jk
door jkoning Dec 12, 2011 om 20:43
Auto & vervoer

ANWB

Ik ben ANWB lid. Ik heb deze week een nieuwe Ford gekocht waarbij ook autoservice bij pech inbegrepen zit. Hierdoor zou ik geen gebruik meer hoeven te maken van de ANWB. Nu moet ik voor 15 december 2011 opzeggen anders ben ik lid tot 1 januari 2013. Mag dit? Ik zit nu vast aan een abonnement waar ik geen gebruik van maak. Overigens als mijn Ford assistance komt bij pech onderweg komt gewoon de ANWB, deze zijn hiervoor ingehuurd. Wat kan ik doen?

7376 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2011 om 20:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, de ANWB valt niet onder de nieuwe Wet van Dam. Verenigingen en Stichtingen vallen daar sowieso buiten. Heeft u enig idee (in de praktijk) als Ford assistance komt bij pech onderweg? U schrijft dan dat de ANWB komt, dus dit zou betekenen dat u Ford belt, dat die de ANWB bellen en dat er daarna geen verschil zou zijn (buiten het door u nu nog te betalen lidmaatschap). Heeft bovengenoemd lidmaatschap ook woonplaatshulp of heeft u dat zonder woonplaatshulp afgesloten? Ik zou de kosten en baten tegen elkaar afwegen en dan uw beslissing nemen om de ANWB compleet af te zeggen. U heeft alle tijd dit te overdenken want 15 november is altijd de peildatum van de ANWB, niet 15 december. Dus om uw vraag te beantwoorden: nee, op dit moment kunt u niets doen.

stacey
door stacey - Dec 12, 2011 om 20:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jkoning schreef op maandag 12 dec 2011, 20:43]Ik. Mag dit? Ik zit nu vast aan een abonnement waar ik geen gebruik van maak. Wat kan ik doen?

Ja, dat mag, het was tenslotte jouw keus een auto te nemen met ook een pech service...........
dat is dus niet hun probleem.
Weinig wat je kunt doen, op tijd opzeggen voor een volgend jaar.......

--Nu moet ik voor 15 december 2011 opzeggen anders ben ik lid tot 1 januari 2013.--
Je moet Voor november altijd opzeggen dus hoe kom je bij 15 dec. ?
Je bent te laat om nu nog op te zeggen voor lidmaatschapjaar 2012
dus je bent nu voor 2012 nog gewoon lid en verplicht te betalen.

rj
door rjw - Dec 12, 2011 om 21:04
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Zoals tenormin ook al zegt, kijk even heel goed naar de dekking van Ford Assistance in vergelijking met de ANWB dekking. Denk bijvoorbeeld aan dienstverlening in het buitenland.

T.o.v de andere kosten die je hebt als een (nieuwe) auto hebt vallen de ANWB kosten overigens in het niet. Dat is jaarlijks ongeveer 1,5 week afschrijving van je nieuwe Ford.

mo
door monseigneur - Dec 13, 2011 om 14:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Heer Koning,
Het opzegbeleid van de ANWB bied ruimte voor uw situatie. Daar de ANWB een contract heeft met Ford (lees: ANWB Wegenwacht komt u te hulp onderweg), kunt u het wegenwacht gedeelte van uw lidmaatschap nog beëindigen. Voor de ANWB is dit een kwestie van broekzak-vestzak.
Wat u moet doen is een kopie van een Ford Assistance contract (of pasje, of onderhoudsboekje) opsturen naar de ANWB. Stopt u er een begeleidend briefje bij, dat u daar u de Ford service heeft uw wegenwacht pakket wenst te beëindigen per 31-12-2011.
Als u dit doet, zal u volgend jaar slechts 17 euro kwijt zijn voor het losse lidmaatschap van de ANWB (Kampioen, kortingen, etc), in plaats van dubbel betalen voor pechdienst.
Stuurt u deze brieven naar:
ANWB Contact Center
Postzone H1C
Postbus 93200
2509 BA Den Haag

Succes, en met vriendelijke groet,
Monseigneur