jo
door jos2006 Feb 8, 2010 om 13:00
Auto & vervoer

10 jaar garantie

Op de verpakking van Philps PL lampen en op sommige andere spaarlampen staat 10 jaar garantie of een aantal branduren. Ook al bewaar je de kassabon, maar hoe bewijs je welke lamp bij welke bon hoort en/of hoe toon je het aantal branduren aan. Ik schrik van het aantal kapotte spaarlampen die ik heb liggen om naar het chemisch afval te brengen. Geloven we de lampenfabrikanten nog langer?

8110 34 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog een idee. We sturen de lampen die voortijdig stuk zijn gegaan onder een antwoordnummer terug naar Philips of Osram etc.
Oh jee, dat gaat niet, de winkelier is tegenwoordig verantwoordelijk. Maar als je daar probeert de lamp in te ruilen dan kijkt deze of hij het in Keulen hoort donderen. Een andere reactie van een winkelier was dat het slecht voor de handel zou zijn als 10 jaar garantie of een gegarandeerd aantal branduren niet zou worden vermeld. Zo zie je maar, de klant betaalt het gelag en is de domme.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bewaart de kassabon in de lege doos, zet op de bon het moment van bevestigen van lamp in armatuur en verstuurt dit in zijn geheel retour als lamp eerder kapot gaat.

M.i. kan geen garantie voor 10 jaar gegeven wordt maar is het afhankelijk van het aantal branduren dat deze lamp defect raakt.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bel philips klantenservice er eens over op 0800 023 0076
Ik ben benieuwd hoe ze reageren.
Het nummer is gratis, wie niet waagt wie niet wint.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al enige tijd een positieve ervaring opgedaan;
de verpakking van de lamp bewaar ik met de betreffende kassabon.
Kapotte lamp (nog geen 2 jaar in gebruik) ingeleverd bij Formido in St. Oedenrode en kreeg direct een nieuwe. Geen enkel probleem.
Wat n.m.m. wel een probleem kan worden is dat de kassabonnen 'vervagen'en het waarschijnlijk geen 19 jaar volhouden. 'Men' zegt dat het beter is om een kopie van die bon te scannen/printen.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop altijd lampen bij de HEMA. Maar die gaan niet lang mee. In mijn kamerkast brandt altijd savonds ongeveer vijf uur een lampje van 25 watt. Na hooguit drie maanden zegt hij pang en ik moet er weer een nieuwe inzetten. En dat is iedere keer zo. Op het doosje staat: voortdurende laboratoriumcontrole garandeert deze Hemalamp voor 1000 branduren (IEC norm 64).
Ik kom dus op hooguit 450 branduren. Maar wat moet je, teruggaan met de kapotte lamp en een hoop stampei maken voor Euro 2,50? Ik hoor de meiden van de klantenservice al zeggen wanneer ik weg ben: heeft zeker een bijstandsuitkering dat hij geen lamp kan betalen.
Dus ik laat het maar want over een paar jaar zijn er toch geen gewone lampen meer te koop.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

precies, dat is waar de fabrikanten op rekenen. Ze verkopen zogenaamd een produkt dat volgens de verpakking jaren en jaren zou moeten meegaan en als het stuk gaat komt de "domme"klant toch niet met reclames. Het gaat ook niet om het bedrag maar om het beginsel.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, de bon kopiëren en dan bij het lege doosje doen is een optie. Alleen ik heb meerdere spaarlampen in voorraad omdat de duur van gebruik toch korter is. Als ik deze dus na een aantal maanden ga gebruiken, zal de winkelier zeggen u gebruikt de lamp al veel langer. Dus eigenlijk een lamp kopen en direct gebruiken.

Zou het niet een optie zijn om de kapotte lampen naar Den Haag te sturen. Wij moeten van de regering de lampen gaan gebruiken omdat ze langer mee zouden gaan ??? Niet dus.

Kan Den Haag voor de verwerking van de lampen zorgen en merken ze meteen dat deze lampen niet zolang meegaan als wordt beschreven.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kocht 2 electron Led ledlampen bij Blokker. Plaatste ze in een armatuur die daarvoor geschikt was. Na 3 dagen, plotseling gesis en een brandlucht. Ging met kassabon terug naar Blokker en kreeg te horen dat lampen nimmer terug genomen werden. Mijn reactie van ongeloof mocht niet baten. Na mijn opmerking dat de lamp nog maar een korte periode in hun winkel te koop was en ik onmogelijk al op het einde van de levensduur kon zijn wilde ook niet helpen. Geeft u mij dan maar het adres van de importeur dan leg ik mijn klacht daar wel voor. Uiteindelijk werd overlegd met de grote baas en kreeg ik een nieuwe lamp. Ik betwijfel overigens ook de aangegeven levensduur van spaarlampen. Het merk maakt eigenlijk niet zoveel uit. Ik koop er regelmatig eentje.

Charon

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jos2006

"Leuke vraag" en ik denk dat je hetzelfde vergaat als ik.
Gekocht: Gamma/TL buis/spaarlamp - 10 jr.garantie.
Gaat kaduuk, en je gaat terug naar de Gamma ......

En ze komen er zo onderuit: 10 jaar garantie zit op het armatuur en Niet op de lamp/buis zelf.

Dus net wat je zegt: 'welke lamp hoort bij welke bon'.
En hoe bewijs je hoelang je de lamp gebruikt hebt. (aantal branduren)
Kapot = gewoon kapot, m.i. is die langdurige garantie allemaal nepperitus!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

jos2006

Ik schrijf op elke spaarlamp met viltstift wanneer ik de lamp in gebruik genomen heb en bij wie ik hem gekocht hebt. Het terugbrengen van een vroegtijdig overleden lampje lukt meestal ook heel aardig, omdat ik dan bij de servicebalie al een nieuwe lamp opzichtig in mijn hand houd.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb me voorgenomen direct bij het afrekenen aan de cassiere te vragen hoe het met de op de verpakking vermelde garantie zit en of zij wellicht weet hoe het aantl branduren moet bewijzen. Meestal krijg je dan een blik van: hoe durf je het te vragen". Nou ja, die meiden weten ook niet dat de winkelier voor de gebreken moet instaan. Op de barricaden!

kiran schreef op woensdag 10 feb 2010, 15:03: @jos2006

"Leuke vraag" en ik denk dat je hetzelfde vergaat als ik.
Gekocht: Gamma/TL buis/spaarlamp - 10 jr.garantie.
Gaat kaduuk, en je gaat terug naar de Gamma ......

En ze komen er zo onderuit: 10 jaar garantie zit op het armatuur en Niet op de lamp/buis zelf.

Dus net wat je zegt: 'welke lamp hoort bij welke bon'.
En hoe bewijs je hoelang je de lamp gebruikt hebt. (aantal branduren)
Kapot = gewoon kapot, m.i. is die langdurige garantie allemaal nepperitus!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vriend van me werkt bij het hoofdkantoor van Philips Lighting, ze hebben daar gewoon een aftersales afdeling. Sterker nog, lampen die eerder stuk gaan dan op de verpakking staat, hebben ze graag terug. Zo kunnen ze onderzoeken of het productieproces verbeterd kan worden.

Gewoon bellen naar Philips dus! Nummer staat op de verpakking.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Droppiejo. Meet de spanning eens in uw woning. > dan 220/230 V versneld de veroudering. Evenals veel aan en uit schakelen.
Meet ook de temperatuur in de kast eens. Kan de warmte wel weg?
Woont u dicht bij een verdeelstation?
Plaats anders een spanning verlager. Uw gloeilamp kan dan 10,000 maal langer mee. Succes. H.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

charon schreef op woensdag 10 feb 2010, 14:55: Kocht 2 electron Led ledlampen bij Blokker. Plaatste ze in een armatuur die daarvoor geschikt was. Na 3 dagen, plotseling gesis en een brandlucht. Ging met kassabon terug naar Blokker en kreeg te horen dat lampen nimmer terug genomen werden. Mijn reactie van ongeloof mocht niet baten. Na mijn opmerking dat de lamp nog maar een korte periode in hun winkel te koop was en ik onmogelijk al op het einde van de levensduur kon zijn wilde ook niet helpen. Geeft u mij dan maar het adres van de importeur dan leg ik mijn klacht daar wel voor. Uiteindelijk werd overlegd met de grote baas en kreeg ik een nieuwe lamp. Ik betwijfel overigens ook de aangegeven levensduur van spaarlampen. Het merk maakt eigenlijk niet zoveel uit. Ik koop er regelmatig eentje.

Charon

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jos2006

Ik heb uw vraag, per e-mail, aan Philips Lightning Support gezonden...

Verder ben ik van mening dat de KASSA 'crew' er in een uitzending aandacht aan zou kunnen besteden.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

rst77 schreef op woensdag 10 feb 2010, 18:11: Een vriend van me werkt bij het hoofdkantoor van Philips Lighting, ze hebben daar gewoon een aftersales afdeling. Sterker nog, lampen die eerder stuk gaan dan op de verpakking staat, hebben ze graag terug. Zo kunnen ze onderzoeken of het productieproces verbeterd kan worden.

Gewoon bellen naar Philips dus! Nummer staat op de verpakking.

De vraag van jos2006 lijkt mij overduidelijk!!
Kunt u die vriend bij Philips Lighting eens op deze topic wijzen???
Het gaat immers om het verkrijgen van een garantie (vergoeding).

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Charon 14.55h.
Energie zuinige lampen is een millieu verhaal.
Millieu is grote handel. En de DOMME politiek loopt er achter aan.
Twintig jaar geleden heb ik al bewezen dat de auto catalisator millieu zwendel is.
Niet werkt naar behoren en millieu verontreinigend is.
Vervuiling door zware metalen. Vervuiling door het fabricage proces.
Verhoging van het brandstof gebruik.
U heeft ervaren dat uw energie zuinige lampen voortijdig stuk gaan.
Dat is niet vreemd. Eertijds was de spanning 380/220 Volt. Nu 400/230 Volt.
Mijn advies; koop een gloeilamp met een stap meer vermogen dan gewenst.
Niet vermogen van het z.g. zuinige ding. Plaats er een 'dimmer ' voor. De rest van uw leven heeft u geen nieuwe gloeilamp meer nodig. Ik kan het bewijzen. Gr.Henk.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jos2006, die levensduur hype is volkomen en alleen commercie. Wel is het zo dat het advies om contact op te nemen met Philips, meestal prima afloopt. In mijn ervaringen heeft Philips een prima aftersales afdeling. Daarnaast is het verhaal over de dimmer onzin, de dimmer verlaagt het aangeboden vermogen, doch bespaart geenszins en verlengt ook de levensduur niet. Dit is maar net afhankelijk van de plek waar u woont. Woont u langs een drukke verkeersweg of op een relatief rustige locatie. De verkeerstrillingen maken namelijk voor een heel groot gedeelte de levensduur van de lampen uit. Dit is dus uit ervaring. Op mijn huidige locatie gaan mijn lampen (gloei) heel erg lang mee. Sommige al 10 jaren, wel normaal (dagelijks) gebruik hoor.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen,
bedankt voor alle reacties. Ik merk dat ik niet alleen ben met dit probleem. Wij zijn met zijn alle verleid om dure spaarlampen te kopen met prijzen die een veelvoud van de normale gloeilamp zijn. De garantie is een farce omdat de doorsnee consument voor dit soort kleine aankopen geen bonnentjes bewaard. Een goed idee is inderdaad op de lampvoet met een permanentmerker de aankoopdatum te vermelden. Gaat de spaarlamp voortijdig stuk, dan retour naar de winkel of franco versturen naar de fabrikant als je in de winkel bot vangt. Jammer, de meeste mensen kiezen eieren voor hun dure geld en kopen zonder meer nieuwe lampen. Fout, zo kunnen de producenten doorgaan met onjuiste informatie op de verpakkingen te schrijven. Wat staat ons nog te wachten als we de superdure LED lampen gaan kopen waarvan de levensduur nog geenszins vaststaat. Bedenk hoeveel KW u voor de prijs van één lamp kunt verbruiken. En hoe minder Watt de klant afneemt, hoe hoger wordt de prijs per Watt. De energieleveranciers lachen ons uit en hangen verhalen op over groene stroom en zo.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2010 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is nou een reden dat ik geen spaarlampen of led's ga kopen. Gewone lampen dus en gewoon bufferen. De voorraad overleefd mij.
Hoe het werkelijk zit met de "nieuwe generatie" lampen wordt verzwegen. Volgens mij worden we weer bedonderd.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonjakassa schreef op woensdag 10 feb 2010, 19:00: @jos2006

Ik heb uw vraag, per e-mail, aan Philips Lightning Support gezonden...

Verder ben ik van mening dat de KASSA 'crew' er in een uitzending aandacht aan zou kunnen besteden.

Zoals hierboven aangegeven heb ik een mailtje aan Philips gezomden.

Hieronder hun reactie:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het spijt ons te moeten lezen dat de lamp de beloofde levensduur niet heeft gehaald. Het is altijd moeilijk te bepalen waarom een lamp te snel kapot gaat zonder dat er een technische analyse word gedaan. Dit zou ook nog steeds nodig kunnen zijn, daarom willen wij u verzoeken de defecte lamp niet weg te gooien totdat u de vervangende lamp heeft ontvangen.

Om uw aanvraag voor vervanging van de lamp in ons systeem te verwerken hebben wij de volgende informatie nodig:

Wanneer heeft u de lamp aangeschaft (ongeveer)DD-MM-JJ?

Hoe lang heeft de lamp gefunctioneerd?

Als het om meerdere lampen gaat, hoeveel zijn er defect?

Heeft u de lamp nog in uw bezit?

Welke vorm heeft uw lampje?: Kogelvorm, peervorm?

Wat voor soort fitting heeft de lamp (Bajonet of Schroefdraad)?

Welke grootte is de fitting (E14, E27, 2P, 4P, B22D, B15D)?

E14 = schroeffitting van 14 milimeter doorsnee
E27 = schroeffitting van 27 milimeter doorsnee
B22 = bayonetfitting van 22 milimeter doorsnee
B15 = bayonetfitting van 15 milimeter doorsnee

Welke informatie staat er direct op de lamp geschreven?

Als u de verpakkig nog in uw bezit heeft, wat is de
streepjescode van de gloeilamp?

Naar welk adres kunnen wij eventuele vervangende lamp(en)
sturen? (graag ook het telefoonnummer, in het geval dat we u
moeten contacteren)

Telefoonnummer:
Naam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Land:

Als u zo vriendelijk wilt zijn deze details aan ons te sturen,
dan kunnen wij uw aanvraag verwerken.

Ik hoop uw vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord.

Mocht u verdere vragen hebben over dit onderwerp of mocht het probleem zich blijven voordoen, neemt u dan gerust nogmaals contact met ons op en vermeld dan alstublieft uw referentienummer: 'PHL-100210-0412'

Met vriendelijke groeten,

Philips Lighting Contact Center
_________________________________

Reageren?

Voor een reactie of verdere navraag over dit onderwerp kunt u onze e-mail service gebruiken, deze kunt u vinden op http://www.feedback.philips.com/dedicated/lighting/. U kunt ons ook bereiken op ons kosteloze Europese telefoonnummer 00800 PHILIPSL (00800-74454775).

*Internet communicatie is niet beveiligd en Philips kan daarom geen legale verantwoordelijkheid accepteren voor de inhoud van dit bericht
_________________________________

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonjakassa schreef op woensdag 10 feb 2010, 19:00: @jos2006

Ik heb uw vraag, per e-mail, aan Philips Lightning Support gezonden...

Verder ben ik van mening dat de KASSA 'crew' er in een uitzending aandacht aan zou kunnen besteden.

Hierbij de reactie van Philips:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het spijt ons te moeten lezen dat de lamp de beloofde levensduur niet heeft gehaald. Het is altijd moeilijk te bepalen waarom een lamp te snel kapot gaat zonder dat er een technische analyse word gedaan. Dit zou ook nog steeds nodig kunnen zijn, daarom willen wij u verzoeken de defecte lamp niet weg te gooien totdat u de vervangende lamp heeft ontvangen.

Om uw aanvraag voor vervanging van de lamp in ons systeem te verwerken hebben wij de volgende informatie nodig:

Wanneer heeft u de lamp aangeschaft (ongeveer)DD-MM-JJ?

Hoe lang heeft de lamp gefunctioneerd?

Als het om meerdere lampen gaat, hoeveel zijn er defect?

Heeft u de lamp nog in uw bezit?

Welke vorm heeft uw lampje?: Kogelvorm, peervorm?

Wat voor soort fitting heeft de lamp (Bajonet of Schroefdraad)?

Welke grootte is de fitting (E14, E27, 2P, 4P, B22D, B15D)?

E14 = schroeffitting van 14 milimeter doorsnee
E27 = schroeffitting van 27 milimeter doorsnee
B22 = bayonetfitting van 22 milimeter doorsnee
B15 = bayonetfitting van 15 milimeter doorsnee

Welke informatie staat er direct op de lamp geschreven?

Als u de verpakkig nog in uw bezit heeft, wat is de
streepjescode van de gloeilamp?

Naar welk adres kunnen wij eventuele vervangende lamp(en)
sturen? (graag ook het telefoonnummer, in het geval dat we u
moeten contacteren)

Telefoonnummer:
Naam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Land:

Als u zo vriendelijk wilt zijn deze details aan ons te sturen,
dan kunnen wij uw aanvraag verwerken.

Ik hoop uw vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord.

Mocht u verdere vragen hebben over dit onderwerp of mocht het probleem zich blijven voordoen, neemt u dan gerust nogmaals contact met ons op en vermeld dan alstublieft uw referentienummer: 'PHL-100210-0412'

Met vriendelijke groeten,

Philips Lighting Contact Center

Reageren?

Voor een reactie of verdere navraag over dit onderwerp kunt u onze e-mail service gebruiken, deze kunt u vinden op http://www.feedback.philips.com/dedicated/lighting/. U kunt ons ook bereiken op ons kosteloze Europese telefoonnummer 00800 PHILIPSL (00800-74454775).

*Internet communicatie is niet beveiligd en Philips kan daarom geen legale verantwoordelijkheid accepteren voor de inhoud van dit bericht

ve
door verwijderd - Feb 13, 2010 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de vraag over branduren per mail voorgelegd aan Philips. Hier hun reactie:

Ik moet u helaas mededelen dat dit door de consument niet mogelijk is. Dit is slechts te achterhalen door een monteur. Ik adviseer u u om voor uw reactie op Kassa een indicatie geven van het aantal branduren.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

In onderstaande categorie treft is ook een discussie gaande:
Categorie:Huis & Tuin - Energie / Stroom

met deze link:
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/de-sprookjes-van-de-spaarlamp/cpagina/0/

Op voornoemde pagina is ook onderstaande link te vinden:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/led-lampen-een-goed-alternatief/speel/1/?vHash=c749c73j

Lijkt mij wel terzake doende deze topics bij elkaar te brengen.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens aan, nog een paar discussies:

TROS RADAR FORUM (maart 2009 gestart)
TROS RADAR

CONSUMENTENBOND FORUM (al in 2007 gestart)
http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=4070

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn probleem is dat Philips op het doosje schrijft: "10 jaar garantie"
zonder verdere vermelding over het aantal branduren. Dit is onjuiste en op zijn minst onvolledige informatie en dat behoort aangepakt te worden. Hoe je een en ander moet aantonen is punt 2 en de kwaliteit is weer een ander verhaal.
Is er iemand die het antwoordnummer van Philips heeft zodat ik de "rommel" portovrij naar Philips Lightning kan sturen.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jos2006,

Zoekresultaat: 16 antwoordnummers
Dr. Anton Philipszaal Antwoordnummer 10793 2501 WB 's-Gravenhage
Philips Antwoordnummer 12516 5680 WD Son
Philips Consumenten Antwoordnummer 10301 5600 VB Eindhoven
Philips consumentenbelangen Antwoordnummer 500 5600 VB Eindhoven
Philips Consumer Communications Antwoordnummer 28018 5602 JA Eindhoven
Philips Customer Care Antwoordnummer 4577 6920 ZX Duiven
Philips Industrial Automation Systems BV Antwoordnummer 10458 5600 VB Eindhoven
Philips Lightning Antwoordnummer 906 4700 VB Roosendaal
Philips Myshop Nederland Antwoordnummer 35 5600 VB Eindhoven
Philips Nederland Antwoordnummer 10382 5600 VB Eindhoven
Philips Nederland bv Antwoordnummer 500 5600 VB Eindhoven
Philips Nederland BV Antwoordnummer 10390 5600 VB Eindhoven
Philips Pensioenfonds Antwoordnummer 35 5600 VB Eindhoven
Philips Personeelszaken Antwoordnummer 10333 5600 JZ Eindhoven
Philipshave Antwoordnummer 1101 9200 VB Drachten

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Je moet zelf naar de aard van jouw kwestie maar een keuze maken.
Overigens kun je gemakkelijk zelf het antwoordnummer opzoeken. Er bestaat een site. Als je googled op "antwoordnummer" dan kom je die vanzelf tegen.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jos2006

Beste jos2005,

aan het einde van mijn (dubbele) posting d.d. 12-02-2010 11h44 is het onderstaande te lezen:\

quote:
Reageren?

Voor een reactie of verdere navraag over dit onderwerp kunt u onze e-mail service gebruiken, deze kunt u vinden op http://www.feedback.philips.com/dedicated/lighting/. U kunt ons ook bereiken op ons kosteloze Europese telefoonnummer 00800 PHILIPSL (00800-74454775).
end quote

of lees anders de gehele posting nog eens door.

Greetings.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doof nu het licht. Item is m.i. nu meer dan voldoende 'uit gemolken'.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

heideveld schreef op woensdag 17 feb 2010, 19:29: Ik doof nu het licht. Item is m.i. nu meer dan voldoende 'uit gemolken'.

prima kerel, zoals je wilt. Mensen maken zelf hun keuzes

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heideveld . Philips geeft helder aan dat u als consument niet helder bent.
Een laboratorium test kan achteraf niet de levensduur bepalen.Feit.
Read, ook ik koop al meer dan veertig jaar bewust geen Philips product.
Let wel op; ze gebruiken snicky ook andere namen. Groet.H

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mis een reactie van Read. Hij gaf een advies, welk ik onderschrijf.
Ben benieuwd. Gr.H.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Philips lamp? heideveld?