PK-79
door PK-79 Sep 27, 2020 om 12:32
Auto & vervoer

Aanpassing polisvoorwaarden en premie autoverzekering.

Klik & Go wordt ASR VVP
Klik & Go is onderdeel van de verzekeraar ASR. Maar de naam Klik & Go gaat verdwijnen. Dit wordt ASR VVP. Bij dit nieuwe product
horen andere polisvoorwaarden en een andere premie. Over het algemeen gaan de premies omhoog. De reden is dat verzekeraars sinds
enkele jaren hogere schadebedragen uitkeren. Dit komt onder andere doordat er steeds meer elektronica in auto's zit, waardoor
reparaties duurder zijn. Daarnaast stijgen de bedragen die verzekeraars uitkeren voor letselschade. Uw nieuwe premiebedrag vindt u
op het polisblad in de bijlagen.

Premie betalen
De nieuwe premie wordt rond 07-10-2020 automatisch van uw rekening afgeschreven. U hoeft dus zelf niets te doen.
De bevestiging van de automatische afschrijving (incasso) vindt u in de bijlagen.

Premie gaat van 24,46 naar ruim 50 euro!
Ik krijg op 26-09-2020 een mail dat de verzekering verlengd wordt per 07-10-2020 onder deze voorwaarden.
Is dit een normale gang van zaken?

3085 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2020 om 12:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is een normale gang van zaken? De naamswijziging, de prijsstijging of de gehanteerde termijn?

marita5
door marita5 - Sep 27, 2020 om 12:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PK-79 ,

Mag mijn verzekeraar de polisvoorwaarden wijzigen ?

Een verzekeringsmaatschappij mag de voorwaarden van een verzekering wijzigen.
De verzekeraar moet dit wel op tijd doorgeven aan de klanten.
Als de verzekeraar de voorwaarden wijzigt heb je het recht om de verzekering op te zeggen.
De meeste verzekeraars hebben in hun voorwaarden een zogenaamde ‘en bloc clausule’ opgenomen. Hierdoor kan de verzekeraar de voorwaarden of premie voor een groep verzekerden tussentijds en eenzijdig wijzigen.
Als het een verslechtering voor jou is, en dit komt niet door een wettelijke maatregel, kun je de verzekering vaak opzeggen.
Als in de voorwaarden geen opzegmogelijkheid wordt aangeboden, kun je een klacht indienen.
De AFM houdt toezicht op de manier waarop verzekeraars communiceren over premieverhogingen via een 'en bloc clausule' en hoe een dergelijke verhoging strookt met wat in hun polisvoorwaarden staat.

va
door vanlotjegetikt - Sep 27, 2020 om 12:41
809 Antwoorden / Vragen

Ja dat mag. Verzekeraar heeft de  vrije keus mbt aanpassing premie en voorwaarden.
Bedenk wel dat er al hele lang op autoverzekeringen  verlies wordt geleden.
Kijk of het bij een ander goedkoper kan en dat de voorwaarden ook naar uw zin zijn.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2020 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is de normale gang van zaken, maar als u de verhoging niet wenst te betalen, zou ik maar op internet spitten naar een voordeliger verzekering.

Ivm de verhoging en gewijzigde voorwaarden hebt u geen opzegtermijn.

sv
door svdende - Sep 27, 2020 om 15:39
11 Antwoorden / Vragen

Wat een flinke premiestijging. Je mag gewoon de autoverzekering opzeggen na een verhoging. Zie ook mag de verzekeraar de autoverzekeringpremie verhogen. De verzekeraar moet voldoen aan een gedragscode en de wijziging tijdig bekend maken aan je. zie ook gedragscode geïnformeerde verlening. Het klachteninsituut van verzekeraars het Kifid heeft hier ook uitspraak over gedaan. Ik zou als ze moeilijk gaan doen bij opzegging een klacht indienen bij het Kifid.

Je kan het ook zien als een geluk bij een ongeluk, nu kan je een nieuwe verzekering zoeken voor misschien nog een betere premie. Veel succes.

Co
door Com-mcr - Sep 28, 2020 om 11:50
9 Antwoorden / Vragen

Klachten over verhoging van de verzekeringspremie en/of wijziging van de voorwaarden komen met regelmaat terug bij Kifid.
Er is een Kifid Kennisdocument over dit onderwerp dat u inzicht geeft in de manier waarop Kifid met dit soort klachten omgaat.

Kifid Kennisdocument: nieuwe-verzekeringspolis-met-veel-hogere-premie/