po
door ponpon Nov 28, 2013 om 20:00
Auto & vervoer

ANWB LIDMAATSCHAP OPZEGGEN

Ik heb vandaag de factuur ontvangen van het ANWB lidmaatschap voor 2014, ik heb geen auto meer en wilde dit graag beëindigen maar kreeg als reactie dat ik dit voor 15 november had moeten doen en mijn lidmaatschap pas per 31-12-2014 wordt beëindigd, fijn dat automatisch verlengen. Ook kreeg ik geen soepele betalingsregeling, het volledige bedrag moet voor 1-2-2014 gestort zijn anders komen er aanmaningskosten. Ze geven aan zich als stichting niet aan de Wet van Dam te moeten houden, maar klantvriendelijk is anders.

14158 35 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2013 om 20:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ponpon,

Weet niet wat je vraag nu is, maar ze hebben wél gelijk.
Je had de Voorwaarden moeten lezen.
Lidmaatschap is voor een jaar en je moet vóór 15 november opzeggen.
Dat staat allemaal duidelijk op de site.
'Vraag' is hier al vele malen voorbij gekomen.

Kijk ter info ook eens bij deze TIP.

Met vr.gr.

po
door ponpon - Nov 28, 2013 om 20:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je reactie.

Ik had niet echt een vraag, vroeg me af of het allemaal wel klopte en dat heb je bevestigd.
Hopelijk zijn anderen wel zo slim om tijdig op de website te kijken.

ma
door maarten heest - Nov 28, 2013 om 21:46
463 Antwoorden / 0 Vragen

De ANWB is een vereniging en je moet als lid, net als bij de voetbalvereniging of de tennisclub, voor een bepaalde datum opzeggen. Niks bijzonders of klantonvriendelijks aan. Staat in de voorwaarden van de ANWB en ook nog eens op het ANWB pasje.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2013 om 22:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ponpon schreef op donderdag 28 nov 2013, 20:44]Dankjewel voor je reactie.

Ik had niet echt een vraag, vroeg me af of het allemaal wel klopte en dat heb je bevestigd.
Hopelijk zijn anderen wel zo slim om tijdig op de website te kijken.

Dit komt ieder jaar voorbij, dus u bent echt niet de eerste en zeker niet de laatste die hier (te laat) achterkomt.

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2013 om 22:32
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als je je aanmeld staat er als eerste op het scherm dat je je vóór de 15 de november moet opzeggen.

Off Topic: deze keer komt de vraag met de baard vrij laat.

costnix
door costnix - Nov 29, 2013 om 12:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Off off topic. Maar wel vóór Sinterklaas :-P

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2013 om 14:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ponpon schreef op donderdag 28 nov 2013, 20:44]Dankjewel voor je reactie.

Ik had niet echt een vraag, vroeg me af of het allemaal wel klopte en dat heb je bevestigd.
Hopelijk zijn anderen wel zo slim om tijdig op de website te kijken.

Tja, het zijn natuurlijk wél handige jongens.
Volgens mij is hier over nagedacht .....
Het zou toch handiger zijn als de opzegging gewoon vóór 1 december zou moeten, dus 1 maand van te voren zoals gebruikelijk bij de meeste abonnementen met opzeggingstermijn.
Nu zijn er toch redelijk veel mensen die NET te laat zijn en dan dus weer voor een jaar moeten betalen.

Goed weekend.

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2013 om 14:19
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als de mensen die willen opzeggen in 2014 nu gewoon een reminder in de telefoon zetten op 1 nov 2014 lidmaatschap opzeggen?

ta
door tazzzzzzie - Dec 1, 2013 om 11:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat in kleine letters op je factuur dat je voor 15 november moet opzeggen, daarnaast schijnt er een vooraankondiging te zijn in de Kampioen K10/11.
Toch krijg je je factuur pas toegezonden op 21 november, vaak een moment dat mensen pas denken aan hun lidmaatschap waar ze een jaar daarvoor hebben betaald.
Ik ben van mening dat een bedrijf dat naar eer en geweten wilt handelen prima die 15 november kan aanhouden als opzegtermijn maar stuur dan je factuur rond 1 november al toe. Dan hebben mensen in ieder geval nog 2 weken om op te zeggen of te wijzigen. Want zo is het ook; wil je je service naar beneden toe schroeven dan gaat dat pas een jaar later in (in dit geval 01-01-2015) maar wil je je service omhoog schroeven, dan gaat dat direct in.

Op deze manier krijgen ze een hoop negatieve berichten en zullen hun leden alleen maar afnemen. Mensen gaan opzeggen en zullen nooit weer lid worden.

ta
door tazzzzzzie - Dec 1, 2013 om 11:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Denk er daarnaast om dat de ANWB als streven het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland wil zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2013 om 11:58
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Let eventueel op de combinatie ANWB lidmaatschap en een eventuele ANWB - Visa Creditcard.
Antwoord op de vraag: gewoon nu opzeggen, dan wordt het ook niet meer vergeten.

mahadma
door mahadma - Dec 1, 2013 om 12:57
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Tazzie, als je je aanmeldt, staat er als eerste en zeker niet in kleine letters, dat de je voor 15-11 moet opzeggen. Het is daarom ook logisch dat ze pas acceptgiro's gaan sturen / incasseren ná de 15 de. Dan kan je iedereen die kennelijk lid wil blijven, de rekening voor het volgend jaar sturen.

Let je zelf niet op, om op tijd op te zeggen, tja, dan is het natuurlijk ook weer logisch om in dit geval de ANWB de schuld te geven dat je zelf wat vergeten bent .... Welk bedrijf / vereniging stuurt wèl zijn leden een memo: "moet je niet opzeggen?". Geen één. Gewoon zelf logisch nadenken en als je iets niet vergeten moet, wil of kan, zet een memo met datumalarm in je telefoon, 2 maanden voor deadline.

el
door elkedelan - Dec 30, 2013 om 13:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb geen auto meer en wil op 30 december mijn lidmaatschap opzeggen.
Ik zoek op de site met zoekterm 'lidmaatschap opzeggen' en zie hetvolgende:

U kunt uw lidmaatschap opzeggen door te bellen met onze medewerkers op het Contact Center op telefoonnummer 088 269 22 22. Zij zullen uw opzegging verwerken. Uw opzegging wordt verwerkt per eind 2014. Uw heeft dus nog het gehele jaar recht op pechhulp.

Dus ik bel en krijg te horen dat ik voor 2014 alsnog 83 euro moet betalen!
Bij bovenstaande antwoord staat niks vermeld over 15 november, want dat is volgens de mevrouw aan telefoon de uiterlijke datum voor opzegging.
Volgens haar staat het in de voorwaarden. Waarschijnlijk is dit zo, maar op de site staat het niet duidelijk aangegeven.

Ik vind het een slechte service van de ANWB, ze dekken zich in door dit soort voorwaarden te vermelden in kleine lettertjes.
Als lid van een organistie/vereniging kan je onmogelijk alle regeltjes weten van alle organisties waar je lid bij bent.
Wat de ANWB doet vind ik diefstal, ingedekt door kleine lettertjes

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2013 om 13:10
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Elkedelan,

er staat op je pasje aan de achterzijde duidelijk vermeld dat je vóór 15 november van het lopende jaar moet opzeggen. Er staat bij aanmelden op alle papieren en schermen, dat je vóór 15 november moet opzeggen. Er staat in de Kampioen gepubliceerd, dat je vóór 15 november moet opzeggen. In de verschillende media (faceboek, vra.kassa enz) wordt jaarlijks de ANWB opzeg blues gedraaid door mensen die ondanks alles te laat zijn.

Dit bovenstaande is geen slechte service van de ANWB, maar gewoon NIET lezen van de ANWB leden. "Als lid van een organistie/vereniging kan je onmogelijk alle regeltjes weten van alle organisties waar je lid bij bent. Wat de ANWB doet vind ik diefstal, ingedekt door kleine lettertjes". Eerlijkheidshalve kan ik mij niet vinden in uw opmerking, ze laten het op alle voor hen mogelijke manieren weten en niets geen kleine lettertjes. Gewoon LEZEN. U kunt toch moeilijk verwachten dat ze alle leden persoonlijk een brief sturen, boven alle uitingen die ze al doen, of u wel of niet lid wilt blijven .........

edrick3
door edrick3 - Dec 30, 2013 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo elkedelan,

..... maar op de site staat het niet duidelijk aangegeven......
Kwestie van goed lezen, er staat toch echt (en niet in kleine lettertjes):

Looptijd

Het lidmaatschap loopt van 1 januari tot en met 31 december en wordt automatisch verlengd tegen de dan geldende voorwaarden en prijzen, tenzij de ANWB voor 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar mijn schriftelijke opzegging/wijziging onder vermelding van het lidmaatschapsnummer heeft ontvangen.
(Klik hier.)

Met vr.gr.

el
door elkedelan - Dec 30, 2013 om 13:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 30 dec 2013, 13:10]@Elkedelan,

er staat op je pasje aan de achterzijde duidelijk vermeld dat je vóór 15 november van het lopende jaar moet opzeggen. Er staat bij aanmelden op alle papieren en schermen, dat je vóór 15 november moet opzeggen. Er staat in de Kampioen gepubliceerd, dat je vóór 15 november moet opzeggen. In de verschillende media (faceboek, vra.kassa enz) wordt jaarlijks de ANWB opzeg blues gedraaid door mensen die ondanks alles te laat zijn.

Dit bovenstaande is geen slechte service van de ANWB, maar gewoon NIET lezen van de ANWB leden. "Als lid van een organistie/vereniging kan je onmogelijk alle regeltjes weten van alle organisties waar je lid bij bent. Wat de ANWB doet vind ik diefstal, ingedekt door kleine lettertjes". Eerlijkheidshalve kan ik mij niet vinden in uw opmerking, ze laten het op alle voor hen mogelijke manieren weten en niets geen kleine lettertjes. Gewoon LEZEN. U kunt toch moeilijk verwachten dat ze alle leden persoonlijk een brief sturen, boven alle uitingen die ze al doen, of u wel of niet lid wilt blijven .........

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2013 om 13:35
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Elkedelan,

u hoeft niet te Quoten, gewoon in het vlak Reageren uw tekst typen, naar beneden scrollen, en klikken op Reageer rechts onderaan.

el
door elkedelan - Dec 30, 2013 om 13:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, het staat vermeld op de site, maar....

Als ik de zoekterm 'lidmaatschap opzeggen' intyp en de datum 15 november komt niet in beeld vind ik dat slechte informatie.

Daarnaast is het niet per direct kunnen opzeggen van een abonnement slechte service. De enige die hier wat aan heeft is de ANWB. Zij zullen ongetwijfeld van vele ongewenste leden nog een jaar lidmaatschap automatisch incasseren. Niet netjes van de ANWB.

De boze reacties op mijn bericht begrijp ik niet.
Het lijkt me goed dat de ANWB verandering brengt in hun beleid en zich klantvriendelijker opstelt.

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2013 om 13:54
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Daarnaast is het niet per direct kunnen opzeggen van een abonnement slechte service.

De ANWB is een vereniging met jaar lidmaatschap.

Zij zullen ongetwijfeld van vele ongewenste leden nog een jaar lidmaatschap automatisch incasseren.

Als je gewoon leest en of een reminder in je telefoon zet dat je 1-11-2014 je lidmaatschap opzegt is er niets aan de hand.

Niet netjes van de ANWB.

Dit begrijp ik niet, "het lid" maakt een fout, en dus is het niet netjes van de ANWB.

Het lijkt me goed dat de ANWB verandering brengt in hun beleid

Ze zijn sinds het einde van de tweede wereld oorlog een vereniging (met alle voorwaarden), waarom moet de ANWB dit veranderen, als "men" niet leest?

De boze reacties op mijn bericht begrijp ik niet.

Dit is de jaarlijke Anwb blues van spijtoptanten en "men" geeft altijd "de ander" de schuyld, terwijl "men" gewoon zelf moet opletten.

Advies? Nu meteen opzeggen, dan kan je het niet meer vergeten.

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 13:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 30 dec 2013, 13:54]

Advies? Nu meteen opzeggen, dan kan je het niet meer vergeten.
Dat kan dus niet, je mag het pas vanaf juni opzeggen.
(had ik in een andere topic gelezen)

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2013 om 14:16
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Na intoetsen op Google: Opzeggen ANWB + enter:

"Wegenwacht opzeggen - ANWB

www.anwb.nl › Wegenwacht › service?

Wilt u uw Wegenwacht Service opzeggen? Let op: opzeggingen moeten vóór 15 november van het lopende jaar door ons ontvangen zijn.

Na telefonische informatie bij de ANWB, blijkt dat je NU kunt bellen en kunt opzeggen met eind datum 31-12-2014.

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 14:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik had het hier van

klik HIER

In de openingstopic. Ik ging er vanuit dat de vraagsteller de waarheid sprak.

Einddatum december 2014 lijkt me overigens al een gepasseerd station.

tenormin
door tenormin - Dec 30, 2013 om 14:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=elkedelan schreef op maandag 30 dec 2013, 13:45]Ja, het staat vermeld op de site, maar....

Als ik de zoekterm 'lidmaatschap opzeggen' intyp en de datum 15 november komt niet in beeld vind ik dat slechte informatie.

Daarnaast is het niet per direct kunnen opzeggen van een abonnement slechte service. De enige die hier wat aan heeft is de ANWB. Zij zullen ongetwijfeld van vele ongewenste leden nog een jaar lidmaatschap automatisch incasseren. Niet netjes van de ANWB.

De boze reacties op mijn bericht begrijp ik niet.
Het lijkt me goed dat de ANWB verandering brengt in hun beleid en zich klantvriendelijker opstelt.

Leest u HIER wat Martijn van Dam zelf vind over het handelen van de ANWB. Flink eindje naar beneden scrollen. Maar ook hij kan de ANWB helaas niet dwingen.

an
door angelino24 - Nov 22, 2014 om 13:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar hebben we een lease auto gekregen en wilden geen gebruik meer maken van ANWB. Wij kregen toen de melding dat dit niet meer mogelijk was en dat het alleen kon tot 15 november 2013. De dame die mij toen te woord stond heeft gezegd dat ze ons uit het systeem zou halen en dat wij voor het jaar 2015 niet meer hoeven te betalen.

Vandaag kreeg ik het blad Kampioen en dacht laat ik voor de zekerheid bellen met ANWB want je weet maar nooit. En ja hoor kreeg weer een dame aan de lijn die zegt dat wij net weer te laat zijn met opzeggen!!! Terwijl vorig jaar werd gezegd dat dit geregeld zou zijn... Ik kon mijn oren niet geloven en heb gezegd dat wij hier absoluut niet mee eens zijn en dat wij dus ook niet over zullen gaan op betalen. Maar dat kon niet want nu werd automatisch ons abonnement weer verlengd voor het jaar 2015... En dat als we klachten hebben het via formulier moeten afhandelen... En dat zij een vereniging zijn en dat niet kunnen restitueren... Ik ben sprakeloos... Wat zij ook weer tegen mij zei is dat ze ook verder geen communicatie verder terug kan vinden maar dat zij het voor nu wel in het systeem kan zetten dat we het nu hebben opgezegd... IK BEN ZO BOOS!!!

Dit is de reinste oplichterij... Niet normaal... Je kan gewoon geen geld terugkrijgen??? Belachelijk...

Wat kan ik hier nou mee?

mahadma
door mahadma - Nov 22, 2014 om 13:51
11520 Antwoorden / 51 Vragen

U behoort van een opzegging een bevestiging te krijgen. Als je die niet ontvangt, moet je aan de bel trekken. Neem per mail contact op met de ANWB en leg de situatie uit op een andere toonzetting als oplichters. Met stroop vang je meer vliegen als azijn.

Overigens, Dit is de reinste oplichterij, als er een fout wordt gemaakt, dan is dat niet direct oplichterij. De tegenhanger van oplichting is smaad (=strafbaar) en je kan en mag niet zomaar iemand van oplichting beschuldigen.

an
door angelino24 - Nov 22, 2014 om 13:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

ok geen reinste oplichterij, maar hoe is dit nu mogelijk?

mahadma
door mahadma - Nov 22, 2014 om 13:55
11520 Antwoorden / 51 Vragen

U behoort van een opzegging een bevestiging te krijgen. Als je die niet ontvangt, moet je aan de bel trekken. U heeft kennelijk geen bevestiging opzegging gekregen èn niet aan de bel getrokken. Dus is kennelijk de fout in de administratie blijven staan en dus krijgt u de rekening. doe als ik omschreven heb op zaterdag 22 nov 2014, 13:51

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 14:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=angelino24 schreef op zaterdag 22 nov 2014, 13:53]ok geen reinste oplichterij, maar hoe is dit nu mogelijk?
Kunt u op geen enkele wijze aannemelijk maken dat u vorig jaar heeft opgezegd? Misschien nog telefoonrekeningen met daarop belgegevens dat u met de ANWB heeft gebeld rond deze tijd vorig jaar?

Vraag in ieder geval een bewijs van opzegging nu.

an
door angelino24 - Nov 22, 2014 om 14:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ok ik zal het proberen per mail of telefonisch? Want ik heb ze net aan de lijn gehad, maar ik ben er nog steeds van onder de indruk want een bedrag van 108 euro is nog al wat tegenwoordig...

mahadma
door mahadma - Nov 22, 2014 om 14:15
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ok ik zal het proberen per mail of telefonisch? Want ik heb ze net aan de lijn gehad, maar ik ben er nog steeds van onder de indruk want een bedrag van 108 euro is nog al wat tegenwoordig...

U behoort van een opzegging een bevestiging te krijgen. Als je die niet ontvangt, moet je aan de bel trekken. U heeft kennelijk geen bevestiging opzegging gekregen èn niet aan de bel getrokken. Dus is kennelijk de fout in de administratie blijven staan en dus krijgt u de rekening. doe als ik omschreven heb op zaterdag 22 nov 2014, 13:51

Neem per mail contact op met de ANWB en leg de situatie uit op een andere toonzetting als oplichters. Met stroop vang je meer vliegen als azijn.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 14:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 22 nov 2014, 14:15]Ok ik zal het proberen per mail of telefonisch? Want ik heb ze net aan de lijn gehad, maar ik ben er nog steeds van onder de indruk want een bedrag van 108 euro is nog al wat tegenwoordig...

U behoort van een opzegging een bevestiging te krijgen. Als je die niet ontvangt, moet je aan de bel trekken. U heeft kennelijk geen bevestiging opzegging gekregen èn niet aan de bel getrokken. Dus is kennelijk de fout in de administratie blijven staan en dus krijgt u de rekening. doe als ik omschreven heb op zaterdag 22 nov 2014, 13:51

Neem per mail contact op met de ANWB en leg de situatie uit op een andere toonzetting als oplichters. Met stroop vang je meer vliegen als azijn.

Waarom maak je geen gebruik van quotes? Erg onduidelijk zo.

an
door angelino24 - Nov 22, 2014 om 14:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zijn quotes

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 14:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=angelino24 schreef op zaterdag 22 nov 2014, 14:24]Wat zijn quotes
Wat u hierboven ziet staan in het grijze vlak is een quote, een uitspraak van een ander letterlijk weergegeven.

Het is zo heel duidelijk dat u aan mij vraagt wat een quote is en dat ik er antwoord op geef.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 23, 2014 om 14:05
16774 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=ponpon schreef op donderdag 28 nov 2013, 20:00]Ik heb vandaag de factuur ontvangen van het ANWB lidmaatschap voor 2014, ik heb geen auto meer en wilde dit graag beëindigen maar kreeg als reactie dat ik dit voor 15 november had moeten doen en mijn lidmaatschap pas per 31-12-2014 wordt beëindigd, fijn dat automatisch verlengen. Ook kreeg ik geen soepele betalingsregeling, het volledige bedrag moet voor 1-2-2014 gestort zijn anders komen er aanmaningskosten. Ze geven aan zich als stichting niet aan de Wet van Dam te moeten houden, maar klantvriendelijk is anders.

Deze quote is van een vraag van 28 november 2013

an
door angelino24 - Nov 24, 2014 om 13:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 22 nov 2014, 13:55]U behoort van een opzegging een bevestiging te krijgen. Als je die niet ontvangt, moet je aan de bel trekken. U heeft kennelijk geen bevestiging opzegging gekregen èn niet aan de bel getrokken. Dus is kennelijk de fout in de administratie blijven staan en dus krijgt u de rekening. doe als ik omschreven heb op zaterdag 22 nov 2014, 13:51

Bedankt voor je tip om zo te reageren, ik was gewoon heel erg verbaasd en boos op dat moment. Maar fijn dat anderen je 'het licht kan laten zien' :)... Ik heb een snelle reactie gekregen van de ANWB en het is zeer netjes opgelost!

Een tevreden klant ;)