to
door tonnysoeterboek Feb 12, 2018 om 09:18
Auto & vervoer

Alarmcertificaat is verlopen. Verzekering keert niet uit. Wie weet dat???

Je auto heeft een alarmcertificaat nodig. Na drie jaar is die verlopen. Bij diefstal (staat in de algemene voorwaarden van de verzekeraar op pagina 25!!) keert de verzekering niet uit.

Zowel de dealer als de tussenpersoon vertellen daar niets over. Heden mijn tussenpersoonpersoon gebeld, die wist het zelf ook niet.

Zeer slechte zaak. Ben ervan geschrokken toen ik gisteren van een kennis dit hoorde die er mee geconfronteerd was.

m.vr.gr

Tonny soeternoek

6736 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2018 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wie weet dat? Degene die die verzekering afsluit, want die heeft de polis. En die heeft de verzekeringnemer natuurlijk doorgelezen.

marita5
door marita5 - Feb 12, 2018 om 09:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo TonnySoeterbeek ,

staat in de algemene voorwaarden van de verzekeraar op pagina 25!

Bedankt voor de waarschuwing , maar zoals bij alles , de voorwaarden lezen , dit voorkomt problemen .

hutch
door hutch - Feb 12, 2018 om 09:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het is inderdaad een slechte zaak dat een tussenpersoon hier niet op de hoogte van is.

Een verzekeringsmaatschappij zal dit mogelijk niet aan de grote klok hangen, omdat de premie wel geïncasseerd wordt en, ingeval van een verlopen certificaat, niet uitgekeerd behoeft te worden. Dat is dus extra winst..... (en inherent aan verzekeringsmaatschappijen). Uiteraard zal dit wel in de (algemene) voorwaarden van elke maatschappij opgenomen zijn en naar verwezen worden.

Klik * hier * voor uitleg m.b.t. tot het certificaat.

aurora1
door aurora1 - Feb 12, 2018 om 10:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar heeft u het over? En wat voor autoverzekering, welke maatschappij?
Ik weet niets van uw verzekeringen, u moet zelf alles van uw verzekeringen en de voorwaarden weten. Naar het lijkt leest u geen voorwaarden?
Ik ken wel de voorwaarden van (al) mijn verzekeringen want die lees ik.

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2018 om 10:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zeer slechte zaak dat je als verzekerde je polisvoorwaarden niet leest.
En een minpunt dat tussenpersoon hier niet van op de hoogte zou zijn.

ne
door neodutchio - Feb 12, 2018 om 10:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou een dealer alle voorwaarden van alle verzekeringen moeten kennen? En een tussenpersoon, moet deze de hele av aan u voorlezen?

jo
door jorisw - Feb 12, 2018 om 10:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als een auto voor de verzekering een alarmcertificaat nodig heeft is het een meer dan gemiddeld dure auto (in mijn verzekeringspolis, net even gecontroleerd, komt het helemaal niet voor maar mijn verzekering dekt dan ook geen erg dure auto's). Het lijkt mij dat als je zo'n auto koopt je extra let op allerlei bijkomende zaken. Je zult bij het verzekeren waarschijnlijk ook gemerkt hebben dat zo'n auto niet door iedere verzekeraar wordt geaccepteerd. Dan zou je m.i. extra alert op alle voorwaarden moeten zijn.

hansje klein
door hansje klein - Feb 12, 2018 om 11:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Méér informatie over alarmcertificaten HIER

https://www.goedkopeautoverzekering.nl/blog/kiwa-scm-klassen-vervangen-door-benamingen-bij-nieuw-certificaat

Wanneer er sprake is van een abonnement moet u na drie jaar m.i. wel geïnformeerd worden: HIER

https://zakelijk.infonu.nl/diversen/87747-wet-van-dam-verbiedt-stilzwijgende-verlenging-abonnementen.html

!! Het certificaat dat je na inbouw van het alarmysteem ontvangt, is maar drie jaar geldig. Wil je het certificaat daarna behouden, moet het systeem jaarlijks worden gecontroleerd.

marita5
door marita5 Feb 12, 2018 om 12:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@hansje klein , uw link  ( hier ) werkt niet , krijg pagina niet gevonden , is deze https://www.goedkopeautoverzekering.nl/blog/kiwa-scm-klassen-vervangen-door-benamingen-bij-nieuw-certificaat

hansje klein
door hansje klein Feb 12, 2018 om 12:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Maritas5 ...

Heb de identische link opnieuw geplakt en nú doet hij het wel. Bedankt! Dubbel is ook beter ... ;-)

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2018 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom moet de Ts geinformeerd worden bij afloop van dat certificaat?

hansje klein
door hansje klein Feb 12, 2018 om 23:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

TS, zijn vriend en alle certificaatbezitters die denken goed verzekerd te zijn, hebben na drie jaar géén rechten meer volgens deze verzekeraar lees ik. Logisch dat je aan de verzekeraar kunt vragen, zoals bij de APK-keuring door de RDW of door de Gemeente bij je ID-card of paspoort, dat ze je eraan herinneren, dat er een gevolgenrijke datum gaat verlopen.

Ja, ik wéét, dat je er zelf op moet letten ... maar tòch is het een automatische herinnering, die indien vergeten, de verzekeraar meer winst of verlies gaat opleveren, afhankelijk van een gebeurtenis.

panter22
door panter22 - Feb 12, 2018 om 12:13
6599 Antwoorden / Vragen

Dan ben je mooi op tijd om je verlopen certificaat te activeren. Tot die tijd de auto maar in de garage laten staan.
En die algemene voorwaarden van minimaal 25 blz, die leest bijna niemand van a tot z.
Maar het was wel een logische vraag hoe lang dat alarmcertificaat geldig is, Had je even naar kunnen kijken.

ja
door janf43 - Feb 12, 2018 om 19:27
733 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kan je daar nu van schrikken? Een certificaat is 3 jaar geldig. Dan vraag je je toch af en zoek je op wat de gevolgen zijn als het einde van de geldigheid van het certificaat wordt bereikt voor de verzekering. Dat staat in de polis. Ook zou dan toch ook gezien worden dat bij het juiste onderhoud en controle van het systeem verlenging van de geldigheid automatisch gaat.
Als iemand door nalatigheid in de problemen komt is het gewoon eigen schuld, dikke bult.