Reacties gegeven door: GerritHartholt
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Nov 28, 2020 om 15:23Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.Beste @Mein33, er zijn sterke aanwijzingen dat er sprake is van contactgegevens "oogsten" en illegale handel in contactgegevens. Degenen die de pech hebben dat hun contactgegevens zijn "geoogst" bijvoorbeeld door malafide energieverkopers, lopen het risico dat hun contactgegevens verhandeld worden. Vandaar dat de petitie 'Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register', er ook voor pleit om de illegale handel in contactgegevens aan te pakken.
-
May 31, 2018 om 19:40Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863
Beste @Mein33
Zou het kunnen zijn, dat dit forum o.a. bedoeld is om anderen te attenderen op vreemde zaken?
Ik hoop dat u er begrip voor hebt dat ik een onderbouwde zaak meldt (is inderdaad meer werk).
-
May 31, 2018 om 15:36Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863
Beste @Panter22
Dank voor de vraag.
Welke ontwikkelingen zie ik (mijn waarneming):
- Diverse firma's denken op deze manier een (nieuwe) inkomstenbron aangeboord te hebben (nieuwe tak van sport).
- Die firma's (in dit geval Pronet Advies en Platform For All) doen moeite om beneden de radar te blijven.
- Die firma's maken niet duidelijk aan de mensen die ze ongevraagd opbellen, wat hun verdienmodel is.
- Die firma's (in dit geval Pronet Advies en Platform For All) zetten zo min mogelijk gegevens over hun zelf op hun website. Ondanks dat ze hiermee mogelijk regels overtreden, komen ze hier tot nu toe mee weg.
- Die firma's houden zich niet aan het bel-me-niet register.
- Die firma's worden langzamerhand wel iets meer sophisticated (ze passen hun werkwijze en website indien nodig aan om beneden de radar proberen te blijven).
- Die firma's maken niet duidelijk hoe ze aan de contactgegevens van de mensen komen die ze opbellen.
- De instanties die bevoegd zijn om te handhaven bij telemarkting hebben (naar mijn indruk) tot nu toe geen prioriteit gegeven aan het "corrigeren' van dit soort firma's. Ik weet niet precies welke regels er allemaal gelden voor deze firma's, maar krijg de indruk dat ze aan bepaalde regels niet voldoen.
Dank voor uw tip.
-
May 31, 2018 om 15:19Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863
Beste @Hansje_Klein.
Dank voor uw terecht vraag.
Een tijdje terug heb ik op dit forum melding gemaakt van Pronet Advies, die melding heeft tot nu toe (voor zover ik weet) niet geleidt tot actie van een instantie of organisatie. Dit schrijf ik omdat de werkwijze van Pronet Advies en Platform For All behoorlijk vergelijkbaar is (er zitten wel enige kleine verschillen in). Hierbij moet ik wel een aantekening maken, en dat is dat ACM (Consuwijzer) niet terugkoppelt na een melding, het is dus mogelijk dat de Autoriteit Consument en Markt (Consuwijzer) wel degelijk enige actie heeft ondernomen, al vermoed ik in de gevallen van Pronet Advies en Platform For All tot nu toe van niet.
Ik wil een ieder die gebeld is door Pronet Advies en/of Platform For All gebeld is terwijl hij/zij geregistreerd staat in het bel-me-niet register adviseren om een klacht in te dienen bij Consuwijzer, hoe meer klachten daar binnenkomen hoe groter de kans dat de ACM tot actie over gaat.
-
May 31, 2018 om 12:43Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863
Beste @Aurora1
Dank u wel voor uw tips.
M.b.t. het wel of niet opnemen van telefoontjes, ik kon toen zij mij belden niet zien welke firma er achter zat.
Voor u ter informatie, ik heb nadien contact opgenomen met Consuwijzer en een klacht ingediend bij Consuwijzer over Platform For All.
-
May 31, 2018 om 12:29Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863
Beste @Tijger1.
De reacties op het Radar forum zijn uitstekend, waar ik op zoek naar ben is naar meer mensen die hun ervaringen met Platform For All willen melden.
Bijkomend aspect is dat de reacties op het forum van Kassa soms iets anders zijn, en hele nuttige informatie kunnen bevatten.
-
Dec 7, 2017 om 09:27Pronet Advies wil mij helpen om andere energieleverancier te vinden
Beste Tijger1 en Carola83.
Dank u beiden voor uw reactie.
Mijn verstand zei mij dat ik Pronet Advies geen toestemming moest geven om een offerte / contract op te sturen.
Mijn verstand zei mij dat ik geen nadere contact gegevens aan Pronet Advies moest geven.
Mijn verstand zei mij dat het goed is om dit topic te starten, dit zodat anderen hun ervaring met Pronet Advies hier kunnen melden, dit zodat ik kan checken of mijn inschatting klopt, en dit zodat een ieder die dit leest weet let op als Pronet Advies (ongevraagd) belt.
Tijger1 en Carola83 het beste.
Groet Gerrit Hartholt.
P.S. Op 4 dec 2017 heb ik via facebook een vraag gesteld aan Pronet Advies (onder welke naam is Pronet Advies te vinden bij de KvK), op die vraag is tot op heden 7 dec 2017 geen antwoord gekomen van Pronet Advies. Wat wel is gebeurd is dat Team Pronet Advies een account aangemaakt heeft op dit forum en op 6 dec 2017 gereageerd heeft in dit topic.
-
Dec 6, 2017 om 22:23Pronet Advies wil mij helpen om andere energieleverancier te vinden
Geachte Tijger1.
Dank u wel voor uw reactie.
M.b.t. louche telefonische verkopers:
- Ben ooit benadert door een organisatie die mij een woekerpolis (hypotheek) probeerde te verkopen (geschatte provisie voor de verkopende organisatie €7.500), heb daar geen woekerpolis afgesloten.
- Ben ooit benadert door een organisatie die mij een Kirby stofzuiger wilde verkopen, daar voelde ik niets voor.
- Ben eerder dit jaar door All Great Dealz benadert over een hotelvoucher, ook daar voelde ik niets voor.
Mocht het zo zijn dat Pronet Advies niet open en eerlijk is over haar "dienstverlening", dan is dit topic geen flauwekul.
Misschien kunt u beter alle louche telefonische verkopers oproepen om op te houden met hun flauwekul (scheelt veel tijd en moeite).
Groet Gerrit Hartholt.
-
Dec 6, 2017 om 21:36Pronet Advies wil mij helpen om andere energieleverancier te vinden
Geachte Aurora1 en Carola83.
Dank voor uw beider reactie.
Toen ik eerder dit jaar een blogartikel over All Great Dealz schreef kon ik niet vermoeden dat de Consumentenbond, Vara Kassa en andere websites later ook over All Great Dealz zouden berichten.
Toen ik eerder dit jaar een blogartikel over All Great Dealz schreef kon ik niet vermoeden dat een tijd later een journalist van de Volkskrant met mij contact zou zoeken, met de vraag of ik wilde helpen bij de tot stand koming van een artikel over All Great Dealz.
Artikel in de Volkskrant over All Great Dealz:
https://www.volkskrant.nl/economie/betaal-geen-incasso-als-u-niets-heeft-besteld~a4505612/
Wat ik nu doe is tweeledig:
- A er achter proberen te komen of er meer mensen zijn benaderd door Pronet Advies en wat hun ervaringen zijn,
- B mensen waarschuwen van let op als Pronet Advies u belt.
Tot nu toe ben ik in de veronderstelling dat een forum als dit juist daarvoor bedoeld is.
Groet Gerrit Hartholt.
-
Dec 6, 2017 om 21:22Pronet Advies wil mij helpen om andere energieleverancier te vinden
Geacht Team Pronet Advies.
Dank voor jullie reactie.
- Zowel op 22 november 2017 als op 29 november 2017 hebben jullie mij niet gewezen op het bel-me-niet register (recht van verzet).
- Toen ik op 22 november 2017 vroeg hoe jullie aan mijn telefoonnummer kwamen, kreeg ik als antwoord via de energiebeheerder.
- Toen ik jullie op 22 november 2017 vroeg hoe jullie mijn verbruiksgegevens konden inzien kreeg ik een vaag antwoord.
- Toen ik jullie op 22 november 2017 en 29 november 2017 vroeg of dat wat jullie mij wilden toesturen een offerte is of een contract kreeg ik beide keren een vaag antwoord.
- Toen ik op 04 december 2017 bij jullie navraag deed over of dat wat jullie opsturen een offerte is of een contract kreeg ik opnieuw een vaag antwoord.
- Toen jullie medewerkers mij op 22 november 2017 en 29 november 2017 vertelden wat mijn verbruiksgegevens zijn (nadat jullie ergens die gegevens hadden opgezocht), kwamen jullie medewerkers met cijfers die niet kloppen.
- Een rondblik op jullie website in de periode 22 november 2017 t/m 03 december 2017 leerde dat een aantal knoppen op jullie website niet werkten (die 3 knoppen zijn blijkbaar door jullie 5 of 6 dec 2017 verwijderd).
- Een rondblik op jullie webstie in de periode 22 november 2017 t/m 03 december 2017 leerde dat er een adres op jullie website stond, dat adres is door jullie blijkbaar 05 of 06 december 2017 van jullie website verwijdert.
- Een zoektocht op de website van de Kamer van Koophandel, levert tot op heden 6 dec 2017 geen informatie op over Pronet Advies.
- Toen jullie mij op 22 november 2017 opbelden stelden jullie je voor als Regionale Consumenten Adviesplatform, toen ik doorvroeg kreeg ik eerst als antwoord Pronet (website niet te vinden) en daarna als antwoord Energiemanager (heb daar navraag gedaan).
- Normale overstapservice verleners vermelden hun verdienmodel op hun website, die informatie is tot op heden niet op jullie website te vinden.
- Op 4 december 2017 heeft een goede kennis van mij jullie gemaild met de vraag naar jullie Kamer van Koophandel naam, jullie Kamer van Koophandel nummer en jullie BTW-nummer, tot op heden 6 december 2017 hebben jullie die mail niet beantwoord.
- Op de vraag die ik zelf 04 dec 2017 via jullie facebook pagina stelde, heb ik tot op heden geen antwoord gekregen.
- Jullie verhaal (4 dec 2017) als zou ik iets van 1,5 jaar terug door jullie gebeld zijn en als zou er een "afspraak" zijn dat jullie mij zouden mogen opbellen als er een interessante aanbieding voor mij is, klopt niet.
M.b.t. mijn blogartikel dat heb ik geplaatst 02 december 2017, jullie hebben mij (ondanks dat ik geregistreerd sta in het bel-me-niet register) op 22 november 2017 en 29 november 2017 opgebeld. Ik ben niet over één nacht ijs gegaan.
Ik hecht aan open en eerlijke communicatie, als jullie die open en eerlijke communicatie leveren dan zijn wij on speaking terms.
Als bewijs dat ik aan open en eerlijke communicatie hecht, heb ik dit bericht (en het bericht op mijn weblog) onder eigen naam geplaatst.
Tot zover.
Team Pronet Advies het beste.
Groet Gerrit Hartholt Dedemsvaart.