La
door Laura1995 Oct 14, 2017 om 15:17
Auto & vervoer

2e hands auto gekocht, na 4 weken pech. 1500 euro aan reperaties gevonden.

Samen met mijn moeder heb ik een leuke auto aangeschaft bij een garage. Een deawoo matiz met 1 jaar apk. Bij aankoop werd er gezegd dat de auto goed is en geen mankementen heeft. Na 4 weken heb ik met pech langs de weg gestaan. Er kwam lichte rook uit mijn motorkap. De koelvloeistof tank was helemaal leeg. Pech hulp dienst is erbij geweest want ik kon niet meer verder rijden. Pech hulp dienst heeft naar de auto gekeken en kwam tot de conclusie dat de koelvloeistof tank lekte. Hij heeft hem gevuld zodat ik naar mijn eigen vertrouwde garage kon om de auto na te laten kijken. Toen bleek dat de koppakking lek was. Maar dat was niet het enigste wat niet klopte. Er waren nog veel meer dingen die gerepareerd moesten worden en aan de hand daarvan had de auto nooit door een apk keuring kunnen komen. Wij zijn terug gegaan naar de garage, maar krijgen niet ons geld terug. Bij aankoop hebben wij een overeenkomst getekend waarbij staat vermeld dat wij geen garantie hebben. Maar nu vragen wij ons af of dit echt zo is. De auto die wij hebben gekocht had nooit door de apk keuring gekomen, is dit dan wanprestatie? Staan wij in ons recht wat betreft garantie als consumentkoper?

7831 15 Rapporteer

simon55
door simon55 - Oct 14, 2017 om 15:20
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u n auto gaat kopen bestaat er ook nog zo iets als n onderzoeksplicht , of vertrouwt u blindelings op n garage ( of is t piet de buinhaas ) ?

me
door mein33 Oct 14, 2017 om 15:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Is die Piet Buinhaas misschien een neef van Jan de Beunhaas. ?   ;-))

La
door Laura1995 Oct 14, 2017 om 15:28
Antwoorden / 1 Vragen

natuurlijk kopen wij niet blindelings een auto. Voor zover wij konden zien en horen waren er geen problemen, maar wij zijn geen experts uiteraard.

simon55
door simon55 Oct 14, 2017 om 16:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Voor n auto van 17 jaar oud nog € 1000 betalen,Dan kan je met n leke verstand weten dat t nooit veel kan zijn

ne
door neodutchio Oct 14, 2017 om 17:55
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn Matiz kocht ik met een leeftijd van 6 jaar, bij de dealer, met garantie en een aankoopkeuring. Kostte wel €3.000, maar heb er nog steeds plezier van. Eens per jaar een beurt en apk (€250,-) en 3 keer per jaar tanken. Dan ben ik in aanschaf misschien iets duurder uit geweest, maar nu ben ik al bijna goedkoper tov uw situatie.

simon55
door simon55 Oct 15, 2017 om 14:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo 6 of 17 jaar maakt wel n beetje uit dacht ik zo, en drie keer per jaar tanken zo zo , zeker n boodschappen wagentje

simon55
door simon55 Oct 15, 2017 om 14:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@mein33

Dat is geen neef maar z n broer

tenormin
door tenormin Oct 15, 2017 om 19:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@simon55, wat @neodutchio schrijft, daar sla je de spijker op de kop. Ik ben ook zo'n rijdster, (zie één van mijn vragen): mijn Clio is van 29 Februari 2000 en heeft 33.290 km op de teller. Zeg maar tellertje. Maar ik kan er nu nog €1.500,00 voor krijgen. Jaja, de Renault zou het ding zo terugkopen. ☼

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2017 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Maar dat hangt wel af van welke auto u dan aanschaft.

tenormin
door tenormin Oct 15, 2017 om 20:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, echt niet. Ik moet er eigenlijk van af, zou een scootmobiel van iemand krijgen; maar dat ding is door de hoeven gegaan. Bij mijn garage werkt een (jonge)  monteur en die wil hem graag voor die prijs overnemen. Ze kennen natuurlijk de hele geschiedenis van het autootje, ook dat ie lang niet onderhouden is geweest. ;-)

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2017 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ tenormin. Ik dacht dat u op eensoort brommobiel over zou stappen?

U hebt toch pas het nodige aan die auto laten doen?

tenormin
door tenormin Oct 15, 2017 om 23:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. en nog meer... Ja, weet niet hoe die dingen heten: brommobiel, het goede antwoord. Kan dus niet doorgaan, helaas. En ook ja: het nodige is gedaan, maar er moet nog een (duur) ding gebeuren, dus... Van een veel stilstaande auto krijgt men ook onkosten. Als ik over 15 dagen weer wegga, staat auto weer drie maanden stil, alleen: weet nu niet of het door kan gaan: juist dat gebied staat in brand. Ministerie van BZ schreef me vanmiddag dat het eigen verantwoordelijkheid is om al dan niet... Wat betekent dat ik niet kan annuleren. Sorry voor persoonlijk, onnodig, commentaar.

simon55
door simon55 Oct 15, 2017 om 23:58
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@tenormin

Voor die prijs neem ik hem over

ne
door neodutchio Oct 16, 2017 om 00:13
5149 Antwoorden / 12 Vragen

DOOR SIMON55 15 OKT. 2017 OM 14:11
1052 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Hallo 6 of 17 jaar maakt wel n beetje uit dacht ik zo, en drie keer per jaar tanken zo zo , zeker n boodschappen wagentje

De auto rijdt elke vrijdagochtend naar de supermarkt en weer terug. Sporadisch mag die een keer de snelweg op.
Ik heb een auto van 6 jaar oud bij een dealer gekocht die onder aan de streep nagenoeg net zo duur was als TS heeft betaald voor eentje van 17 jaar. Dus waar ligt dat verschil? En als ik kijk wat nu een Matiz kost, bijna 12 jaar oud (zoals de mijne) met deze kilometerstand schrik ik mij nog altijd rot. Voor € 1.000,- durf ik er geen te kopen hoor. Leg het geld voor onderhoud en reparatie erbij en je hebt een jongere met minder problemen.

simon55
door simon55 Oct 16, 2017 om 10:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@tenormin

Ik koop dat autootje wel van u komt ie ook nog eens buiten n grote stad

tenormin
door tenormin Oct 16, 2017 om 15:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@simon55, als jij me een brommobiel kan leveren doen we het met gesloten beurzen. Maar ja, dat zal er zeker niet inzitten.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 14, 2017 om 15:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een koppakking maakt geen deel uit van de apk. Apk. Is een momentopname en zegt niets hoe de auto over 4 weken is.
U heeft getekend voor geen garantie en dat heeft u vast een prijsvoordeel opgeleverd.
Waarom doet niemand een aankoopkeuring tegenwoordig?

costnix
door costnix Oct 15, 2017 om 00:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een aankoopkeuring kost geld en de koper vertrouwd de verkoper op zijn blauwe ogen.

ne
door neodutchio - Oct 14, 2017 om 15:36
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Als inderdaad blijkt dat de auto ten onrecht apk is goedgekeurd moet u hier werk van maken. Echter zal u dit wel moeten bewijzen. De ene keurmeester is de ander niet. Wat voor de een nog wel kan, kan voor de ander weer niet.
Wel een goede les voornde volgende auto, een aankoopkeuring doen. Overigens kan een koppakking op elk moment kapot gaan. Dit gebeurd ook bij nieuwe auto's.

Wat wel belangrijk is, wat is de leeftijd, km stand en aankoopprijs geweest. Deawoo bestaat al een tijdje niet meer, de auto zal dus minimaal 12 jaar oud zijn. Dan kunt u gebreken verwachten.

La
door Laura1995 Oct 14, 2017 om 15:40
Antwoorden / 1 Vragen

Km stand: 86.000
jaar: 2000
gekocht voor €1.000

overigens was niet alleen de koppakking lek. Er waren reperaties nodig voor 1.500 euro.  Neem aan dat dit niet binnen 4 weken ontstaat?

getty
door getty Oct 14, 2017 om 15:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

x

ne
door neodutchio Oct 14, 2017 om 15:59
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Een auto van 17 jaar oud heeft onderhoud nodig. Alles is aan slijtage onderhevig. De km stand is laag, maar dat wil niets zeggen. Onze Matiz heeft maar 70.000 op de teller staan, maar die slijt van het stilstaan.

De enige uitvlucht die u heeft is bewijzen dat kapotte onderdelen al kapot waren bij aankoop. Zijn bv de remmen kapot zal u moeten aantonen dat deze bij aankoop al kapot waren. Wel kunt u gezien de leeftijd slijtage en dus onderhoud verwachten. Het ligt er dus helemaal aan wat er nu naar voren is gekomen als reparatie of als defect.

La
door Laura1995 Oct 14, 2017 om 16:08
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, aan deze reacties heb ik wat :)

La
door Laura1995 Oct 20, 2017 om 19:37
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het lijstje wat ik kreeg bij de garage

- Lekke koppakking
- roest in koeltank
- aandrijfashoes links/ buiten
- stuk remleiding achter
- rem rechtsvoor verbrand, remblok dun
- dorpel slecht gelast + slecht rechts

ne
door neodutchio Oct 20, 2017 om 22:58
5149 Antwoorden / 12 Vragen

-Een koppakking kan altijd gaan lekken. Dit is heel zuur, maar kan je niet verhalen.
-Wat verstaat u onder een koeltank?
-Aandrijfashoes is een APK afkeurpunt: De APK keurmeester zal bij het zien van een gescheurde ashoes / homokineethoes de auto hierop af moeten keuren volgens de vastgestelde regels van de Rijksdienst voor het wegverkeer.
Kosten van een ashoes: € 10,00
-Remleiding: Dit is een veelvoorkomend probleem bij de Matiz. Dit had u van te voren kunnen opzoeken. Voor de APK mogen ze niet lekker of uitgedroogd zijn.
Kosten nieuwe slang € 15,00
-Verbrande rem kan komen door het vast gaan zitten van de remmen voor weinig gebruik. Als je hier mee door blijft rijden zal het gaan verbranden. Ook wij hebben hier mee te maken gehad. Voor minder dan € 200 is het bij de dealer nieuwe remmen gemonteerd (schijven en klauwen).
-Dorpel slecht gelast is een twistpunt. Wat de een goed vindt, kan de ander slecht vinden. Een dealer is vaak wat kritischer dan een beun.

U kunt altijd een herkeuring of steekproef aanvragen bij de RDW, echter de koppakking valt daar niet onder. En dat is wel het duurste onderdeel. Niet qua materiaal, maar wel qua uren. Ik ben bang dat de moeite die het gaat kosten om uw gelijk te halen voor een paar puntjes niet opwegen tegen de winst die u zou kunnen halen.

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2017 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@neodutchio.
Dus die vertrouwde garage schrijft met een vork. Was ook te verwachten.

ne
door neodutchio Oct 21, 2017 om 09:16
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals ik zei, de koppakking is het ergste probleem. Als de koppen gevlak moeten worden zit je zo aan €800 a €900. Dan blijft er €600 over voor de overige zaken.
Overigens wat ik gewend ben van de garage waar ik nu kom (ivm verhuizing), dat bij de eerste beurt er een enorme waslijst aankwam aan zogenaamde reparaties. Na een goed gesprek en uitleg dat ik al jarenlang klant was bij een dealer van hetzelfde merk, wat ik altijd betaalde en dat preventieve en onnodige reparaties nooit gedaan werden veranderde de toon eerst in negatieve zin. De dealer vond dat sommige zaken echt aangepast moesten worden. Dat kan ik mij in dit geval ook wel voorstellen. Is de dorpel wel slecht gelast, of hadden zij dat anders gedaan? En de remleiding, is deze helemaal door, of zit er beginnende slijtage op waar je nog rustig een jaar mee door kan.
Bij mij werkte bij garage 1 de airco goed. Bij de tweede garage (eerste beurt) werkte die zogenaamd niet goed. Niets aan doen, die auto rijdt te weinig om te vullen en afpersen. Gek genoeg bleek het jaar daarop bij de tweede garage de airco wel goed te werken. Vervolgens bij de derde beurt was het een aandachtspuntje. Zo wordt er vaak met de Franse slag gekeken en beoordeeld.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2017 om 15:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U hebt een overeenkomst getekend waarbij u er dus mee accoord ging dat er geen garantie op zat. Een vraag welt in mij op: wat heeft u voor de auto betaald. Is de auto bij een garage kocht of via via? MP b.v. Maar ja, u hebt zelf verzuimd om voor de koop de auto te laten keuren dus ik ben bang dat u nergens recht op heeft.

getty
door getty - Oct 14, 2017 om 15:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Aankoopkeuring laten doen?  Bij een auto van 17 jaar van € 1000 niet onverstandig om te doen, zeker als u er zelf geen verstand van heeft.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2017 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoals gezegd, een koppakking kan altijd lek gaan en wie zegt dat die koelvloeistof tank lek was toen u hem kocht? En die koppakking is ongetwijfeld lek gegaan doordat u met te weinig koelvloeistof hebt gereden, daardoor raakt de boel oververhit.

En uw “eigen vertrouwde garage” zegt dat er nog meer dingen gerepareerd moeten worden. En wat zijn die dingen dan wel?

Maar wat verwacht u nou eigenlijk van een auto van 17 jaar oud voor € 1.000,00?

Daar hoeft men echt geen expert voor te zijn om te weten dat je dan een wrakje koopt.

La
door Laura1995 Oct 14, 2017 om 16:01
Antwoorden / 1 Vragen

De koelvloeistof tank was niet lek. Dit werd gezegd door de pech hulp dienst, maar bleek achteraf een lekke koppakking te zijn!

aurora1
door aurora1 Oct 14, 2017 om 16:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat uitroepteken is nergens voor nodig. Niet wij zijn onverstandig geweest met die aankoop, maar u bent dat geweest. Wij proberen alleen maar u op dingen te wijzen en verder te helpen.
U was dan niet duidelijk in uw verhaal of u heeft het verkeerd verteld w.b. dekoppakking en koelvloeistoftank.
Controleer ook maar eens of die km stand wel klopt.
Wat voor reparaties zouden er moeten plaatsvinden?

tijger1
door tijger1 Oct 14, 2017 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@laura. Dus die pechhulp kletste dan schijnbaar ook maar wat, maar als er te weinig koelvloeistof in de tank zit, is de kans op een lekke koppakking levensgroot zoals u gemerkt hebt.

Wie zegt dat uw garage nu niet “kletst” over al die reparaties? Want blijkbaar gelooft u alles wat er verteld wordt. U had na vier weken een lekke koppakking, als hij al eerder lek geweest was, had u veel eerder stilgestaan.

La
door Laura1995 Oct 20, 2017 om 19:44
Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al eerder zei: niet alleen de koppakking was lek,
Dit is het lijstje wat ik kreeg bij de garage

- Lekke koppakking
- roest in koeltank
- aandrijfashoes links/ buiten
- stuk remleiding achter
- rem rechtsvoor verbrand, remblok dun
- dorpel slecht gelast + slecht rechts

marita5
door marita5 - Oct 14, 2017 om 16:16
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laura1995 ,

Mededelingsplicht en onderzoeksplicht

De verkoper heeft een mededelingsplicht. Dat betekent dat hij u goede informatie moet geven over de auto. Bijvoorbeeld over de belangrijke eigenschappen of de dingen die niet goed zijn.

Maar u hebt zelf ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u goed moet controleren of de auto goed is. Hoe ouder de auto is, hoe beter u de auto moet controleren. Hoe goed u de auto moet controleren, hangt ook af van de situatie en wat de verkoper gezegd heeft. Het maakt namelijk uit of de verkoper een officiële dealer is die de auto altijd zelf onderhouden heeft. Of dat de verkoper een handelaar is die de auto niet goed kent. Als dat laatste zo is, moet u soms een aankoopkeuring laten doen. Bijvoorbeeld bij de ANWB, de Dekra of een merkdealer. Als u dit niet doet, kunt u achteraf meestal niet klagen als de auto niet goed is.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontevreden-over-vervoermiddel/niet-tevreden-over-tweedehands-auto

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vervoer/aankoop-auto/tweedehands-auto-defect

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 14, 2017 om 17:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita, de meldingsplicht is er wel maar 75% van de verkopers boeit het helemaal niet of jij stil komt te staan. Je hebt geen garantie en het bewijs is moeilijk te leveren. Of ze heten ineens anders als de grond te heet wordt onder hun voeten. Bvtje laten klappen en onder nieuwe naam verder is niet ongebruikelijk.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2017 om 16:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe oud was de auto, hoeveel km stond op de teller en wat heeft u ervoor betaald?
Bedoelt u met "bij een garage gekocht", bedoelt u bij een autohandelaar?
U heeft geen  verstand van auto's, waarom heeft u dan geen aankoopkeuring laten doen?
Heeft u wel bij de RDW naar gegevens van de auto gekeken?
Hoe  bedoelt u "voor zover wij konden zien en horen"? "Leuk" zegt niets over de staat van een auto.
U zou ook nog kunnen opzoeken wat gekeurd wordt met de apk en waarom.
Een koppakking valt daar niet onder.
Een koelvloeistoftank kan ook later zijn gaan lekken. U moet zulke dingen altijd goed in de gaten houden, evenals oliepeil, bandenspanning enz.
Kijk eens of u nog iets heeft aan wat via de navolgende link gemeld wordt: https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontevreden-over-vervoermiddel/niet-tevreden-over-tweedehands-auto
Een volgende keer maar niet bij een handelaar kopen, aankoopkeuring laten doen enz. en het een en ander uitzoeken.
Ga voor het kopen van een auto eventueel naar een merkdealer in uw woonplaats die goed bekend staat en koop daar eventueel een inruilauto van een ander merk (is voordeliger). Of vraag uw "eigen vertrouwde garage" om voor u te zoeken (tegen betaling).

getty
door getty Oct 14, 2017 om 17:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

86000 km
1000€
2000 bouwjaar

aurora1
door aurora1 Oct 14, 2017 om 18:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank, had ik inmiddels gelezen.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 15, 2017 om 12:09
509 Antwoorden / Vragen

Voor € 1000 koop je geen goede betrouwbare auto . Dat wordt meestal garantie tot de voordeur voor een auto die ieder moment rijp voor de sloop is. Ook als ie door een betrouwbare dealer verkocht wordt . Voor die prijs kun je geen garantie geven.

simon55
door simon55 Oct 16, 2017 om 10:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Garantie tot de voordeur , mag t ook twee bochten verder zijn ?

zoekster1
door zoekster1 - Oct 14, 2017 om 18:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen

1000 euro en 17 jaar oud, dat is wel een erg oud beestje. Meestal geef ik mensen die een tweede hands auto hebben gekocht een link naar een vonnis van een rechter. Dat gaat dan over een 13 jaar oude auto van 1750 euro. Maar wat je nog van een auto van 1000 euro mag verwachten...lastig
Dat een verkoper geen garatie geeft en zelfs als u er voor tekent, dat zegt niet zo veel. U blijft  wettelijke rechten houden. Vooral als de verkoper mededelingen heeft gedaan die later niet blijken te kloppen. Bijv. als er met de kilometerteller is geknoeid, dan heeft u hem tuk. Dat is zelfs strafbaar.

Ik geef u evengoed het vonnis mee, misschien kunt u er nog wat mee richting de garage. Het vonnis waarbij de verkoper in het ongelijk is gesteld, is in hoger beroep aangevochten, ook toen heeft de verkoper verloren. Als u wat doet, doe het dan aangetekend schriftelijk, dan heeft u kans dat u serieuzer wordt genomen door de verkoper.
klik HIER

ne
door neodutchio Oct 14, 2017 om 19:29
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Het vreemde is wel dat ik laatst naar een uitzending van De Rijdende Rechter aan het kijken was waar de uitkomst juist andersom was. Ja, een auto behoort goed te werken, maar je hoort wel rekening te houden met normale slijtage. Als bv bij 60.000km de v-snaar vervangen moet worden en de auto wordt met 58.000km verkocht is het aan de koper om deze snaar te vervangen. Stel dat deze knapt bij 61.000km en binnen 6 maanden na aankoop, kan de koper niet terugvallen op de verkoper. De koper had namelijk rekening moeten houden hiermee. Hetzelfde met bv de remmen. Na een x aantal kilometer moeten deze vervangen worden. Zo lang wij hier niet weten wat de mankementen zijn, valt er dus niets goeds over te zeggen.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 14, 2017 om 20:11
509 Antwoorden / Vragen

Aan een auto van 17 jaar oud kan ieder moment wat mankeren. Een lekke koppakking kan zelfs bij nieuwe auto's optreden en heeft ook niets met een APK keuring te maken Bovendien is een APK is geen vorm van garantie voor een jaar..Als ik je verhaal zo lees is je auto rijp voor de sloop .De koelstoftank is zeker niet een lange tijd lek .Deze tank is van kunstof en er komt behoorlijk druk op te staan.Als die druk wegvalt door lekkage gaat de vloeistof koken en onstaat er motorschade door oververhitting.Een auto kopen van € 1000 , zonder gebreken en die 17 jaar oud is praktisch onmogelijk. Die € 1500 kan beter gebruiken een andere aankoop.

Ge
door Genee - Oct 15, 2017 om 10:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U had beter een auto kunnen kopen bij wat u zegt “mijn eigen vertrouwde garage”.

ro
door ron503 - Oct 15, 2017 om 11:08
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic, wat me in dit soort garantievragen wel opvalt is dat de garage die een second opinion doet met een waslijst aan mankementen komt en gigantische reparatiebedragen hanteerd. Het lijkt er m.i. op dat de garage van een 17 jaar oude auto een nieuwe wil maken en onderdelen die tijdens de APK nog aan de norm voldeden door geheel nieuwe onderdelen te vervangen en roepen dat de auto nooit APK goedgekeurt had mogen worden is verworden tot een verdienmodel.
Ontopic, net zoals u gaat de verkoper er van uit dat een auto voorzien van een recente APK veilig is om mee te rijden en gaat de auto niet onderzoeken want dat is de verkoper niet verplicht. U heeft 4 weken met de auto gereden en todat de tank lekte geen problemen met de auto ondervonden dus was de koppakking tentijde van de aanschaf nog niet lek maar is gaan lekken na oververhitting van de motor door de ontstane koelvloeistof lekkage. U kon niet weten dat de lekkage op zou treden maar de verkoper kon dat ook niet weten want tentijde van de aanschaf was het koelsysteem nog in orde. Edoch ik zie wel mogelijkheden om tot een soort van coulance te komen maar dan dient de verkoper wel mee te werken dus neem nogmaals contact met de verkoper op en ga in gesprek.

ne
door neodutchio Oct 15, 2017 om 12:35
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er ook helemaal aan naar welke garage je toe gaat. Ik ga al jaren naar de merkdealer (ondertussen servicepunt door het verdwijnen van Chevrolet). Waar de ene garage zei dat mijn centrale deurvergrendeling kortsluiting maakt en de halve auto gesloopt moet worden tegen €500, zegt de dealer simpelweg even de zekering er uit en de akku loopt niet meer leeg. Ik hoef niet perse centrale deurvergrendeling te hebben en als het nodig zou zijn haal ik het van de sloop en laat het door de dealer vervangen.
Overigens zijn voor d Matiz bijna geen onderdelen meer te krijgen, vandaar misschien de hoge prijs.

tijger1
door tijger1 Oct 16, 2017 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, de Ts wil of kan ook niet vertellen wat voor noodzakelijke reparaties dat dan wel zijn.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 15, 2017 om 13:23
509 Antwoorden / Vragen

1500 euro aan reperaties gevonden

Waarschijnlijk zijn dat preventieve reparaties inclusief  een hoog bedrag aan werkloon , die je in de meestal best kunt uitstellen zeker in dit geval want dat bedrag overstijgt de waarde van de auto. Tijd voor de sloop dus.

aurora1
door aurora1 - Oct 16, 2017 om 12:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gaat u nog de vragen beantwoorden over welke reparaties uitgevoerd zouden moeten worden volgens uw eigen vertrouwde garage?

simon55
door simon55 Oct 16, 2017 om 16:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee gaat niet gebeuren

Grunnen.
door Grunnen. Oct 17, 2017 om 11:12
509 Antwoorden / Vragen

Nee ? Dan doe ik het wel .Alles moet vervangen worden omdat het oud en versleten is .Eigenlijk is de auto rijp voor de sloop .

La
door Laura1995 Oct 20, 2017 om 19:35
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het lijstje wat ik kreeg bij de garage

- Lekke koppakking
- roest in koeltank
- aandrijfashoes links/ buiten
- stuk remleiding achter
- rem rechtsvoor verbrand, remblok dun
- dorpel slecht gelast + slecht rechts

aurora1
door aurora1 Oct 21, 2017 om 02:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als dit alles inderdaad aan de hand is, dan zou ik beslist geen geld er meer aan uitgeven. De auto is daarvoor te oud en te versleten. Als het één gerepareerd is gaat er wel weer het volgende stuk. Dus wat nu bijv. rechts stuk is, is dan kort erna links ook stuk.
Ik zou proberen nog wat ervoor van een garage of sloopbedrijf te krijgen. Verder dan maar sparen voor een nieuwe auto en wat meer geld om iets beters te kopen. En bij een volgende koop alles ter harte nemen van wat hier geadviseerd is. Ook dus aantal km controleren enz. dat kan via de site van de RDW.
Klik o.a. ook op de hier gegeven rode regels in de reacties om te zien of u daar nog iets mee kunt wat betreft (een deel) geld terug o.i.d.
Ik weet niet of dit iets voor de Belbus kan zijn, ik ben bang van niet.
Lees ook nog via de volgende link de bevindingen door op elke vraag/mededeling te klikken om te zien of u daar nog iets kunt vinden voor uw eigen situatie: https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/forum/conflict-tussen-verkoper-en-klant/wanprestatie-en-miskoop