Ma
door Marnix Derks 25 nov. 2018 om 22:20
Auto & vervoer

Abonnement Arriva

Wij hebben voor onze kinderen twee abonnementen bij Arriva voor het busvervoer naar school. Helaas hebben zij drie keer de abonnementen niet geactiveerd, mede door foutieve voorlichting van een chauffeur. Doordat de OV-kaarten ook een saldo bevatten zodat de kinderen op saldo kunnen reizen buiten de zone of in geval de abonnementen zijn verlopen, hebben wij pas na enkele weken ontdekt dat de abonnementen niet geactiveerd waren.
Arriva geeft bij navraag aan dat het activeren de verantwoordelijkheid is van de klant en dat, ook als duidelijk is dat de kinderen op saldo hebben gereisd, restitutie niet mogelijk is.
 
Wij vinden de werkwijze voor het afsluiten van een abonnement en het verplicht activeren bij een oplaadpunt erg omslachtig en wij vinden het niet terecht dat een abonnement dat niet is geactiveerd toch moet worden afgerekend.

Zou u de regeling voor het kopen en activeren van een abonnement bij Arriva eens tegen het licht kunnen houden?

Met vriendelijke groet,

Marnix Derks


 

679 7 Rapporteer
door tijger1 - 25 nov. 2018 om 22:22
38103 Antwoorden / 21 Vragen
0

En hoe oud zijn die kinderen? En waarom zou je twee abonnementen drie keer moeten activeren?

door diumenge - 25 nov. 2018 om 22:31
10333 Antwoorden / 13 Vragen
1

Als je zo'n abonnement aanschaft dat informeer je toch hoe e.e.a. werkt? Voorzover ik weet dient elk aangeschaft product via een automaat geactiveerd worden. Dat is inderdaad omslachtig, maar is wel iets wat moet gebeuren.

door marita5 - 26 nov. 2018 om 00:34
7429 Antwoorden / 10 Vragen
2

Hallo Marnix Derks , 

Wij vinden de werkwijze voor het afsluiten van een abonnement en het verplicht activeren bij een oplaadpunt erg omslachtig en wij vinden het niet terecht dat een abonnement dat niet is geactiveerd toch moet worden afgerekend.

Dit is uw eigen verantwoordelijkheid , omslachtig of niet , staat duidelijk in de voorwaarden . 

Lees voordat je een abonnement koopt goed de voorwaarden. Hier staat vermeld of je het ook bij andere vervoerders kunt gebruiken .

Aanschaf ,
 
Arriva abonnementen zijn te koop via: a. De webshop van Arriva die te vinden is op arriva.nl.
Na betaling van het verschuldigde bedrag kunt u uw bestelling op uw OV-chipkaart laden bij alle OV-chipkaart oplaadpunten in Nederland (waaronder alle blauwe oplaadautomaten in alle Arriva bussen, alle Arriva kaartautomaten en de meeste NS-automaten op stations. ).
Bij aanschaf van een abonnement in de webshop geldt een ophaaltermijn van maximaal twee maanden.

b. Bij de Arriva Stores (verkooploketten) in de regio. U krijgt de abonnementen op uw OV-chipkaarten tegen betaling van het verschuldigde bedrag; 

c. Bij ophaal- en oplaadautomaten in de regio’s waar Arriva openbaar vervoerdiensten biedt. U kunt het abonnement aanschaffen en op uw OV-chipkaarten laden tegen betaling van het verschuldigde bedrag

Bekijk ook dit filmpje , klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=3ghv2RQ191Y

door heremietkreeft - 26 nov. 2018 om 08:54
9382 Antwoorden / 153 Vragen
0

U stelt deze vraag aan een forum van vrijwilligers die op basis van eigen kennis en ervaring vragen proberen te beantwoorden. Uw vraag is kennelijk gericht op de redactie van het TV programma. Hoe die te berichten vindt u elders in de site.

Inzake uw opmerking en afgezien van de eigen verantwoordelijkheod die u heeft lijkt het mij zinvol om toch ook reizersvereniging Rover hierover te benaderen.

Daarbij nog een vraag: kunt u foutieve voorlichting van een chauffeur aantonen?  https://www.rover.nl/klantenservice/klacht-bij-rover

door panter22 - 26 nov. 2018 om 08:54
2565 Antwoorden / Vragen
1

Niet alleen bij Arriva, maar ook bij de NS moet je je abonnement of speciale kaartjes activeren. 
Dat zal bij andere regionale vervoerders niet anders zijn.
Jammer dat je niet even met de kinderen mee bent geweest op hun eerste busreis.
Gelukkig had je extra saldo opgeladen, anders had je bij controle ook nog een forse boete kunnen verwachten.
Nog meer info van Arriva:

Abonnement op OV-chipkaart zetten voor gebruik

door edrick3 - 26 nov. 2018 om 10:15
26710 Antwoorden / 85 Vragen
1

Zou u de regeling voor het kopen en activeren van een abonnement bij Arriva eens tegen het licht kunnen houden?
Niet op dit forum. Daarvoor moet je bij de redactie zijn. Kijk onderaan deze pagina: Contact. Maar ik geef je weinig kans.
Kwestie van de gebruiksvoorwaarden goed doorlezen.

my
door mystery 26 nov. 2018 om 10:25
34 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is helaas het probleem met de consumenten van vandaag wel alles willen hebben klagen als brugman maar LEZEN ho maar.
Het is veel makkelijker bedrijven af te zeiken op fora dan de hand eens in eigen zak te steken vanwege je eigen fouten.

door gerbera - 26 nov. 2018 om 11:27
4763 Antwoorden / 6 Vragen
1

Mag toch aannemen dat er bij de abbo's een brief zat waarin dat stond. Dit is heel normaal ook b.v met nieuwe bankpassen die ook eerst geactiveerd moeten worden. Wat de chaufeur aan verkeerde voorlichting gegeven zou hebben is mij een raadsel. Een niet gectiveerde kaart werkt niet dus zal de chaufeur de kinderen hierop geattendeerd hebben. Blijkbaar heeft u 3 kinderen want de kaart behoeft maar 1 keer geactiveerd te worden. U kunt overigens ook geactiveerde abbo's aanschaffen.

OV-chipkaart activeren

Een OV-chipkaart moet je doorgaans activeren voor het eerste gebruik, bijvoorbeeld als je een abonnement hebt. Hoe moet je een OV-chipkaart activeren en waar kan je de chipkaart activeren?   bron;

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

nijssenr - 8 apr. 2019 om 17:35
Geldzaken & recht
Vpay vs Maestro

Vpay vs Maestro

Ik ontving vorige week een nieuwe betaalpas van de ING.
Hierop stond ineens VPay. Ik had hier nog niet eerder van gehoord.
Dit bleek een concurent van het al oude Maestro te zijn.
Ook bleek deze pas in het buitenland dus ineens een stuk minder geaccepteerd.
Een korte zoektocht leerde dat ING random nieuwe passen uitdeeld met 1 van de 2 betaalsystemen.
En dat je kostenloos ... Lees meer

aw
awm - 20 mei 2019 om 16:50
Elektronica & tv

Nieuwe digitenne werkt slecht

Sinds kort heb ik een nieuwe ontvanger gekregen van KPN maar er is steeds storing. Ik zit in Baarn met een antenne op het dak. Met mijn oude Samsung twintuner nooit problemen maar nu met de nieuwe Rebox is het waardeloos. Tor 9 juli kan ik nog mijn oude gebruiken maar dan wordt het signaal omgezet naar HD en moet ik dat nieuwe doosje gebruiken. Iemand een suggestie? Lees meer

Da
Dantumadh - 20 mei 2019 om 17:12
Garantie & verzekeringen

Zorgpicht verzekeringsmaatschappij

Ik heb 2 lopende ORV's. Eén bij FBTO en één bij Centraal Beheer. Beide zijn ergens in 1994 afgesloten en ik betaal nu al bijna 25 jaar voor elke verzekering ca. 45 euro per maand. Ik heb geen tussenpersoon (meer) wat nu? Kan ik de FBTO en CB zelf benaderen omtrent hun zorgplicht? Vallen zij ook onder de uitspraak van het Kifid? Lees meer