pi
door pippa 13 Apr 6, 2012 om 12:56
Auto & vervoer

Accu Giant double twiszt

Ik heb mijn giant double twist electrische fiets nu drie jaar probleemloos. Nu zijn beide accu's ongeveer 500 keer opgeladen. Ze lopen steeds sneller leeg. Nu kan ik op een volle accu nog maar 5km fietsen. Nieuwe accu's kosten ongeveer 600 euro en gereviseerde 300. Het is toch zonde dat zo'n goede fiets verder na drie jaar al is afgeschreven?
Wie weet een oplossing?

11022 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net als mijn Laptop en Dekt Telefoon en Mobieltje is het na een jaar of 3 over....
De gereviseerde blijken beter te zijn dan nieuwe dus nooit teveel betalen.

De gereviseerde gaan meestal langer mee dan 3 jaren omdat ze niet uit China maar van een bekend Duits merk gebruiken.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

pippa 13 schreef op vrijdag 6 apr 2012, 12:56: Nu zijn beide accu's ongeveer 500 keer opgeladen. Ze lopen steeds sneller leeg.

Dat is helaas wat accu's doen. Gereviseeerd hoeft helemaal niet minder te zijn dan nieuw. De onderdelen waar het om gaat zijn nieuw.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, de vraag gaat niet het over of gereviseerde accu's beter of slechter zijn.
Wat is normaal de levensduur van een fiets...
En wat is de gemiddelde levensduur van bv. een laptop of mobieltje ?
Het zou goed zijn als er bij de verkoop van een elektrische fiets er bij vermeld word
dat de accu bv. drie jaar mee gaat en wat dan de kosten zijn voor nieuwe.
Ik vind de verhouding fiets ad. €1499, drie oud. Nieuwe accu's (nieuwe) 2x €600,
wel erg scheef. De mens is dan eerder geneigd om dan maar nieuwe fiets te kopen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer....
De accu kost €600,- los maar de andere maar €300,-
Dus U kreeg 2x€300 accu minus €1500 dus fiets is maar €900,- waard.

U had beter 1 accu kunnen gebruiken en 1 laten liggen tot eerste versleten was.
Dan had U geen 3 maar 6 jaren kunnen fietsen.
Wel iets vaker laden maar de levensduur is niet afhankelijk van gebruik maar levensduur....
Een nieuwe accu niet gebruiken is dus beter dan wat U heeft gedaan.

Jammer achteraf maar 1 accu is bij tijdig laden voldoende.
Vele hebben naast thuis ook bij werkgever een laadpunt en op visite doet vrijwel niemand moeilijk over een beetje stroom.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

pippa 13 schreef op maandag 9 apr 2012, 10:29:
Het zou goed zijn als er bij de verkoop van een elektrische fiets er bij vermeld word
dat de accu bv. drie jaar mee gaat en wat dan de kosten zijn voor nieuwe.
Ik vind de verhouding fiets ad. €1499, drie oud. Nieuwe accu's (nieuwe) 2x €600,
wel erg scheef.

Je kan niet voorspellen hoe lang een accu mee gaat. Bij accu's is dat sterk afhankelijk van het gebruik en de manier van opladen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De double twist gebruikt twee L ion accu's, een accu aan de kant leggen gaat dus niet. De levensduur voor een L ion accu ligt op +/_ 3 jaar. De mate van gebruik is mede bepalend voor de levensduur, altijd de maximale trapondersteuning gebruiken vergt veel meer van de accu's dan zeg maar een tandje bij. Wellicht is er in de regio een accu revisie bedrijf die goedkoper werkt.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

terug naar de benen
dus trappen

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou Giant sieren,als ze eerlijk zouden comuniceren over de levensduur van de accu,
wanneer een consument nog in de aanoopfase is.
Het soort accu,s in deze Giant slijt alleen al, puur van het ouder worden.(3 jaar)
het is wachten tot de lifepo4 accu beter verkrijgbaar en toegepast zal worden.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

apiejoepie schreef op maandag 9 apr 2012, 11:46: terug naar de benen
dus trappen
haverkamp schreef op maandag 9 apr 2012, 14:18: Het zou Giant sieren,als ze eerlijk zouden comuniceren over de levensduur van de accu,
wanneer een consument nog in de aanoopfase is.
Het soort accu,s in deze Giant slijt alleen al, puur van het ouder worden.(3 jaar)
het is wachten tot de lifepo4 accu beter verkrijgbaar en toegepast zal worden.

Ja, dat ook!!

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 8 apr 2012, 22:10:
pippa 13 schreef op vrijdag 6 apr 2012, 12:56: Nu zijn beide accu's ongeveer 500 keer opgeladen. Ze lopen steeds sneller leeg.

Dat is helaas wat accu's doen. Gereviseeerd hoeft helemaal niet minder te zijn dan nieuw. De onderdelen waar het om gaat zijn nieuw.

Bent U deskundig hierin?
Mijn vraag ging niet over accu's . Maar meer over de prijs fiets ...nieuwe accu's

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

pippa 13 schreef op maandag 9 apr 2012, 10:29: Ik vind de verhouding fiets ad. €1499, drie oud. Nieuwe accu's (nieuwe) 2x €600, wel erg scheef.
Dat geldt natuurlijk op de meeste apparaten met een accu, kijk maar naar een laptop, camera of mobiele telefoon naar de totaalprijs/accuprijs verhouding.
En ook daar is na een paar jaar de versleten accu vaak het probleem...

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

trappist schreef op maandag 9 apr 2012, 15:26:
pippa 13 schreef op maandag 9 apr 2012, 10:29: Ik vind de verhouding fiets ad. €1499, drie oud. Nieuwe accu's (nieuwe) 2x €600, wel erg scheef.
Dat geldt natuurlijk op de meeste apparaten met een accu, kijk maar naar een laptop, camera of mobiele telefoon naar de totaalprijs/accuprijs verhouding.
En ook daar is na een paar jaar de versleten accu vaak het probleem...

Ja, misschien waar. Maar in de regel gaat een laptop, camera of mobieltje toch wel minder lang mee. En voor de accu van mijn laptop betaalde ik €100, nieuw en voor mijn laptop zelf €1100, nieuw ,vier jaar geleden.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oink Pipa is een beetje boos, natuurlijk staat de prijs van 2x 600 euro, op de site van Giant doen ze overigens 450 euro per stuk maar dan nog, niet in verhouding tot het totaalplaatje. Het is wel te verklaren de fabrikant koopt de onderdelen als bulk in containers vol, betaald dus ook net iets meer dan de fabricage prijs. Het gevolg is een scherpe aanschafprijs voor de fiets. Stel je wil zelf de fiets zelf bouwen uit losse onderdelen ben je zo 5000 euro verder. Een los onderdeel gaat qua winstmarge/prijs 3 keer over de kop en BTW komt daar ook nog eens bij.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

pippa 13 schreef op maandag 9 apr 2012, 14:54:
Bent U deskundig hierin?
Mijn vraag ging niet over accu's . Maar meer over de prijs fiets ...nieuwe accu's

Had u een duurdere fiets moeten kopen. Dan had de verhouding u vast beter bevallen.

Vergelijking met een laptop slaat helemaal nergens op. Aan ieder soort accu/batterij hangt een prijskaartje, dat niet wordt bepaald door het voorwerp waarin het wordt gebruikt.

Die accu zorgt ervoor dat uw fiets zich voortbeweegt. De stroom die hij levert is de brandstof voor de fiets. Als je wil vergelijken, vergelijk het dan maar met benzine. Als je drie jaar benzine betaald ben je net zo veel kwijt als voor een nieuwe accu. Verhoudiing tussen de kosten van de snorfiets en de benzine die die snorfiets verbruikt doen er niet toe. Benzineprijs blijft gelijk, of je nu op een goedkope of op een dure snorfiets rijdt.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, wat is de zin van dit forum? Waar gaat dit over? De advies prijs voor de fiets was bijna €2000 euro en een vriend van mij heeft een Flyer elektrische fiets ( de duurste van dat moment €3000) waar na twee jaar al een nieuwe accu op moest.
Hoezo duur of goedkoop.?
Het gaat er om dat je niet wordt voorgelicht over hoe lang gemiddeld de accu's meegaan wat de kosten bij vervanging zijn . En of er dan nog meer mogelijk heden zijn om de accu's te vervangen. Bv. reviseren, anders her opladen of statiegeld enz .De kostprijs fiets, accu ,motor en misschien wel meer onderdelen die het vaakst voor vervanging in aanmerking komen. Misschien zijn er wel zoveel mensen met zelfde probleem. Dat er een onderzoek naar wordt gedaan voor verbetering. Ik hoopte dat de mensen die dit forum bezoeken zelf ervaringen en/of tips hadden of andere oplossingen.
Ik zit hier dus blijkbaar helemaal verkeert.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2012 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

pippa 13 schreef op maandag 9 apr 2012, 18:03:
Het gaat er om dat je niet wordt voorgelicht over hoe lang gemiddeld de accu's meegaan wat de kosten bij vervanging zijn . En of er dan nog meer mogelijk heden zijn om de accu's te vervangen. Bv. reviseren, anders her opladen of statiegeld enz .De kostprijs fiets, accu ,motor en misschien wel meer onderdelen die het vaakst voor vervanging in aanmerking komen.

Dan moet je er naar vragen op het moment dat je zo'n fiets wil kopen!!!