bo
door bossthejos Dec 5, 2018 om 14:03
Auto & vervoer

All season banden?

de horror winter komt eraan (of niet)... mijn vraag is of er gebruikers zijn met All season banden, en of die daar tevreden over zijn in winter en zomer?
Lijkt mij wel handig, hoe je ook niet 2 keer per jaar te switchen.

3441 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2018 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u niet naar Duitsland of Oostenrijk gaat in de winter, is dat volgens mij geen probleem.

gerbera
door gerbera - Dec 5, 2018 om 14:14
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Op mijn e-bike gaan ze prima, maar u zal autobanden bedoelen;-))

ju
door juliomariner - Dec 5, 2018 om 14:17
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Tja eigenlijk is het vleesch noch visch

ma
door maarten heest - Dec 5, 2018 om 14:22
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, bij de ANWB zijn ze er niet dolenthousiast over. Als u het artikel van de link leest ziet u dat u met een all season band wel degelijk naar Duitsland kunt als er maar een Alpinesymbool op staat. Dat geldt trouwens ook voor Oostenrijk.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2018 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Cookies
door Cookies Dec 5, 2018 om 14:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees eens daar.;-))

DOOR MAARTEN HEEST - 5 DEC. 2018 OM 14:22

ma
door maarten heest Dec 6, 2018 om 11:55
463 Antwoorden / 0 Vragen

@NETFLIXFAN, thanx ;)

me
door mein33 - Dec 5, 2018 om 14:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heb in het verleden All season banden van Good Year gebruikt.
Zowel in de winter als in de zomer doen ze onder voor normale zomer en winterbanden.
Mijn advies : gebruik zomerbanden en echte winterbanden.
Gebruik zelf de Dunlop wintersport 5 en die bevallen uitstekend.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 6, 2018 om 00:04
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mein,

Het is wel duurder om zo te rijden en omslachtig want je moet 2x per jaar van banden wisselen.
Als je een extra set wielen gebruikt,heb je ook de ruimte daarvoor nodig.

In het Nederlandse klimaat zijn all weather banden ideaal.

Die enkele dag,dat het ijsselt,kun je beter niet rijden met een normale auto.

marita5
door marita5 - Dec 5, 2018 om 14:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bossthejos ,

Aanvulling op @maartenheest , klik op de rode regel .

https://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/allseasonbandentest/2018

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2018 om 16:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb vele jaren all seasonbanden gebruikt en was daar uiterst tevreden over, ook met sneeuw. Wegens een andere auto heb ik die nu niet meer maar zodra ik nieuwe banden nodig heb worden het weer all season banden.
Als u veel in bijv. Duitsland komt en in de winter in bergen rijdt dan zou ik het verhaal ovett all seasonbanden van de ANWB goed lezen. W.b. de wetgeving in Duitsland gelden de weersomstandigheden en niet zozeer of het officieel wel of niet winter heet te zijn volgens de kalender. Heeft u niet de juiste banden voor het betreffende weer en krijgt u een ongeval, ook eenzijdig, dan wordt dat zwaar aangerekend en betaalt u de schade en de boetes.
De regelgeving daarover in Duitsland is wel aan veranderingen onderhevig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 5, 2018 om 23:56
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Boss,

Ik gebruik al jaren All season banden.
Ik zeg er eerlijk bij,dat ik alleen in Nederland rij.
Maar voor echt zwaar winter weer (met ijssel) helpt (ik spreek uit ervaring) alleen een combinatie met 4 wielaandrijving.

Ik raad ook iedereen verstevigde banden aan: die eindigen op XL.
Ik heb met deze XL banden nog nooit een lekke band gehad.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2018 om 00:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De IJssel staat wel heel laag door de droogte van de afgelopen tijd, maar u zult er toch niet echt met uw auto door heen rijden lijkt mij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 6, 2018 om 09:58
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Haha Tijger,erg grappig!

Met ijssel bedoel ik natuurlijk regen terwijl het vriest of smeltende sneeuw die opvriest.

Dus als je lopend uitglijdt terwijl je naar auto gaat,ga dan niet de weg op, tenzij je een Audi Quattro hebt of iets dergelijks.

Gr
door Grunn1 Dec 6, 2018 om 10:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Tijger bedoeld dat het ijzel is inplaats van IJssel. En bij ijzel helpt geen enkele band tenzij je met sikes gaat rijden en dat mag niet.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2018 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan dit https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/hn-snowsteps-39-46.html. maar onder uw schoenen doen als het ijzelt en u naar uw auto loopt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 6, 2018 om 10:20
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Epcot,

Bij ijzel ga ik driften met mijn Suzuki Jimny... haha!

Maar natuurlijk wel op een rustige weg.

me
door mein33 - Dec 6, 2018 om 15:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER 6 DEC. 2018 OM 00:04
59 ANTWOORDEN / 8 VRAGEN

Hallo Mein,

Het is wel duurder om zo te rijden en omslachtig want je moet 2x per jaar van banden wisselen.
Als je een extra set wielen gebruikt,heb je ook de ruimte daarvoor nodig.

In het Nederlandse klimaat zijn all weather banden ideaal.

Die enkele dag,dat het ijsselt,kun je beter niet rijden met een normale auto.

Dat op zomer- en winterbanden rijden duurder is klopt niet helemaal, als je nl. op de ene soort rijdt dan slijt de andere soort niet, met beiden samen maak je dan ook het dubbele aantal kilometers.
Als je de wisseling en opslag laat doen** dan betaal je wat meer, maar dat weegt in mijn opinie niet op tegen de kosten en ellende die een klapper vanwege de gladheid met zich brengt.
Bij het eerste de beste stevige nachtvorstje liggen de onvoorzichtigen weer in de sloot of staan tegen een boom geparkeerd en veelal met lichamelijk letsel of erger.

All weather banden heb ik als zeer onprettig ervaren, maar dat is een heel persoonlijk gevoel bij het rijgedrag van de auto en het uitproberen daavan een kostbare zaak.

Tegen ijzel is geen enkele band bestand, ook een winterband niet omdat ook die geen grip heeft op ijzel.

Ik wissel zelf, dat is een driekwartiertjes klusje en ik heb de ruimte om mijn wielen zelf op te slaan. ;-))

Cookies
door Cookies Dec 6, 2018 om 15:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij ijzel kun je het beste je schaatsen gebruiken.

me
door mein33 Dec 6, 2018 om 17:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar dan wel met een kussentje onder de billen !  ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 7, 2018 om 00:46
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Mein,

Ik rij nu zo'n 20 jaar auto en mijn ervaring is,dat de keuze van banden wordt bepaald hoe je de auto gebruikt.
Een belangrijke argument voor mij is de prijs.
Mijn ervaring is,dat de duurdere merken (zoals Continental) wat stiller zijn.
Ik rij nu op Nankang N607 met de maat 195/65 R 15 VXL.
V= tot 240 km/, uur.
XL = versterkt/Reinforced/ Bedrijfsband.

Ze kosten 65 euro per stuk inclusief montage.
Ik vind het prettig om het hele jaar door te rijden op dezelfde banden.

mienkereltie
door mienkereltie - Dec 9, 2018 om 13:03
11 Antwoorden / 5 Vragen

Ik rijd zelf op Vredestein all season banden. Ze zitten er nu voor het tweede jaar onafgebroken onder. Er staat echter geen m+s op de band, maar gewoon een sneeuw kenmerk (Three Peak Mountain Snowflake (3PMSF) . Kan er dus ook gewoon Duitsland mee in. Daar telt nu op nieuwe banden het m + s niet meer als winterband. Tenminste als ze na 31 december 2017 zijn geproduceerd. Welke hier voor deze datum zijn geproduceerd en alleen het m+s symbool hebben mogen ook in Duitsland rijden tot 30 september 2024. Ik rijd Vredestein Quatrac 5, met volle tevredenheid en lawaai tot 69 db.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 13, 2018 om 12:05
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Meinkereltje,

Wat betaal je voor die Vredestein banden per stuk inclusief montage?

Welke maat band is het?