Antwoorden gegeven door: wandelaar2
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 30, 2020 om 20:42NachtrustOnline weigert verzendkosten te vergoeden
Bedankt voor je reactie Tenormin.
Het betreft inderdaad een set van twee hoezen. Eén daarvan ging binnen enkele weken stuk. Dat is niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten. Bij de andere van de twee hoezen begint de rits inmiddels ook los te laten, waardoor die niet meer dicht kan. Slechte kwaliteit dus. Dat hoef je niet te verwachten van de hoezen, ook al kostte de set maar 20 euro. Slijtage binnen enkele weken hoort niet, een kussenhoes hoort veel langer mee te gaan.
Je laatste zin begrijp ik niet. Je kunt geen regels afdwingen die er niet zijn? De regels voor een ondeugdelijk product bestaan toch?
O ja, en nee ik heb het niet verzekerd verzonden, maar gewoon via normale pakketpost met track & trace via PostNL. Het verzendbewijs heb ik bewaard. -
May 30, 2020 om 19:24NachtrustOnline weigert verzendkosten te vergoedenGarantie is niet nodig. Het gaat om een ondeugdelijk product.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Kosten rekenen voor retourneren is toegestaan als de klant het zelf wil retourneren omdat hij zich bijvoorbeeld bedacht heeft. Bij een ondeugdelijk product zijn de kosten voor de winkelier.