Reacties gegeven door: tilpend
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Feb 28, 2024 om 16:02iLost raakt spullen in tas kwijtAbsolute onzin. U kunt blijkbaar niet toegeven dat u verkeerd zit met uw advies en verzint daarom maar vanalles waarvoor geen enkele juridische basis is. Niet de eerste keer overigens dat uw advies op dit forum kant noch wal raakt.
-
Feb 28, 2024 om 13:30iLost raakt spullen in tas kwijtIk begrijp het heel goed maar u begrijpt blijkbaar niet wat iLost is. iLost treedt helemaal niet op als vertegenwoordiger van de vinder maar biedt een platform aan waarop gemeentes/bedrijven gevonden voorwerpen kunnen plaatsen en waar particulieren op kunnen zoeken naar hun verloren spullen. En vervolgens kan er contact worden gelegd tussen vinder en eigenaar maar ook dat loopt niet via iLost. Het is in de basis een zoekmachine met contactformulier en niets meer. iLost neemt op geen enkel moment de verantwoordelijkheid van de vinder over en kan dan ook nooit aansprakelijk worden gehouden bij (vermeende) missende spullen.
Overigens heeft de verantwoordelijkheid van waardevermindering natuurlijk alleen te maken met de spullen die daadwerkelijk gevonden zijn. TS kan zoveel beweren maar heeft geen enkel bewijs dat die spullen nog in de tas zaten (als dat al ooit het geval was) toen Connexxion ze in handen kreeg. Heel goed mogelijk dat ze al uit de tas verdwenen waren voor de tas door Connexxion gevonden werd of aan Connexxion werd overhandigd. -
Feb 28, 2024 om 12:33iLost raakt spullen in tas kwijtHieronder staat precies omschreven wat je moet doen met een gevonden voorwerp, nergens staat dat van je verwacht wordt dat je het bij de gemeente inlevert, dat is een eigen keuze.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-met-een-gevonden-voorwerp#:~:text=Als%20u%20een%20voorwerp%20vindt,u%20de%20voorwerpen%20heeft%20gevonden.
Ik blijf erbij dat TS zelf veel te hoog van de toren blaast en dat een melding bij de Consuwijzer volkomen misplaatst is. iLost heeft totaal niets te maken met het (vermeende) ontbreken van de spullen uit de tas van TS. Ze kunnen er niet verantwoordelijk voor zijn omdat ze de spullen nooit in handen hebben gehad. -
Feb 28, 2024 om 12:15iLost raakt spullen in tas kwijt@MEGANEGA: Waar staat in de wet dat dat niet mag? Serieuze vraag, ik ben erg benieuwd hoe de wetgever dat beschreven heeft, inclusief dat het wel gerechtvaardigt is in sommige gevallen.
-
Feb 27, 2024 om 17:10iLost raakt spullen in tas kwijtAls er een Award was voor "Meest Treffende Omschrijving" zou ik u daarvoor bij deze willen nomineren.
-
Feb 27, 2024 om 16:37iLost raakt spullen in tas kwijtTS is degene die hoog van de toren blaast want iLost heeft de spullen nooit in handen gehad. Ze fungeren enkel als schakel tussen TS, die zijn tas door eigen toedoen is verloren, en Connexxion waar de spullen zijn gevonden en bewaard tot deze zijn teruggestuurd.
iLost kan dus niet de oorzaak zijn van de verdwenen spullen en er is geen enkel bewijs dat (een medewerker van) Connexxion hier verantwoordelijk voor is. Een melding bij de Consuwijzer is dan ook volkomen verspilde tijd van iedereen. TS moet gewoon beter op zijn spullen letten en blij zijn dat hij het meeste van zijn spullen, en blijkbaar ook de meest waardevolle spullen, terug heeft dankzij de service van iLost en Connexxion.
Overigens is het niet verplicht om gevonden voorwerpen ter bewaring aan de gemeente over te dragen, je bent enkel verplicht om aangifte van de vondst te doen. Vervolgens heb je de keuze om het voorwerp zelf te bewaren of aan de gemeente te bewaring te geven. -
Feb 27, 2024 om 12:43iLost raakt spullen in tas kwijtVan wie mag dat niet?
-
Feb 24, 2024 om 07:43Kpn monteurStorneren is echt het allerlaatste wat ik zou doen, dat is gewoon vragen om problemen.
-
Feb 20, 2024 om 17:31Wie heeft ervaring klantenond spaarbank.?Tarwe15 moest blijkbaar aantonen waar het geld op de rekening vandaag kwam. Heeft dat naar eigen zeggen voldoende gedaan maar heeft vervolgens een brief van de bank niet ontvangen (naar eigen zeggen door slecht weer) en nu zijn de deposito's beëindigd.
-
Feb 17, 2024 om 10:53Hoe krijg je je rechtmatige geld van ABN-AMRO.
@ATLAS1302 gezien het bericht dat TS bovenaan dit topic heeft geplaatst, had hij een ABN AMRO rekening opgegeven om de compensatie op te storten. Alleen heeft hij/zij deze rekening voor de ontvangst van het compensatiebedrag opgeheven. Bij het opheffen van een rekening kan je een rekening opgeven waarop eventuele tegoeden en te ontvangen rentes worden geboekt (door TS "tegenrekening" genoemd, dus geen tradiotionele tegenrekening in de zin van een gekoppelde rekening bij een spaarrekening). Tja, en daar is het dus fout gegaan. Tegoeden en rentes zullen ongetwijfeld automatisch worden geboekt op die "tegenrekening" maar het compensatiebedrag niet, daar zal vast handmatige handelingen vanuit de bank voor nodig zijn en daar heeft het vertraging opgeleverd. Als TS gewoon had gewacht met het opheffen van de eerder opgegeven rekening zou hij/zij het geld al hebben gehad en daarna zijn rekening hebben kunnen opheffen.
Verwacht overigens geen vriendelijk antwoord op uw vraag, gezien de reacties van TS hier in het topic, de opmerking in de geplaatste afbeelding dat ABN AMRO niet meer gaat reageren en de blokkade op social media.