Jo
door JohanM1973 Oct 30, 2016 om 09:16
Auto & vervoer
Aanwezigheidssensor Renault Clio komt door bekleding heen.

Ik heb in 2015 een nieuwe Renault Clio (1.5 dCi estate) gekocht. In augustus van 2016 viel me op dat er vreemde strepen/verkleuringen in de bestuurdersstoel te zien zijn. Ik heb dit gemeld bij mijn dealer. Deze zegt dat het de aanwezigheidssensor is. Die zit in de stoel en na verloop van tijd ga je die door de bekleding heen zien. De dealer kon/wilde hier niets aan doen. Ik heb inmidels van andere Renault Clio rijders begrepen dat zij ook last hebben van dit fenomeen. Ik maak me zorgen over de kwaliteit van de bekleding. Nu zie je al de vorm en ontstaat er een verkleuring, maar de auto is nu nog geen 2 jaar oud. Ik vrees dat de bekleding binnenkort misschien al vroegtijdig door gaat slijten. Daarnaast ziet het er gewoon niet uit de vale plek die je ziet in de bekleding.

Wat kan ik doen en zijn er hier mogelijk andere Clio-rijders met ervaringen op dit gebied.?

8563 13 Rapporteer

ja
door jackyh - Oct 30, 2016 om 09:26
953 Antwoorden / 4 Vragen

Die zijn er schijnbaar want u schrijft zelf, dat u andere Clio rijders heeft gesproken die er ook last van hebben. Wat wilt u nu eigenlijk.

Jo
door JohanM1973 - Oct 30, 2016 om 09:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik stel 2 vragen:
* Wat kan ik doen? (Ik vraag dus advies.)
* Zijn er HIER mogelijk andere Clio-rijders met ervaringen op dit gebied? (Ik ben dus geïnteresseerd in de ervaringen en mogelijk gevonden oplossingen van Clio-rijders die op deze pagina actief zijn).

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2016 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een kussenhoes.

Jo
door JohanM1973 Oct 30, 2016 om 09:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Leuke tip, maar zoiets zou toch niet nodig moeten zijn met een auto die ik vorig jaar nieuw heb gekocht?

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 30, 2016 om 10:02
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johanm1973 ,

Stel uw vraag eens op het forum van probleemcar , klik op de rode regels .

http://www.problemcar.nl/nl/particulier/renault.html

Of hier uw vraag stellen als u lid bent van Anwb ,

https://www.anwb.nl/experts/juridisch#0cf9d537-5299-4fac-a605-5d3e087135ee

aurora1
door aurora1 - Oct 30, 2016 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoes eromheen en klaar bent u. Of iets vergelijkbaars erop doen, zoiets als je ook bij zonne/tuinstoelen wel gebruikt.

holstein
door holstein Nov 1, 2016 om 09:02
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dat is wel heel erg makkelijk voor een auto van 2 jaar, daar zou jij ook geen genoegen mee nemen toch?

hansje klein
door hansje klein - Oct 30, 2016 om 23:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Natuurlijk hoort dat niet zichtbaar te zijn. Vreemd, dat de fabrikant hiervoor (nog) geen oplossing heeft. Hoe meer verkochte auto's, des te meer klachten hierover zullen ontstaan en het imago beschadigd wordt. Het reduceert de verkoopwaarde, daar het als een slordige slijtplek overkomt en de bekleding dringend vervangen moet worden.

1 - Een schriftelijke klacht indienen bij de verkoper (is gelijk een document)
2 - Klacht op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl
3 - Fora zoeken en bespreekbaar maken met andere 'slachtoffers'
4 - Redactie van autobladen (met foto-documentatie) informeren

nu
door nuisje - Oct 31, 2016 om 12:49
6 Antwoorden / 2 Vragen

Deze auto heeft meer dan 10.000,- euro gekost dus wat een onzin om dan maar te zeggen om een set hoezen te kopen dit slaat werkelijk nergens op en gezien dat de klacht al zo snel voorkomt moet de dealer het probleem oplossen zoniet dan de inporteur benaderen voor een oplossing en als deze dat niet wil dan het merk renault aan de schandpaal nagelen via de media  en facebook daar komen ze dan wel sne lop terug want dit is een hekel punt voor de gene die dat betreft.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 2, 2016 om 00:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Renault last zich echt niet door één klantje op de kast jagen . Hun juridische afdeling doet dit als een incident af.
Beter om gewoon met de dealer in gesprek te blijven , al die troep op sociale media zetten kan u in de toekomst nog weleens tegenwerken .
Diewilik

ka
door kaartendraak - Oct 31, 2016 om 13:22
179 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is in godsnaam nou weer een "aanwezigheids sensor"??? Ruikt die aan je zweet of jij het wel bent ofzo? Tja, ik geloof dat ik no ouderwets ben en gewoon de deur met een sleutel opendraai, gewoon ga zitten en de auto start met de sleutel en ook nog eens zelf moet gas geven, sturen, schakelen EN EN EN  opletten of ik geen brokken maak of een ander die het niet zo nauw neemt met de verkeersregels en mij mee wil nemen. Aanwezigheids sensor, het moet niet gekker gaan worden, sorry hoor

hansje klein
door hansje klein Oct 31, 2016 om 13:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vroeger zei een kind: "mama, ik heb in mijn broek geplast". Misschien geeft de Clio een melding via je telefoontje dat L.A. (links-achter) een persoon in de broek heeft geplast?  :-(

Ik vermoed, dat dit bij een Clio-beveiligingssysteem hoort.

tenormin
door tenormin Oct 31, 2016 om 13:37
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ook geen idee wat zo'n ding is. Op Google kennen ze het woord niet, althans niet zoals ik het zoek. En op de Renault site bij de Clio: ik zie het woord nergens. Zou willen dat er hier iemand was die het kon uitleggen, ben wel geïntrigeerd hierover.

ti
door titust Oct 31, 2016 om 14:16
15 Antwoorden / 0 Vragen

Als in mijn auto (VW) een persoon naast me komt zitten en de veiligheidsgordel (nog) niet vast zit gaat er een lampje branden (rood, afbeelding zitplaats met veiligheidsgordel). Dat intrigeerde me al een tijdje, ik veronderstelde dat de auto "weet" dat een zitplaats gebruikt wordt. Nu lees ik dat er aanwezigheidssensors ingebouwd kunnen zijn. Die sensor gecombineerd met een sensor dat de veiligheidsgordel gebruikt is, zorgt ervoor dat ik met lamjes kan zien of de veiligheidsgordels gebruik worden!

holstein
door holstein Nov 1, 2016 om 09:05
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dat zit in veel meer auto's, dus zo iets bijzonders is het echt niet Kaartendraak, of het nuttig is dat is een ander verhaal....

ka
door kaartendraak Nov 2, 2016 om 15:26
179 Antwoorden / 2 Vragen

HAndig dat er een lampje gaat branden als een gordel niet vast zit, daar hoort een bestuurder altijd nog zelf op te letten, als je daar al niet op kan letten is je oplettendheid in het algemeen wel ver te zoeken, zou je dan nog wel gaan rijden...........?

tenormin
door tenormin Nov 2, 2016 om 15:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dat lampje hebben de meeste auto's voor autogordels, zelfs toeters en bellen. Maar dat is nog steeds geen verklaring van een aanwezigheidssensor, omdat het in de stoel van de TS zit, dus wat doet dat ding? Misschien verwarmingselement? Hoop dat de TS zelf wil verklaren wat het eigenlijk is.

Coebel
door Coebel - Oct 31, 2016 om 14:17
52 Antwoorden / 1 Vragen

Een aanwezigheidssensor zit in iedere auto. Het herkend dat je gaat zitten en geeft een signaal af als de veiligheidsriem niet vast zit.Helaas zijn er op deze vraag zoveel mensen die de materie niet beheersen en kwaken zoveel onzin uit
. Geeft a.u.b.geen reactie als het geen passend antwoiord is op de vraag

ho
door honda98 - Oct 31, 2016 om 15:53
103 Antwoorden / 1 Vragen

wel eens gehoort vande Franse slag ?

kv
door kvjapio - Nov 1, 2016 om 17:33
281 Antwoorden / Vragen

Ik zou de garage aanspreken op het verhelpen van het probleem. Het lijkt me erg onlogisch om te stellen dat het 'meer voorkomt' en om er dan niks aan te doen. Uw auto is daarvoor veel te jong. Discussie starten over een nieuwe stoel? Of bekleding? Dit hoort niet voor te komen.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 2, 2016 om 15:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit mag natuurlijk niet gebeuren met een nieuw gekochte 2 jaar oude auto. De kussenhoes oplossing vind ik echt absurd. Ik begrijp niet dat u dat hier door forumleden wordt voorgesteld. Het lijkt wel alsof iedereen hier tegenwoordig als zeurkous wordt afgedaan.  Of ze laten zich zelf nogal gauw met een kluitje in het riet sturen?

De bekleding is niet wat u er gezien de overeenkomst van zou mogen verwachten, dat geeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de bekleding/stoel. Daar zou ik op inzetten als ik u was. Ik neem even voor het gemak aan dat de verkoper bij de Bovag is aangesloten, dat geeft u mogelijkheden om dit bij de Geschilllencommissie Voertuigen aan te
kaarten.

Lees dit even door van consuwijzer klik HIER en HIER

U moet wel eerst (aangetekend) schriftelijk klagen bij de verkoper voor u de Geschillencommissie inschakelt, lees daarom goed de brochure door

klik HIER

zoekster1
door zoekster1 - Nov 2, 2016 om 15:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Een rechtsbijstandverzekering inschakelen is een nog betere optie. Die moet u dan wel hebben met de module 'verkeer.'