Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: bubbleblower
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jan 8, 2020 om 20:37Is een stijging van 21% van de kale gas en elektriciteitstarieven bij een "vast" contract te rechtvaardigen?Bij mij bij nader inzien ook niet, ze hadden in 2017 de tarieven ex BTW opgegeven.
Dat ze échte groene stroom hebben is voor mij juist een reden om over te stappen, ik heb vroeger in de Redwoods gewoond bijna 9000 kilometer verderop, die nu in de huisvuilcentrale hier om de hoek worden verstookt. -
Jan 8, 2020 om 20:14Is een stijging van 21% van de kale gas en elektriciteitstarieven bij een "vast" contract te rechtvaardigen?Het is wel waar, in 2017 betaalde ik kaal € 0,04265 voor 1 kWh en € 0,18072 voor een kubieke meter gas.
Als je nakijkt wat jij betaalde in 2017 zul je zien dat dat € 0,05158 respectievelijk € € 0,21867 was.
Om één of andere reden hebben ze in mijn geval in 2017 de tarieven ex. BTW opgegeven, waardoor het misverstand is ontstaan. -
Jan 2, 2020 om 17:40Klantenvertellen.nl bedrog ?@Louis-Philippe
Dus als iemand jou besteelt, maar mij niet dan is dat oké?
Dat het verhaal zo lang is gegroeid kan ik niets aan doen, het is een opsomming van feiten en ik ben niet de enige die dit overkomt.
@Panter22
Dat termijnbedrag kun je met 10% wijzigen en dat heb ik al gedaan.
Dat tweede stukje is interessant. Net als dat ik nog nooit een "automatische meterstand uitvraag" heb gehad heb ik ook nog nooit bericht gehad over een tariefstijging, terwijl de kale tarieven de afgelopen jaren dus stevig zijn gestegen. Dat zal bij meer mensen zijn gebeurd die in 2016 of 2017 via het Energiecollectief van de Consumentenbond een contract hebben afgesloten.
In eerste instantie viel het me niet eens op, ik ging er automatisch vanuit dat die tarieven altijd kloppen.
Als ik Louis-Philippe was zou ik voor de zekerheid toch even mijn facturen nakijken. -
Jan 1, 2020 om 01:13Klantenvertellen.nl bedrog ?
Ik zou dolgraag mijn SJV opgeven, zoals ik bij de overstap heb gedaan, maar dat accepteren ze dus niet.
Zij hebben die opgave genegeerd en zelf de SJV verzonnen, niet gebaseerd op mijn historisch verbruik, zoals bekend bij de netbeheerder.
Dat is des te vreemder omdat ze daardoor een paar honderd euro kado gaven aan de vorige leverancier, als ze me ten minste ooit terug betalen, voorlopig heb ik dat bedrag betaald en na 3 jaar nog steeds niet terug. Inmiddels heb ik zo'n € 2500,= tegoed!
Als je een contract met vaste tarieven hebt mogen ze die niet tussentijds verhogen en dat staat natuurlijk ook niet in de algemene voorwaarden.
Gezien hun standaard antwoorden als je alles probeert de meterstanden door te geven ben ik niet de enige die dit overkomt.
Ook zijn er veel klachten van klanten die net als ik hun welkomstbonus niet krijgen, maar die zul je dus niet op klantenvertellen vinden.
Voor het uitgebreide verhaal raad ik je aan "Vandebron oplichters? Oordeel zelf." te lezen (link). -
Oct 23, 2019 om 10:38Heb ik recht op cashback?Daar heb ik mijn bord al besteld, maar dan de Impact, die ze dus voorlopig niet kunnen leveren.
Interessant overigens dat er niets meer over de cashback actie bijstaat, dat stond er eerst wel en bij de concurrenten staat het er nog steeds. -
Oct 23, 2019 om 09:55Heb ik recht op cashback?Ja, dat is echt een tandeloze tijger.
-
Oct 23, 2019 om 09:43Heb ik recht op cashback?Het probleem is juist dat er geen winkelvoorraad is en Asus niet kan leveren.
Dat maakt het oplichting.