Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: magnolia
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Nov 13, 2020 om 17:00Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.BesteHeremietkreeft,
Ik ben vanmorgen nog naar het JL geweest, maar die waren gesloten ivm corona.
De monteur vond geen technische gebreken en dat heeft hij gemeld aan de klantenservice van Prominent.
Het plooien van naar mijn gevoel het uitgerekte leer, vond hij normaal.
De stoel hoef ik niet meer en ook geen andere. Voor mij mag de stoel retour.
Ik ben dan klaar met Prominent. Het genot van het zitten op de stoel is mij vergaan en dat voor zoveel geld.
Bedankt voor uw reaktie.
Fijn weekend. -
Nov 13, 2020 om 13:12Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Vanmorgen naar JL geweest. Helaas.... wegens corona gesloten.
Prominent vraagt 50% van het aankoopbedrag - € 2.664,00 - aan annuleringskosten.
Ik vind het percentage, net als (achteraf) het aankoopbedrag exorbitant hoog.
Ga bezwaar maken in een email en aangetekende brief voordat Prominent mijn dossier 'sluit' en ik nergens op kan terugkomen.
De monteur is langsgeweest, maar vond geen technische klachten.
Het uitgereikte leer vond hij normaal.
Op de website vanb Prominent staat nergens een annuleringspercentage vermeld. -
Nov 13, 2020 om 13:08Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Beste Gerbera,
Gisteren is een monteur langs geweest, nadat ik bij Prominent had aangegeven de stoel retour te willen zenden.
De monteur vond geen technische klachten.
De klachten die ik heb zijn een uitgerekt lederen bekleding en het onaangename gevoel na de aankoop (geen bedenktijd).
Alheel snel heb ik aangegeven (binnen 14 dagen) de stoel niet meer te willen.
Na het bezoek van de monteur werd ik gebeld en mij werd gezegd dat de annuleringskosten 50% van het aankoopbedrag bedragen, zijnde € 2.664,00.
Het percentage vind ik schrikbarend hoog, net als de stoelkosten. Dat ik achteraf spijt heb gekregen en dat heb laten merken, mocht niet baten. Ik moet nu betalen.
Is het percentage niet buiten proporties? Op hun voorwaardesite wordt er geen annuleringskosten/-percentage genoemd. Het lijkt mij een kwestie van willekeur. Ga zeker bezwaar maken middels een email en aangetekende brief voordat mijn dossier door Prominent wordt 'gesloten'. Graag een advies/mening. -
Nov 13, 2020 om 13:02Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Beste Heremietkreeft,
Ik ben nog steeds ontevreden over de stoel en wil die retourneren.
De monteur is langs geweest en heeft geen technische mankementen gevonden. Die waren er volgens mij ook niet.
Aangegeven dat ik de stoel wil retourneren.
Ik kreeg gisteren telefonisch te horen dat ik 50% annuleringskosten moest betalen. Dat is € 2.664,--.
Wat ik mij afvraag is of zo een hoog percentage gebruikelijk/normaal is. In hun voorwaarde wordt er geen annuleringspercentage genoemd. Ik voel mij genaaid en dat omdat ik de stoel niet meer wil.
Dat het op maat is gemaakt, daar geloof ik niets van. De verkoper zei bij het 'opmeten' dat de stoel die ik nu al 7-8 jaar heb 3 cm. breder is dan die ik heb bestel. Rarara.
Geen bedenktijd, hoge annuleringskosten,ontevreden gevoel.
Ik zal bezwaar maken tegen de hoge annuleringskosten voordat mijn 'dossier' gesloten wordt door Prominent. -
Oct 30, 2020 om 17:40Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Hallo Pino123.
Lees goed wat ik heb geschreven:
ik heb de dame WEL te woord gestaan, ondanks het vroege uur waarop zij belde.
Lees gewoon verder voordat je zo reageert!!
Hallo GETTY,
uw reaktie is onterecht.
Lees mijn bericht beter!! -
Oct 30, 2020 om 11:36Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Kontakt leggen met Prominent gaat niet echt gemakkelijk. De dame die ik steeds spreek, komt geirriteerd over.
Vanmorgen om half negen uit mijn bed gebeld. Vond ik niet passen.
Gevraagd of zij over een uurtje terug kon bellen, maar daar kon ze geen antwoord op geven.
Het wordt anders misschien ergens volgende week, zei zij.
Ik zit dus nog in de wachtkamer.
Het liefst zie ik de kwestie zo snel mogelijk afgehandeld ivm de omruilperiode. -
Oct 27, 2020 om 10:29Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Gdm 1Paul,
Dank voor uw reaktie.
Dat het leer niet overspannen kan worden, begrijp ik wel.
Een andere stoel die ik ook van Prominent heb gekocht, ziet er nog altijd strak uit na 7-8 jaar gebruik.
De voetensteun van de sta-op-stoel oogt en is dun (5 cm) en niet echt stevig.
Mijn intentie is danook om deze stoel om te ruilen of mijn geld terug te vragen (minus ditjes en datjes?!)
mvrgr.
Magnolia -
Oct 26, 2020 om 13:29Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Beste CarolienChrist,
Hoe hebben jullie het probleem opgelost?
Ben erg benieuwd. Misschien heb ik wat aan uw oplossing. -
Oct 26, 2020 om 12:27Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Dat kan zo zijn, maar de ene in de zwarte stoel, valt in het niet bij die van de nieuwe rode.
-
Oct 26, 2020 om 11:59Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.Beste Pino123,
Toen ik besefte dat ik klaar was met de stoel en Prominent ben ik op hun site het e.e.a. gaan lezen (mosterd na de maaltijd??)
en las ook de makkelijk neergeschreven woorden die u aanhaalde. In de praktijk zal nu blijken hoe moeilijk of makkelijk ze gaan doen, geconfronteerd met mijn ongenoegen.
Inmiddels de voorbeeldbrief van Vara naar Prominent gemaild.
U raadde mij aan ook een klacht in te dienen bij CBW. Hopelijk is er hiervoor ook een voorbeeldbrief beschikbaar.
Zal het straks even checken. Zo niet, dan stuur ik dezelfde brief die ik naar Prominent heb gestuurd naar CBW.
Op het internet zal ik ook zoeken naar onafhankelijke meubelmakers die bereid zijn de stoel te komen bekijken en een rapport op te maken. De kosten neem ik voor lief.
Dank u wel voor het meedenken en adviseren.