fl
door fluphy Apr 7, 2007 om 18:18
Auto & vervoer

Algemene garage of dealer

Wij hebben een mitsubishi (space star) uit 1999 gekocht. We vragen ons af of je het onderhoud nu het beste bij de merk dealer kunt laten doen of dat je (misschien goedkoper?) naar een merkloze moet gaan?

 Wat ons bij de mitsubishi dealer opviel is dat ze een mobiliteitspas meegeven als je het onderhoud door de officiële dealer laat doen. In dat geval kunnen we ons de ANWB-wegenwacht kosten uitbesparen.

1371 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De merkdealers willen nog wel eens de schijn opwekken dat zij de enige zijn die uw auto goed kunnen onderhouden en niemand anders, maar zij proberen ook hun zaakje bijelkaar te houden.
Ik ga met mijn auto beslist niet naar de merkdealer, want die dure uurlonen en mooie stofjasjes met logo wil ik niet betalen en ga naar een vrije dealer/handelaar, daar bespaar je kapitalen mee uit, want kennis van auto's hebben ze allemaal wel hoor.....

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al gesteld zijn er goede garages te vinden. Let wel op het bovag keurmerk en ga zeker niet naar een prijsvechter als bijv, een kwitfit.

Ronny.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kwaliteit van het werk is en blijft mensenwerk en het up to date houden van de vereiste kennis en vaardigheden van de monteurs. Over het algemeen zullen merkdealers zich meer inspannen op het punt van de opleiding en begeleiding en beschikken zij vanuit de fabrikant of de importeur over een groter arsenaal (specifieke) kennis.
Hiermee wil ik overigens niets ten nadele van algemene garages zeggen maar ontegenzeggelijk moeten zij weleens meer tijd besteden om een probleem te verhelpen. Voor gewoon standaard onderhoud reparaties is het tarief meestal van doorslaggevend belang voor klanten.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt goedkoper bij een bovag bedrijf dat heet  abba of tewijl ook mijn bedrijf adressen kunt u via bovag en hun site vinden. veel goedkoper en goede kwaliteit.deze kunnen u een eigen onderhouds boekjes aan bieden als u dat wilt. en ook dezelfde mobiliteitspas aan bieden.vraag er na en laat het u gratis uitleggen. de gene die uw eventuele defecte auto komt halen rijd ook voor route mobile ende anwb ende dealer organisatie en of lease maatschappijen . dus doe uw voordeel er mee. goede rijs

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

die kennis is voor iedereen toegangkelijk. en test apperatuur voor uitlezen etc gewoon te koop en dan ook nog diverse merken apperatuur

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou niet gereageerd hebben ware het niet dat merkdealers over één kam lijkt te worden geschoren want ook een merkdealer kan een uitstekende garagist zijn.

van der Pouw in Weesp was zo'n uitstekende dealer voor Peugeot dat hij met zijn toen nog kleine garage aan de Achtergracht  als dealer al belangrijker was dan Nefkens.

Het is daarom dat ik altijd adviseer dat je beter een goede garage kunt hebben dan een goede auto.  En deze goede garage kan een merkdealer zijn maar ook een die veel verschillende merken goed repareren kan.

Overigens; Garage van der Pouw in Weesp bestaat niet meer.  Het is dus mijnerzijds geen reklame die ik hier neertikte.

En doe in hemelsnaam voorzichtig met de chocoladepaaseieren.  Ze zijn hol en daarom heb ik vanaf mijn vroege jeugd een fobie voor paaseieren.  Immers, als je als klein kind zo'n paasei ziet en denkt: "Helemaal voor mij alleen?"Dan wordt zo'n paasei stukgeslagen !!!!   (1948-Soest-Vakantiekolonie)

Jullie in ieder geval een prettige pasen gewenst.

En wie paaseieren wil verstoppen,denk aan de vossen!Dus niet 's avonds laat maar  's morgens vroeg!

De Vrije Vogel