po
door postduif54 Sep 10, 2014 om 16:01
Auto & vervoer

ANWB Wegenwacht of Bosch Car Service

Ik ben sinds 1977 lid van de ANWB/Wegenwacht. Maar de abonneeprijs loopt gewoon zo hoog op sinds men de oude prijs van gulden hebben vervangen voor het euroteken. Ik betaal nu 142 euro of te wel ca. 300 oude NL guldens. Voor de zelfde afname van diensten betaal ik bij Bosch Car Service maar 80 euro. Is een prijsverschil van ruim 60 euro. Ik ga over op 1 januari 2015. Wie heeft ervaring met Bosch Car Service. Mijn auto wordt al jaren gemaakt bij een garagebedrijf die aangesloten is bij Bosch Car Service.

10136 29 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Sep 10, 2014 om 16:23
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Niet vergeten op te zeggen voor 15 november, anders zit u weer een jaar vast aan de ANWB.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zij verlenen alleen maar Pechhulp als de auto bij hen in onderhoud is.

po
door postduif54 - Sep 10, 2014 om 18:07
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jantje7 schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:23]Niet vergeten op te zeggen voor 15 november, anders zit u weer een jaar vast aan de ANWB.

ik heb al in mei opgezegd

po
door postduif54 - Sep 10, 2014 om 18:08
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:34]Maar zij verlenen alleen maar Pechhulp als de auto bij hen in onderhoud is.

Dat ben ik al meer dan 10 jaar

me
door mein33 - Sep 12, 2014 om 10:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U geeft te kennen uw abonnement op het lidmaatschap van de ANWB en de wegenwachtservice reeds in mei jl. hebt opgezegd, vanwaar dan nog uw opmerking over het betreffende lidmaatschap.
Gelet de € 142.00 die u betaald(e) bent u ook voor alle diensten die er maar te vinden zijn ingeschreven.
Als u al die, mogelijk onnodige diensten, eens had geschrapt dan was uw premie heel anders uitgevallen.
Op zich is niets mis met de diensten van Bosch Car Service, behalve dat de kans op afslepen bij een mankement groter is dan een reparatie ter plaatse.

po
door postduif54 - Sep 12, 2014 om 13:18
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 10:30]U geeft te kennen uw abonnement op het lidmaatschap van de ANWB en de wegenwachtservice reeds in mei jl. hebt opgezegd, vanwaar dan nog uw opmerking over het betreffende lidmaatschap.
Gelet de € 142.00 die u betaald(e) bent u ook voor alle diensten die er maar te vinden zijn ingeschreven.
Als u al die, mogelijk onnodige diensten, eens had geschrapt dan was uw premie heel anders uitgevallen.
Op zich is niets mis met de diensten van Bosch Car Service, behalve dat de kans op afslepen bij een mankement groter is dan een reparatie ter plaatse.

Ik vraag alleen om advies, omdat ik nog steeds mijn opzegging kan annuleren. Als ik mijn abonnement uitkleed heb ik en de anwb/ww nodig en de garage, dan schiet ik er niks mee op. 11 Jaar geleden was mijn garage wel bereid een sleepwagen te regelen omdat mijn voertuig in de vernieling gereden werd door een inhaler. En ik heb al die jaren de boot afgehouden en ben trouw aan de anwb/ww gebleven. Maar ik ben 60 en zit in de ww met 820 euro. Het is pure noodzaak om de auto te kunnen aanhouden. Daarom vraag ik hier bij KASSA om advies.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2014 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo super was die hulp niet van uw garage, want dat is op elke WA verzekering gedekt, zonder verlies van no-claim.

Voor Pechhulp bent u misschien voordeliger uit bij uw verzekeraar.

me
door mein33 - Sep 12, 2014 om 14:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@postduif54,

Als u lid bent van de wegenwacht van de ANWB of van de Bosch Car Service dan kunt u hun hulp inroepen bij pech onderweg.
Voor reparaties die moeten worden uitgevoerd, ook na pech onderweg, zult u altijd bij de garage moeten zijn. De kosten van een dergelijke reparatie vallen niet onder de service van de WW of Bosch Car service.
Gelet de beschrijving die u geeft van uw financiële omstandigheid lijkt het mij onzin om bij de ANWB op werkelijk voor van alles en nog wat geabonneerd te zijn. Hierop is een flinke besparing mogelijk.
Als u geen buitenlandse reizen maakt met de auto dan is de standaard WW hulp Nederland ruim voldoende voor u en bent u voor € 55.00 klaar (incl. het ANWB lidmaatschap).
Maar zoals ik al eerder aangaf, met Bosch Car Service in Nederland helemaal niets mis.
U zult toch zelf de keuze moeten maken.

Zelf heb ik voor mijn auto de zgn. mobiliteitsgarantie van de importeur bij pech onderweg en toch ben en blijf ik lid van de ANWB wegenwacht en dat al sedert 1964.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2014 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Dat is dan een beetje dubbelop;-) Maar ja de meeste Nederlanders zijn oververzekerd.

Maar zoals gezegd, bij een ongeval, dus niet pech, wordt de wagen op kosten van de WA verzekering naar de garage gebracht.

Afgezien daarvan, ik dacht altijd dat de ANWB onderweg ook reparaties verrichtte? Ben geen lid, heb zelf ook mobiliteitsgarantie.

me
door mein33 - Sep 12, 2014 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 14:19]@mein33

Dat is dan een beetje dubbelop;-) Maar ja de meeste Nederlanders zijn oververzekerd.

Maar zoals gezegd, bij een ongeval, dus niet pech, wordt de wagen op kosten van de WA verzekering naar de garage gebracht.

Afgezien daarvan, ik dacht altijd dat de ANWB onderweg ook reparaties verrichtte? Ben geen lid, heb zelf ook mobiliteitsgarantie.

@tijger1,

De wegenwacht hersteld inderdaad kleine mankementen waarna de auto-eigenaar zijn/haar weg weer kan vervolgen, indien noodzakelijk met een advies om de garage te bezoeken voor een definitief herstel.

me
door mein33 - Sep 12, 2014 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 14:19]@mein33

Dat is dan een beetje dubbelop;-) Maar ja de meeste Nederlanders zijn oververzekerd.

Tijger1,

Met de mobiliteitsgarantie en het WW lidmaatschap samen lijkt het inderdaad veel op dubbelop en over-verzekerd, maar ervaringen in mijn nabije omgeving wijzen door de jaren heen uit dat bij pech of ongeval in het buitenland de hulp van de ANWB alarmcentrale bijna onmisbaar is.
Vandaar mijn keuze hiervoor.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2014 om 18:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Mag hoor ;-)

zoekster
door zoekster - Sep 12, 2014 om 18:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 14:03]
Als u geen buitenlandse reizen maakt met de auto dan is de standaard WW hulp Nederland ruim voldoende voor u en bent u voor € 55.00 klaar (incl. het ANWB lidmaatschap).
Maar zoals ik al eerder aangaf, met Bosch Car Service in Nederland helemaal niets mis.
U zult toch zelf de keuze moeten maken.

Zelf heb ik voor mijn auto de zgn. mobiliteitsgarantie van de importeur bij pech onderweg en toch ben en blijf ik lid van de ANWB wegenwacht en dat al sedert 1964.

Maar als postduif nu eens wel buitenlandse reizen maakt waarop moet hij dan besparen. Op de pechhulp in de woonplaats?

En de standaard hulp is 95 euro. De instap hulp is 55 euro.

Ik vrees alleen dat je bij die verplichte onderhoudsbeurt van Bosch Car Service flink wordt uitgekleed. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2014 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het duurste pakket is € 124, de Ts heeft het over € 142, dus wat heeft hij nog meer?

zoekster
door zoekster - Sep 12, 2014 om 18:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het duurste Europa pakket is 199 euro.

klik HIER

Hij heeft de standaard Europa.

zoekster
door zoekster - Sep 12, 2014 om 18:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je moet even op Europa klikken.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2014 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Dank.

Maar de Ts heeft het over zijn benarde financiën, denk niet dat hij nog veel in Europa rondtoert.

zoekster
door zoekster - Sep 12, 2014 om 18:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat weet ik ook niet. Dat moet postduif zelf maar aangeven. Soms weten mensen er toch nog een vakantie naar Belgie of Duitsland uit te knijpen, zeker als ze in de grensstreek wonen. Maar ook dat is een 'wild guess'.

Als hij werkelijk niet meer naar het buitenland gaat, dan kan hij/zij inderdaad behoorlijk besparen.

po
door postduif54 - Sep 15, 2014 om 02:08
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:44]Je moet even op Europa klikken.

Je hebt helemaal gelijk.
Maar ga je bijvoorbeeld in Duitsland tanken of de tomtom of mio laten je via Duitsland rijden, dan zit je al buiten de Rijksgrens.

me
door mein33 - Sep 15, 2014 om 10:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=postduif54 schreef op maandag 15 sep 2014, 02:08]

Je hebt helemaal gelijk.
Maar ga je bijvoorbeeld in Duitsland tanken of de tomtom of mio laten je via Duitsland rijden, dan zit je al buiten de Rijksgrens.

@postduif54,

Ik kan mij, met de beste wil van de wereld, niet voorstellen dat u uw navigatie laat bepalen welke route u volgt als u dit niet uitkomt.
Als u niet via een route door Duitsland wil rijden dan doet u dat toch niet omdat uw navigatie dit aangeeft !!

Mocht u uw auto wel grensoverschrijdend gebruiken dan kunt u beter nog eens goed de voorwaarden van Bosch Car Service voor hulp in het buitenland doorlezen.
Zeker rekening houdende met de eventuele repatriëringskosten van auto en personen bij technische mankementen (niet ontstaan vanwege een ongeval).

sl
door slobberbone - Sep 15, 2014 om 10:50
508 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben wel benieuwd naar mensen die zolang lid zijn hoe vaak ze geholpen zijn door de ANWB.

me
door mein33 - Sep 15, 2014 om 11:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=slobberbone schreef op maandag 15 sep 2014, 10:50]Ik ben wel benieuwd naar mensen die zolang lid zijn hoe vaak ze geholpen zijn door de ANWB.

Deze vraag is natuurlijk op elke vorm van verzekeren van toepassing.
Ik zie het WW lidmaatschap ook als een verzekering bij pech onderweg.
Veelal betaal je ergens tientallen jaren verzekeringspremie voor in de hoop dat je er nooit gebruik van hoeft te maken.

po
door postduif54 - Sep 15, 2014 om 13:39
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 15 sep 2014, 10:12][quote=postduif54 schreef op maandag 15 sep 2014, 02:08]

Je hebt helemaal gelijk.
Maar ga je bijvoorbeeld in Duitsland tanken of de tomtom of mio laten je via Duitsland rijden, dan zit je al buiten de Rijksgrens.

@postduif54,

Ik kan mij, met de beste wil van de wereld, niet voorstellen dat u uw navigatie laat bepalen welke route u volgt als u dit niet uitkomt.
Als u niet via een route door Duitsland wil rijden dan doet u dat toch niet omdat uw navigatie dit aangeeft !!

Mocht u uw auto wel grensoverschrijdend gebruiken dan kunt u beter nog eens goed de voorwaarden van Bosch Car Service voor hulp in het buitenland doorlezen.
Zeker rekening houdende met de eventuele repatriëringskosten van auto en personen bij technische mankementen (niet ontstaan vanwege een ongeval).

De navigator en ik hebben regelmatig ruzie met elkaar, ik rij altijd dwars door het centrum en hij/zij dirigeert buiten om. Ik heb een MIO die via de satelliet wordt bijgewerkt, was zeker een proef, daarna is men weer overgegaan op het oude systeem.

Ik heb al naderende info opgevraagd over de Bosch Car Service
en neem uw advies daarbij graag mee, bedankt

po
door postduif54 - Sep 15, 2014 om 13:41
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=slobberbone schreef op maandag 15 sep 2014, 10:50]Ik ben wel benieuwd naar mensen die zolang lid zijn hoe vaak ze geholpen zijn door de ANWB.

In deze ruim 35 jaar heb ik hooguit tussen de 5 - 10x hem benodigd en 1x een vervangende auto gekregen.

po
door postduif54 - Sep 15, 2014 om 13:43
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 15 sep 2014, 12:11]Een suggestie voor U: houd alleen nog het basislidmaatschap van de ANWB aan (ca. 18,00 per jaar) en behoudt daarmee de 'Platinum' voordelen mee aan. De overige abonnementen kunt u doen beëindigen vóór 15 november 2014 (uiterlijk 14 november 2014).

Dan stapt u toch over naar die andere dienstverlener.

Ik zal je raad mee nemen,
is een goede tip van u. bedankt

sl
door slobberbone - Sep 18, 2014 om 12:28
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=postduif54 schreef op maandag 15 sep 2014, 13:41][quote=slobberbone schreef op maandag 15 sep 2014, 10:50]Ik ben wel benieuwd naar mensen die zolang lid zijn hoe vaak ze geholpen zijn door de ANWB.

In deze ruim 35 jaar heb ik hooguit tussen de 5 - 10x hem benodigd en 1x een vervangende auto gekregen.

Voor die 35 jaar is dat hoop geld voor weinig en van die 5-10 x pech zijn vast wel gevallen die je zelf had kunnen oplossen (lekke band, lege accu etc,,,

En dan heb je vaak bij echte pech ook de ANWB niet nodig de keren echt op de vluchtstrook is minimaal.

Al velen jaren dit soort hulp de deur uitgedaan, een keer mijn auto afgesleept door garage in betreffende plaats geen extra sleepkosten en dat in ruim 16 jaar.

po
door postduif54 - Oct 17, 2014 om 13:03
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=postduif54 schreef op woensdag 10 sep 2014, 16:01]Ik ben sinds 1977 lid van de ANWB/Wegenwacht. Maar de abonneeprijs loopt gewoon zo hoog op sinds men de oude prijs van gulden hebben vervangen voor het euroteken. Ik betaal nu 142 euro of te wel ca. 300 oude NL guldens. Voor de zelfde afname van diensten betaal ik bij Bosch Car Service maar 80 euro. Is een prijsverschil van ruim 60 euro. Ik ga over op 1 januari 2015. Wie heeft ervaring met Bosch Car Service. Mijn auto wordt al jaren gemaakt bij een garagebedrijf die aangesloten is bij Bosch Car Service.

po
door postduif54 - Oct 17, 2014 om 13:05
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 15 sep 2014, 12:11]Een suggestie voor U: houd alleen nog het basislidmaatschap van de ANWB aan (ca. 18,00 per jaar) en behoudt daarmee de 'Platinum' voordelen mee aan. De overige abonnementen kunt u doen beëindigen vóór 15 november 2014 (uiterlijk 14 november 2014).

Dan stapt u toch over naar die andere dienstverlener.

door 1953 - Oct 17, 2014 om 13:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Een suggestie voor U: houd alleen nog het basislidmaatschap van de ANWB aan (ca. 18,00 per jaar) en behoudt daarmee de 'Platinum' voordelen mee aan. De overige abonnementen kunt u doen beëindigen vóór 15 november 2014 (uiterlijk 14 november 2014).

Dan stapt u toch over naar die andere dienstverlener.