He
door HenkvanHattum Dec 13, 2017 om 07:10
Auto & vervoer

Al drie jaar aan de sukkel met RAP E-bike fietsen

Al drie jaar lang aan de sukkel met RAP E-bike fietsen. In april 2015 kochten wij bij RAP-Trap in Tilburg twee E-bikes type Tour 7. Bij aflevering van deze fietsen mankeerde er diverse dingen aan waaronder de koplamp, spatbord en er was een verkeerd ventiel ( binnenband ) geplaatst. Deze problemen werd na een half jaar, na veel mailtjes en telefonisch contact, door RAP mobiele fietsservice opgelost. Nauwelijks waren deze problemen opgelost of het volgende probleem diende zich aan. Namelijk de motor bokte. Dit euvel kwam zowel bij de ene fiets als bij de andere fiets voor. Op deze fietsen was als E-bike niet meer te fietsen. Weer veel mail en telefonisch contact voordat er reparatie werd verricht. Na de reparatie in oktober 2016 functioneerde een fiets goed en is nu nog goed. In april 2017 werd de controller van de andere E-bike vervangen. Maar na reparatie van de achterband in november 2017, uitgevoerd door mobiele fietsservice, bokt/bromt de motor. Er kan weer niet met deze E-bike gefietst worden. Drie jaar lang duffe ellende. Kunnen jullie ons helpen zodat de problemen bij deze fiets ook worden opgelost? En dat wij de komende jaren van deze fietsen zonder problemen kunnen gaan genieten. Of is het mogelijk de koop alsnog te ontbinden om een betrouwbaarder fiets aan te schaffen? Graag uw advies / hulp.

2577 3 Rapporteer

panter22
door panter22 - Dec 13, 2017 om 09:24
6599 Antwoorden / Vragen

In die 3 jaar heb je wat kleine mankementen gehad en een bokkende motor.
Via googelen kwam ik er achter wat een bokkende motor is, in vermogen terugvallen en daarna vooruit te schieten.
Ik heb al jaren een elekrische fiets en als ik van de ene stand naar een snellere aantik op het display, dan doet mijn fiets dat ook. Dat gaat niet soepeltjes. Lijkt mij normaal.
Waarom kun je dan niet meer elektrisch rijden met die fiets? Doet de motor het dan helemaal niet meer of is de batterij aan vervanging toe?
Na 3 jaar de fietsen inleveren en je geld terug nadat je daar al duizenden km op hebt gereden? Dat kun je wel vergeten. Bovendien zijn de mankementen steeds opgelost.
Nadat je een nieuwe buitenband hebt gekregen, is de fiets weer bokkig.Dat moet je rap terug naar die mobile fietsservice.

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 13, 2017 om 10:17
509 Antwoorden / Vragen

Nee daar ben je wel erg laat mee.Bovendien zijn die kleine reparaties die je misschien zelf ook wel had kunnen doen , hersteld en dus geen redenen om de koop te ontbinden. Een binnenband met een verkeerde ventiel begrijp ik niet helemaal ,dat is toch een kwestie van een verloop nippel kopen ? Een bokkende motor komt wel meer voor bij een e-bike maar het vermogen van de motor is dusdanig laag ,dat je dat moeiteloos kunt onderdrukken door te remmen en de ondersteuning valt weg als je niet meer trap of de 25km p.u bereikt hebt. Het kan zijn dat sensor vuil of niet helemaal goed zit . Uit je verhaal maak ik op ,dat je al 3 jaar met heel erg weing problemen op deze e-bike fietst .

gerbera
door gerbera - Dec 13, 2017 om 12:07
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ga er van uit dat u een achterwiel motor heeft, hierbij is men blijkbaar onderstaande vergeten bij de bandenreparatie.

Ook het verwijderen van het achterwiel bij het wisselen van band is geen klusje om zelf te doen. Na de bandenwissel moet de ondersteuning met een computerprogramma  opnieuw worden afgesteld.
bron ANWB; klik hier