Harm Muskee
door Harm Muskee Jan 11, 2019 om 14:53
Auto & vervoer

11

Ik ben bezig met mijn rijbewijs te verlengen maar dat lukt me niet.
Ik heb een formelier van de gemeent ingevuld en gekeurd bij een arts.
Nu krijg ik bericht van CBR: U heeft ons laten weten dat  u afziet van 1 of meer categorie(en) van uw rijbewijs.
Dat is toch niet de bedoeling van mijn aanvraag terwijl ik me laat keuren bij een arts en de formelieren ingevuld.
Nu bel ik met CBR maar daar krijg ik geen verbinding mee of ze breken je vroegtijdig af.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Edit redactie - verwijdering persoonlijke gegevens

1554 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdmduc
door tdmduc - Jan 11, 2019 om 14:56
703 Antwoorden / 2 Vragen
2

Op dit moment zijn er schrikbarende wachttijden bij het CBR. Er zijn ontzettend veel klachten en er is personeelstekort.

Bereid u voor op het ergste.

 

 

zie ook dit artikel van de Ombudsman:

https://www.nationaleombudsman.nl/system/files/bijlage/Zorgenbrief%20aan%20CBR%20over%20behandelingsduur%20bij%20rijgeschiktheid%208%20juni%202018_0.pdf

 

En deze petitie:

 

https://petities.nl/petitions/stop-de-bureaucratie-en-de-achterstanden-bij-het-cbr?locale=nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2019 om 14:59
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als u het nieuws volgt ontdekt u dat u bij lange na niet de enige bent met dit probleem. Doe dus ook een melding bij de Nationale Ombudsman. Hoe meer meldingen, hoe beter. 
Ik zie dat inmiddels al verwijzingen zijn gegeven.

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2019 om 15:01
16823 Antwoorden / 108 Vragen
0

Heb de redactie gevraagd uw privé gegevens weg te halen. U zit hier op een openbaar forum.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2019 om 15:03
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

Ps. Verwijder uw telefoonummer. Dit is een openbaar forum. Uw melding is denk ik bedoeld voor de tv redactie. Niet voor ons als vrijwilligers die proberen vragen te beanwoorden op basis van kennis en ervaring. Het contactadres vind u onder aan de site

tenormin
door tenormin Jan 11, 2019 om 15:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

't Is weg, dank zij attentie redactie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2019 om 15:21
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een probleem met de site die ik heb gemeld. Hoewel uw antwoord eerder was kwam dit binnen nadat mijn iets latere antwoord al bij mij. Vrijwel gelijktijdig plaatsen / kruisen kan oorzaak zijn. In ieder geval reageert de on-line redactie snel op onze svp verwijder vragen.
.

marita5
door marita5 - Jan 11, 2019 om 15:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Harm Muskee , . 

Nu krijg ik bericht van CBR: U heeft ons laten weten dat  u afziet van 1 of meer categorie(en) van uw rijbewijs.

Lees ook hier , teken bezwaar  aan ,  klik op de rode regels . 

https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gezondheidsverklaring/ik-heb-een-besluit-gekregen-en-nu.htm 

Nu bel ik met CBR maar daar krijg ik geen verbinding mee of ze breken je vroegtijdig af.

Vul het contactformulier in , u krijgt dan binnen 5 werkdagen een reactie . 

https://www.cbr.nl/nl/service/nl/contact/contactformulier.htm 

https://www.cbr.nl/nl/service/nl/contact/contactformulier-medisch-gezondheidsverklaring.htm

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2019 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Er staat nog een stukje achter die zin die u aanhaalt.  Net zoals bij een eerder topic vermoed ik. 

Lees hier

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/cbr-gezondheidsverklaring


Hebt u wel de juiste keuringsformulier meegestuurd?

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2019 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Stuur een mail.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2019 om 19:20
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER!, Helaas, Dat is nu juist, afgaande op alle berichten in de media iets dat zinloos lijkt.

Daarnaast: Ts. stelt een aanvraag te hebben gedaan voor vernieuwing en krijgt als reactie dat TS zich voor één aspect niet meer als geschikt zou hebben gemeld. En iets soortgelijks kwam hier al eerder voorbij.

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2019 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2019 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@gerrit

Maar de Ts wil contact opnemen en bellen lukt niet, dus dan maar mailen.

Thijs12
door Thijs12 - Jan 11, 2019 om 19:40
532 Antwoorden / Vragen
0

Bellen kan wel, hou rekening met zeer lange wachttijden. Mij werd meteen gemeld twintig minuten wachttijd. Het werd meer dan een uur. Wel een keer terug gebeld geworden. Brief niet aangetekend versturen, die komt waarschijnlijk nooit aan. Brief naar postbus moet na een briefje afgehaald worden. Dat doen ze dus niet. Hij blijft staan op wordt bezorgd op 13 december 18:00-19:00. Ik heb net de kopieën nogmaals opgestuurd met de gewone post.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer