boy
door boy May 9, 2011 om 17:28
Auto & vervoer

Aankoop fietsen

Ben geinteresseerd in aankoop fiets RIH Z-900 ( zowel een dames-als een herenfiets). Adviesprijs bedraagt euro 1.499 per stuk.
Dealer wil 10% korting geven.
Op internet is bij andere alleen de hierboven genoemde adviesprijs te vinden.
Wie kan mij zeggen of dit een normaal% is, of dat er meer uit te halen is. ( heb niet zoveel ervaring met fietsenkopen) Of moet ik het zoeken in bijlevering accessoires.

Boy

14710 16 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 9, 2011 om 17:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het beste wat u kan doen als u geen grotere korting kan vinden, Een bod doen waar voor u denkt dat hij er twee wilt verkopen, en gewoon zeggen deze prijs en ik koop ze. Dat wil nog wel eens lukken.
U moet zo denken kan altijd nog met die 10 % procent genoegen nemen, als hij dus geen intresse verder meer heeft.

toolboy
door toolboy - May 9, 2011 om 17:46
965 Antwoorden / 40 Vragen

Dit vind ik broodroof.!!!!
En als er eventueel een probleem is ook nog eens volledige service/garantie verwachten zeker.!!!

T

valerius-2
door valerius-2 - May 9, 2011 om 17:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bel eens naar dit Telf. nummer hoeveel koring hun geven en gebruik dit dan bij winkelier.
Met fialen door Nederland

grindweg
door grindweg - May 9, 2011 om 17:53
2308 Antwoorden / 28 Vragen

korting alleen is niet alles.
zoals al aangegeven waar of hoe wilt u dan service verwachten.
ik ben het met toolboy eens .
als er bij ons iemand in het bedrijf iets koopt voor een uitgeknepen prijs dan moet je de klant ook uitknijpen maar dat willen ze dan weer niet.

boy
door boy - May 9, 2011 om 18:20
92 Antwoorden / 44 Vragen

Valerius-2
is dit telefoonnummer wel compleet ?

Toolboy en Grindweg
ik wil best een redelijke prijs betalen, alleen is voor mij de vraag, wat is redelijk, wat de dealer aan korting wil geven of zit er voor mij meer in, zonder dat de handelaar tekort wordt gedaan. (zij zullen ook hun best doen om er zoveel mogelijk uit te halen en in 1e instantie zeker niet het maximale aan korting geven). Ik denk dat dit los staat van garantie e.d. wat veelal door de fabrikant wordt verstrekt.

Boy

valerius-2
door valerius-2 - May 9, 2011 om 22:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=boy schreef op maandag 9 mei 2011, 18:20]Valerius-2
is dit telefoonnummer wel compleet ?

Toolboy en Grindweg
ik wil best een redelijke prijs betalen, alleen is voor mij de vraag, wat is redelijk, wat de dealer aan korting wil geven of zit er voor mij meer in, zonder dat de handelaar tekort wordt gedaan. (zij zullen ook hun best doen om er zoveel mogelijk uit te halen en in 1e instantie zeker niet het maximale aan korting geven). Ik denk dat dit los staat van garantie e.d. wat veelal door de fabrikant wordt verstrekt.

Boy Kijk hier maar eens...

moeder56
door moeder56 - May 9, 2011 om 23:27
483 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Boy, je geeft zelf al aan dat je de dealer ook niet tekort wil doen. Die korting is een goede korting en ja, je kunt misschien nog iets bedingen aan accessoires.
Je wilt een goede fiets, je wilt goede service. En bij een deal waarbij beide partijen tevreden zijn kun je in de toekomst ook nog profijt van hebben. Bv met iets wat zich voordoet na de garantie periode. Of wanneer je ze later weer zou willen inruilen.
Of bv een spoedreparatie.

grindweg
door grindweg - May 10, 2011 om 16:55
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 9 mei 2011, 22:59][quote=boy schreef op maandag 9 mei 2011, 18:20]Valerius-2
is dit telefoonnummer wel compleet ?

Toolboy en Grindweg
ik wil best een redelijke prijs betalen, alleen is voor mij de vraag, wat is redelijk, wat de dealer aan korting wil geven of zit er voor mij meer in, zonder dat de handelaar tekort wordt gedaan. (zij zullen ook hun best doen om er zoveel mogelijk uit te halen en in 1e instantie zeker niet het maximale aan korting geven). Ik denk dat dit los staat

van garantie e.d. wat veelal door de fabrikant wordt verstrekt.

daar een merkloze fiets kopen.
deze advertentie zegt mij genoeg.
als er zulke winsten op zitten dan ga ik morgen in de fietsen handel.

Boy Kijk hier maar eens...

toolboy
door toolboy - May 10, 2011 om 21:13
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=boy schreef op maandag 9 mei 2011, 18:20]Valerius-2
is dit telefoonnummer wel compleet ?

Toolboy en Grindweg
ik wil best een redelijke prijs betalen, alleen is voor mij de vraag, wat is redelijk, wat de dealer aan korting wil geven of zit er voor mij meer in, zonder dat de handelaar tekort wordt gedaan. (zij zullen ook hun best doen om er zoveel mogelijk uit te halen en in 1e instantie zeker niet het maximale aan korting geven). Ik denk dat dit los staat van garantie e.d. wat veelal door de fabrikant wordt verstrekt.

Boy

Dus de consument gaat nu een redelijke prijs bepalen. laat me niet lachen .

T

holstein
door holstein - May 12, 2011 om 10:40
922 Antwoorden / 16 Vragen

Op een nieuwe fiets zit een marge van 30% en daarvan rekent de dealer 5% kosten voor klaarmaken, hij heeft personeel enz enz, logisch.
De winst voor hem is nog 25 % en ik beding bij aankoop altijd 12,5% korting en daar gaat hij maar al te graag mee akkoord.

jaapje_1
door jaapje_1 - May 12, 2011 om 10:57
315 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy het staat mensen vrij om te handelen toch, om dat nu gelijk broodroof te noemen....
Het is aan de handelaar om al dan niet accoord te gaan met een voorstel en ja daar moet hij zelf rekening mee houden dat hij nog garantie en service moet verlenen, dat heet handel.
Je kan als handelaar ook gelijk een lagere prijs vragen en dan aangeven dat je niet meer onderhandeld klaar, maakt het leven een stuk duidelijker :)

wolfenjong
door wolfenjong - May 12, 2011 om 11:04
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Ga dit type fiets even googlen dan zie dat deze fiets al binnen een minuut voor 1049,- te koop is, dus doe dat zelf ook even, het geld licht op straat maar je moet het wel zien liggen.

Succes er mee.

moeder56
door moeder56 - May 12, 2011 om 11:10
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op donderdag 12 mei 2011, 11:04]Hallo

Ga dit type fiets even googlen dan zie dat deze fiets al binnen een minuut voor 1049,- te koop is, dus doe dat zelf ook even, het geld licht op straat maar je moet het wel zien liggen.

Succes er mee.

Scheelt € 250,00 per fiets, maar krijg je hem in een doos ?, is het een eeuwigheid weg ?, hoe doe je dat met de onderhoudsbeurten en de garantie ? stel dat je een maandagochtendfiets is?. Dan zou goedkoop nog wel eens duurkoop kunnen zijn.
(het is overigens ligt ipv licht.)

boy
door boy - May 12, 2011 om 11:37
92 Antwoorden / 44 Vragen

Wolfenjong:

Ik vindt slechts 1 link naar deze prijs. Zo te zien heeft deze handelaar er maar een
een van . Tevens zie ik dat dit een aanbieding is ( zal wel oud model zijn)
Verder zie ik alleen maar de prijs van 1499,-- op andere sites.

Frisian62
Bedankt voor dit antwoord, hier heb ik temiste wat aan en hier kan ik mee vooruit.

Boy

wolfenjong
door wolfenjong - May 12, 2011 om 11:41
859 Antwoorden / 10 Vragen

Scheelt € 250,00 per fiets, maar krijg je hem in een doos ?, is het een eeuwigheid weg ?, hoe doe je dat met de onderhoudsbeurten en de garantie ? stel dat je een maandagochtendfiets is?. Dan zou goedkoop nog wel eens duurkoop kunnen zijn.
(het is overigens ligt ipv licht.)

Hallo moeder 56

Voor bijna 300,- euro per fiets bedoeld u, zou ik daar ook geen problemen mee hebben, en voor onderhoud en garantie ben ik nog nooit terug geweest met een fiets.

Ik schrijf ligt niet goed, maar u kunt niet tellen volgens mij, en dat laatste vind ik belangrijker in deze.

Gr Wolfenjong.

moeder56
door moeder56 - May 12, 2011 om 12:09
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op donderdag 12 mei 2011, 11:41]

Scheelt € 250,00 per fiets, maar krijg je hem in een doos ?, is het een eeuwigheid weg ?, hoe doe je dat met de onderhoudsbeurten en de garantie ? stel dat je een maandagochtendfiets is?. Dan zou goedkoop nog wel eens duurkoop kunnen zijn.
(het is overigens ligt ipv licht.)

Hallo moeder 56

Voor bijna 300,- euro per fiets bedoeld u, zou ik daar ook geen problemen mee hebben, en voor onderhoud en garantie ben ik nog nooit terug geweest met een fiets.

Ik schrijf ligt niet goed, maar u kunt niet tellen volgens mij, en dat laatste vind ik belangrijker in deze.

Gr Wolfenjong.

Helemaal gelijk.