my
door mystyca Jul 3, 2013 om 09:23
Auto & vervoer

Anwb Betalingsregeling

Enige tijd geleden ben ik met pech langs de weg komen te staan en noodgedwongen dus de anwb gebeld , Deze is direct gekomen en hierover dus ook geen klachten , wel een klacht over de kosten en mogelijkheden tot betaling hiervan , ik heb bij thuiskomst direct gebelt met de vraag od het nog te annuleren was daar ik zelf geen auto bezit ( pech was met een geleende auto wiens eigenaar zelf al lid is van de anwb ) , dit was niet mogelijk helaas , tevens gelijk geinformeerd naar een betalingsregeling , waarop de reactie was dat ik het beste kon wachten tot de incasso mislukt was en ik de eerste brief ontvangen had , daarna even bellen om alsnog een betalings regeling te treffen , zo gezegd , zo gedaan , nu net dit telefoontje gedaan waarop en simpelweg wordt gezegd , mevr helaas u moet dit bedrag in 1 keer voldoen en wel direct , ik heb deze persoon getracht uit te leggen dat dit onmogelijk is daar ik samen met mijn zoon moet rondkomen van een bijstandsuitkering , maar dit interesseerde deze persoon duidelijk niet , Nu is dus mijn vraag wat ik nu nog kan doen , rekeningen zullen nu alleen maar hoger gaan worden daar de anwb niet bereid is een betalingregeling op te zetten , en mr mij zelfs eigenlijk al heeft verteld dat als ik niet nu betaal de rekening zo ongeveer zal verdubbelen voor hij naar het incassobureau gaat , Help !!!!

7943 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2013 om 09:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Probeer het per brief. Verzoek de anwb nogmaals om een betalingsregeling. Leg de situatie nog eens uit en vraag uitdrukkelijk om een schriftelijke reactie. Dateer uw brief.
Aan de telefoon word je altijd afgescheept.

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2013 om 14:35
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Leg het inderdaad nog eens uit per brief, zoals zoekster zegt, en begin met betreft lidmaatschap nummer van degene die wel bij de ANWB aangesloten is .
Hoewel ik bang ben dat met dit logge apparaat het niet prettig "zaken doen" is. Wel zou ik u aanraden om de rekening, zonder dat het op incasso aan te laten komen, te betalen. Dan heeft u dat in ieder geval niet aan de broek hangen. Iemand misschien die u het geld zou kunnen lenen?

getty
door getty - Jul 3, 2013 om 15:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas voor u is een betalingsregeling niet afdwingbaar. U bent verplicht een nota binnen een gestelde termijn volledig te voldoen. Als de anwb een regeling niet wil, dan zult u of moeten betalen, of het naar het incassoburo laten gaan inclusief extra kosten en dan met hun een regeling afspreken. Vaak kan dat wel.

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2013 om 16:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar de rekening verdubbelt niet hoor. Dat was maar wat bangmakerij van die figuur aan de telefoon. De incassokosten van een rekening tot 2500 euro is 15% van de gevraagde som met een minimum van 40 euro. En eerst moet nog een betalingsherinnering worden verzonden waarin u 14 dagen de tijd krijgt om de rekening te voldoen en op die betalingsherinnering moeten tevens de incassokosten correct zijn weergegeven, die volgen indien er niet wordt betaald.

Mocht het u lukken alsnog een betalingsregeling te treffen, dan moet u wel altijd precies op tijd de termijnen betalen, geen dag later, anders vervalt de betalingsregeling meteen en is de som alsnog direct opeisbaar.

sw
door swat1500 - Jul 4, 2013 om 00:48
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin,

Die actie zal weinig zin hebben. Het ANWB lidmaatschap geeft geen recht op hulp langs de weg bij pech. Daartoe zal je echt ook nog lid van de Wegenwacht moeten zijn. Daarnaast zijn beide lidmaatschappen persoonsgebonden en niet auto gebonden. Het argument dat de eigenaar van de auto wel lid was van ANWB is derhalve niet relevant.

me
door mein33 - Jul 4, 2013 om 10:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft zelf de hulp van de ANWB-wegenwacht ingeroepen en de rekening voor de verleende hulp zal moeten worden betaald. De ANWB zal (bijna) zeker geen betalingsregeling met u treffen.
U moet echter wel tijdig de rekening betalen om verdere bijkomende kosten te vermijden.
Het zou een stuk eenvoudiger zijn, hoe vervelend misschien ook, om het noodzakelijke bedrag te lenen van familie of de eigenaar van de defect graakte auto. Wel goede en schriftelijk vastgelegde afspraken maken.
Zo enorm groot zal het bedrag niet zijn, maar wel vervelend als het er even niet is.

my
door mystyca - Jul 4, 2013 om 12:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geld lenen is helaas echt geen optie , wij staan er echt alleen voor , ''

Even ter verduidelijking voor Mein33 , IK heb ook nooit beweerd dit bedrag niet te willen betalen , ik ben het er niet meeeens , maar begrijp dat ik deze verplichting ben aan gegaan .

En aan de informatie van swat1500 kan ik weinig halen daar ik dit zelf al neer heb gezet in het orginele verhaal , ik heb ook niet beweerd dat ik niet begrijp dat dit persoonsgebonden is , maar had gehoopt op iets meer begrip van de kant van de anwb met die vermelding , omdat de kans klein is dat ik nogmaals gebruik van hun diensten moet maken en het dus voor hun weinig risico opleverd om een betalingregeling te treffen

Ik weet dat het via een incasso bureau idd makelijker is om een betalingsregeling te treffen, maar ik ben bijna klaar met mijn Bkr registratie en wil hier niet weer 5 jaar aan vast zitten wat dus ongetwijfeld gebeurt als ik met een incasso bureau in zee ga

Verder wil ik graag even reageren op het negatieve standpunt wat een hoop antwoorden hebben ,

Ik weet heel goed dat ik een overeenkomst ben aan gegaan , dat ik hiervoor moet betalen en dat de anwb niet verplicht is om een betalingregeling met mij te treffen , DIT HOEF IK DUS OOK ECHT NIET MEER TE HOREN ,

Ik zou graag nuttige ideeen horen zoals van zoekster , bedankt allen

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2013 om 12:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog even een toevoeging op mijn vorige reactie. Vraag om de betalingsregeling zowel per brief, maar ook per mail als u een mailadres heeft van de administratie.
Vermeld in uw verhaal dat u aan de telefoon in eerste instantie de indruk was gegeven dat u een betalingsregeling kon treffen als u wachtte tot de incasso was mislukt.
En vooral niet vergeten te verzoeken om een schriftelijke reactie, bijvoorbeeld binnen 10 dagen.

(Eventueel kunt u zelf een voorstel doen. Als u bijvoorbeeld 300 euro moet betalen, doe dan een voorstel van 3 termijnen van 100 euro. Maak het dan niet te gek met een (in dit voorbeeld) voorstel van 10 termijnen van 30 euro, daar zullen ze nooit mee akkoord gaan en dan helemaal geen trek meer in een betalingsregeling hebben)

me
door mein33 - Jul 4, 2013 om 18:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er is door niemand negatief gereageerd op uw vraag.
Er zijn meerdere opties gegeven om tot een betalingsregeling met de ANWB te komen evenals voorstellen om het geld voor de nota te lenen.
Dat de reacties u niet brengen wat u zou willen horen daar kan geen respondent iets aan doen.
U zult echt met de ANWB tot overeenstemmining moeten komen.
Ik hoop voor u dat u een passende oplossing zult vinden.