Di
door Dijkstra123 Sep 9, 2019 om 23:45
Auto & vervoer
ABS op Amslod ebike?

Bestaat ABS op een fiets?

Ik ontving een brochure van Amslod en ik verbaasde mij dat ze op pag. 44 beweren dat er een schijfrem met antiblokkeermodulator op zit. Dat klinkt als ABS (Anti Blokker Systeem). Super veilig want het voorkomt het blokkeren van het voorwiel volgens de brochure. ABS zit tegenwoordig op elke auto maar kan dat ook op een fiets? Dat is nieuw voor mij. Lang googelen geeft helemaal geen resultaten. Dat is vreemd. Is Amslod dan het enige merk met een anti blokkeer systeem? Amslod maar even gebeld. Een aardige dame bevestigd dat hun fietsen dit toch echt hiervan voorzien zijn. Wow dat is geweldig. Ik ben op zoek naar een goede e-bike en Amslod staat bij mij nu bovenaan mijn wensenlijst. Ik zal binnenkort eens langs gaan bij een test center. Ik wil graag ervaren dat het wiel niet meer kan blokkeren. Kan iemand mij ondertussen vertellen welk ander merk ook zoiets heeft? Of is Amslod bezig met een woordspeling?

7429 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2019 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar eerst de reviews over die fietsen lezen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 10, 2019 om 00:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen
Di
door Dijkstra123 Sep 10, 2019 om 15:15
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt Marita5. Vooral dat artikel van bright over een fiets met echte abs is zeer interessant. Die had ik niet kunnen vinden.

marita5
door marita5 Sep 10, 2019 om 15:27
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

tenormin
door tenormin - Sep 10, 2019 om 00:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@dijkstra123, u bent verbaasd zo lees ik?
Als enig, oprecht advies: mocht u dit ABS systeem via internet hebben ontvangen: ga naar een gerenommeerde fietsenmaker, die kan u exact vertellen of Amslod met een woordspeling bezig is, of niet. Bestel in ieder geval niets op internet. Een ander merk kan ik u (ook) niet adviseren. Hier zijn al teveel mensen in een (te mooie) fiets "getrapt". Letterlijk en figuurlijk.

Magnum007
door Magnum007 - Sep 10, 2019 om 01:06
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Dijkstra,

Het merk Amslod is al eens onderwerp geweest bij de Belbus.
Deze elektrische fiets had veel problemen en de service was slecht.

Na veel moeite en tussenkomst van de Belbus heeft de eigenares haar geld teruggekregen.

Misschien kun je de aflevering van Kassa terugkijken.

Topantwoord

me
door mein33 - Sep 10, 2019 om 11:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen ABS, maar een remkrachtbegrenzer waardoor een directe blokkade van het wiel kan worden voorkomen.
Wordt zo goed als bij alle e.fietsen met Shimano schijfremmen toegepast !

En als ik zo vrij mag zijn, Amslod en Stella zou ik beide zeer zeker  "niet" op "mijn" wensenlijstje zetten en adviseer u eerst eens heel goed de reviews hierover te lezen.
Mocht u, onverhoopt, toch langs een "testcenter"gaan, pas dan op voor de toegepaste verkoop techniek.
Op een dergelijk testcenter kan je geen fiets testen, dat doe je over minstens 30 km. op de openbare weg en niet tijdens een rondje door een hal of op een parkeerplaats.

Een paar maanden geleden mijn oude e.bike van 10 jr. oud ingeruild voor een nieuwe en ook daar zit deze remvoorziening  op !

Di
door Dijkstra123 Sep 10, 2019 om 15:13
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt Mein33. Dat klopt helemaal. Dus absoluut geen ABS.

jo
door jorisw Sep 10, 2019 om 16:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

30km om een fiets te kijken of een fiets bevalt is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.

me
door mein33 Sep 10, 2019 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jorisw,

Leg eens uit waarom dat, volgens u, onzin is !!

Th
door Thijs124 - Sep 10, 2019 om 12:04
289 Antwoorden / Vragen

Koop een fiets bij de man die ook repareren kan!

aurora1
door aurora1 - Sep 10, 2019 om 13:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Koop een e-bike bij een fietsenboer in uw woonplaats waar u terecht kunt met eventuele problemen. Die kan u ook Amslod uitleggen. En, alle peperdure reclame over wat dan ook wordt in feite door de kopers betaald. Dus hoe meer en vaker dure reclame getoond van e-bikes wordt des te meer betaalt u voor een fiets en dan niet aan kwaliteit. Kijk op sites van fietsclubs, de Fietsbond en dergelijke naar opinies over fietsen en testen ervan en laat u vooral niet door reclame op het verkeerde been zetten.

gerbera
door gerbera - Sep 10, 2019 om 14:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het barst van de positieve reviews en gaat voornamelijk over "goed geholpen en goede uitleg" maar leest niets over de fiets als zodanig. In zo'n geval fiets ik, op mij e-bike van een echte fietsenwinkel, snel door.

Di
door Dijkstra123 - Sep 10, 2019 om 15:11
4 Antwoorden / 2 Vragen

Na veel speuren op internet ben er al achter. Het is een mechanisch dingetje van Shimano dat tussen de remkabel en remhendel gemonteerd wordt. Als je heel hard knijpt in de remhendel dan knijp je in een soort van "spons" zodat het minder hard remt. Het verminderd dus de remkracht zodat de kans op blokkeren wordt verminderd.
Het is dus absoluut geen "anti-blokkeer....." Vetgedrukt staat in de handleiding van Shimano dat dit het blokkeren van het wiel NIET kan voorkomen. Amslod pas je brochure aan want dit lijkt meer op een leugen dan op een woordspeling.

aurora1
door aurora1 Sep 10, 2019 om 18:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar leest u de reacties hier dan niet? U, niet wij, wilde informatie over Amslod. Corresponderen met Amslod gaat niet via hier, ik denk ook niet dat ze hier e.e.a. lezen en zeker niet uw bevel. En geeft u nu antwoord op uw eigen vragen?

Di
door Dijkstra123 Sep 10, 2019 om 21:54
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora1.  Ja ik lees de reacties wel degelijk. Mein33 heeft mij goed opweg geholpen. Verder kreeg ik veel reacties die niets te maken hebben met mijn vraag. En ja, ik heb het antwoord nu compleet en vond het wel zo netjes om hier te vermelden. En volgens mij leest Amslod wel degelijk mee. Jammer dat u zo gepikeerd bent over het feit dat ik op dit forum een door Amslod misleidende reclame ter sprake breng. Voor mij geen Amslod meer. Ik heb in de reacties genoeg adviezen gekregen om toch maar bij een echte fietsenwinkel langs te gaan.

aurora1
door aurora1 Sep 10, 2019 om 22:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel verstandig. Maar u had mijn reactie niet begrepen naar mijn indruk.

me
door mein33 - Sep 10, 2019 om 16:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Dijkstra123,

En nu ???

Hv
door HvdE - Sep 11, 2019 om 14:42
3 Antwoorden / 2 Vragen

1x zoeken op Google

Anti blocking system for ebike

OA Bosch heeft soortgelijk systeem.
Wellicht je zoektermen eens aanpassen.

Sccs

ra
door rana31 - Sep 11, 2019 om 14:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn bij Amslot geweest en ze proberen daar de duurste fietsen in je maag te splitsen, wij kwamen voor een fiets uit de test van de anwb en die werd daar gewoon afgekraakt de andere een veel duurdere die moesten wij hebben dat was het neusje van de zalm,.......nu daar vroegen wij niet om.

E.
door E.C. - Sep 11, 2019 om 23:43
2 Antwoorden / Vragen

Hoi. Lees hier meer en trek je plan, ga testen testen en nog eens testen. De koper is de baas. Klant is Koning.

https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/abs/

E.
door E.C. - Sep 11, 2019 om 23:45
2 Antwoorden / Vragen

Testen testen en nog eens testen. https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/abs/