Sl
door Slu Mar 13, 2019 om 21:01
Auto & vervoer

Accu elektrische auto niet meer leverbaar!

Wij zijn in het bezit van een Renault Fluace ZE.
Net zoals bij de ZOE huur/lease je de accu van deze auto. Als deze onder de cappaciteit komt van 75% krijg je een andere, op zich een mooi systeem.
na 7 jaar en 70.000 km wachten we al 3 maanden op een nieuwe accu. Deze week geeft Renault aan dat er weinig zicht is dat er nog een nieuwe geleverd gaat worden.
ze bieden nu €5000,- incl btw voor de auto die nog makkelijk 900.000 km mee moet gaan? Is eletrisch rijden nog voordelig??

7924 17 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2019 om 21:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

900.000 km?

diumenge
door diumenge - Mar 13, 2019 om 21:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus hij gaat nog makkelijk 90 jaar mee?

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2019 om 21:22
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee wat de auto 7 jaar geleden heeft gekost. U verwacht er nog 20.000 mee te kunnen rijden. Begrijp dat u een typefoutje maakte. Als u de afschrijfkosten eens berekend + €5.000,00 voor een nieuwe auto weet u zelf of het wel de moeite waard is om met het aanbod akkoord te gaan of niet. Of electrisch rijden voordelig is weet ik niet, nooit gedaan, gehad.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2019 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Elektrisch rijden is nog nooit voordelig geweest.

Maar er zullen toch wel andere accu’s in passen?

costnix
door costnix Mar 14, 2019 om 08:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn niet die ouderwetse blokvormige accu meer. De accu ligt verspreid over de bodemplaat van de auto. In elke autotype is de vorm anders.

tijger1
door tijger1 Mar 14, 2019 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees dat ze in dat ding in de achterbak staan. Maar diet er verder niet toe. Maar wat moetje met 78 kilometer, en acht uur opladen. Schiet niet op.

simon55
door simon55 Mar 15, 2019 om 14:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

In 8 uur tijd heb ik al meer dan 78 km gefietst

costnix
door costnix Mar 16, 2019 om 11:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan is de auto 78 kilometer verderop al weer geladen.

Sl
door Slu - Mar 14, 2019 om 07:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Een eletromotor heeft geen onderhoud dus Gaat 1 miljoen km mee

ja
door janf43 Mar 14, 2019 om 11:29
733 Antwoorden / 0 Vragen

Geen onderhoud misschien, maar wel slijtage. Die miljoen km wordt zeker niet gehaald.

costnix
door costnix Mar 14, 2019 om 12:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die miljoen kilometers is een berekende waarde en is niet in de praktijk getest.

aurora1
door aurora1 Mar 14, 2019 om 19:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En de carrosserie, de bewegende delen enz.?

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2019 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan sleept die accu na verloop van tijd dus een zakje roest mee.

le
door legaumais Mar 15, 2019 om 16:40
13 Antwoorden / 0 Vragen

Een elektromotor heeft kogellagers of andere soorten lagers die niet eeuwig meegaan.
De rotatie-verhouding tussen de aandrijfwielen en de motor is niet gelijk aan één, dus er zitten tandwielen (en kogellagers) tussen.
Dit alles vereist onderhoud, maar ook sturen, remmen, ophangen, enz. van de auto.

tot15karakters
door tot15karakters Mar 19, 2019 om 13:39
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Wegens de niet echt lichte accu heb je meer lagers en remmen die eerder slijten, net als banden. Dus  nu ander onderhoud  dan bij brandstof motoren.

panter22
door panter22 - Mar 14, 2019 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Verkoop die auto en koop een nieuwe. Je kunt er maar 78 km mee rijden en dan moet hij 8 uur aan de lader,
De elektromotor kan dan wel nog wel heel wat km meegaan, maar de rest van de auto niet,
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/renault-fluence-ze-dynamique-2012/

Sl
door Slu - Mar 14, 2019 om 09:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wie rijd meer aks 78 km per dag met een 2e auto?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 14, 2019 om 09:46
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Als ik de info uit de volgende link lees zou er wel vervangingsmogelijkheid zijn.

En anders ook de tip om bij een zoekmachine het zoekwoord 'renault fluence ze accu' in te geven en u ziet een veelheid aan leveranciers van accu's waaronder ook specifiek voor auto's. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Renault een uitsluitend voor uw type auto geschikte accu benut.

https://www.groen7.nl/renault-fluence-ze-krijgt-nekschot/  zie het laatse deel van de info.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 14, 2019 om 11:17
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo SLU,

Ik was hier al bang voor toen de autofabrikanten aparte elektrische auto's gingen ontwikkelen....
Als mensen te lang doorrijden,dan verdienen de fabrikanten niets meer....

Wat was de nieuwprijs van de auto?

Gr
door Grunn1 Mar 14, 2019 om 11:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Die foto lijkt in de verste verte niet op de auto van ts, de Renault fluence ze is een volwaardige sedan die aardig wat duurder is als een oude milleu vervuilende brommer.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 14, 2019 om 11:50
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Die foto is mijn inziens de toekomst: kleine elektrische 2 persoons stadsauto''s, waarmee je zo in speciale treinen kunt rijden en daarin kunt bijladen,terwijl je ondertussen met de WiFi van de NS op je tablet kunt doorwerken of kunt lunchen......

sjjoppy
door sjjoppy Mar 14, 2019 om 17:56
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Een drive-in golfautootje dus. -)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 14, 2019 om 18:29
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Sjoppie,

Hier in Amsterdam rijden steeds meer van die elektrische autootjes.
Vooral in de buurt van de P.C. Hooftstraat.....

Die rijke yuppen krijgen het eindelijk door,dat je in de stad met een SUV weinig kunt vanwege de beperkte ruimte.

Het zou toch ideaal zijn als je vanuit Amsterdam met je elektrisch autootje naar het treinstation rijdt,de speciale wagon inrijdt, stekkeren,even koffie halen en op het centraal station in Den Haag naar buiten rijdt ,even shoppen of naar Scheveningen en gratis parkeren....

sjjoppy
door sjjoppy Mar 14, 2019 om 18:50
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Geborenamsterdammer.
Dat lijkt mij ook wel wat, vooral met slecht weer...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 14, 2019 om 19:06
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Tja Sjoppie, helaas reageert de politiek weer traag.....

Persoonlijk denk ik,dat de elektrische auto een einde maakt aan de verschillende automerken : waarom zou je een elektrische Mercedes rijden als een elektrische Dacia even goed en zuinig rijdt......?

Kortom : de autofabrikanten graven hun eigen graf met de elektrische auto.....

Maar er verandert meer: waarom zou je nog een rijbewijs halen als er auto's komen,die zelf rijden?

Helaas moet de regering ook geld verdienen aan elektrisch rijden....Dus ik verwacht een flinke prijsstijging voor stroom.....

Een slimme regering belast stroom niet apart,maar heft dit uit de algemene middelen (belasting ) zodat stroom voor elke Nederlander vrij te krijgen is.
Alleen op deze manier zal de transitie naar schone energie algemeen geaccepteerd worden.

Een auto op een verbrandingsmotor is leuk voor verzamelaars en musea.

Nu ik toch aan het brainstormen ben: waarom is de formule 1 nog niet elektrisch?
Wie klaagt er nou over een circuit in Zandvoort als ze daar racen met elektrische auto's.........?

Gr
door Grunn1 Mar 14, 2019 om 19:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je toch aan het brainstormen bent hou het lekker voor jezelf inplaats al die brainstorm vragen van je hier op het forum te plempen.

aurora1
door aurora1 Mar 14, 2019 om 19:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@epcot: + 1000. Hij verveelt zich zoals gewoonlijk en bedenkt daarom maar weer iets. Het aparte is dat hij dat wat hij poneert zelf zo enorm geweldig vindt.... helaas. Over dat golfding zijn Amsterdam, zowel als de rijksoverheid doende, als het al niet regel is, nogal wat strengere eisen voor het gebruik aan het maken.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 14, 2019 om 20:28
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Geboren amsterdammer
 het is uw reageerveld en daar mag u best het een en ander kwijt.
Ik waardeer het dat u altijd beschaafd reageert.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 15, 2019 om 00:54
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Sjoppie,

Ik ben blij met jouw opmerking.

Veel forumleden komen van buiten de Randstad en hebben weinig idee,hoe wij hier leven in de stad.

Maar deze discussies vind ik interessant!

costnix
door costnix Mar 15, 2019 om 21:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit meer Amsterdammers op dit forum, maar die houden het beschaafd.

ro
door ron503 - Mar 14, 2019 om 12:56
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De auto die u heeft gekocht is jammer genoeg een grote flop van Renault geweest en al snel uit productie genomen. De kans dat er nog een accu beschikbaar is acht ik bijzonder klein. In Nederland zijn er maar 132 van verkocht en het merendeel die op een verkoopsite staan wordt zonder accupakket van de hand gedaan. Het hangt van de lease constructie af of u nog recht heeft op vervanging van de accu want als dat contract al einde oefening is en dat zou met zeven jaar best wel kunnen dan is de accu uw eigendom geworden. Opzich een mooi model maar zonder goed accupakket geen kwartje waard en ik begrijp dat u daar flink van baalt. Voor zover ik terug kan halen is de accu uitwisselbaar maar de leverancier is eind 2013 op de fles gegaan en kan dus ook geen nieuwe accu's meer leveren. Wie weet zijn er bedrijven die de accu kunnen reviseren maar dan nog u blijft eigenaar van een auto die vrijwel onverkoopbaar is. 5000 euro bieden is wel wat laag te noemen maar wel een prijs die er voor staat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 14, 2019 om 18:52
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Zelf maar even gegoogled.

De Renault Fluence Z.E. was in 2012  € 26990,-

Dus als je er nog maar 5 duizend voor terugkrijgt na 7 jaar is dat een flinke afschrijving.

Zou Renault ook zo met haar Zoe rijders omgaan?

Gr
door Grunn1 Mar 14, 2019 om 19:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heel wat anders dan dat invalide autootje van jouw foto

Gr
door Grunn1 Mar 14, 2019 om 19:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Die had ik ook onder jouw eerdere reactie geprobeerd te plaatsen maar de foto is niet te zien.

Iv
door Ivo W - Mar 14, 2019 om 20:21
727 Antwoorden / Vragen

Er is vast een accu-revisie mogelijk. Vrijwel alle accu's van elektrische voertuigen bestaan uit standaard accu-cellen. De Tesla Model S en X gebruik bijvoorbeeld de 18650 cellen. Die worden ook gewoon gebruikt in zaklantaarns, accu's van elektrische fietsen of van elektrisch gereedschap.

Meldt dat je de accu graag afloopt voor een klein bedrag, nu Renault de overeengekomen service levert. En laat dan de accu reviseren zodra de range voor uw gebruik te klein wordt. Bij revisie kunt u dan vanwege de voortschrijdende techniek voor iets krachtiger cellen kiezen, waardoor de accu sterker wordt dan toen hij nieuw was.

ad
door adwerk - Mar 15, 2019 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden hetzelfde probleem. Na flink Renault Nederland achter de vodden te hebben gezeten, kwam na 9 maanden (!) eindelijk een nieuwe accu. Renault wilde ons idd ook een schamel bedrag bieden, nog lager dan de 5000 die u zou krijgen..... Onze auto had nog geen 30000 km gereden.
Nu van 75 km naar tussen de 100 en 140 km range. Is nog niet veel, maar voor ons genoeg. Zet Vereniging Elektrisch Rijden (gratis lid worden is simpel) er ook achter, dat wil ook wel schelen.
De accu kan gewoon worden geproduceerd hoor. Er zitten nu LG cellen in.
De Fluence wordt overigens nog steeds in Zuid-Korea is Samsung gebouwd. Heeft daar intussen een flinke accu-upgrade gekregen.....

1paul
door 1paul - Mar 15, 2019 om 14:15
3101 Antwoorden / 0 Vragen

kijk of je van die lease af kunt komen en of je de accu zelf kunt laten opknappen, kunnen ze met fietsaccu's ook dus zal met deze ook wel lukken...

kun je er gelijk een steviger accutje in zetten laten...

mo
door mof - Mar 15, 2019 om 14:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, voor u is het niet voordelig. Elektrisch rijden heeft sowieso het risico in zich dat er nog weinig bekend is over de prijsontwikkeling van occasions: diesel en benzineautos waren vrij goed in te schatten qua km stand etc. Wat krijg je terug voor een tweedehands elektrisch?

als Renault geen accu meer verhuurt, bepaalt Renault hoe lang u met uw auto kunt rijden ... wanneer u volgens Renault weer een nieuwe moet kopen, een verkeerde ontwikkeling mijns inziens

costnix
door costnix Mar 15, 2019 om 21:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan wordt d volgende auto geen Renault toch?

lo
door lopaka - Mar 15, 2019 om 16:50
70 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb geen elektische auto maar wel een elektische fiets (Trek) accu kapot en niet meer leverbaar fabriek falliet??
wat nu??

costnix
door costnix Mar 15, 2019 om 21:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Reviserend van de accu is heel goed mogelijk. Er worden geheel nieuwe cellen in gezet.
Zoek even op revisie fietsaccessoires.

costnix
door costnix Mar 16, 2019 om 10:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Edit. dubbelpost

ju
door juano - Mar 21, 2019 om 20:02
50 Antwoorden / 65 Vragen

Een vraag. Wat gaat U doen met de honderden kilo's zwaar giftige oude accu's uit de auto. Gaat U die op eigen kosten laten recyclen of laat U de gemeenschap daar voor opdraaien ?

costnix
door costnix Mar 21, 2019 om 21:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die accu’s moeten worden gerecycled door het accurevisiebedrijf.

Th
door Thijs124 Mar 21, 2019 om 21:19
289 Antwoorden / Vragen

Die accu's zijn ook geld waard. Lood is duur en recyclebaar. Maar er zijn er velen die aan recyclen veel geld willen verdienen.