de eelco
door de eelco Sep 30, 2011 om 13:14
Auto & vervoer

Accu telkens leeg van een nieuwen scooter

ik heb een aantal maanden geleden een nieuwe scooter gekocht van het merk lucatti.hij is nu al 3 keer terug gegaan naar de dealer omdat de accu steeds leeg was naar een aantal dagen..de dealer heeft er een nieuwe accu in gedaan maar ook die doet het niet meer..wie weet er raad en kan ik eventueel de koop beeindigen zodat ik me geld kan terug krijgen want ik heb niet zo,n veel vertrouwen meer in.

12847 6 Rapporteer

poltol
door poltol - Sep 30, 2011 om 13:33
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Een nieuwe accu, of inruilen of koop ongedaan maken zal u echt niet helpen.
Ga naar de verkoper en eis dat zij uitzoeken wat de "sluip" verbruiker is.
Ergens is er een apparaat[je] dat altijd stroom gebruikt en die trekt dus, als u weinig rijdt, de accu leeg.
Daar moet wat aan gedaan worden bv via het contactslot schakelen zodat uit ook uit is.

Dus meten is weten, ook in dit geval.

Succes, poltol

1paul
door 1paul - Sep 30, 2011 om 14:31
3147 Antwoorden / 0 Vragen

Het meest waarschijnlijke is dat er ergens een sluiting gemaakt word, kabels tegen het frame aan of een slecht kontakt...

De dealer moet dit er gewoon uithalen onder garantie uiteraard en als dit hem niet lukt kunt u een andere scooter eisen...

br
door brui0929 - Sep 30, 2011 om 16:38
634 Antwoorden / 10 Vragen

Het wordt aangeraden om wanneer u de scooter uitzet het stekkertje van de accu los te halen hiermee voorkomt u dat de accu's leeg lopen vergeet niet hem weer aan te sluiten voor u weg rijdt.

1paul
door 1paul - Sep 30, 2011 om 17:19
3147 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry brui maar dit is echt onzin wat je hier zegt, als je telkens je accu af moet sluiten blijf je bezig, zeker als je om de paar dagen rijd...

Ik heb zelf ook een scooter maar deze doe ik dit nooit bij en staat toch echt soms 6 tot 7 weken stil...

toolboy
door toolboy - Sep 30, 2011 om 18:59
965 Antwoorden / 40 Vragen

Lijkt mij vrij simpel door te meten door de dealer.
Hoogst waarschijnlijk is er een lekspanning.

grindweg
door grindweg - Sep 30, 2011 om 20:27
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ga naar uw leverancier.
laat hem de laasdstroom meten.
laat hem met een ampere meter de stille verbruiker op sporen..
is er soms een bepaalde accesoires ingebouwd of aangebouwd?
dia wij hebben is een sym en onze dealer vond het binnen een uurtje.
er bleef een relais hangen.
u mag verwachten en er op aandringen dat het nu afdoende gerepareerd word.
maak dit bekend aan uw leverancier.
voor hem is het nu geen reklame op deze site.
veel succes