Aanwezigheidssensor Renault Clio komt door bekleding heen.
Ik heb in 2015 een nieuwe Renault Clio (1.5 dCi estate) gekocht. In augustus van 2016 viel me op dat er vreemde strepen/verkleuringen in de bestuurdersstoel te zien zijn. Ik heb dit gemeld bij mijn dealer. Deze zegt dat het de aanwezigheidssensor is. Die zit in de stoel en na verloop van tijd ga je die door de bekleding heen zien. De dealer kon/wilde hier niets aan doen. Ik heb inmidels van andere Renault Clio rijders begrepen dat zij ook last hebben van dit fenomeen. Ik maak me zorgen over de kwaliteit van de bekleding. Nu zie je al de vorm en ontstaat er een verkleuring, maar de auto is nu nog geen 2 jaar oud. Ik vrees dat de bekleding binnenkort misschien al vroegtijdig door gaat slijten. Daarnaast ziet het er gewoon niet uit de vale plek die je ziet in de bekleding.
Wat kan ik doen en zijn er hier mogelijk andere Clio-rijders met ervaringen op dit gebied.?
Ik stel 2 vragen:
* Wat kan ik doen? (Ik vraag dus advies.)
* Zijn er HIER mogelijk andere Clio-rijders met ervaringen op dit gebied? (Ik ben dus geïnteresseerd in de ervaringen en mogelijk gevonden oplossingen van Clio-rijders die op deze pagina actief zijn).
Koop een kussenhoes.
Leuke tip, maar zoiets zou toch niet nodig moeten zijn met een auto die ik vorig jaar nieuw heb gekocht?
Topantwoord
Hallo Johanm1973 ,
Stel uw vraag eens op het forum van probleemcar , klik op de rode regels .
http://www.problemcar.nl/nl/particulier/renault.html
Of hier uw vraag stellen als u lid bent van Anwb ,
https://www.anwb.nl/experts/juridisch#0cf9d537-5299-4fac-a605-5d3e087135ee
Hoes eromheen en klaar bent u. Of iets vergelijkbaars erop doen, zoiets als je ook bij zonne/tuinstoelen wel gebruikt.
Dat is wel heel erg makkelijk voor een auto van 2 jaar, daar zou jij ook geen genoegen mee nemen toch?
Natuurlijk hoort dat niet zichtbaar te zijn. Vreemd, dat de fabrikant hiervoor (nog) geen oplossing heeft. Hoe meer verkochte auto's, des te meer klachten hierover zullen ontstaan en het imago beschadigd wordt. Het reduceert de verkoopwaarde, daar het als een slordige slijtplek overkomt en de bekleding dringend vervangen moet worden.
1 - Een schriftelijke klacht indienen bij de verkoper (is gelijk een document)
2 - Klacht op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl
3 - Fora zoeken en bespreekbaar maken met andere 'slachtoffers'
4 - Redactie van autobladen (met foto-documentatie) informeren
Deze auto heeft meer dan 10.000,- euro gekost dus wat een onzin om dan maar te zeggen om een set hoezen te kopen dit slaat werkelijk nergens op en gezien dat de klacht al zo snel voorkomt moet de dealer het probleem oplossen zoniet dan de inporteur benaderen voor een oplossing en als deze dat niet wil dan het merk renault aan de schandpaal nagelen via de media en facebook daar komen ze dan wel sne lop terug want dit is een hekel punt voor de gene die dat betreft.
Renault last zich echt niet door één klantje op de kast jagen . Hun juridische afdeling doet dit als een incident af.
Beter om gewoon met de dealer in gesprek te blijven , al die troep op sociale media zetten kan u in de toekomst nog weleens tegenwerken .
Diewilik
Wat is in godsnaam nou weer een "aanwezigheids sensor"??? Ruikt die aan je zweet of jij het wel bent ofzo? Tja, ik geloof dat ik no ouderwets ben en gewoon de deur met een sleutel opendraai, gewoon ga zitten en de auto start met de sleutel en ook nog eens zelf moet gas geven, sturen, schakelen EN EN EN opletten of ik geen brokken maak of een ander die het niet zo nauw neemt met de verkeersregels en mij mee wil nemen. Aanwezigheids sensor, het moet niet gekker gaan worden, sorry hoor
Vroeger zei een kind: "mama, ik heb in mijn broek geplast". Misschien geeft de Clio een melding via je telefoontje dat L.A. (links-achter) een persoon in de broek heeft geplast? :-(
Ik vermoed, dat dit bij een Clio-beveiligingssysteem hoort.
Ook geen idee wat zo'n ding is. Op Google kennen ze het woord niet, althans niet zoals ik het zoek. En op de Renault site bij de Clio: ik zie het woord nergens. Zou willen dat er hier iemand was die het kon uitleggen, ben wel geïntrigeerd hierover.
Als in mijn auto (VW) een persoon naast me komt zitten en de veiligheidsgordel (nog) niet vast zit gaat er een lampje branden (rood, afbeelding zitplaats met veiligheidsgordel). Dat intrigeerde me al een tijdje, ik veronderstelde dat de auto "weet" dat een zitplaats gebruikt wordt. Nu lees ik dat er aanwezigheidssensors ingebouwd kunnen zijn. Die sensor gecombineerd met een sensor dat de veiligheidsgordel gebruikt is, zorgt ervoor dat ik met lamjes kan zien of de veiligheidsgordels gebruik worden!
Dat zit in veel meer auto's, dus zo iets bijzonders is het echt niet Kaartendraak, of het nuttig is dat is een ander verhaal....
HAndig dat er een lampje gaat branden als een gordel niet vast zit, daar hoort een bestuurder altijd nog zelf op te letten, als je daar al niet op kan letten is je oplettendheid in het algemeen wel ver te zoeken, zou je dan nog wel gaan rijden...........?
Dat lampje hebben de meeste auto's voor autogordels, zelfs toeters en bellen. Maar dat is nog steeds geen verklaring van een aanwezigheidssensor, omdat het in de stoel van de TS zit, dus wat doet dat ding? Misschien verwarmingselement? Hoop dat de TS zelf wil verklaren wat het eigenlijk is.
Een aanwezigheidssensor zit in iedere auto. Het herkend dat je gaat zitten en geeft een signaal af als de veiligheidsriem niet vast zit.Helaas zijn er op deze vraag zoveel mensen die de materie niet beheersen en kwaken zoveel onzin uit
. Geeft a.u.b.geen reactie als het geen passend antwoiord is op de vraag
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer