ta
door tarwe Jul 29, 2012 om 16:20
Auto & vervoer

Accu opladen

Als ik een accu wil bijladen moet ik de rode klem aan de plus -
pool vast maken en de zwarte klem[kabel] aan de minpool
of aan de massa van de auto[metaal] Wat is het beste voor de accu????BVD,tarwe

7704 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

alleen starten plus aan plus, min aan massa en de accu bijladen door een stuk te gaan rijden.
Laadt de accu niet bij dan is of de accu stuk of de dynamo

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo tarwe,

Wordt het geen tijd voor een nieuwe accu????
Zie ook deze vraag

Bij de verwijzing die in de oude vraag staat, staat nog veel meer info.
Gewoon even lezen, is wel zo handig.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Startkabels met dikke koperen kern. Begin met pluspool van de helpende auto, daarna die van te helpen auto. Gebruik rode kabel. Dezelfde volgorde voor de zwarte kabel die u op de min pool of het motorblok (aarde maken) aansluit. Laat motor helpende auto 5 min. lopen, liefst met verhoogd toerental door de auto in zijn vrij te zetten en toerental met het gaspedaal omhoog te brengen. Start de auto met de lege accu en laat hulpauto minimaal 5 min. de lege accu laden. Zet bij beide auto's de achterruit verwarming en de blower aan voordat u de startkabels verwijdert, zo voorkomt u beschadiging elektronica in de auto. Het loshalen van de kabels gebeurt in exact omgekeerde volgorde van het aansluiten. Daan achterruitverwarming en blower weer uit.

bron: ANWB

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op zondag 29 jul 2012, 17:39: Hallo tarwe,

Wordt het geen tijd voor een nieuwe accu????
Zie ook deze vraag

Bij de verwijzing die in de oude vraag staat, staat nog veel meer info.
Gewoon even lezen, is wel zo handig.

Succes, poltol

poltol,
de link werkt niet?

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zondag 29 jul 2012, 17:50: Startkabels met dikke koperen kern. Begin met pluspool van de helpende auto, daarna die van te helpen auto. Gebruik rode kabel. Dezelfde volgorde voor de zwarte kabel die u op de min pool of het motorblok (aarde maken) aansluit. Laat motor helpende auto 5 min. lopen, liefst met verhoogd toerental door de auto in zijn vrij te zetten en toerental met het gaspedaal omhoog te brengen. Start de auto met de lege accu en laat hulpauto minimaal 5 min. de lege accu laden. Zet bij beide auto's de achterruit verwarming en de blower aan voordat u de startkabels verwijdert, zo voorkomt u beschadiging elektronica in de auto. Het loshalen van de kabels gebeurt in exact omgekeerde volgorde van het aansluiten. Daan achterruitverwarming en blower weer uit.

bron: ANWB

Sterk antwoord dat al gegeven werd bij zijn vorige vraag over het aansluiten van startkabels om een auto te starten.

Nu wil hij de accu bijladen en daarvoor ga je gewoon een stuk rijden. Rijd je zo weinig dat je accu steeds leeg loopt dan kan een acculader uitkomst bieden.