd en geld. -
Apr 16, 2004 om 13:08conflict NUONAls de jaarekening op basis van geschatte standen is gemaakt is het zaak de correcte standen te achterhalen. mochten die opduiken is de Nuon opdracht te geven de jaarnota te herberekenen. mocht dit niet kunnen zou ik het jaarbedrag storneren (terughalen bij de bank) en een betalingsregeling gaan treffen. als er geen openstaande vorderingen zijn kan dit zonder problemen. voor wat betreft het nieuwe voorschot laat dit direct met 10% verlagen zoals altijd moet kunnen en vraag 3 maanden na eindstand van de jaarnota een herberekening aan. er kan dan op basis van nieuwe meterstanden een berekening gemaakt worden voor het maandelijkse voorschot.
-
Apr 16, 2004 om 13:06vroege afschrijvingen door Essentcontroleer de betalingen eens met de omschrijfing erbij. Essent incasseerd altijd de maand in een periode van 4 weken na verstrijken van 1e dag van de maand. dus voorschot april wordt uiterlijk 29 april geïncasseerd. klanten betalen altijd achteraf. bent u het hier niet mee eens vraag dan betaling via acceptgiro aan. essent hanteerd 2 momenten van incasseren: vroege en late portie. klanten in 1e portie wordt voorschot geïncasseerd rond de 15e van de maand. de late portie is rond 29e van de maand. nogmaals dit is dus in de maand van het verbruik.
-
Apr 16, 2004 om 13:06verhoging huur van garage en gedwongen verhuizingde verhuurder moet de huurder schriftelijk het huurcontract opzeggen. de huur maag nooit verhoogd worden bij overdracht naar nieuwe eigenaar / verhuurder. zolang u de huur betaald en een geldig huurcontract heeft heeft de huurder het recht te blijven. als de verhuurder de huur mondeling opzegt heeft deze geen poot om op te staan.
-
Apr 16, 2004 om 13:04acceptgiro'stevens zijn er geen regelingen mogelijk over normale voorschotten. tenzij de fout bij de leverancier ligt. dan is eventueel een normaal voorschotbedrag te hanteren en het verschil uit te stellen.
het voorschot zal vermoedelijk worden verhoogd wanneer het voorschotplan is ingesteld. voor de maanden dat niets is betaald zal de komende maanden (tm de jaarnota) een verhoging plaatsvinden. -
Apr 16, 2004 om 13:04acceptgiro'snee u mag het geld niet houden, omdat u geen rechten mag ontlenen aan het feit dat Eneco geen acceptgiro's verstuurd. U weet dat u maandelijks moet betalen, omdat u immers ook de energie (heeft) gebruikt.
u dient het bedrag wat u normaal betaald apart te houden, tot Eneco wel rekeningen stuurt. U bent zelf verantwoordelijk voor uw betalingen, tenzij Eneco niets factureerd. Daarbij opgemerkt dat u nooit gratis energie krijgt. Eneco levert en u zal wanneer dan ook daarvoor moeten betalen. -
Apr 16, 2004 om 13:02Aan alle ESSENT slachtoffers !!!!Essent maakt fouten, maar jullie moet niet overdrijven. ga gewoon netjes de problemen oplossen ipv alleen maar boycotten. voorlopig kan een klant toch niet onder hen uit, aangezien altijd de netwerkkosten betaald moet worden.
-
Apr 16, 2004 om 13:01essentde klant krijgt in totaal ruim 40 dagen de tijd om te betalen voor wordt afgesloten. 1 herinnering 1 aanmaning en 1 afsluitbrief.
als men pas betaald als is afgesloten wordt men binnen 7 werkdagen heraangesloten.
en maar blijven mopperen op essent.
denk na betaal op tijd!!