mo
door molinda Jun 28, 2015 om 20:16
Auto & vervoer

Annuleringskosten ik wil van mijn auto af.

Hallo,
Helaas, ben ik er ook in gestonken. Ik heb totaal geen flauw benul hoe je een auto moet verkopen. Dus heb ik er maar wat op gezet. Je moet tenslotte positief zijn over je auto en geen negatieve dingen schrijven, was er tegen me gezegd. Dus staat er geen exacte omschrijving van mijn auto wat er allemaal loos is. Contact gehad met de ikwilvanmnauto af. En die zeiden of ik alsnog even dat wilde doen. Ik dus tel contact gezocht met de koper en verteld. Nu hoor ik verschillende dingen. Als ik het 2de bod afwijs, mogen er geen kosten aan zitten, dus dan toch ook geen annuleringskosten. Dan mag ik toch gewoon in m'n auto stappen en naar huis rijden. Of heb ik dat mis?

28867 78 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat hebt u niet mis.

Masr waar bent u ingestonken?

mo
door molinda - Jun 28, 2015 om 22:36
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 jun 2015, 22:14]Nee, dat hebt u niet mis.

Masr waar bent u ingestonken?

Nou, Dat ik me aangemeld heb bij iwvmaa. Er is me namelijk verteld door iwvmaa dat als de omschrijving niet klopt dat je daar alsnog een boete over moet betalen, als je de auto afwijst. Dus dan ben ik ten allerrijksten m'n auto kwijt. Ik moet er nog heen en een afspraak maken. gelukkig komt t goed uit, heb namelijk de auto een week opgeschort, omdat ik ff geen tijd heb. Ik ga toch morgen gelijk m'n rechtsbijstand op de hoogte brengen.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt de gegevens toch verbeterd en krijgt een nieuw bod? En dat bod kunt u afwijzen.

Maar u moet sowieso niet met die club in zee gasn. Geeft altijd gedonder.

mo
door molinda - Jun 28, 2015 om 22:51
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 jun 2015, 22:41]Maar u hebt de gegevens toch verbeterd en krijgt een nieuw bod? En dat bod kunt u afwijzen.

Maar u moet sowieso niet met die club in zee gasn. Geeft altijd gedonder.

Nou, ik heb nog geen nieuw bod gehad, heb alleen verteld wat er mis was. De man zei toch, belt u maar wanneer u kunt en dan zien we wel, zei hij.

Tja, ik had er nog geen weet van deze club.. Normaal zoek ik alles uit en deze keer dus niet.. Echt stom dus.. Maar als ik t zo lees krijgen veel mensen een boete op de mat, naar aanleiding van afwijzing.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u dan nu een bod krijgt, kunt u dat aannemen of afwijzen. Maar wijs het af en ga er niet nasr toe, want u wordt belazerd. Heel simpel.

mo
door molinda - Jun 28, 2015 om 23:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dank tijger1! Voor je reactie.
Ik was t daarna ook niet meer van plan. Heb net nog iemand anders er vanaf gehouden. Blij mee dat hij niet t zelfde heeft met z'n auto verkoop.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2015 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die club is regelmatig negatief in het nieuws geweest. Met een supergladde directeur bij Radar met verschrikkelijk veel smoesjes. Om misselijk van te worden.

Mensen worden altijd uitgenodigd door een koper veraf, die heeft de nodige aanmerkingen en doet een lager bod en is intimiderend, zodat de meeste mensen overstag gaan.

Ver blijven van die club.

emcede
door emcede - Jun 29, 2015 om 00:11
959 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 jun 2015, 23:11]Maar als u dan nu een bod krijgt, kunt u dat aannemen of afwijzen. Maar wijs het af en ga er niet nasr toe, want u wordt belazerd. Heel simpel.
Wie belazert hier nu wie? Mag toch aannemen dat als TS een té rooskleurig beeld van de auto geeft zij wel degelijk met kosten te maken krijgt. En terecht!

ne
door neodutchio - Jun 29, 2015 om 00:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het is heel simpel, u biedt de auto aan via Ik wil van mijn auto af. Er wordt via een schimmige manier een bod op gedaan en in princiepe zit de bieder daaraanvast. Als u eerlijk bent geweest over de staat van de auto heeft de bieder deze aan te nemen.
Zoals altijd proberen de bieders en nog extra geld af te krijgen en zodra u een nieuw bod krijgt van de hoogste bieder vervalt het oude bod. Stel u staat al bij de handelaar die u live minder geld biedt dan voorheen via internet, dan vervalt het internetbod en bent u ook niets schuldig aan ik wil van mijn auto af. Hier zijn al uitspraken over geweest.

En zoals al eerder beschreven, blijf liever weg van deze rare praktijken.

pi
door pieterwolters - Jun 29, 2015 om 08:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=molinda schreef op zondag 28 jun 2015, 20:16]Dus heb ik er maar wat op gezet. Je moet tenslotte positief zijn over je auto en geen negatieve dingen schrijven, was er tegen me gezegd. Dus staat er geen exacte omschrijving van mijn auto wat er allemaal loos is. Contact gehad met de ikwilvanmnauto af. En die zeiden of ik alsnog even dat wilde doen.

Jammer dat je dat moest corrigeren. Het had ongetwijfeld weer een leuk draadje opgeleverd op dit forum over iemand die was opgelicht met een rampenauto die als geweldig werd omschreven....

se
door service iwvmaa - Jun 29, 2015 om 12:58
30 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Molinda,

Bedankt voor je bericht.
Indien de koper je een gewijzigd bod doet, omdat de auto niet is als omschreven, dan ben je niet verplicht om daar mee akkoord te gaan. Je kunt dan zonder kosten de koop ontbinden. Indien de indruk is gewekt dat dat wel zo is dan spijt mij dat. Graag zou ik dan ook per mail op klantenservice@ikwilivanmijnautoaf.nl je gegevens krijgen zodat ik dat kan checken en er intern maatregelen tegen kan nemen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

mo
door molinda - Jun 30, 2015 om 08:41
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=service iwvmaa schreef op maandag 29 jun 2015, 12:58]Beste Molinda,

Bedankt voor je bericht.
Indien de koper je een gewijzigd bod doet, omdat de auto niet is als omschreven, dan ben je niet verplicht om daar mee akkoord te gaan. Je kunt dan zonder kosten de koop ontbinden. Indien de indruk is gewekt dat dat wel zo is dan spijt mij dat. Graag zou ik dan ook per mail op klantenservice@ikwilivanmijnautoaf.nl je gegevens krijgen zodat ik dat kan checken en er intern maatregelen tegen kan nemen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice
Dank je voor je reactie Jeroen, Maar daar heb ik nog weinig aan. Jij hebt het nog steeds over kosten.
Terwijl ik het heb over de annulering met een minimum van 300 euro.
Onderstaand artikel artikel vond ik! Leg dit maar eens even uit. Ik hoop dat je mijn vraag kunt beantwoorden.
Als ik dus mijn auto voor de eerste keer weiger omdat ik vind dat hij meer waard is, zien jullie dat al snel als dat ik hem niet wil verkopen. Vervolgens, als ik het hieronder goed lees ben ik ten aller tijde gebonden aan jullie autohandelaren uit jullie systeem en ben ik verplicht om jullie het werk te laten doen om mijn auto te verkopen. Dus als ik nou zelf op eigen kracht een koper vind voor mijn auto, krijg ik dan ook die annuleringskosten gepresenteerd????

http://www.webshopblog.nl/ikwilvanmijnautoaf-nl-start-campagne-bij-autotelegraaf/

Klantenservice zegt:
@Hakkus: Bedankt voor je vraag. Het aanmelden van je auto is vrijblijvend en eventuele verkoop via onze service is geheel gratis. Je ontvangt een bod en je beslist zelf of je daar mee akkoord gaat. Vaak weten onze makelaars flink wat meer euros voor je auto eruit te halen tijdens de onderhandelingen.

Uitsluitend wanneer je akkoord gaat met de verkoop van je auto aan een dealer via onze website en vervolgens besluit de auto toch niet te verkopen, dan zullen we je een onkostenvergoeding in rekening brengen van 15%. Voor ons zijn gemaakte afspraken belangrijk. Afspraak is afspraak. En wat heb je aan afspraken als daar geen sancties op staan? Dit geld trouwens ook voor de dealer, deze moet zijn afspraken ook nakomen.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2015 om 09:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@molinda

Waarom haalt u dat stuk uit de Telegraaf aan?

se
door service iwvmaa - Jun 30, 2015 om 11:07
30 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Molinda,

Het aanbieden en verkopen van je auto is volledig gratis. Als jij biedingen krijgt waar je niet tevreden over bent is er niets aan de hand. Je gaat gewoon niet akkoord met het bod. Op het moment dat je wel tevreden bent over de geboden verkoopprijs, kun je akkoord gaan. Als je daadwerkelijk akkoord gaat dan ga je een bindende overeenkomst aan. We gaan er dan ook van uit dat je je aan die afspraak houdt. Mocht je dan de overeenkomst éénzijdig opzeggen, dan mag dat, maar dan is wel de consequentie dat je de kosten voor de annulering accepteert.
De verkoopprijs is een gegarandeerde prijs. Natuurlijk mag de koper wel controleren of het voertuig dat hij gekocht heeft conform de omschrijving is. Als hij dan mankementen constateert die niet gemeld waren, heeft hij het recht om hier rekening mee te houden, en een gewijzigde bieding te doen. Omdat we er op voorhand vanuit gaan dat iedere verkoper te goeder trouw is en het gebrek niet bij hem bekend was, mag hij de aangepaste verkoopprijs weigeren. Hij hoeft dus niet akkoord te gaan. Op dat moment zullen er nooit kosten berekend worden en wordt de verkoop kosteloos ontbonden.
Mocht je verdere vragen hebben kun je ons iedere dag van 8 tot 22 ur bereiken op 053-7600027.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

mo
door molinda - Jun 30, 2015 om 12:10
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jeroen,
Nogmaals dank, maar hierbij heb ik geen duidelijk antwoord op mijn vraag.

Als ik dus mijn auto voor de eerste keer weiger omdat ik vind dat hij meer waard is, zien jullie dat al snel als dat ik hem niet wil verkopen. Vervolgens, als ik het hieronder goed lees ben ik ten aller tijde gebonden aan jullie autohandelaren uit jullie systeem en ben ik verplicht om jullie het werk te laten doen om mijn auto te verkopen. Dus als ik nou zelf op eigen kracht een koper vind voor mijn auto, krijg ik dan ook die annuleringskosten gepresenteerd????

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2015 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@molinda

Er staat toch geen woord Chinees bij?

Als u het bod weigert, hoeft u geen annuleringskosten te betalen en staat het u verder vrij met die auto te doen wat u wilt.

Als u het bod accepteert, zit u aan de overeenkomst vast. Zo moeilijk is dat toch niet?

li
door liessie61 - Jul 24, 2015 om 22:05
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben slachtoffer geworden van de oplichterspraktijken van IWVMAA.
14 dagen geleden wilde ik graag mijn auto verkopen en kwam de site tegen en dacht: dat is makkelijk.
Al snel kreeg ik een reactie van een dealer in Rotterdam, maar omdat de auto niet zo lekker meer reed, heb ik daar maar vanaf gezien.
Heb toen zelf een recyclingbedrijf gebeld en die kwamen hem dezelfde dag nog ophalen, niet denkende meer aan IWVMAA.
Na een paar dagen kreeg ik een mailtje, of ik nog interesse had en dat ze een recyclingbedrijf hier in Spijkenisse hadden gevonden, die hem op konden halen, heb netjes een mailtje teruggestuurd, dat ik inmiddels de auto al door een ander bedrijf op had laten halen en een week hoorde ik niets.
Tot ineens vandaag mijn voicemail werd ingesproken door een alleraardigste dame, die mij wist te vertellen dat ik 300 euro moest betalen, dit ging om annuleringskosten, want ik had een verkoopovereenkomst met het recyclingbedrijf ik Spijkenisse en ik was de afspraak niet nagekomen en ik had nu de auto aan derden verkocht en dat had ik niet mogen doen.
Heb vandaag teruggebeld en alles uitgelegd, maar ik kreeg er geen speld tussen, ik had beter de algemene voorwaarden moeten lezen en dan moeten weten dat ik dit niet zomaar had mogen doen, zonder hun in kennis te stellen.
De dame bleef tot het laatst superaardig want daar zijn ze natuurlijk op getraind, ik echter, was op het laatst niet meer zo superaardig, schelden heb ik niet gedaan, maar heb wel gezegd dat ik hun een stelletje oplichters vind en heb toen maar opgehangen, hopeloos...
Mijn vraag is, kan dit zomaar? Kan iemand mij zomaar een rekening sturen van 300 euro?
Heb niets getekend, heb niets toegezegd van wat voor verkoopovereenkomst dan ook, dat maken hun ervan...ben hier behoorlijk boos over.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2015 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u op het bod ingegaan en hebt u een afspraak gemaakt?

li
door liessie61 - Jul 24, 2015 om 22:40
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ben niet ingegaan op een bod, heb niemand gesproken, dus ook geen afspraak gemaakt, zowel telefonisch niet als online...

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2015 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft: Ik kreeg een reactie van ern dealer in Rotterdam, maar omdat de auto niet meer zo lekker reed, heb ik daar maar vanaf gezien.

Waar hebt u van afgezien? Hebt u iets met die dealer afgesproken?

door 1953 - Jul 24, 2015 om 23:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Een warrig verhaal uwerzijds.

U heeft contact gezocht met ikwilvanmijnautoaf en er is een bod gedaan en er is een afspraak voor een bepaalde locatie gemaakt? U vond het bod van ... te mager en zag van de verkoop af?
Wat heeft dan annuleringskosten mee van doen? Heb wel vaker vernomen dat er zogenaamde annuleringskosten berekend zullen worden bij het afketsen van de verkooptransactie.

U kunt het beter op de veilingsite M... verkopen, heeft een betere opbrengst.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2015 om 23:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Misschien even de moeite nemen om te lezen? De auto is al weg.

ho
door hopetobehelping - Jul 25, 2015 om 07:07
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste liessie61,

als u geen overeenkomst bent aangegaan bent u uiteraard geen annuleringskosten of wat dan ook verschuldigd.
Leest u ook de eerdere reacties bij deze vraag.
Als ik u was zou ik ze eenmalig mailen (klantenservice@ikwilivanmijnautoaf.nl) dat u geen overeenkomst bent aangegaan en dat u derhalve niets gaat betalen. Geef geen verdere gegevens prijs buiten de gegevens die men van u heeft. U kunt nog aangeven dat als men meent dat u een koopovereenkomst bent aangegaan u daarvan gaarne het bewijs retour ontvangt.
Verder zou ik er als ik u was niet teveel aandacht meer aan besteden. Met bellen schiet u niet zo veel op, communicatie bij voorkeur zo zodat u het later nog aan kunt tonen (zwart op wit heeft).

Er zijn veel klachten over 'ikwilvanmijnautoaf'. Het is simpel, wie eist die bewijst.
Dus laat ze maar met bewijzen komen. Waarschijnlijk is het puur een poging om u onder druk te zetten en te proberen om u € 300,- afhandig te maken.
Erg bijzonder toch dat op uw voicemail ingesproken wordt dat u € 300,- moet betalen en dat dat niet netjes op papier of via email gebeurt.

li
door liessie61 - Jul 25, 2015 om 14:29
25 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heb ik de rekening toegestuurd gekregen en moet 298 euro betalen aan Dealer Direct uit Enschede, vanwege het niet leveren aan Auto Reclycling Spijkenisse...schandalig, weet nergens van...

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2015 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u niet op het bod bent ingegaan, hoeft u uiteraard niets te betalen.

Stuur dat bedrijf een mail, dat u niet op het bod bent ingegaan, dus dat u hen niets verschuldigd bent. Vermeld ook dat u de verdere rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.

En dan verder klaar met die club.

Alles zorgvuldig bewaren. Vreselijk bedrijf.

li
door liessie61 - Jul 25, 2015 om 16:33
25 Antwoorden / 0 Vragen

Heb verder niets met het bod gedaan van de dealer in Rotterdam, omdat de auto niet opgehaald zou worden, maar ik moest brengen, vervolgens heb ik zelf een bedrijf in handen genomen, die mijn auto op kwam halen voor 50 euro.
Daar heb ik ook verder niets van gehoord, vervolgens komen ze ineens met een reclyclingbedrijf die ik mijn auto op zou komen halen, daar weet ik dus helemaal niets van en heb ook geen contact met iemand daarover gehad, ze hebben mij wel een paar keer gebeld schijnt het, maar geen gehoor gekregen, ze zijn er waarschijnlijk vanuit gegaan, om zonder mijn toestemming dit maar te regelen.
Sorry voor het verwarde verhaal. hoop dat dit duidelijker is.
Het gaat er bij hun nu om, dat ik de auto aan derden heb verkocht en zogezegd niet heb geannuleerd, maar ik had helemaal geen afspraak, met helemaal niemand...
De eerste afspraak in Rotterdam, ben ik dus niet nagekomen, maar had daar ook niets meer van gehoord, in die tijd heb ik dus zelf een ander bedrijf gebeld, ik dacht nog: dat is makkelijker, dan hoef ik hem niet te brengen, maar nu komen ze ineens met het verhaal, dat de auto bij mij opgehaald had moeten worden en daar een afspraak voor had genaakt, ik weet dus nergens van....hoop dat jullie het nu een beetje snappen...

li
door liessie61 - Jul 25, 2015 om 17:31
25 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels mijn prullenbak nagekeken en tot mijn schrik zie ik dat ik wel degelijk een verkoopovereenkomst heb gesloten met ARS in Spijkenisse, dus denk dat ik de lul ben en erin ben getrapt.
Wat ik niet wist is dat ik zelf contact op had moeten nemen met dat bedrijf, heb de mail vast over het hoofd gelezen en heb toen zelf een ander bedrijf mijn auto op laten halen.
Heb nu dus de auto aan derden verkocht en in de voorwaarden staat, dat je dan annuleringskosten moet betalen ten bedrage van 300 euro.
Nu heb ik niets getekend, maar weet niet of ik hier nu aan vast zit en of dit rechtsgeldig is of dat ik hier nog onderuit kan komen...

ho
door hopetobehelping - Jul 25, 2015 om 17:54
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste liessie61,

de verkoopovereenkomst die u in uw prullenbak heeft gevonden, staat daar uw handtekening of bevestiging op ? Of is het alleen een uitgeprinte mail van ARS uit Spijkenisse die een bevestiging sturen dat u een verkoopovereenkomst met ze bent aangegaan ?
Wie eist, bewijst. Vraag om een bewijs dat u een verkoopovereenkomst bent aangegaan.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2015 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Brengt dat bedrijf uit Spijkenisse een bod uit? Hebt u dat bod geaccepteerd?

li
door liessie61 - Jul 25, 2015 om 19:35
25 Antwoorden / 0 Vragen

Heb al mijn mails nagekeken en kan nergens vinden dat ik een bod heb geaccepteerd.
Alles is online afgehandeld, ook het verkoopcontract, dus geen handtekening gezet, wel heb ik de verkoop dus blijkbaar bevestigd online, heb al het mailcontact inmiddels nagekeken.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2015 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u weet toch wel wat u gedaan hebt?

U hebt uw auto aangemeld en toen? Toen kreeg u een mail met een bod? Daar hebt u niet op gereageerd?

Dan is er geen deal.

Wat bedoelt u met: "wel heb ik de verkoop dus blijkbaar bevestigd online"?

Kreeg u dus een bedrag aangeboden en hebt u daar ja op geantwoord via de mail?

door 1953 - Jul 26, 2015 om 00:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 24 jul 2015, 23:53]@1953

Misschien even de moeite nemen om te lezen? De auto is al weg.

Wie zorgt hiervoor de nodige verwarring, vermeende aanname, gelet op uw reactie van za 25 juli jl.:
zaterdag 25 jul 2015, 19:55

Maar u weet toch wel wat u gedaan hebt?

U hebt uw auto aangemeld en toen? Toen kreeg u een mail met een bod? Daar hebt u niet op gereageerd?

Dan is er geen deal.

Wat bedoelt u met: "wel heb ik de verkoop dus blijkbaar bevestigd online"?

Kreeg u dus een bedrag aangeboden en hebt u daar ja op geantwoord via de mail?

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 09:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Liessie 61 schrijft op vrijdag al dat de auto door een ander bedrijf is opgehaald.

Ze wordt nu alleen achter de broek gezeten door ikvmaa.

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 13:03
25 Antwoorden / 0 Vragen

Juist, ik heb zelf een bedrijf opgezocht, om de auto op te laten halen, terwijl ik dus blijkbaar een verkoopovereenkomst had met IWVMAA, die voor mij een ander slooopbedrijf hadden gevonden.
Met één druk op de knop, zit je daar dus aan vast en dat wist ik niet.
In die tijd heb ik dus zelf de auto op laten halen, door een ander sloopbedrijf en dat had ik dus niet mogen doen ik hun ogen.
Ik heb volgens hun nu de auto aan derden verkocht en krijg nu een rekening van 300 euro, zogenaamde annuleringskosten, dat is eigenlijk het verhaal...
Heb inmiddels de rekening al binnen, mijn vraag is: kan ik hier nog onderuit komen en hoe moet ik dan te werk gaan?
Gelukkig heb ik een rechtsbijsstandsverzekering, dat zal ik in dit geval wel nodig hebben...

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Bent u akkoord gegaan met het bod in die mail?

Welke druk op de knop bedoelt u?

ho
door hopetobehelping - Jul 26, 2015 om 13:33
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste liessie61,

als ik u goed begrijp dan heeft u 'met de druk op de knop' een verkoopovereenkomst gesloten.
Als u een verkoopovereenkomst heeft gesloten dan zit u er aan vast.
U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandsverzekering (zou ik ook zeker doen) maar ik geef u weinig kans.
Bij het sluiten van de verkoopovereenkomst bent u akkoord gegaan met de voorwaarden (en dus ook met de annuleringskosten, 15% met een minimum van € 300,- lees ik in artikel 7 van de voorwaarden) en dan zit u er aan vast.

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 13:46
25 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar ben ik akkoord gegaan met het bod, hoewel ik die mail niet ben tegengekomen.
Wat ik niet wist, is dat ik zelf contact op moest nemen met dat bedrijf, dat heb ik niet gedaan.
Ik hoorde er dus niets meer van, dus heb ik zelf een ander bedrijf ingeschakeld.
Ben ook bang dat ik er aan vast zit nu en toch moet betalen, hoewel ik het wel heel misleidend vind, maar eigen schuld, had dus beter de voorwaarden moeten lezen, een goede leer voor de volgende keer, hier pakken ze me nu dus op...

ho
door hopetobehelping - Jul 26, 2015 om 13:57
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=liessie61 schreef op zondag 26 jul 2015, 13:46]Blijkbaar ben ik akkoord gegaan met het bod, hoewel ik die mail niet ben tegengekomen.

Beste liessie61,

dat is wel vrij essentieel natuurlijk. U bent wel of niet met het bod akkoord gegaan en bent dus wel of niet een overeenkomst aangegaan (en dat zit u er dus wel of niet aan vast).

Als u twijfelt of u wel een overeenkomst bent aangegaan vraag ikwilvanmijnautoaf dan om bewijs daarvan. Geef ze desnoods aan dat u niet betaalt omdat u geen overeenkomst bent aangegaan. Geef dan ook aan dat als ikwilvanmijnautoaf het anders ziet dat ze dan maar met het bewijs moeten komen.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat voor bod hebt u dan gehad per mail? En als u dat bod per mail hebt bevestigd, moet u die mail hebben.

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 16:19
25 Antwoorden / 0 Vragen

VERKOOPOVEREENKOMST
Geachte heer
Gefeliciteerd, u heeft bevestigd dat u uw OPEL CORSA - PJLJ94 (1647531) via Ikwilvanmijnautoaf.nl wilt verkopen aan: Ars (Auto Recycling Spijkenisse) B.v. te Spijkenisse.
Ikwilvanmijnautoaf.nl bevestigt dit middels deze verkoopovereenkomst.
U dient binnen 48 uur contact op te nemen met Ars (Auto Recycling Spijkenisse) B.v. via onderstaande gegevens:
Koper: Ars (Auto Recycling Spijkenisse) B.v. Lorentzweg 1 3208 LJ Spijkenisse Nederland
Tel: 0181613988

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 16:23
25 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd!

Beste J.h.

Hartelijk gefeliciteerd met de verkoop van jouw OPEL CORSA!
Ik ben blij dat we tot een verkoopprijs zijn gekomen waar jij tevreden mee bent.

Mijn naam is Marian en ik ben jouw contactpersoon bij de klantenservice. Samen met jou wil ik graag zorgen dat ook de verdere afhandeling van de verkoop van je auto soepel en vlot verloopt. Dus lukt het bijvoorbeeld niet goed om een afspraak met de dealer te maken of heeft de dealer vragen tijdens de overdracht? Ik ben er voor je! Voor alle vragen of onduidelijkheden, bel me op 053-7600027. En mocht ik toevallig niet aanwezig zijn? Ook René, Ria of één van mijn andere collega's helpen je graag. We zijn 7 dagen per week van 8 tot 22 uur bereikbaar!

Heb je geen tijd om me te bellen en heb je al wel een afspraak gemaakt met de dealer dan kun je me ook via onderstaande link op de hoogte brengen.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=liessie61 schreef op zondag 26 jul 2015, 16:19]VERKOOPOVEREENKOMST
Geachte heer
Gefeliciteerd, u heeft bevestigd dat u uw OPEL CORSA - PJLJ94 (1647531) via Ikwilvanmijnautoaf.nl wilt verkopen aan: Ars (Auto Recycling Spijkenisse) B.v. te Spijkenisse.
Ikwilvanmijnautoaf.nl bevestigt dit middels deze verkoopovereenkomst.
U dient binnen 48 uur contact op te nemen met Ars (Auto Recycling Spijkenisse) B.v. via onderstaande gegevens:
Koper: Ars (Auto Recycling Spijkenisse) B.v. Lorentzweg 1 3208 LJ Spijkenisse Nederland
Tel: 0181613988

Maar Liessie naar welke bevestiging verwijzen zij dan? Was er dan een bod? Of moest u een bedrag betalen om hem weg te laten halen?

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 16:29
25 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Annelies,

We hebben diverse malen geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen en enkele e-mails gestuurd om de levering van de Opel Corsa aan Auto Recycling Spijkenisse te bespreken. Tot op heden zijn we er echter niet in geslaagd je te pakken te krijgen.

Het kan zijn dat de Opel Corsa inmiddels is geleverd. Het kan ook zo zijn dat je besloten hebt de Opel Corsa niet meer te leveren aan Auto Recycling Spijkenisse of dat er op een andere manier een kink in de kabel is gekomen.

De maximale termijn voor de levering is inmiddels bijna bereikt, en we zouden het jammer vinden als we de verkoopovereenkomst moeten ontbinden. We hebben bepaalde afspraken vastgelegd in de overeenkomst, en zowel de koper als de verkoper moet deze afspraken nakomen om tot een voor alle partijen succesvolle transactie te komen. Mocht jij als verkoper deze verkoopovereenkomst willen ontbinden dan zijn hier kosten aan verbonden. En daar zit je vast en zeker niet op te wachten.

Zou je alsjeblieft zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op willen nemen om samen een oplossing te zoeken? Wij zijn 7 dagen per week te bereiken van 8.00 tot 22.00 uur op 053-7600027. We beantwoorden graag al je vragen en willen je helpen om de overdracht in te plannen bij de koper.

Wij horen graag van je!

Met vriendelijk groet,

Suzan

Op deze mail heb ik gereageerd, dat ik de auto inmiddels al verkocht heb.
Heb daarna een week niets van ze vernomen, totdat afgelopen zaterdag mijn voicemail werd ingesproken met het bericht dat ik 300 euro moest betalen.
Dacht dat met mijn antwoord de kous af zou zijn,

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 16:36
25 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer/mevrouw

U heeft zojuist uw voertuig aan ons verkocht na bemiddeling door de autoverkoopsite "ikwilvanmijnauto.nl", waarvoor onze hartelijke dank. U ontvangt van ikwilvanmijnautoaf.nl de verkoopovereenkomst waarin alle afspraken staan vastgelegd.

Graag willen wij u van extra informatie voorzien omtrent de afhandeling. Deze informatie vindt u in de bijlage 'Plannen van de overdracht'. Het belangrijkste is dat u ons niet hoeft te bellen, wij zullen u binnen vijf werkdagen bellen.

Mocht u naar aanleiding van dit overzicht nog vragen hebben dan horen we dat graag.

Wij zien uit naar de overdracht!

Met vriendelijke groet,
Team Autorecycling Spijkcity BV

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 16:37
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nooit iemand aan de telefoon gehad van dat bedrijf!

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet gaat niet om een telefoongesprek.

Vóór die mail met die zogenaamde verkoopovereenkomst, moet u een bod gehad hebben. Dat bod is vrijblijvend tot u accepteert.

Dus nogmaals, wat was dat bod en hebt u dat geaccepteerd? Per mail of telefoon?

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 17:00
25 Antwoorden / 0 Vragen

De email waarin ik een bod heb geactiveerd kan ik nergens vinden.
Ik probeerde nog via de site van IWVMAA mijn dossier in te kijken, maar die is inmiddels gesloten.
Ik weet het even niet meer...

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u die mail niet kunt vinden, kan u dan ook de mail niet vinden waarin het bod werd gedaan?

Kunt u zich niet herinneren wat er dan in dat bod zou moeten hebben gestaan?

Als u dat "bod" bijvoorbeeld moest bevestigen door op een link of zo te klikken, is er toch ook een uitgaande mail?

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u nu eens uw reactie van vrijdag 22.05 doorlees, daar heeft u het over een aanbieding van een bedrijf in Rotterdam. U schrijft verder, heb daar maar vanaf gezien. Dus blijkbaar hebt u dat bod niet geaccepteerd. En dat bod was dus voor u vrijblijvend.

Draag de hele correspondentie over aan uw rechtsbijstand verzekering en laat hen het verder afwikkelen.

li
door liessie61 - Jul 26, 2015 om 18:30
25 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me een beter plan Tijger, ik ben op zoek geweest, maar kan het nergens vinden.
Maar als je een bod accepteert, zit je er dus meteen aan vast heb ik begrepen?
Ik heb van het 1e bedrijf een bod gehad van 60 euro, dat heb ik niet geaccepteerd, maar kan daar geen correspondentie meer van vinden, van het 2e bedrijf ook niet, we komen er zo niet uit, bedankt voor je hulp Tijger, morgen maar bij de rechtsbijstand proberen...

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2015 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, als men een bod accepteert, zit men er aan vast. Maar als u dat niet gedaan hebt, hebben ze geen poot om op te staan.

Bedrijf staat uitermate slecht bekend. Al eens een keer uitgebreid item op tv geweest. En ook bij de Rijdende Rechter.

Hier op dit forum reageert ook vaak ene Jeroen, die zogenaamd alles in orde brengt als het fout gaat.

Dus schakel uw rechtsbijstand in. Succes verder.

door 1953 - Jul 27, 2015 om 00:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=liessie61 schreef op zondag 26 jul 2015, 16:29]
Beste Annelies,

We hebben diverse malen geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen en enkele e-mails gestuurd om de levering van de Opel Corsa aan Auto Recycling Spijkenisse te bespreken. Tot op heden zijn we er echter niet in geslaagd je te pakken te krijgen.

Het kan zijn dat de Opel Corsa inmiddels is geleverd. Het kan ook zo zijn dat je besloten hebt de Opel Corsa niet meer te leveren aan Auto Recycling Spijkenisse of dat er op een andere manier een kink in de kabel is gekomen.

De maximale termijn voor de levering is inmiddels bijna bereikt, en we zouden het jammer vinden als we de verkoopovereenkomst moeten ontbinden. We hebben bepaalde afspraken vastgelegd in de overeenkomst, en zowel de koper als de verkoper moet deze afspraken nakomen om tot een voor alle partijen succesvolle transactie te komen. Mocht jij als verkoper deze verkoopovereenkomst willen ontbinden dan zijn hier kosten aan verbonden. En daar zit je vast en zeker niet op te wachten.

Zou je alsjeblieft zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op willen nemen om samen een oplossing te zoeken? Wij zijn 7 dagen per week te bereiken van 8.00 tot 22.00 uur op 053-7600027. We beantwoorden graag al je vragen en willen je helpen om de overdracht in te plannen bij de koper.

Wij horen graag van je!

Met vriendelijk groet,

Suzan

Op deze mail heb ik gereageerd, dat ik de auto inmiddels al verkocht heb.
Heb daarna een week niets van ze vernomen, totdat afgelopen zaterdag mijn voicemail werd ingesproken met het bericht dat ik 300 euro moest betalen.
Dacht dat met mijn antwoord de kous af zou zijn,

U had beter, in mijn visie, op de mail c.q. de 'offerte' niet kunnen reageren.

Ze zullen u nu trachten te houden aan die zogenaamde annuleringskosten ad € 300.

De vraag blijft, voor velen, bent u op enigerleiwijze op attent gemaakt dat u een 'koopovereenkomst' zou zijn aangegaan? Waren u de voorwaarden vooraf bekend gemaakt dat er eventueel annuleringskosten aan verbonden zou kunnen zijn?

Enfin...wie eist, die bewijst!

li
door liessie61 - Jul 27, 2015 om 19:19
25 Antwoorden / 0 Vragen

1953: nee, ik wist hier niets van, van die annuleringskosten, ze hadden alleen gezegd dat er consequenties aan verbonden zaten, maar ze hebben mij nooit gezegd welke dat waren...
Nu verwijzen ze mij naar de voorwaarden, ik vind dit een beetje misleidend allemaal....

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2015 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt het bod toch niet geaccepteerd? Dan zijn er ook gern consequenties.

li
door liessie61 - Jul 27, 2015 om 19:37
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 27 jul 2015, 19:22]Maar u hebt het bod toch niet geaccepteerd? Dan zijn er ook gern consequenties.
Dat heb ik idd nergens terug kunnen vinden en hun hebben mijn dossier niet meer zeggen ze...
Dat zou ik wel eens in willen kijken voor de echte bewijzen...

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2015 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rare grapjassen dan, om het masr vriendelijk te houden. Als zij gern dossier meer hebben, zouden ze ook niets kunnen bewijzen. Helemaal mooi.
Dus op naar de rechtsbijstand.

ho
door hopetobehelping - Jul 27, 2015 om 20:10
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste liessie61,

als ikwilvanmijnautoaf geen dossier meer van u heeft dan niet betalen uiteraard.
Ik geloof er overigens niets van, dan zou het wel een erg grote bende daar zijn (alhoewel dat zou kunnen natuurlijk).
Snel uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen en blijf bij het standpunt dat u bewijs van ikwilvanmijnautoaf wilt dat u een overeenkomst bent aangegaan (aangezien u meent van niet).

se
door service iwvmaa - Jul 28, 2015 om 10:21
30 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Liessie61,

Dank voor je bericht op dit forum. Dit geeft me de gelegenheid om toch even met je in contact te komen.
Wanneer je je auto op onze site aanmeldt probeert één van onze medewerkers telefonisch contact met je op te nemen om het voertuig met je door te nemen. In jouw geval heb je je auto op 6 juli aangeboden en die dag hebben we ook je voicemail ingesproken. Ook zonder bemiddeling van onze makelaars kun je akkoord gaan op een bieding. Je krijgt namelijk altijd na 24 uur een bod per mail. Hier heb jij op 7 juli voor gekozen. Je hebt het bod bekeken en je bent akkoord gegaan met de verkoopprijs. Hiervoor moet je 2 x akkoord gaan. Eerst accepteer je de verkoopprijs waarna je je gegevens dient aan te vullen. Hierna moet je nogmaals je akkoord verzenden. Zoals in het grootste deel van de bij ons verkochte voertuigen zou ook jouw auto door de koper worden opgehaald. Zoals in de mail vermeld neemt de koper binnen 5 dagen contact met je op om een afspraak voor het afhalen te maken. Echter kon ook hij je niet bereiken.
Op 10 juli heb jij besloten om je voertuig aan iemand anders te verkopen ondanks dat je akkoord was gegaan met de bindende verkoopovereenkomst via o

se
door service iwvmaa - Jul 28, 2015 om 10:27
30 Antwoorden / 0 Vragen

Onze bemiddeling. Ook toen hebben we je per mail en telefonisch vele malen tevergeefs geprobeerd je te bereiken.Omdat we geen contact met je kregen zijn we er op 23 juli maar vanuit gegaan dat je je niet aan de gemaakte afspraken wenste te houden.
Nog steeds willen we graag met je in contact komen om te kijken naar een oplossing. We zijn hiervoor iedere dag bereikbaar van 8 tot 22 uur op 053-7600027.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jeroen

Is het dossier ineens boven water?

li
door liessie61 - Jul 28, 2015 om 12:21
25 Antwoorden / 0 Vragen

Jeroen:

Heeft het voor mij nut om nog te bellen, ik heb namelijk zaterdag al gebeld en we zijn daar niet uitgekomen, steeds word mij op de voorwaarden gewezen, die ik eerst had moeten lezen.
Als ik had geweten dat mijn auto opgehaald zou worden, had ik het zeker gedaan en geen ander bedrijf laten komen, maar ik ben ervan uit gegaan dat ik de auto moest brengen in Rotterdam.
Omdat de auto niet goed meer reed, heb ik toen zelf een bedrijf in handen genomen die hem wel bij mij thuis op kwam halen.
Ik wist niet dat ik eraan vast zat, is mij ook niet duidelijk gemaakt, en zeer zeker wist ik niets van deze hoge kosten die eraan verbonden zaten...
Wil best bellen, maar als er dan weer zo'n dame gaat zitten jijen en jouwen en alleen maar steeds op de voorwaarden wijst, die ik had moeten lezen, komen we er zeer zeker niet uit...

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem nou contact op met uw rechtsbijstand verzekering en laten die het afhandelen.

Al die contacten met die club maken het alleen maar erger.

li
door liessie61 - Jul 28, 2015 om 18:57
25 Antwoorden / 0 Vragen

Op het moment dat je hebt ingestemd met de verkoop van je voertuig en je ziet er vervolgens van af, dan ontvang je een annuleringsfactuur. De annuleringsfactuur bedraagt 15 procent van de overeengekomen verkoopprijs met een minimum van € 300

Ze zouden de auto voor 50 euro ophalen,15 procent van de overeengekomen verkoopprijs?
Hoe komen ze dan aan 300 euro?

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vergeet het woord minimum.

Maar stop er nu mee, laat uw verzekering het uitzoeken.

li
door liessie61 - Jul 28, 2015 om 19:17
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 28 jul 2015, 19:00]U vergeet het woord minimum.

Maar stop er nu mee, laat uw verzekering het uitzoeken.

Hm. ja, is ook zo, heb de zaak al aangegeven vanmiddag bij mijn verzekering.
Hoop dat ze er iets mee kunnen.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sterkte verder en succes.

li
door liessie61 - Jul 30, 2015 om 13:25
25 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is mij op dringende wijze na een zeer intimiderend telefoontje verzocht hier alle negatieve reacties weg te halen, ik zou anders ook nog eens op moeten draaien voor de door hun geleden kosten door mijn reclamatie voor het bedrijf...
Dacht dat we in een vrij land leefden?
Als ik (naar mijn idee) een negatieve ervaring heb met een bedrijf, mag ik daar toch wel melding van maken en daar is toch deze site ook voor?

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet ze niet meer telefonisch te woord staan en ook niet meer zelf reageren op mails of zo.

Het is een compleet belachelijk bedrijf met hun intimiderende praktijken. Dat is ook al diverse malen op tv in consumentenprogramma's behandeld.

Ze hebben geen poot om op te staan.

hutch
door hutch - Jul 30, 2015 om 14:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Nog steeds willen we graag met je in contact komen om te kijken naar een oplossing."

Hoewel dit 'bedrijfje' de suggestie wekt, dat er te onderhandelen valt, houdt die 'oplossing' bij hen altijd in, dat je gewoon het volle pond moet betalen.

".... hun hebben mijn dossier niet meer zeggen ze... Dat zou ik wel eens in willen kijken voor de echte bewijzen..."

En dat zij zeggen het dossier niet meer te hebben, willen zij mee aangeven dat er mogelijk bewijs in zit, die in uw voordeel kan werken. Maar u denkt toch niet dat zij dat aan u afgeven.....? Elk bewijs in uw voordeel (als dat er al is) 'verdwijnt' gewoon.... of is er zogenaamd nooit geweest. Uiteraard bewaren zij elk dossier van hun 'klanten'.

"Inmiddels is mij op dringende wijze na een zeer intimiderend telefoontje verzocht hier alle negatieve reacties weg te halen, ik zou anders ook nog eens op moeten draaien voor de door hun geleden kosten door mijn reclamatie voor het bedrijf..."

Tja..... dit zegt alles al over dit ***'bedrijfje'. En Jeroen op deze site maar vrolijk, vriendelijk verder blijven reageren. Maar eerlijk is eerlijk: hij durft tenminste nog te reageren.

Als Jeroen graag wil hebben dat de reacties verwijderd dienen te worden, zal hij toch echt de Kassa-redactie moeten benaderen..... Gelukkig (in de meeste gevallen) beslist een TS dat niet zelf.

En voor iedereen die telefonisch in contact komt met dergelijke 'bedrijfjes':
neem altijd elk gesprek op.

li
door liessie61 - Jul 30, 2015 om 15:20
25 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie Hutch!
Hier kan ik wel wat mee! (mag ik vast ook niet zeggen hier)

se
door service iwvmaa - Jul 30, 2015 om 16:14
30 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Liessie61,

Zoals ik ook reeds telefonisch heb aangegeven spijt het me dat je mijn gesprek als intimiderend hebt ervaren. Dat was zeker niet de bedoeling.
Altijd probeer ik alle problemen snel en goed op te lossen. Ook al hebben wij geen fouten gemaakt, toch zal ik altijd zoeken naar een oplossing. Natuurlijk maken wij ook fouten en die lossen we ook op. Inhoudelijk reageren doe ik in de regel niet omdat dat vaak ook niet in het belang is van de klager. In dit geval voel ik me toch genoodzaakt een aantal dingen op te helderen. Je heb je me zelf verteld dat je waarschijnlijk 2 bedrijven door elkaar haalt en dat wij helemaal de fouten niet gemaakt hebben. Natuurlijk verwacht ik dan ook van je dat je je onjuiste beweringen verwijderd.

Je hebt de bieding die je via onze site hebt gekregen 3x bekeken en daar zonder overleg met ons akkoord voor gegeven. Dit kan niet met een druk op de knop maar hiervoor geeft je eerst akkoord voor de voorwaarden en de verkoopprijs, daarna vul je je gegevens in en dien je nogmaals akkoord te geven op beide punten. Aan de hand van deze transactie heb je toen een overeenkomst gekregen waarin duidelijk staat dat de auto bij je gehaald zal worden. De verzending van deze overeenkomst is ook per SMS bevestigd. Deze mail heb je zeker gezien want de bijlage heb je in dit topic geplaatst. In overleg heb je dan samen met de koper drie weken de tijd om een datum voor het afhalen in te plannen. Echter heb je binnen 3 dagen de auto reeds aan een andere koper geleverd. Daarna hebben we nog meermaals telefonisch contact met je gezocht en per mail verzocht om contact op te nemen. Echter toen we na 16 dagen nog geen contact hebben gehad konden we niet anders dan de transactie annuleren.

Al met al een zowel voor jou als voor ons een vervelende situatie.

Met vriendelijke groet
Jeroen
Klantenservice

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2015 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weer zo'n praatje voor de vaak van Jeroen.

li
door liessie61 - Aug 6, 2015 om 17:04
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bereid om even een kleine rectificatie van mijn eerste verhaal te maken op het kassa-forum, het klopt dat in het begin 2 bedrijven door elkaar heb gehaald, het eerst bedrijf
kon ik de auto brengen, dat heb ik niet gedaan.

Daarna heb ik zelf een bedrijf in handen genomen om de auto op te halen, in die tussentijd, waarschijnlijk dezelfde dag hebben ze van IKWILVANMIJNAUTOAF, contact
met mij gezocht, waarschijnlijk ook telefonish, heb blijkbaar die dag ook "per ongeluk" dat contract getekend, wist zelf niet meer met wat voor bedrijven ik bezig was

De auto is die avond opgehaald en dacht dat daar ook meteen de kous wel af was, maar dat bleek dus niet zo te zijn bij IKWILVANMIJAUTOAF, want daar begon de ellende pas voor mij.
en dat allemaal voor een sloopauto t.w.v. 50 euro.
Ben het totaal niet eens met hun werkwijze, maar geef toe dat ik in het begin 2 bedrijven door elkaar heb gehaald....

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2015 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@liessie61

Ik hoop dat uw "publiekelijke boetedoening" ervoor zorgt, dat u in ieder geval niet, of niet geheel, die € 300 moet betalen.

ho
door hopetobehelping - Aug 6, 2015 om 20:11
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste liessie61,

als ik u was zou ik contact opnemen met uw rechtsbijstandsverzekering.

De reactie van Jeroen van 'ik wil van mijn auto af' is duidelijk: "Echter toen we na 16 dagen nog geen contact hebben gehad konden we niet anders dan de transactie annuleren". 'Ikwilvanmijnautoaf' geeft dus aan dat ze geannuleerd hebben. Dat is een mooie bekentenis en daar kan uw rechtsbijstandsverzekering dankbaar gebruik van maken.

li
door liessie61 - Aug 10, 2015 om 12:21
25 Antwoorden / 0 Vragen

Eerder heb ik op dit forum een aantal berichten over ikwilvanmijnautoaf.nl geplaatst. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat deze berichten niet terecht waren en dat er sprake was van een abuis van mijn zijde. Met de in rekening gebrachte kosten ben ik het nog steeds niet eens maar daar is inmiddels een regeling voor getroffen.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2015 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=liessie61 schreef op maandag 10 aug 2015, 12:21]Eerder heb ik op dit forum een aantal berichten over ikwilvanmijnautoaf.nl geplaatst. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat deze berichten niet terecht waren en dat er sprake was van een abuis van mijn zijde. Met de in rekening gebrachte kosten ben ik het nog steeds niet eens maar daar is inmiddels een regeling voor getroffen.

U gaat wel erg door het stof voor die club. Ik hoop dat u dat waard vindt, want die club is het echt niet waard.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 13:17
16772 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=service iwvmaa schreef op maandag 29 jun 2015, 12:58]Beste Molinda,

Bedankt voor je bericht.
Indien de koper je een gewijzigd bod doet, omdat de auto niet is als omschreven, dan ben je niet verplicht om daar mee akkoord te gaan. Je kunt dan zonder kosten de koop ontbinden. Indien de indruk is gewekt dat dat wel zo is dan spijt mij dat. Graag zou ik dan ook per mail op klantenservice@ikwilivanmijnautoaf.nl je gegevens krijgen zodat ik dat kan checken en er intern maatregelen tegen kan nemen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Klantenservice

Een merkwaardig antwoord: 'Je kunt dan zonder kosten de koop ontbinden'

(Ook) naar mijn mening is er helemaal geen koop als je een bod niet accepteert! De zin ervoor klopt dan.

Aan vraagsteller wel het advies; nooit iets verkopen waaraan zonder dat u dat meldt zaken mankeren, zoiets kan u goed opbreken (bijv. strafrechtelijk).g