j
door j gas Oct 6, 2010 om 14:10
Auto & vervoer

Anwb

ik heb dit jaar mijn auto en motor vervangen voor een andere auto en motor, met mijn eerste auto en motor heb ik een keer pechhulp gehad van de anwb, afgelopen zondag stond ik met een lege accu van mijn nieuwe motor, dus anwb gebeld. word er gezegd dat ik ,hou je vast , € 150 moet betalen omdat ik hulp vraag op een derde kenteken, omdat ik op een bepaalde tijd aanwezig moest zijn op mijn werk heb ik toegestemd,
wel nu, zijn er meer mensen die met deze schandalige praktijk te maken hebben gehad??

883 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur een brief naar de ANWB waarin je de zaak uiteen zet. Sluit kopie van het vrijwaringsbewijs van de eerdere auto bij en een kopie van de aankoopnota, zodat duidelijk vaststaat dat er vervanging heeft plaatsgevonden.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 6, 2010 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

j gas

Advies: neem even kontakt op met de juridische afdeling van de ANWB.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2010 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, deze maand: onze dochter reed met mijn auto, kwam stil te staan belde de wegenwacht.
Doordat zij niet meer thuis woont ( nog maar net het huis uit vanwege aangepaste woonruimte die zij nodig heeft) kon zij geen gebruik maken van mijn ww ab. en moest zij zelf eerst toestemming geven om die 150 euro boete te betalen, lid te worden van anwb en ook nog eens verplicht !!!! lid te worden van vervangende autoservice, en woonpklaatsservice.!! inclusief het abonement van 2011 Zij heeft zelf niet eens een auto dus thuishulp - woonplaats service op haar adres is gewoon belachelijk en een vervangende auto ook, immers ik rij haar altijd naar waar ze wezen moet. en mijn auto is nog geen drie jaar oud.
In al de 40 jaar dat we lid zijn hebben we welgeteld 4 keer de anwb nodig gehad en vandaag dan..... .
Daarbij leuke vermelding dat ik een tijd terug anwb gebeld had met de vraag als dochter in de auto rijd dan ook hulp krijgt, ja geen probleem, niets vermeld over leeftijd en uitwonend.!! weet ik 100% zeker.
Vandaag dus gebeld met de anwb, krijg als reactie ouder dan 20 jaar ( was dochter toen ik gebeld had met de vraag over hulp ook ) en zij woont niet meer thuis, verteld waarom ze niet meer thuis woont, maakt niets uit).
diegene die bij de praatpaal de telefoon aanneemt die beslist over het abonnement, die dringt je dus even woonplaatshulp en vervangend vervoer door je ... zonder dat je een kant uitkan.
Mijn man kon er ook niet heenrijden want dochter stond al anderhalf uur in de file vanwege een zwaar ongeval, dus dat was geen optie
tevens drukken ze je een abo door voor nog een vervolg jaar 2011
ANWB is mij voor het komende jaar kwijt, kan gelukkig nog net opzeggen.
ga vanavond op zoek naar andere mogelijkheden.
eerst de aangetekende brief nog schrijven, ben hier echt des duivels over, dit is zo een misbruik maken van ...vooral het woonplaats gebeuren en vervangend vervoer
marlene