Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: R32
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jan 17, 2019 om 19:21Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensie@ Panter22
Het plaatsen van een recensie, valt in eerste aanleg onder het recht van vrije meningsuiting. Ook geldt: indien consumenten geen eerlijke recensies kunnen posten, kan dit andere consumenten belemmeren om een geïnformeerde keuze te maken. Zodoende mijn besluit om alsnog de recensie te plaatsen, maar dan op een andere plek, daar de restauranthouder een vorm van chantage/censuur gebruikt om dit te verhinderen. Ik denk dat dit niet meer dan redelijk is, maar ook noodzakelijk is om andere klanten te kunnen waarschuwen. "Om het bestaande systeem niet in stand te houden" Ik zie daarom niet hoe dit een trap na is, wanneer de klant juist de gedupeerde is. -
Jan 17, 2019 om 19:09Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensieNogmaals. "Natuurlijk speelt het bedrag een rol, maar het principe weegt wat mij betreft zwaarder. Ik geef geld doorgaans niet gratis weg aan bedrijven. Zeker niet aan een bedrijf dat zo met klanten omgaat en dit zelfs ongestoord en vooral zonder consequenties kan doen".
"Je hebt duidelijk gekeken naar de reacties van mensen die geld belangrijker vinden dan principes. Er waren toch echt 2 reacties waarin gezegd werd, joh laat voor die paar centen de recensie staan". Naar aanleiding van bovenstaande reacties heb ik idd besloten de recensie te verwijderen (lees: een besluit genomen, waarbij ik alle reacties in ogenschouw heb genomen).
Nu kan ik dus het bedrag rechtmatig terugkrijgen en alsnog mijn recensie plaatsen op 2 sites waar dit duidelijker zichtbaar is voor overige klanten en waar de restauranthouder actief bezig is om op recensies te reageren (win - win). Daarbij nog het verhaal met consuwijzer en acm. Ik hoef dit niet te doen. Immers, het geld wordt teruggestort... Je zou dan ook nog kunnen zeggen dat dit tijdverspilling is, maar voor mij geldt het principe dat een klant op geen enkele wijze onrecht wordt aangedaan. Daarbij is 10 euro voor de één "een paar centen", voor de ander een uurloon en weer voor een ander een bedrag waarmee je een hoop andere dingen kan doen. Ik denk niet dat ik het rechtmatig terug willen hiervan hoef te verantwoorden of er een smoes voor zou moeten verzinnen... -
Jan 17, 2019 om 17:18Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensieInderdaad. Naar aanleiding van bovenstaande reacties heb ik besloten de recensie toch te laten verwijderen. Op thuisbezorgd staat deze nu ergens achteraan (tabblad 10), gezien er een hele rits positieve recensies zijn geplaatst.
Ik heb meegewerkt, maar in mijn voorstel heb ik expliciet aangegeven dat ik akkoord ga met verwijdering van de betreffende recensie op Thuisbezorgd.nl. Dit betekent dat ik een recensie via google maps en de facebookpagina van het bedrijf kan en ga plaatsen, zodra het bedrag terug op mijn rekening staat. Ik zie dat de restauranthouder bij beide pagina's actief van zich laat horen.
Daarbij is er vorige week een melding gedaan bij ConsuWijzer, die de zaak heeft opgepakt en nu onderzoekt. Blijkt uit mijn klacht dat de restauranthouder met zijn eis de wet overtreedt, dan kan de Autoriteit Consument en Markt (ACM) optreden. -
Jan 15, 2019 om 00:01Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensieDat dacht ik, en velen met mij, ook. In eerste instantie sprak ik Thuisbezorgd aan omtrent de gang van zaken. Echter, Thuisbezorgd heeft dit dichtgezet in de algemene voorwaarden. De overeenkomst die wordt afgesloten is tussen de consument en betreffend restaurant.
Voor de beeldvorming onderstaand een citaat uit het mailcontact:
Wij vinden het spijtig om te horen dat uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost door het restaurant. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het aanbod van het restaurant en de uitvoering van de bestelling ligt bij het restaurant. Wij kunnen alleen een bemiddelende rol aannemen in deze situatie. Wij hebben deze situatie dan ook besproken met het restaurant. Echter heeft het restaurant ons geen toestemming gegeven voor het terugstorten van het totaal bedrag van uw bestelling. Wanneer een restaurant ons hier geen akkoord voor geeft kunnen wij dit proces ook niet in gang zetten. Helaas kunnen wij in deze situatie niet verder helpen. Wij willen u dan ook aanraden om nogmaals contact op te nemen met het restaurant
-
Jan 14, 2019 om 23:49Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensieDat is helaas niet mogelijk. De recensie valt niet meer te bewerken. Ik dien toestemming te geven aan Thuisbezorgd om de recensie te verwijderen, waarna de restauranthouder toestemming zal geven om het bedrag terug te storten.
Ik snap uw punt. Natuurlijk speelt het bedrag een rol, maar het principe weegt wat mij betreft zwaarder. Ik geef geld doorgaans niet gratis weg aan bedrijven. Zeker niet aan een bedrijf dat zo met klanten omgaat en dit zelfs ongestoord en vooral zonder consequenties kan doen. -
Jan 12, 2019 om 20:27Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensieDat klopt idd. Echter, de laatste regel onderschrijft wat zich heeft plaatsgevonden. Gevraagd om mijn geld terug te krijgen. Mw. aan de tel heeft aangegeven het geld terug te laten storten. Kort erna heeft mw. nogmaals zelf het aanbod gedaan, waarmee ik ook akkoord ben gegaan. Weigeren was geen probleem. Dit geldt volgens mij als een mondelinge overeenkomst.
-
Jan 12, 2019 om 20:21Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensieBedankt voor uw reactie. Het voornaamste doel is dat het restaurant er niet zomaar mee wegkomt en klanten op een dergelijke manier kan behandelen/ chanteren. Ik had gehoopt dat Thuisbezorgd hier een rol in zou spelen. Echter, zij leggen zich er ook bij neer en geven aan dat ik de restauranthouder dien te volgen om mijn geld terug te krijgen, hetgeen een aparte gang van zaken is. Hetgeen ik mij ook wel afvraag is of ik het restaurant bij naam mag noemen...
(De stukken tekst tussen aanhalingstekens zijn citaten vanuit de medewerkers van het restaurant.) -
Jan 12, 2019 om 20:14Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensieDe crux zit hem in het gegeven dat er meerdere keren telefonisch contact was en er telkens werd vermeldt dat de bezorger er binnen enkele minuten zou zijn. Dit is de reden dat er toch is gewacht. De telefoniste heeft aangegeven dat retour oke was en betaling geregeld zou worden, in dit geval was weigeren en geld terug dus wel een optie.
-
Jan 12, 2019 om 20:07Bestelling geweigerd - geld alleen terug na verwijdering recensieBedankt voor uw antwoord. We hebben het niet specifiek over het bedrag. Er is een overeenkomst met een bedrijf, maar vervolgens worden er eigen regels op bedacht, waarbij de klant als het ware geen keus heeft en zich moet conformeren aan hetgeen het restaurant wilt. Voor hetzelfde geldt betrof het een order van 50 euro en zou er niets aan het verhaal veranderen.