wimmi20
door wimmi20 Jan 29, 2011 om 04:32
Auto & vervoer

19 % btw korting

Mediamarkt heeft tot zondag een aktie dat u de btw niet hoeft te betalen.
Een mooi aanbod, korting willen we allemaal.
Enkele dagen geleden was ik bij de MEDIAMARKT in Cruqius (bij Hoofddorp) omdat ik geinteresseerd ben in een Nikon camera, type D3100.
Deze kostte 499.- euro, net als bij andere vestigingen.
Ik wilde nog even nadenken over de aankoop.
Nu de 19% korting aktie er is kost dezelfde camera opeens 528 euro.
Heeft u soortgelijke ervaringen met Mediamarkt.??

1643 8 Rapporteer

tr
door trappist - Jan 29, 2011 om 06:54
240 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een verschijnsel wat vaker voorkomt.
En niet alleen bij de MM....

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2011 om 09:10
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Wel even een tip voor diegenen die denken dat 19% btw korting 19% korting betekent.
Stel artikel x kost € 499,00 = inclusief de 19% btw, dus artikel x kost exclusief de 19% btw € 419,32. Artikel x van € 499,00 - 19% korting zou € 404,19 betekenen. Daarom dus de term 19% BTW korting. Groet, MG.

de motormuis
door de motormuis - Jan 29, 2011 om 09:37
598 Antwoorden / 13 Vragen

Dat is al eerder geconstateerd, eerst prijs verhogen en dan verkopen zonder 19%
btw. Uiteindelijk net zo duur ongeveer als zonder die btw aktie.
Is gewoon pure misleiding.Vorig jaar tijdens die dagen zijn er ook al mensen
geweest die dit geconstateerd hebben.
Dus er gewoon niet intrappen.

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 29, 2011 om 11:32
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Hoe harder dat een winkel roept dat ze het goedkoopst zijn, en of hoge kortingen beloven, denk ik weer aan hun slogan.

Ik ben toch niet gek.

mastag
door mastag - Jan 29, 2011 om 11:43
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hij kost nu € 444 i.p.v. normaal € 499.
Zou echter de € 499 ex btw worden gerekend dan zou u slechts €419 hoeven af te rekenen. Zo pakken ze mooi even €25 extra.
Melden bij consumentenautoriteit helpt!

Succes Mastag
@ Trappist, ik ga geen reclame maken maar kocht laatst met een vriend een mooi led tv (althans hij vindt hem mooi) normaal € 999 en tijdens een drie dagen actie van dit bedrijf hoefde er maar € 839 afgerekend, dus normale verkoopprijs minus de btw. Het kan dus wel.

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 29, 2011 om 11:48
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als u een camera zoekt ga eens op de site van Digital street.nl meestal de goedkoopste.
Zonder geschreeuw.

Succes

erik008
door erik008 - Jan 29, 2011 om 12:30
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ook zijn de prijzen van filiaal tot filiaal verschillend.
Op hun computer kunnen ze precies zien waar welke prijs geld.
Toen ik mijn camera kocht, lieten ze me het zien, wat het ding in het land kost.
Het prijsverschil was enorm.

Nu met die irritante schreeuw reclame, koop ik er niets, hoe goedkoop het ook wezen mag.

rj
door rjw - Jan 29, 2011 om 12:54
3237 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=erik008 schreef op zaterdag 29 jan 2011, 12:30]Ook zijn de prijzen van filiaal tot filiaal verschillend.
Op hun computer kunnen ze precies zien waar welke prijs geld.
Toen ik mijn camera kocht, lieten ze me het zien, wat het ding in het land kost.
Het prijsverschil was enorm.

Nu met die irritante schreeuw reclame, koop ik er niets, hoe goedkoop het ook wezen mag.

Prijzen kunnen inderdaad verschillend zijnper filiaal. Dat komt omdat
A- de MM's zijn zelfstandige franchise ondernemers
B- de prijzen zij afhankelijk van de lokale markt

Eigenlijk wel logisch dus.