Reacties gegeven door: Timeijs
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Mar 27, 2020 om 00:48Reparatiepartner Mediamarkt laat het afwetenDe BIOS heb ik overigens ge-update maar dat veranderde het probleem helaas ook niet. Verder wil ik daar niet te veel mee gaan rommelen, want ik weet dat dat weer nieuwe problemen kan veroorzaken en dan zijn we nog verder van huis. Ik heb verder niets aan de BIOS instellingen veranderd sinds de aanschaf, dus je zou denken dat die dan ook niet ineens uit zichzelf problemen kunnen gaan veroorzaken...
-
Mar 27, 2020 om 00:46Reparatiepartner Mediamarkt laat het afwetenHelaas. De eerste keer nadat ik deze instelling had veranderd werd hij opnieuw niet wakker uit de slaapstand...
-
Mar 27, 2020 om 00:19Reparatiepartner Mediamarkt laat het afwetenMoet de winkel drie keer de kans krijgen om hetzelfde probleem op te lossen of moeten er drie problemen zijn opgelost voordat de Mediamarkt mijn product dient te vervangen?
Daarnaast ben ik al twee keer met deze laptop naar de winkel geweest ter reparatie. De eerste keer is een onderdeel van de oplader vervangen en de tweede keer is er dus alleen een reset uitgevoerd. De Mediamarkt erkent deze beide momenten dus niet als reparatie omdat 'geen hardware defect is geconstateerd'. Maar zo kunnen we dus bezig blijven. Omdat zij geen defect constateren omdat ze niet grondig genoeg testen kan ik dus mijn laptop eindeloos op blijven sturen zonder dat ik in de ogen van de Mediamarkt een poot heb om op te staan. -
Mar 26, 2020 om 23:46Reparatiepartner Mediamarkt laat het afwetenTja dat laatste heb ik nu ook geleerd helaas. Toen ik de laptop kocht had ik echter nog geen bedrijf. De volgende keer probeer ik zeker naar een specialist te gaan met betere service.
Als ik voor een klant een deel van het werk uitbesteed aan een andere ondernemer, dan mag een klant van mij verwachten dat ik te verantwoordelijkheid neem voor eventuele fouten van die andere ondernemer, en dat ik er vervolgens alles aan doe om ervoor te zorgen dat de klant hier zo min mogelijk hinder van ondervindt. Ik zou dan niet tegen de klant zeggen dat hij meer moet betalen of extra moeite moet doen vanwege de fout van de andere ondernemer. De klant heeft een overeenkomst met mij, niet met die andere ondernemer. Als ik extra kosten maak vanwege de fout dan dien ik dat op te lossen met die andere ondernemer, niet met de klant.
Dat is in ieder geval hoe ik erin sta.
Uiteraard is het niet erg om naar de Mediamarkt te gaan als dit nodig is, maar ik probeer dit uiteraard tot een minimum te beperken en dat vind ik in dit geval nog een extra reden voor de Mediamarkt om verantwoordelijkheid te nemen voor wat is misgegaan. -
Mar 26, 2020 om 21:48Reparatiepartner Mediamarkt laat het afweten
Ik heb het geprobeerd, bedankt!
Ben benieuwd of dat het slaapstandprobleem op kan lossen.
Ik vraag me af of die instelling effect zou hebben op het spondaan uitvallen... Maar wie weet!
-
Mar 26, 2020 om 21:45Reparatiepartner Mediamarkt laat het afweten
Ik heb de laptop niet open gemaakt want ik heb al genoeg gezeur met garantie haha.
Die software dingen kunnen het niet zijn omdat hij het probleem ook vertoont na reset.
-
Mar 26, 2020 om 21:43Reparatiepartner Mediamarkt laat het afwetenJa inderdaad, toch bedankt voor het kijken! Twee zien meer dan een :)
-
Mar 26, 2020 om 21:43Reparatiepartner Mediamarkt laat het afweten
Ik betwijfel of het een software probleem is omdat hij na reset nog steeds dezelfde problemen vertoont. Andere laptops, waarbij ik dezelfde programma's en bestanden heb teruggeladen, hebben dit probleem niet.
Het uitvallen kwam niet vaak genoeg voor om daar fatsoenlijk mee te kunnen proberen en te testen, maar het gebeurde zowel aan netstroom als op batterij.
Wel heb ik het idee dat het iets met beweging (en dus een los/gebroken) onderdeel oid te maken zou kunnen hebben, omdat ik het gevoel heb dat het vaker voorkwam als ik hem op school probeerde te gebruiken.
Ook het slaapstandprobleem leek vaker voor te komen als ik in de slaapstand zachtjes met de laptop schudde of erop tikte voordat ik hem probeerde aan te zetten. Maar dit alles is behoorlijk nattevingerwerk en volgens mij is het allemaal ook al voorgekomen zonder dat ik het toestel bewoog.
Dat het probleem bij de slaapstand instellingen ligt lijkt me ook vreemd, gezien het toestel ech in één klap uitschakelt zonder enige laadschermen of wat dan ook, wat je normaalgesproken wel ziet als je hem in slaapstand zet. Ook kwam het probleem voor terwijl ik hem op dat moment aan het gebruiken was. -
Mar 26, 2020 om 20:15Reparatiepartner Mediamarkt laat het afwetenBedankt voor het advies! Ik heb zojuist nog via een andere weg geprobeerd het opgelost te krijgen en hor als het goed is binnen 48 uur meer.
-
Mar 26, 2020 om 20:13Reparatiepartner Mediamarkt laat het afwetenHet is een Asus Zenbook Pro 15 UX580GE-BN010