MB
door MBO Nov 14, 2017 om 20:46
Auto & vervoer

Aan het lijntje gehouden door CBR

Half augustus 2017 heb ik een eigen verklaring bij CBR ingeleverd. De eigen verklaring was voorzien van een positief advies van mijn behandelend arts. Volgens het Reglement Rijbewijzen moet hier binnen vier weken een antwoord van CBR op komen. Na diverse emails en telefoontjes kreeg ik na 5,5 week het antwoord dat er aanvullende informatie van mijn arts nodig is. Een antwoord zou ik binnen vier weken ontvangen. Ook deze termijn heeft CBR niet gehaald. Ik heb weer de nodige telefoontjes gepleegd. Een antwoord wordt 10 dagen na het overschrijden van de termijn verwacht. Ik wordt nu al drie maanden door CBR aan het lijntje gehouden. Ik weet nu (3 maanden na indienen van de eigen verklaring) nog steeds niet waar ik aan toe ben. Het is toch diep triest dat een semieoverheidsorgaan het lef heeft om wettelijke termijnen te negeren

2613 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 14, 2017 om 20:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Stel ze in gebreke.

tenormin
door tenormin - Nov 14, 2017 om 21:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Met uw laatste zin is de Nationale Ombudsman het helemaal met u eens. Dus bel een van de medewerkers van de Nationale Ombudsman eens. Vaak wordt er zeer adequaat op gereageerd. Want 3 maanden zonder over uw vervoermiddel te kunnen beschikken kan knap frustrerend zijn, als er geen redenen voor zijn dan.
https://www.nationaleombudsman.nl

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wie zegt dat de Ts drie maanden niet over zijn vervoermiddel kan beschikken. Het verlengen van een rijbewijs, moet bij medische problemen, zeer tijdig worden aangevraagd. Want de afwikkeling daarvan vergt de nodige tijd.

tenormin
door tenormin Nov 14, 2017 om 22:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ga uit van de "meestal omstandigheid na eingenverklaring" aan CBS te hebben gegeven. Wat betekent dat men tot die tijd geen auto mag rijden. Maar misschien verkeerd geinterpreteert? Hoewel ik dat niet echt denk. Al de TS mocht rijden had hij ook geen Topic erover gemaakt en gewoon kunnen wachten tot het fiat van CBR kwam.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat hebt u verkeerd bekeken. Tot aan de vervaldatum kan de Ts gewoon rijden. Maar gezien zijn medische problemen is hij te laat begonnen met het aanvragen van de verlenging.

marita5
door marita5 - Nov 14, 2017 om 21:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mbo ,

Lees hier hoe u een klacht kunt indienen , klik op de rode regel .

https://cbr.nl/klachtenprocedure.pp

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2017 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u al eens bij Mijncbr ingelogd om te kijken naar de stand van zaken?

ho
door holy53 - Nov 15, 2017 om 12:29
68 Antwoorden / 1 Vragen

Dit staat op site CBR:Begin op tijd met je aanvraag
De beoordeling van je rijgeschiktheid kan in sommige situaties vier maanden duren. Vul dus ruim (vier maanden) van te voren een Gezondheidsverklaring in en stuur deze op.
Hier te lezen:
https://www.cbr.nl/11190.pp?

marita5
door marita5 - Nov 15, 2017 om 13:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

De link van @holy53 , klik op de rode regel .

https://www.cbr.nl/11190.pp?